Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TOUKOTUHISIJAT VKO 37+++

10.09.2007 |

Uusi viikkopino ja uudet kujeet...

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun joukkoon mukaan! Olen 25-vuotias ja nyt meille odotetaan ensimmäistä tenavaa. Raskaaksi tulin kolmannella yrityskierrolla ja miltei " pyhästä hengestä" , eli peitot heilui viikkoa ennen oletettua ovulaatiota miehen parin viikon työreissun takia :) Laskettu aika on suurin piirtein vapun jälkeen. Toivon saavani tähän lisätietoa huomenna ensimmäisessä neuvolassa, joka siis vkolla 8. Joka tapauksessa kuukautiskierto on ollut ehkäisyn jättämisen jälkeen vain 25-26vrk, joten en ole varma vaikuttaako se laskettuun aikaan. Joissakin laskureissa se näyttää vaikuttavan.

Jotenkin minun on vaikea sisäistää, että meille tulee vauva! Testejä olen tehnyt jo kolme, oireita on, mutta silti... On se niin ihmeellinen asia! Vauvauutinen ollaan kerrottu vanhemmillemme ja parille kaverille, mutta oletan, että pian joudun kertomaan asiasta muillekin esim. oireiden takia. En jotenkin osaa pelätä ja murehtia mahdollisesta keskenmenosta, vaikka teen toki kaikkeni etten riskeeraisi raskautta. Toivotaan parasta!

Vierailija
22/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pahenee. Onneksi olen sairaslomalla. En vois kuvitellakkaan olevani töissä. Mulla ei oo omaa työhuonetta ja epäsäännölliset työajat. Tänään suurin ponnistukseni oli kaupassa käynti. Kaikki ruoat vain yököttää, mutta pakkohan sitä on jotain ostaa. Ruokakoriin ei kertynyt yhtään herkkua, mikä on multa kyllä todella epätavallista. Hedelmiä kyllä sitäkin enemmän. Näinkö luonto hoitaa, että maha-asukki saa terveellistä ruokaa. Pahoinvointi oli myös yks syy miks kerrottiin läheisille jo, sillä pahoinvoinnista tulee kahta kauheempaa ku pitää näytellä iloista ja pirteätä. Nyt läheiset ymmärtää miksi olen hiljainen ja kalpea. Kun tästä joku päivä selviää takas töihin niin pakko kai se on sielläkin kertoa. Esim. mun pitää syödä parintunnin välein ja mun työssä se on vähän haasteellista. Väsymys on myös valtava.

Kaikki vaatteetkin puristaa tai siis tulee huono olo jos vähänkin mahaa, rintoja tai kaulaa puristaa joku. Joten löysät verkkarit on ainoot housut joita voin pitää. Farkkuja en voi edes ajatella. Milloinhan sitä kehtais mennä ostaa ekat mammahousut. Eihän maha edes näy vielä. Mitäs muut ootte miettinyt, ootteko ostanut jo jotain odotusvaatteita? Tai onko tarkoitus pian ostaa?

Mutta kaikista vaivoista huolimatta olen todella onnellinen. Olen niin kauan halunnut olla raskaana, joten on tämä silti ihanaa. Ja ainakin tietää todella, että siellä mahassa on joku, ku oireita riittää.

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon! Voimia muille pahoinvoiville! Ja terkkuja kaikille muille! :)

Maria7

rv 7+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuna alkoi sitten se yökötys ihan kunnolla. Viikonloppuna oli jo ällö-olo, mutta en oksentanu. En oo kyllä tänäänkään. Ruokaa ei tee ollenkaan mieli, pitää oikein pakottaa itsensä syömään. Kaakaota olen juonut paljon, kun tuntuu, että se on ainoa, joka menee alas.

Jaksamisia kaikille!

