Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TOUKOTUHISIJAT VKO 37+++

10.09.2007 |

Uusi viikkopino ja uudet kujeet...

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Päätin sitten mennä varhaisultraan. Varasin ajan tiistai aamuna ja kävin samana päivänä kätevästi lounastunnilla. Siellä se kaverin pieni sydän sykki :-) Pituutta oli huikeat 7 mm ja ikää 7 vk! Pienestä se ihminen kehittyy. kyllä olo helpottui käynnin jälkeen. LA siirtyi joko 30.4 tai 4.5..täsmentyy np-ultrassa.

* Kaikkein lähimmät tietävät raskaudesta ja varhaisultran jälkeen asiasta on jotenkin helpompi puhua. Silti ajattelin muille puhua vasta kun masu näkyy.

* Moni on kirjoittanut verisestä vuodosta. Minulla oli esikoista odottaessa lähes 8 vk verivuotoa noin pikkuhousun suojan verran päivässä ja silti raskaus jatkui. Toki jos vuotoa on tilanne pitää tarkastaa, mutta loppujen lopuksi ei voi muuta kuin odottaa miten sikiön käy...

* En ole paljon äitiyspakkausta miettinyt, mutta todennäköisesti en sitä ota. Vaan ostetaan rahalla vauvalle turvaistuin.

* Kuvotus on alkanut. Se selkeästi hiipii päivä päivältä vahvemmaksi. Ruuan haju (mikä tuoksu??) ja erityisesti rasvan käry saa ajoittain pöyryttävän ja heikon olon aikaiseksi. Koska kaikki ruoka inhotti viime alkuraskaudessa en syönyt juuri mitään ja laihdui huomaatatta 3 kg. Ja se on paljon, sillä pyörin ns. hiirulaiset sarjassa koon suhteen ;-)

Nyt yritänkin pitää itselleni tiukkaa kuria seuraavat 7 viikkoa ja syödä!(mitenköhän käy??)

Jasmine 7+2

Vierailija
62/73 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se uskallettava mukaan. Eli viikkoja kasassa 4+4. Tai jotakin sinnepäin... Edellisestä raskaudesta on sen verran aikaa ( yli kymmenen vuotta ) ettei ihan kaikkea enää muista. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, välillä jää oikein miettimään onko tää todellistakaan. Ja kamala pelko siitä että meneekö kaikki hyvin... Pahoinvointiakin on ollut heti plussasta alkaen, kaikki yököttää... Mutta väsymyksestä ei ole tietoakaan, mulla on energiaa vaikka muille jakaa, vaikka unet on jääny tosi vähiin, kun ei vaan ole nukuttanut. Kai se on tää uusi tilanne mikä valvottaa...

Onnellista odotusta kaikille !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enään ei ole ollut tuota vuotoa,mutta silti on koko ajan valppaana. Vuotoa tuli vain ma-ti yön aikana. Onneksi huomenna onse ultra niin saa rauhan mielelle.

Pari kaveria tietää vaan tästä pikkukolmosen odotuksesta, vaikka tekisi mieli kertoa kaikille.

En varmaan ota tuota pakkausta, kun on kaikki noiden tyttöjen vaatteet tallessa ja onneski pienet vaatteet on niitä unisex -vaatteita. Ainoa mikä pitää hankkia on hoitapöytä vessaan, tyttöillä hoitopöytänä oli pesekone vessassa, mutta nyt ei ole (ollaan muutettu välillä). Niin ja se isompi hankinta on sitten auto,meillä ei mahdu kolmea turvaistuinta autoon. No sekin sitten ajallaan, kunhan kaikki on varmemmalla pohjalla.

Kielo77: minäkin olen oulusta, oletko jo liittynyt yahoon keskusteluun.

nyt pitää koittaa keskittyä näihin töihinkin vaikka ajtukset karkailee.

-Pikkukolmonen 7+0-

Vierailija
64/73 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään olin sielä varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin. Sydänkin jo sykki. Rv lääkärin mukaan 6+2, itse olin ihan että 6+1. No ei paljoo heitä. Oli todella iso helpotus kun kaikki oli niinku pitikin ja siellä oikeasti oli sellainen 5,2mm piste näkyi... ja näin myös ne sydämen sykkeet oli hienoa vaikka se on nIIIIInnnn pieni vielä =)

Mullakaan ei vuotoa ole enää ollut sinä yhtenä päivänä vain. Todella huono olo on ja pitäisi tästä vielä iltavuoroon yrittää ponnistella...

Katsotaan miten käy...

