Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TOUKOTUHISIJAT VKO 37+++

10.09.2007 |

Uusi viikkopino ja uudet kujeet...

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huono olo on koko päivän, ja en meinannut saada illalla unta kun oli niin huono olo. Istuttiin illalla mieheni kanssa ja katsottiin Pakoa ja pöydällä oli fazerin sinistä, ja minä EN ottanut palaakaan. Kaikki ei kyllä ole kohdallaan :)) Vettä menee tosi paljon ja omenoita ja muuta kevyttä olen syönyt.

Väsymys on aivan älytöntä! Siis sitä nukahtaa vaikka seisaaltaan. Kahden pienen perässä on pysyttävä (tyttö 3v7kk ja poika 2v4kk). Ruoan tekeminen on jotain aivan kamalaa, se haju on niin kuvottavaa, vaikka ruoka kyllä ihan hyvää.

Soitin eilen neuvolaan, ja ajan sain 2.10, eli viikkoja sillon 8+2 tai jotain. Neuvolan terkka oli tosi innoissaan että tulen taas sinne " asiakkaaksi" .

En muista nimimerkkiä, joka kertoi että oli tullut vuotoa. PALJON liimaa ja jarrusukkia että pikkuinen pysyisi matkassa mukana ja kikki olisi hyvin *hali*

Hyvää päivää kaikille!

amaria rv 5+4 (?)

Vierailija
42/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis KAIKKI olisi hyvin :) anteeksi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toivottavasti tuo verinenvuoto lakkaa ja kaikki on hyvin siinä perjantain ultrassa, kovasti peukkuja täällä pidetään!!! Varmasti tuollainen yhtäkkinen veren näkeminen pysäyttää ja pelottaa. Itsekin tulee tarkistettua vielä jokaisella vessareissulla tuliko paperiin mahd. jotain vuotoa.

Kiitokset synttärionnitteluista pikkupapu ja amyn samanikäistä pienokaista onnittelen tässä nyt sitten samalla : )

Uusille plussanneille tuhannesti ONNEA!!!! Maria7 olitkin tuttu nicki jo tuolta vauvakuume-pinosta, kiva että ultrassa näkyi jo pienen ihmeen sydämen lyönnit, onnittelut siitä = )

Nyt on pakko mennä vähäksi aikaa pitkäkseen, kun tyttökin on vielä päikkäreillä... Hyvää tiistain jatkoa kaikille ja niitä tarrasukkia matkaan!!!

T.Tupajumi rv 6+4

Vierailija
44/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan! Meittiähän on jo monta.

Pikkukolmonen: Tsemppiä! Mullakin tuli eilen veristä vuotoa ja kävin tänään ultrassa. Meillä siis takana lapsettomuushoito ja menin klinikalle heti tarkistuttamaan tilanteen, vaikka viikot vasta 4+5. Kohdun sisältä löytyi sikiöpussi, ruskuaispussi ja pieni sikiökin. Ihanaa! Tuon enempää ei näillä viikoilla voi nähdäkään. Hertasta mulla oli tosi pahat vuodot, hyytymät ja krampit ja silti sillä on kohta uhmaikä! Toivottavasti pienenne sinnittelee.

Seuraavaan ultraan menen kahden viikon päästä jolloin on 6+4. Toivottavasti Sulo jaksaa sinnitellä sinne asti.

Päivä kerrallaan eteenpäin,

Noora

Vierailija
45/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ehdin osallistua keskusteluihin. Täällähän mietitään jo äitiyspakkauksia! :) Minä varmaan otan sellaisen. Se vaikuttaa todella monipuoliselta, että pääsee hyvin alkuun.

Aika monella tuntuu olevan veristä vuotoa (luin jonkun toisenkin viestiketjun joka oli nimenomaan tästä aiheesta). Siitähän kyllä varoitellaankin " oppaissa" ja rauhoitellaan, että se on tavallista alkuraskaudessa. Varmaan se silti pelottaa. Tsemppiä kaikille, jotka käyvät sitä läpi parhaillaan.