-amy- rv.6+3

Vierailija
24/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pikaisesti lukemassa teidän muiden viikonlopun kuulumiset, kun nyt vieraiden takia olen ollut " uutispimennossa" täysin : )

Nyt on sitten esikoisen 1-v. synttärit vietetty, vaikka tänään onkin se " virallinen" syntymäpäivä. Samalla tuli kerrottua lähisukulaisille uudesta tulokkaasta ja olivat arvatenkin yllättyneitä, mutta ennen kaikkea iloisia uutisista. Kertominen tuntui niin luontevalta, vaikka näin alkuvaiheessa ollaankin, ei vaan halunnut nyt pantata asiaa sinne np-ultraan saakka, niinkuin esikoisen kohdalla. Miehenikään ei olisi pysynyt nahoissaan enää yhtään kauempaa, ja siksi saikin " kunnian" kertoa meidän raskaudesta

Oireista: Kyllä huomaa, että on entistä herkempi mieli nyt raskaana ollessa, tippa linssissä muistelin haikeudella mm. vuoden takaisia tapahtumia esikoisen syntymästä. Pahoinvointi on myös lisääntynyt ja esiintyy päivän mittaan aaltomaisena. Eilen meinasi okse tulla väkisinkin pizza & kebab-ravintolassa jo pelkästä ruuan ja rasvan kärystä. Ei tietysti olekkaan pahitteeksi etteivät em. ruuat enää maistukkaan, eivät kuulu nyt ruokavaliooni!!!(tulipas se ilmaistua topakasti :) ), täällä nimittäin on myös yksi kilojen kanssa taistelija. Väsymys myös vaivaa ja huomasin viikonloppuna jännän painontunteen alavatsalla ja vanha sektiohaavakin vähän ilmoitteli olemassaolostaan, jospa siellä masussa tosiaan pieni asukas raivaisi tilaa kasvulleen = )

Äitiyspakkauksen ottamisesta oli ollut puhetta. Itse en ajatellut pakkausta nyt ottaa. Edellisen -06 äitiyspakkauksen vaatteet ovat niin hyväkuntoisia, osa jopa käyttämättömiä. Me kun saatiin pikkuprinsessalle lahjaksi paljon vaaleanpunaisia pieniä hepeneitä ja tuo äitiyspakkaus oli aika sinisävyispainotteinen. Olen toki pukenut tytölle etenkin arkikäyttöön myös vaaleansinisiä vaatteita, mutta kyllä kieltämättä usein valitsin muun väristä, jos oli tarjolla ja puhtaana. Perjantaina tytön neuvola käynnillä varasin ajan myös itselleni. Ensimmäinen neuvola onkin jo rv 8+0, ja neuvolan täti laski kiekollaan lasketun ajan päivää aikaisemmaksi, eli 2.5, joten mennään nyt sillä sitten sinne np-ultraan saakka (ei tosin tarvitse nyt tuohon esittelylistaan päivää korjata, katsotaan myöhemmin, kun on varmempaa).

Mutta nyt päiväsankari jo heräileekin päikkäreiltä, joten palaillaan taas myöhemmin... Tervetulleiksi toivottelen uudet toukotuhisijaa odottavat myös puolestani ja meidän kaikkien masuasukeille toivon tarrasukkia matkaan(nyt kun näin alussa vielä ollaan) = )

T. Tupajumi ja " upi" rv 6+3

Vierailija
25/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskaltauduin mukaan! Raskaustesti näytti haaleaa viivaa ja oireitakin on ilmaantunut. Toivon että hyvin menee loppuun asti. Hieman on vielä epätodellinen olo¿ Mitenkähän jaksan odottaa ensimmäistä neuvolaa? Uskon tämän ihanuuden todeksi vasta kun kuulen sydänäänet.

Monella on ollut flunssaoireita, niin minullakin. Kahden aikaisemman raskauden alussa melkein ensimmäinen oire oli huuliherpes. Se puhkeaa minulla muuten tosi harvoin, eikä onneksi ole tullut tällä kertaa. Olen jostain lukenut, että alkuraskaudesta äidin vastustuskyky heikkenee jotta elimistö ei alkaisi hylkiä uutta tulokasta.