Vierailija
65/73 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun osa teistä on jo nähnyt ultrassa pienet vauvanalkunsa :)

ja heti alkuun voimia niille jotka pahoinvoinnista ja tosipahoinvoinnista ;) kärsivät. kyllä se loppujen lopuksi menee ohi, vaikkei se siltä nyt tunnukkaan. ja ei sitä oksentelun tuomaa kärsimystä voi tietää kuin toinen joka sen on kokenut.

täällä ei tunnu vielä huono oloa (onneksi), eikä pahemmin muutakaan oiretta.. viikoja on vasta 4+5...

en ole uskaltanut vielä varata neuvolaan aikaa, mieli tekisi, mutta esikoista odottessa sain ekan ajan vasta viikolle 10 !! silloin varasin ajan viikolla 6 ja tädin mielestä olin aikaisin liikkeellä :/

tuntuu että täällä pienellä paikkakunnalla nuo neuvola (ja lääkäri-) palvelut on tosi köppäsiä :(

(sain tosi huonot kokemukset ekan raskauden aikana varsinkin silloisesta neuvolalääkäristä :(

onneksi se pistettiin pois siitä hommasta, oli vissiin useampikin nainen valittanut sen kivuliaista tutkimuksista yms.)

aivan kadehdin teitä jotka olette päässeet neuvolaan jo viikolla 6.

olettekos muut jo alkaneet rasvailla mahanahkaanne? :D

en tiedä onko mitään väliä näin toisella kierroksella...ajattelin rasvata silti.

joku taisikin jo kehua ostaneensa body shopista jotain öljyä (?)

toivottavasti vuodot loppuu niiltä joilla niitä oli (anteeksi, en muista nimimerkkejä) tai ainakin toivotaan ettei ne mitään merkitse.

yllättävän useilla tosiaan sitä vuotoa on. siitä voisi enemmän varoittaa neuvolassa yms.

näin toissa yönä unta että sain keskenmenon.

muistan nähneeni myös edellisessä raskaudessa ihan kamalia painajaisia.

sellaisia murehtien..

Vierailija
66/73 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään plussasin ja verikoe otettiin vielä ja kyllä vaan, raskaana ollaan =)=)

Suu on messingillään :D

Viikolla viis mennään ja huisin jänskää tää on, nyt kun kaikki menis vielä hyvin ja malttais olla kauhiasti huutelematta, kun kuitenkin alkutekijöissä vielä... mutta huippista!!! ;)

L.a on abaut 19.5

ekasta yrityksestä siis tärppäs...

Vierailija
67/73 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis normaaleille ihmisille kellohan on pikku kakkosen aikaa eli puol kuus, mutta mä just heräsin ku olin yövuorossa viime yön. Voin kertoa teille rakkaat kanssasisaret, että eipä ollu kovin herkku yö! Väsytti ja kuvotti ja oli kiirusta ettei oikein meinannu istua ja hengähtää ehtimään (oon siis sairalassa töissä).. Mutta sellasta se on ;-)

Mä oon sellanen hölösuu, että kaikille kavereille ollaan kerrottu raskaudesta sekä työkaverit tietää. Jos nyt jotain sattuis tapahtumaan enkä olis kertonut niin kertoisin sit kuitenkin joten mieluummin riemuitsen kaikkien kanssa nyt! Sukulaisille kerrottaessa haluan olla varmempi eli kertominen menee vasta jonnekkin pidemmälle. Mä kyllä oon sellanen viininnauttija (rakastan hyviä ruokaviinejä) että jos nyt jossain ollaan missä on sukulaisia niin nehän arvaa heti ku en nauti viinilasillista! No katellaan..

Meijän esikoinen on jo n.puolen vuodcen ajan kertonut eri ihmiselle kuinka meille tulee vauva, joten odotan innolla, että hänelle voi sitten kertoa koska nyt ihan oikeesti on tulossa vauva. On ollut hieman noloja tilanteita ku ihmiset alkanut onnittelemaan (päiväkodissa, sukulaisilla ku neiti ollut hoidossa) meitä vauvan johdosta ja on pitänyt sit kertoa, että kyllä nuo uutiset on vaan nuoren neidin toiveajattelua ;-)

Jes, alanpa ruoanlaittoon ja valmistaudun uuteen yövuoroon!

Vierailija
68/73 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistaiseksi ilosta! Tänään alkoi vuotamaan kunnolla ja vatsa kramppasi. Olin täysin varma keskenmenosta. Menin klinikalle taas kerran ultraan ja Sulo oli vieläkin masussa. Ihme! Sain jotain lääkkeitä jolla vuotoa yritetän tyrehdyttää. Riskinä on, että runsas vuoto huuhtelee alkion mennessään. Tämä kaikki tuntuu kidutukselta. Hertan raskaudessa vuosin useita viikkoja kävin varmasti kymmenessä alkuraskauden ultrassa. Pitää toivoa, että Sulo on samaa kaliiberiä, eikä suostu luovuttamaan.

Voimia kaikille vuodoista tai muista vitsauksista kärsiville.

Noora ja Sulo 5+0

Vierailija
69/73 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi jaksamista kaikille joilla on vuotoa. Toivotaan että vauva pysyy matkassa.

Mulla on koko ajan huono olo. No vapaapäivinä on helpompaa kun saa syödä ja nukkua omassa rytmissä, mutta töissä oli ihan hirveetä, varsinkin kun mulla on vuorotyö. Joten nyt oonkin sairaslomalla. Kyllä huomattavasti on helpompaa, vaikkakin pahoinvointi jatkuu yhä. Mut ei tarvii tsempata vaan saa olla rauhassa. Toivotaan että pahoinvointi ois vaan näitä alkuraskauden oireita, eikä jatkuis koko yhdeksän kuukautta. Nyt on kerrottu raskaudesta jo läheisille. Muille kerrotaan vasta ku on kolme kuukautta täynnä. Kyl tää on niin jännää aikaa, ettei tiedä miten päin olis. :) Noh, kahden viikon päästä on eka neuvola. Silloin ollaan sit jo kymmenennellä viikolla menossa.

Iloista odotusta ja viikonloppua kaikille!

Maria7

rv 7+2

Vierailija
70/73 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Kielo, Kianna ja Jonsku!

Ensin alkuun toivotan Mirbulalle jaksuja pahoinvoinnin kanssa. Voin kyllä kuvitella, ettei se mitään ¿herkkua¿ ole.

Sitten toivotan Pikkukolmoselle onnea tämänpäiväiseen ultraan. Tule sitten kertomaan miten meni kunhan ehdit¿

Nordenskjoldin pikkuiselle oikein paljon jarrusukkia mukaan!

(.) Täällä on jo toista päivää nenä tavallista enemmän tukkeessa ja kurkku inhottavan karheana. Pojallekin tuli nuha ja yskä. Varmaan samaan pöpöön sairastuttu molemmat. Ei kyllä yhtään kiva juttu. Toivottavasti se tästä lähtisi paranemaan kun mulla on hammaslääkäri ensi viikolla eikä sinne ole nuhaisena kovin kiva mennä. Muuten täällä voidaan hyvin. Samat vähäiset oireet edelleen jne.

Ensi viikolla onkin jo ultra. Kivaa¿

Pikkupapu rv 7+1

Vierailija
71/73 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin liittyä siihen yahoo-hommaan, uudella nimimerkillä kun tämä oli kokonaan varattuna.. Saa nähdä osasinko asian, kun en niin nero näiden tietokoneiden kanssa ole.

-amy-

Vierailija
72/73 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla siis yritin kans liittyä yahoon-ryhmään, mut enhän mä onnistunut. En ymmärrä miten voin olla näin käsi tietsikka asioissa. On varmaan pakko pyytää miehen apua. En ois vaan halunnu kertoo palstailusta tai varsinkaan paljastaa mun salanimee. Sillä on ollu kivaa ku palstailu on ollut mun ihan oma juttu.

Maria7

rv 7+3

Vierailija
73/73 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas te voitte? Onko oireet vahvistuneet?

Mulla on yhä enempi huono olo, eikä ruuan laittaminen oikein houkuttele... vielä ei ole tarvinnut oksentaa ja yritän pidätellä niin kauan kuin mahdollista. Meinaan sitten sitä ei pysäytä enää mikään! Nyt raskausviikot vasta 5+2 eli parin viikon päästä voi olla jo toinen touhu. Niin, tietenkin jos tämä pikkuinen tykkää pysyä menossa mukana.

Vuotoa ei nyt ole ja tästä päivästä lähtien otan niitä estolääkkeitä vain tarvittaessa. Toivottavasti ei enää vuoda. Se on niin kamalan pelottavaa.

Kaksoset on mummun ja papan kanssa sirkuksessa ja Hertta on päiväunilla. Olen vetänyt tän päivän lonkkaa. Onneksi edes tiskikonetta ei tarvinnut tyhjätä, kun oli jättänyt pesuaineet huuhtomatta. Napista painoin vain naureskellen uudestaan päälle. Lepään varastoon ensi viikkoa ajatellen. Tällä kokoonpanolla vaakatasoon ei juuri pääse, paitsi yöllä.

Tsemppiä Siskot,

Noora