Itselläni ei ole ollut muuta kuin (melkein häiritsevän) runsasta valkovuotoa. Viikonloppuna oli vähäistä pahoinvointia päivällä (aamuisin ei ole ollut mitään), mutta nyt sekin on loppunut. Oikeastaan ei ole mitään oireita tai tuntemuksia kuin aristavat rinnat. Meneillään on eka raskaus, niin huolestuttaa tuo oireiden puutekin. En yhtään odota mitään pahoinvointia, mutta jos se kuuluu asiaan, ja viestii oikeanlaisesta hormonituotannosta, niin pistää miettimään.. :) Toisaalta kaikki eivät ilmeisesti voi pahoin koko raskausaikana ja silti se sujuu hyvin ja syntyy terve lapsi.

Mitenkähän herkästi hiusväriaineiden (tai muiden kemikaalien) " höyryt" voivat aiheuttaa haittaa alkuraskaudessa? Värjäsin yhden ystäväni hiuksia viikonloppuna ja aloin sitten jälkikäteen (taas fiksusti) miettiä mahdollisia haittavaikutuksia. Yksityisneuvolan täti sanoi, että hiuksiaan voi värjäyttää, mutta ne höyryt eivät tulekaan silloin suoraan omaan nenään, vaan nousevat ylöspäin (värjääjän nenään).

Kävin siis perjantaina siellä yksityisneuvolassa ja rauhoituin lopullisesti noiden ruoka-aineiden suhteen. Sain kiellettyjen tai ei-suositeltujen aineiden listan ja myös sen Vau-vauvakirjan, jonka joku mainitsi, sekä pari muuta opasta. Puhuttiin myös liikunnasta. Yllättäen tennistä ja sählyä ei suositeltu edes tässä ihan alkuvaiheessa vatsaan osuvan iskun vuoksi. Mitään ultria ei tehty vielä tässä vaiheessa. En jaksaisi odottaa, että näkisi masussaan jotain elämää, ja saisi varmistuksen tälle kaikelle, että tässä tosiaan ollaan raskaana ja kaikki on kunnossa. :)

Vierailija
46/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille. Samaten mulla ensimmäinen raskaus eikä oireita näy missään, vain rinnat on olleet arat. Tuntuu, että koko ajan mietin, että kuvottaako eikö kuvota, eikö mitään tunnu. Nyt menossa 6+3, mutta luulen että ovis oli myöhemmin ja viikot vähän vähemmän.

Koko ajan myös takaraivossa jäytää, että onko tää totta vai onko tuulimuna, tuleeko km yms. Lienee oma ikäkin yksi syy pessimismiin. Voi kun vai osais mennä tätä päivää. Neuvola aika ensi vkon loppulla ja silloin lupasivat ultrallakin kurkistaa. Ei millään jaksais odottaa sinne asti.

-Sanna, 6+3-

Vierailija
47/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan kokeillut multitabsin inkivääritabletteja pahoinvointiin??

onko ne tehonnut?

Vierailija
48/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyytiin vaikka en vielä ole esittelypinoon itseäni kerennyt lisäämään kun rupesin ihmettelemään Msrosen neuvolasta saamaa suositusta välttää tennistä, kun ei siinä mun mielestä vatsaan kohdistu iskua tai muutakaan riskaabelia paitsi ellei mahdollista kiertoa keskivartalossa pidetä riskinä. Hedelmällisyyssivuilla jopa suositeltiin tennistä. Selittikö neuvolantäti tätä tarkemmin?

Ja niistä hiusvärihuuruista ei kannata kantaa huolta, kampaajaystäväni on saanut kaksi ihan tervettä lasta eikä varmasti ole ainoa.

Vierailija
49/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi immeinen täällä ja raskaus melkosen alussa (niinku muillakin), 5+2. Oireet on mahtavat, pahoinvointia ja kuvotusta ja rinnat SUPERarat. Esikoisesta ei neljä vuotta ollut oikeestaan mitään.Sillon en edes tajunnut (kuukautiskierto täysin metsässä) olevani raskaana ku vasta jotain lähemmäs 8 viikolla... No, tätä vauvaa on odoteltu puolisentoista vuotta joten hetihän mä testasin ku vihdoinkin normalisoitunut kiertoni osoitti päivänkin myöhästymistä.