Jo ennen testaamista tuntui siltä kuin masussa olisi jotain. Alavatsaa ja alaselkää pakotti ja äkkiliikkeet sai aikaan vihlaisuja. Nyt huolestuttaa kun masu alkaa tuntua normaalilta. Keskittymiskyky on kateissa, unohtelen asioita ja sekoilen. Raskaus pyörii mielessä ja pitää yrittää hillitä itseään ettei ole sellainen hölmö hymy naamalla koko aika ja käsi masun päällä¿

Ollaankin jo vuosi oltu ilman ehkäisyä eli olisi saanut tulla koska vaan meidän puolesta. Ei olla muille kerrottu ¿riskin otosta¿. Itse on nautittu jännityksestä ja nyt vihdoin saadaan alkaa odottaa uutta kullannuppua.

Aina tuntuu kuitenkin esim. työnantajan näkökulmasta nololta olla ¿hankala tapaus¿ ja joku sukulainen kuitenkin kauhistelee että taasko ne tekee pentuja vaikka talokaan ei ole valmis jne. Yritän pitää loitolla raskauden aiheuttaman huonon omantunnon. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Vasta muutamalle tutulle on uskallettu kertoa raskaudesta. Tulevan vauvan sisaruksille tekisi jo mieli kertoa, mutta ne ehtisivät 9 kk aikana pitkästyä odottamaan. Kerron varmaan sitten kun masu jo kunnolla näkyy.

Vierailija
26/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä se olenkin nyt sitten vaihteeksi flunssan kourissa mutta kuume ei vaan nouse. Tytölle taas nousikin la-su yönä ja näin ollen saan sairastaa tytön varjolla nyt pari päivää...

Oon tullu siihen päätökseen että otan sen uuden äitiyspakkauksen, vaikka edellinenkin on vielä hyvin tallessa (-05) mutta kun se avustus on niin pieni ettei sillä kyllä saa juuri mitään hankittua.

Mä odottelen edelleen että noita oireita tulis lisää, ehkä se pahoinvointi olis selkein vaikkei ehkä toivotuin :)

Isäntä kertoi äidilleenkin tästä tulokkaasta vaikka alunperin tarkoitus oli odottaa että he huomaisivat mutta kun mä nään niitä niin harvoin niin todennäköisesti oisin ehtiny laitokselle ennen kuin tämä niille olisi selvinny ja voi sitä loukkaantumisen määrää mikä ois varmaan ollu kun kaikki muut tietää paitsi he...No, kiusa se ois ollu pienikin kiusa. En kauheen hyvin tuu toimeen anopin ja kälyn kanssa, mutta kunhan niitä näkee mahd. harvoin niin eiköhän sen kestä.

Mutta nyt päiväaskareisiin...

CalZal rv6+2

Vierailija
27/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin juhlittiin esikoisen 1v. synttäreitä. Haikea on ollut mieli, kun meillä ei enää sellaista pientä vaavia ole.

Sai tänä aamuna pukea ihan kunnolla päälle kun ulos lähdettiin ja tuntuivat nuo ulkohousut hieman ahtailta. Turvotusta on siis jonkin verran, mitään muita oireita ei ole. Toivottavasti ei ihan heti tarvitse kaivaa äitiysvaatteita ullakolta esille.

Äitiyspakkauksen ottamista ollaan mietitty miehen kanssa, mutta selvyyteen ei olla päästy. Esikoiselle otettu pakkaus on tallessa ja hyvässä kunnossa, mutta onhan se aika sinisävyinen (esikoisen kohdalla ei haitannut, poika kun oli). Asiaa hankaloittaa myös se, kun ei tiedä sitten onko jaossa jo uutta pakkausta silloin. En ole niin kovin ihastunut tuohon tämän vuoden pakkaukseen, etten sitä siis välttämättä haluaisi.

Neuvolaa ei vielä ole ollut, tällä viikolla olisi tarkoitus varata aika. Saa nähdä mitä siellä tykätään.

Raikasta syysviikkoa toivottaa -amy- rv. 5+4

Vierailija
28/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että toukokuiset saavat sen tällä hetkellä jaossa olevan pakkauksen. Kelan paperit kun kuitenkin laitetaan sen verran ajoissa liikkeelle ja jakavat aina vanhat pois ennen uusia, jonain vuonna vielä toukokuusakin jaettiin edellistä pakkausta.

Mekään ei vielä olla päätetty otetaanko pakkausta vai ei, toisaalta se on musta ihana juttu ja uusia vaatteita tarvitaan kun nuo tämän hetkiset on lähes kaikki olleet jo neljällä lapsella. Mutta toisaalta, noita vaatteita kuitenkin on paljon ja uusiakin tulee ostettua. Täkkejö ja makuupussejakin meillä on jo monet. Ja ist kun kaukalo ja vaunut pitäis ostaa, niin niihin menis sitten se 140¿ mutta tuo summa on niin mielettömän pieni... en tiedä, onneksi on aikaa miettiä ja tehdä päätös :D

Tänä aamuna oksensin ja huono olo vaihtelee pitkin päivää tosi huonosta vähän parempaan ja välillä ei ollenkaan. Viluttaa sekä olen todella todella väsynyt. Mutta jeeee oireita on ja kait tuolla elämä kasvaa sisälläni, ihanaa!!

Ihanaa viikkoa Toukotuhisijoille ja Onnea uusille plussaajille!

nitton 6+3

Vierailija
29/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasin hetki sitten varhaisultraan ajan :) Toivottavasti sinne saakka päästään ja kaikki olisi ultrassakin hyvin. Mulla olisi viikkoja sitten 7+6 menkoista laskien, mutta voi olla hiukan enempikin, kun tärppikierrossa ovulaatio oli aikaisin. Jänskättää tosi paljon enkä malttaisi odottaa, että kuukausi menisi eteenpäin.

Millä viikoilla te muut menette varhaisultraan?

Ja mitkä ovat viikkorajat np-ultrassa? Olemme viikoilla 11-13 matkoilla, niin mietityttää, että tehdäänköhän se ultra mulle ennen vai jälkeen matkan.

Äitiyspakkausta en meinaa ottaa. Otin esikoisesta vuonna 2005 ja ei tullut vaatteita käytettyä, ainoastaan yhtä bodya! Ja makuupussi ja muut tarvikkeet ovat hyvässä tallessa niin minusta tuo 140,- on oikein kiva raha. Saan ostaa vaikkapa kantoliinan ja vaatteita vauvalle. Meillä esikoinen on tyttö ja hyvin tyttömäisiä ovat vaatteetkin, että jos poika on tulossa, niin lähes kaikki vaatteet on ostettava hänelle. Onneksi mun äiti ostelee silloin tällöin lapsenlapsilleen vaatteita ja lahjaksi niitä tulee aivan varmasti. Ja minä olen aikamoinen lastenvaatefriikki, tykkään ostella niitä :)

Rattaita ei tarvitse ostaa, eikä oikeastaan turvakaukaloakaan, ellei välttämättä halua. Onneksi ne ei niiiin kalliita ole, kun rattaat ovat :/

Mä voisin halutakin ottaa sukupuolesta selvää, mutta mies on tiukasti sitä mieltä, ettei tässäkään raskaudessa tehdä niin. Saas nähdä kuinka käy loppupeleissä. Mutta luulen, että jännäämme loppuun saakka.

Oireita ei ole paljoa, hiukan ruokahaluttomuutta. Ja vatsassa välillä tuntuu jotain. Esikoisesta vatsatuntemukset oli oikein selviä jo ennen testiä, siksi nyt hiukan pelottaakin, että onhan kaikki hyvin.

On tämä niin ihanaa aikaa, sitä jo malttamattomana odottaa ultria, masun kasvua ja hentoja ihania liikkeitä :) Ui ui, ja sitten sitä miten ihanaa on saada kevätvauva, on niin helppo pukea vauva ja voi imettää kesän rannalla :)

T. Iloisella mielellä oleva Nelliina

Vierailija
30/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, että jaossa on tämän vuoden pakkauksia sitten kun me sitä oltais saamassa. Toivoisin kuitenkin, että edes näkisi seuraavan vuoden pakkauksen värit. Eli pitää nyt miettiä asia läpi. Rahallahan saisi sitten ostettua niitä vaatteita ym, mutta katsoo nyt.

Vierailija
31/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Olen kovasti seurannut keskustelua jo vierestä, mutta nyt vasta uskallan itse ilmoittautua mukaan. Kävin tänään yksityisellä ultrassa varmistamassa, että kaikki on hyvin, sillä mulla oli veristä vuotoa sinä päivänä kun kuukautiset ois normaalisti alkanut. Mutta kaikki on hyvin ja sydämen lyönnitkin jo näkyi. Vuoto olikin siis vain kiinnittymisvuotoa. Nyt ollaan todennäköisesti menossa viikolla 6+5 ja olo on onnesta soikea!!! Kuvotusta, palelua, rintojen arkuutta siis kaikkea löytyy, mut ei se haittaa. Ihanaa kun vatsassa on vauva!! Tuntuu, että kaikki housut ahistaa jo nyt. Kummallista, näin varhain, johtuisko siitä, että olen pienikokoinen. Heti tulee kuvottava olo jos joku vaate vähänkin jostain puristaa.

Kävin tänään mukavien uutisten kunniaksi ostamassa Body Shopin Cocoa Butter stickin. Voide ehkäisee raskausarpia. Kaveri käytti sitä koko raskausajan, eikä tullut arven arpea. Niinpä täytyy varmuuden vuoksi kokeilla itsekin.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Maria7

rv 6+5

Vierailija
32/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Crimson]hyvää alkanutta viikkoa tännekin!

Nyt on sitten eka ultra varattu 28.9. sinne asti pitäis jaksaa odotella.

oireista: eipä ole edelleenkään väsymystä ja palelua kummempaa oireilua..

äitiyspakkaus: tänä vuonna se on minusta kaunis, ja ajattelinkin sen ottaa, jos vaan sinne asti selvitään, kun onhan tämä ensimmäiseni.

nelliina kyseli np-ultran rajoista¿ eli mulla on sellainen vauva-lehdestä tullut raskauskiekko, ja sen mukaan ainakin np-ultra olis rv 12-14¿eli varmaan menee sulla sinne matkan jälkeen

-sylinalle ja nökö[/color]

Vierailija
33/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan taas uudet!

Tupajumin ja Amyn pikkuisille oikein hyvät syntymäpäivätoivotukset täältä!

Kana-ankka, mullekin puhkeaa huuliherpes alkuraskauden aikana. Esikoisen kanssa tuli samoilla viikoilla kuin nyt. Onneksi on jo melkein kokonaan parantunut. Se huuliherpes on ärsyttävä vaiva, mutta otan sen nyt ilolla vastaan kun oireita ei muutenkaan ole paljoa. Onpahan ainakin se. ;)

CalZal, täällä myös toinen, joka ei oikein tule toimeen anopin ja miehen siskon kanssa. Mitä vähemmän heitä näkee sen parempi, on myös mun motto.

Nelliina, mä menen varhaisultraan rv 8+0 eli to 20.9. Kyselit myös np-ultrasta. Rajoja en tarkkaan tiedä, mutta esim. Jorvissa se tehdään 12+-13+6 rviikoilla.

Maria7, onnittelut ultrassa käynnin johdosta! Eiks ole ihanaa nähdä se pikkuinen siellä ja sen sydämenlyönnit. Itseäkin haluttaisi jo mennä, mutten uskalla vielä, ettei tule liian aikaisin mentyä. Täytyy nyt vaan malttaa odottaa vielä sen 9 päivää, niin sitten pääsen mäkin ultraan.

Sylinalle, mäkin pidän tämän vuoden pakkauksesta. Eli otan sen ihan mielellään. Kiva olisi tietty jos ehtisi näkemään minkälainen se uusi pakkaus on, mutta kyllä tämä tällä hetkellä jaossa oleva paketti varmaan meillekin tulee.

Mä kans odottelen täällä raskausoireita lisää. Pientä ¿palaa kurkussa¿ mä olen välillä tuntenut kun olen oikein tarkkaan oireita tunnustellut. Mistään pahoinvoinnista ei kuitenkaan voi puhua. Eli lisää oireita ja ultraa odotellessa.

Pikkupapu rv 6+4

Vierailija
34/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kauhee väsymys! Töistä ei meinaa tullaa mitään kun niin kovasti väsymys painaa. kotiin kun pääsen, retkahdan sohvalle ja esikoiselle lastenohjelmat kehiin...Nyt vaan on pakko saada se lepo.

