Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kerran viikossa suihkussa käyvä pikkulapsi "likainen lapsi"?

Vierailija
22.10.2008 |

Meillä pestään päivittäin kyllä kasvot, alapää ja käsiä tietysti useammankin kerran. Puhtaat vaatteet vaihdetaan päivittäin. Mutta alaselkään ulottuvat hiukset ja koko (kuivaihoisen) kropan jynssään vain kerran viikossa. Minusta lapseni ei haise eikä näytä likaiselta. Mutta ehkäpä jonkun mielestä onkin sitä?

Kuinka usein pesette leikki-ikäisenne päästä varpaisiin?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itseäsi ole tottunut pesemään, niin et varmaan pese lastasikaan.

meillä lapset ovat vauvasta asti käyneet joka ilta, joko suihkussa tai kylvyssä.Hampaat pestään 2x/päivässä, vaatteet vaihdetaan tarpeen mukaan MONTAKIN kertaa päivässä. Hiukset ja kynnet leikataan, korvat putsataan aina. Perusasioita minusta. Iho rasvataan joka pesun jälkeen, eikä ikinä ole ollut kuivaihoisuutta.

Ihan samalla tavalla hoidan itseäni; aina puhtaana nukkumaan, ja päälle aina puhtaat vaatteet. Perusasioita minusta :-) :-)

Niin, siis omasta mielestäsi oma siisteystasosi on riittävä, ja minun siisteystasoni on mielestäsi luultavasti liioittelua; joten sepäs tässä sitten..

Vierailija
22/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsena käy vain kerran kaksi viikossa suihkussa, se jotenkin jatkuisi samaa rataa loppuelämän. Meillä nyt jo huomaa eron kouluikäisten ja leikki-ikäisten välillä, eli kouluikäiset käyvät suihkussa pienempiä useammin ihan omasta tahdostaan.

No se riippuu siitä, peseytyvätkö perheen aikuiset miten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä useammin. Aikuiset kyllä käyvät suihkussa luonnollisesti vähintää joka toinen päivä... Lapsia on ihan turhaa pestä päivittäin - käytämme senkin ajan mielummin johonkin muuhun kivaan yhdessä...

Vierailija
24/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 2-8v käyvät joka ilta suihkussa kuten vanhemmatkin. Hiukset pestään shampoolla 2-3krt/vko, vaatteet vaihdetaan tarpeen mukaan, kerran käytetyt sisävaatteet pesuun. En voi kuvitellakaan,miten ällöttävä olo olisi jos kerran tai kaksi viikossa kävisi suihkussa, hyi! :(

Vierailija
25/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy joka päivä suihkussa, mutta sitähän ei voi ääneen sanoa. Pesen kyllä kainalot ja suoritan alapesun päivittäin, mutta suihkussa käyn joka toinen tai ihan korkeintaan joka kolmas päivä. En hikoile mitenkään erityisesti ja teen useimmiten töitä kotona. Kun sitten käyn kodin ulkopuolella töissä, suihku on päivittäinen.

Mun mielestä pienten lasten ei todellakaan tarvitse käydä päivittäin suihkussa, mutta kyllä muutamassa päivässä suihkun verran likaantuu, riippuen myös osittain siitä missä asuu.

Vierailija
26/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärään atooppisen ihon rasvauksen mutta tervettä ihoa ei todellakaan kannata kuormittaa ylimääräisellä kemikaalikuormalla, ei varsinkaan pikkulapsen saati vauvan. Järjetöntä.

Iho rasvataan joka pesun jälkeen, eikä ikinä ole ollut kuivaihoisuutta.

i]

Vierailija
27/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja korvat putsataan joka pesun jalkeen. Vaatteet vaihdetaan heti kun vahankin sotkuu, myos pyjamat vaihdetaan paivittain uusiin, koska varsinkin lapset hikoilee oisin paljon. Kasia pestaan monta kertaa, pylly pestaan vedella joka vessareissun jalkeen ja hampaat pari kertaa paivassa.

Olen huomannut, etta lapset nukahtaa helpommin, kun on ihanan raukea olo kylpemisen jalkeen. Kylpy on siis pitka, myos mieluisa leikkihetki, ja vie siis viimeisimmatkin mehut lapsilta. :)

Vierailija
28/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan pissaamisenkin jälkeen? Hurjaa vedenkulutusta ja ihan liiallista hygieniaa. Kyllä se kerran illassa riittää eikä mitään ongelmia tule!!!

Vierailija
29/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokovartalopesun. Normaalisti liikkuvan ja touhuavan leikki-ikäisen ei kuulu hikoilla ellei ole järjettömän paljon vaatteita päällä. Yöllinen hikoilu varsinkin kuulostaa erikoiselta.

Vierailija
30/79 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hikoile nukkuessaan - teillä taitaa olla jotenkin väärän lämpöinen makuuhuone siinä tapauksessa tai liian paksut peitot. Ja huhhuh, jos pesisin meidän superpissaajan pepun jokaisen vessakäynnin jälkeen, niin johan tuolta rapisisi iho pois. Ihmeellisiä käytäntöjä joillain...

Vierailija
31/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka käyvät vain joka toinen päivä suihkussa? No,älkää ihmetelkö sitten, jos pomonne tai työkaverinne huomauttelevat,että te HAISETTE!

Meillä, lapset rakastavat vettä, viihtyvät ammeessa ja suihkussa. Iltapesu kuuluu iltarutiineihin, ja takaa hyvät unet.