Oon menossa tänään yövuoroon, joten lapsen kanssa on ihan vapaapäivä. Ajateltiin mennä leikkipuistoon missä melko harvoin käydään. Asutaan omakotitalossa ja omassa pihassa on kaikenmaailman härveleitä ja keinuja ja usein naapureiden lapset käy meillä, joten ei oo kovin usein tullut käytyä leikkipuistossa. Mutta on se aina suuren suuri ilo kun sinne leikkipuistoon mennään.

Mä kyllä en tuota äitiyspakkausta ota ku kaikki edellisen (se lila talvihaalari vajaa 4v.sitten) pakkauksen vaatteet ja tavarat on tallelle ja ostanpa sit jotain kivaa uutta sille pienokaiselle sillä pienellä summalla minkä saan pakkauksen sijasta. Esikoinen on tosiaan 3,5-vuotias ja tempperamenttinen nuori neiti. Tytön vaatteita löytyy rutkasti kotoa ja jos nyt ääneen voi sanoa niin olishan se ihan kiva jos toinen tyttö tulis ;-) Sitä nyt on turha sanoa, et pääasia et on terve koska sehän nyt on itsestäänselvyys!

Mukavaa sateista harmaata päivää täältä Vantaalta!

Vierailija
50/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että pidetään tosi kovasti peukkuja kaiken hyvän puolesta!

Vierailija
51/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukolmoselle oikein paljon jarrusukkia ja vauvaliimaa mukaan! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi. Tsemppiä sinne!

Paljon tsemppiä myös Nordenskjoldille! Toivotaan, että vuoto oli harmitonta ja pikkuinen jatkaa mukana toukokuulle asti.

(.) Täällä ei mitään uutta. Pientä päänsärkyä oli eilen ja vähän tänäänkin. Lisäksi on ollut tosi lievää " öklötyksen tapaista" oloa tässä muutamana päivänä. Yleensä kylmän juoman nauttiminen tai kylmä syötävä tehoaa siihen hyvin. En ole kokeillut inkiväärikapseleita, koska ei ole varsinaista pahoinvointia, vaan enemmän sellaista epämääräistä " pala kurkussa" oloa.

Väsymys on ollut kans aika valtaisaa. Päivällä nukunkin päikkärit yhdessä pojan kanssa. Illalla on silti aivan veto pois. No, ehkä tämä kohta helpottaa kun raskaus etenee.

Mä luin noiden huhtikuisten juttuja ja siellä on monella mennyt kesken. Kamalaa kun tämä odotus on niin epävarmaa. Musta tuntuu, etten ollenkaan iloitse tästä raskaudesta kun koko ajan on pelko persuksissa. Tiedän, etten voi siihen itse mitenkään vaikuttaa, mutta silti se mietityttää. Tuntuu, että ens viikon torstaihin ja ultraan on vielä iäisyys aikaa. Onneksi on kuitenkin tuo esikoinen, jonka kanssa touhutessa asian voi hetkeksi työntää mielestään...

Pikkupapu rv 6+6

Vierailija
52/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla ollut säännöllinen kierto?Mulla on ollu tänä vuonna todella epäsäännölliset:

-31kp

-35kp

-35kp

-24kp

-24kp

-40kp

ja plussan tein ku oli 35kp.

-Hiires 5+1rv-

Vierailija
53/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvola aika varattu,se on 21.9 ja silloin 7rv menossa.

Vierailija
54/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoilin vähän siis 6+rv on silloin.

Vierailija
55/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on siis kanssa varattu ensimmäinen neuvola. Aika on viikolla 8+. Mun mielestä aika myöhään, kun esikoista odottaessa oli jo viikolla 6. Tässä on vielä aikaa siihen.

Oireita ei ole, ei edes väsymystä, mikä viimeks oli todella piinaavaa. Vähän mietityttää onko sitä edes raskaana, kun mitään tuntemuksia ei tosiaan ole.

-amy-

Vierailija
56/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli tänään sellasta punaruskeaa vuotoa vähän kylläkin, mutta kyllä se pelottaa että joskos sitä tulee enemmän jne. huomenna kyllä varhaisultra. Ja neuvolaam sain ajan vasta rv 9+1. tapana kuulemma heillä on rv8 jälkeen.

huonovointisuutta ´ja väsy kyllä on vähän väliä....

mussunmussun rv 6+0

Vierailija
57/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään plussasin! Piti tehdä kaksi testiä kun en meinannut uskoa ;) La n. 20.5., joten ihan alussa on.

Vähän esittelyä: olen 29-vuotias ja mieheni 34. Meillä on 1v 10kk tyttö. Asumme Oulussa.

Onnea muillekin toukokuisten odottajille ja extratsempit teille, joilla on vuodellut! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mullakin muuten oli viikon flunssa tässä. Just loppui. Lueskelin tuossa, että tosi monella on ollut.

Pitää tulla ensi viikolla juttelemaan enemmän. Ollaan nyt lähdössä kylään ja to-su ollaan pohjoissa ruskareissussa.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Vierailija
58/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt vähän voimia kirjotella.mä olen ihan naatti.viime viikon lopusta asti tää pahoinvointi vaan pahentunu ja lisääntynyt.en ois ikinä voinu uskoa että vois olla näin kamalaa.kun kahessa aiemmassa raskaudessa ei juuri mitään.olen ihan kamalan väsynyt,voin nukahtaa ihan sekunnissa ja tää pahoinvointi on ihan ympärivuorokauden.yöllä nukkuminenkin tosi hankalaa kun on niin paha olo.illalla vikana oksentaa ja aamulla ekana.eikä oikein oo mikään syöminen sellasta mikä auttais tai tuntuis hyvältä.vatsakaan ei oikeen toimi joten hain apteekista siihen lääkettä ja kaupasta vehnäleseitä.olen nyt tämän oloni takia sairaslomalla koska ei vois kuvitellakaan että pystyis olla töissä.ja on oikeesti paha kun töistä yritän olla pois mahdollisimman vähän.aah,kamalaa valistusta mutta olenhan toki onnellinen että muuten kait masussa on kaikki hyvin.

hurjasti voimia teille kaikille ja toivon myös että joka ikisellä pysyy se pieni siellä masussa!!!!

mirbula 6+4

Vierailija
59/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirbula: Voimia! Mulla on ollut kummassakin aiemmassa raskaudessa sairaalahoitoa vaativa pahoinvointi. Ihan kamalaa! Nyt vähän etoo, mutta vielä ei ole tarvinnut edes oksentaa. Saas nährä...

Hertasta menin ekaa kertaa päivystykseen jo 8+2. Silloin mulla otettiin kilpirauhasarvot. Mulla oli kilpirauhasen liikatoiminta, mikä saattaa tulla alkuraskaudessa. Se seulotaan nykyään pahasta raskauspahoinvoinnista kärsiviltä. Aattelin vaan, että voihan se olla ihan sitä tavallista kamalaa, mutta kannattaiskohan nuo arvot varuiksi katsoa? Joka tapauksessa kokeile kestää! Tuota ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään.

Väsyttää aivan kamalasti. Isännän työmatka ja hotelliyö ei lainkaan auta tilannetta. Varsinkin jos on viikon ollut remontti päällä... En ole katkera mutta kuitenkin! Alaselkään koskee aika lujaa ja masua vihloo. Vuotoa ei kuitenkaan enää ole. Ja vähän huonovointisuuttakin jo. Toivottavasti Sulolla on suloista siellä masussa.

Jaksamista teille kaikille,

Noora 4+6

Vierailija
60/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenniksestä varoiteltiin siksi, että siinä saattaa pallo osua vatsaan. Vartalon kiertoliikkeistä ei tädin mukaan pitäisi koitua mitään haittaa. Mutta varmaan tässä voi käyttää omaa järkeään, että jos varovasti pelaa, niin... ;P Minä olen kyllä edelleen pelaillut sählyäkin. Tänään sain kyynärpäästä vatsaan, mikä vähän pelästytti. Toisaalta en voi olla ajattelematta asiaa siltä kantilta, että jos viikkoja on kasassa 6+3, niin se alkiohan on niin pieni ja hyvässä suojassa, että ei kai joku pieni isku tässä vaiheessa voi olla niin vaarallista (??).... :)

Kiitos myös ravistelusta niiden hiusväriainehöyryjen puolesta.. Niin tosiaan, kampaajatkin saavat lapsia - vieläpä terveitä! *nolottaa* :P Minä taidan olla ihan epäterveellisen peloissani kaikesta (ainakin viikolle 12 saakka).