Pahoinvointia myös on ja pahenee iltaisin. Janottaa kovasti ja tissit on turvonneet ja kipeät. Lisäksi vihlaisuja alavatsasta. Oireita löytyy! Viime raskaudessa ei taas sitten ollut juuri mitään. En voinut kuvitellakkaan että raskausoireet voi olla oikeasti näin vahvoja!

Tietysti on ihanaa että pikkuinen ilmoittelee itsestään, mutta odotan innolla myös aikaa kun alkuraskauden riesat alkaa helpottaa.

Tää huono olo ei ole yhtään kivaa!

Me ollaan miehen kanssa kerrottu uutisista jo kaikille lähimmille tutuille,

en vaan pystynyt olemaan hiljaa! Miten ihmeessä te muut saatte säilytettyä salaisuuden? voi kun itsekkin olisin vähän aikaa jaksanut odottaa..

Onko kaikki menossa varhaisultraan? Mä oon jotenkin vaan ajatellu odottaa sinne np-ultraan. Neuvolaan mulla on eka aika rv10, toivon vaan että silloin saataisiin sydänäänet kuuluviin.

Kaikille hyviä vointeja ja onnellista odotusta!

Vierailija
35/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon menossa varhaisultraan. Joidenkin mielestä varmasti liian aikaisin mut Se on sitten 6+1 eli kohta! haluan vain tietää että siellä on oikeasti jotain eikä vain tyhjää..Sitä pelkään eniten..

Mieleni on tehnyt huutaa ilosta ja kertoa kaikille ja koko maailmalle että oon raskaana , mut en oo vielä uskaltanu ennen tota torstaita... muutamalle oon tietty jo kertonu mut en kovinkaan monelle.

Väsymys painaa ja kesken työpäivänkin tekis mieli vaan rötköttää ja ottaa pienet päikkärit. vatsa on turvonnut já oonki pelänny et töissä huomataan pieni pömppö vatsa ja ne luulee et olisin raskaana vaikka eihän se näy vielä =) Töissä on pelkästään naisia töissä niin mä luulen että niillä on tarkempi silmä.

Olen kanssa ottamassa sen äitiypakkauksen varsinkin kun on ensimmäinen tulossa=) toivon mukaan ainakin...

MussunMussun 5+5

Vierailija
36/73 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin välillä kommentoida, koska ainakin toistaiseksi raskaana ollaan. Olen perjantaina menossa ultraan tarkistaan onko kaikki hyvin...

Äitiyspakkausta en ole vielä uskaltanut edes ajatella. Katsotaan, jos sinne asti päästään...

Huonoa oloa välillä on ja väsymys painaa. Onneksi örkki ei kuitenkaan lennä. Maha on pömppö, mutta osan voi laittaa ruokailun piikkiin. Syömällä paljon ja lähes koko ajan saa pahoinvoinnin pidettyä aisoissa.

Letti 6+1

Vierailija
37/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Taas uusi päivä haaveilulle ja uusien raskausoireiden kuulostelulle. Mieskin on ihan innossaan ja taputtelee massua vähän väliä. (Sillä onkin korjattavaa viime kerrasta kun oli melkin koko raskausajan jossain masiksessa eikä mikään kiinnostanut.) Tätä onnentunnetta on pakko päästä jakamaan, muuten pakahtuu. Tekisi mieli jo kertoa kaikille... Neuvola-ajan jo varasin, että pääsen edes neuvolan tädille kertomaan ilouutisia. Sain ajan jo rv 7+5.

Minäkin olen miettinyt tuota äitiyspakkaus asiaa. Ekalle lapselle otin ja eniten pidin siitä laatikosta... Suunnilleen kaikki tarvikkeet on tallella ja vähän käytettyinä. Harmittaa kun äitiyspakkauksen sisällöstä enää murto-osa on kotimaista tuotantoa. Vaatteet on aika mitäänsanomattoman näköisiä, mutta toisaalta ne käy tytölle tai pojalle. Nyt en aio kysyä etukäteen sukupuolta, joten neutraaleja vaatteita ostelisin muutenkin. Nykyisin on kai pienempi toppapuku mikä kuulostaa hyvältä. Aikaisemmin se mahtui paremmin vuoden vanhalle kuin vastasyntyneelle, vaikka ulkonäön ja materiaalin puolesta olis sopinut paremmin sellaiselle joka ei vielä konttaile. Olis kyllä ihana penkoa ja tutkia laatikon sisältöä...

Kelan sivuilla luki tämän vuoden pakkauksen kohdalla, että on tullut jakeluun viikolla 21. Uusi vaihtuu siis varmaan taas toukokuun lopun tienoilla eli ainakin minä saisin tuon " vanhan" .

Terveisin kana-ankka

rv 5+5

Vierailija
38/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tarvitaan jarrusukkia. Eilen illalla alkoi kirkkaan punaista veristä vuotoa ja supisteli, vaikka makasin vain sängyssä. Tuntuu niin pahalta, ei taida meille tulla Vappu/Sakkea. Pejantaina on ultra aika varattuna ollut jo tovin, toivottavasti silloin näkyy syke vielä. Raskaus oireita olen koittanut tunnustella, ja ei ne ole hirveenä muuttuneet. Kaiken lisäksi ei ole niin sanottu ' kuukautisten' aikakaan.

Joka vessa reissu pelottaa, tuleeko vuotoa vielä vai onko lisääntynyt.

Toivossa on hyvä elää........

-Pikkukolmonen3 ja 6+4, jos on enään-

Vierailija
39/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli tehtyä plussatesti.Sydän löi tuhatta ja sataa.Ei oltais uskottu että vihdoinkin tärppäis.Rinnat ovat olleet kipeät jo n. puoltoista viikkoa ja ovat kasvaneet.Ruokaa tulee miltein koko ajan ahmittua.Ramppaan vessassa vähän väliä.Eilen oli päänsärkyä ja oksetti hieman.13.toukokuuta olisi LA omien laskujen mukaan.Jännittää niin paljon.On niin paljon juttuja mitä tahtoisin tehdä tässä raskaudessa.Esikoista odottaessa ei oikein ehtinyt osannu keskittyä raskauteen,ei tullut paljoa kirjoiteltua tuntemuksia yms.

-Hiires 5rv-

Vierailija
40/73 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista odottaessa vain välillä silmäilin keskusteluja,

nyt ajattelin oikein osallistuakkin...

meillä tehtiin kanssa plussatesti eilen.

vaikka kuukautiset oli vaan kalenterin mukaan pari päivää myöhässä ja ovulaatiotuntemusten mukaan olis pitäny eilen alkaa.

muuten en olis varmaan heti testaillutkaan, mutta oli ensimmäienn kuukausi kun annettiin kakkoselle mahdollisuus tulla. ja heti tärppäsi.

surullista kuulla että täällä on muutama muukin joka ei ole varma siitä että raskaus jatkuu..

vaikken ole koskaan keskenmenoa kokenut, se pelottaa jostain syystä kovasti. ja vielä enemmän kuin silloin kun odotin esikoista.

meillä viikkoja on vasta siis 4+ jotain ja siksei olla hirveästi mietitty vielä mitään :) mutta kun teillä on täällä puhe ollut äitiyspakkauksesta, niin me ainakin se otetaan (jos sinne asti päästään) esikoisen pakkaukseen oltiin oikein tyytyväisiä, ja minusta tuo pakkaus itse ajatuksenakin on niin hieno asia että en jättäisi väliin mistään hinnasta.

minulla oli esikoista odottaessa ihan järkyttävä oksentelu päällä yli puolet raskauden kestosta ja sitä olen jännittänyt jo pidemmän aikaa että käykö seuraavassakin odotuksessa niin.

onneksi olen kuullut niin paljon rohkaisevia kommentteja että jokainen raskaus on erillainen samallakin naisella, joten peukkuja pidellään että menisi siltäkin osin hyvin.

tosin kun viikkoja on näin vähän, ei ole pienintäkään tuntemusta..ei mitään raskausoireita.