Ja mitä tuohon,ettei lapset muka hikoile? No, on taatusti myös hikoilevia vauvoja, meillä on ainakin. Tukkaa on paljon, ja hiukset märkinä touhukkaista leikeistä. Myös jalat hikoavat, vaikka eivät tietenkään hais kuin murrosikäisellä kaiffarilla.

Ja että vettäkö säästetään, ihan ekologisuudesta jätetäään lapset pesemättä? Voi armias. suurissa osissa talouksia, vesimaksut menevät hlöluvun mukaan, aivan sama loppupelissä, sun "veden"säästösi..taitaa olla vain äitien omaa laiskuutta, etteivät jaksa lapsiaan suihkuttaa tai kylvettää. Niin, ja kun ei se oma likakaan nenään teillä haise.... enpä kyllä haluaisi istua ruuhkabussissa viereesi. Ehkä juuri sinun lapsesi ovat näitä, toisessa ketjussa kerrottuja likaisia päiväkotilapsia, kuitenkin...

Vierailija
32/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei edes peittoa kayta (juuri tuosta syysta). Huoneemme on ihan normaalilampoisia, kiitos vain. Ja mita pyllyn pesuun kakan jalkeen tulee, niin se on kylla ihan normaali kaytanto monissakin kulttuureissa. Vai vaitatko, etta lika lahtee paremmin kuivalla paperilla kuin vedella? Siina tapauksessa, mita sita suotta pesemaan kasiaankaan kakalla kaynnin jalkeen, paperiin vaan pyyhkien. Tai millon ikina ne kadet nyt sattuu likaisia olemaan.

Ja huhhuh noita ekoloogisuus puheita! Meillapa ei olekaan ollut autoa 10 vuoteen, pyllymme pesemme vedella. Kumpi suurempi paha?

Vierailija
33/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yliherkistyy. Kaameaa puunaamista veden kanssa... pikkuisen likaa on ihan hyväksi jo vastustuskyvun takia. Huolehtimattomuus ja huolettomuus kun ovat kaksi eri asiaa - Pestään kun pestään.

Löysätkää vannetta sen päänne ympärillä hygieniahysteerikot.

Vierailija
34/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enka ole hysteerikko. Lapseni saa bakteereita ihan tarpeeksi, esim. ostarin aukiolla kontatessaan, muilta lapsilta, jaetuista leluista, jotka paatyy suuhun ja "kengan pohjista". Itse asiassa olen todella laid back suomalaisessa mittakaavassa mitattuna. Mutta kylvemme joka paiva ja pesemme pyllymme vedella. Perioid.

Vierailija
35/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyhmää luulla, että vettä voi käyttää niin paljon kuin huvittaa, kun kerran siitä maksetaan kiinteä maksu henkilömäärän mukaan. Jotenkin se kulutus kuitenkin maksetaan, esim jatkuvasti kohoavina vesilaskuina-

Vierailija
36/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä useammin. Ja tietty, jos jotenkin likaantuu... Mun mielestä pienten on turha käydä päivittäin. Kuivattaa vain ihoa.

Meilläkin on lapsilla hyvä iho molemmilla, eikä ole tarvinnut rasvailla. Puhtaat vaatteet vaihdetaan päivittäin.

Vierailija
37/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taapero käy kylvyssä/suihkussa kahdesti viikossa jollei ole tarve lisätä. Päivittäin kädet, kasvot ja pylly. Korvat putsaan aina kun niissä on töhkää ja kynnet kaipaavat leikkuun kerran viikossa. Tällälailla pysyy puhtaana ja pesen kyllä kun huomaan että alkaa kaivata kokokylpyä. Itse käyn päivittäin suihkussa.

Vierailija
38/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lisäksi tarpeen mukaan suihkussa, monesti kuitenkin saunapäivä on ainoa kunnon pesu. Tuon lisäksi 2 kertaa päivässä tehdään alapesu, kädet pestään lukemattoman monta kertaa päivässä, kasvot aina tarpeen mukaan, hampaat aamuin illoin ja joka aamu vaihdetaan puhtaat alusvaatteet. Päällysvaatteet (oloasu tms.) vaihdetaan likaisuuden mukaan lähes joka päivä, joskus voi mennä 2 päivää samat vaatteet. En suostu uskomaan, että pikkulapset tarvisi tuon enempää pesemistä. Haisevat aina hyvältä ja ovat puhtaan näköisiä.

Itse käyn suihkussa monesti aamuin illoin... Lapsuudenkodissani pikkulapset pestiin myös kerran viikossa ja vähän myöhemmin 2 kertaa viikossa, sitten murrosiän kynnyksellä kaikki omatoimisesti alkoi suihkuttelemaan useammin. Itse olen peseytynyt suihkussa joka päivä 13-vuotiaasta lähtien. Vaikka mua on taaperona saunotettu vain kerran viikkoon... Ihminen on hassu otus, kun voi muuttaa toimintaansa tarpeen mukaan! Tulen myös omille lapsille opettamaan, että peseytymistapoja tulee muuttaa iän kasvaessa ja esim. urheiluharrastusten myötä.

Vierailija
39/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat pestään aamuin illoin. Hiukset pestään tarpeen mukaan, lapsella yleensä 2 kertaa viikossa.

Puhtaat vaatteet kaikille joka päivä. itse saatan käyttää jotain neuletta useammankin päivän. Ja mies tietysti käyttää pukujaan, mutta niitä tuuletaan ja huolletaan säännöllisetsi.

Vierailija
40/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse käy sen useammin, koska en ole likaisessa työssä enkä hikoile. Mun teinit hikoilee ja ne käy suihkussa joka ilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi