Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko meiillä suomalaisilla vähän sellainen alkoholigeeni verissä. Ite olen käyttänyt alkoholia nyt 8 vuottta.

Vierailija
20.05.2022 |

.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mellko tiuhaan tahtiin.

Vierailija
2/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se että vähän ihmisiä, vähän resursseja, vähän tukea. Kova hiistoria jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole sen kummemmin kuin muillakaan kansoilla. Ihan turhaan koitat yleistää oman alkoholinkäyttöäsi kattamaan koko kansaa.

Vierailija
4/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi ei ole sairaus. Se on heikkoutta.

Vierailija
5/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä en juo lainkaan, niin että sun logiikalla, ei ole.

Vierailija
6/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voii se olla myös pelkoa ja munattomuutta.

Vierailija
7/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole alkoholisteja ja sekakäyttäjiä kohtaan mitään sympatiaa. Kukaan ei ole ase ohimollanne pakottamassa teille vetämään nupin sekaisin. Ne aineet kuluttaa kaikki teidän aivojen mielihyvähormonit ja välittäjäaineet ja sitten kun ne on finaalissa niin olo on kuin kuolleesta nousseella.

Vierailija
8/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiistä kahdesta tuo munattomuus menee tuon sun heikkous -termin kanssa samaan kastiiin.

Vierailija
9/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelko on heikkoutta. Munattomuus myös. Naiset on heikkoja luonnostaan. Se nyt vain on fakta. Osa miehistä on myös heikkoja. Sitä pitää halveksia.

Vierailija
10/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole alkoholisteja ja sekakäyttäjiä kohtaan mitään sympatiaa. Kukaan ei ole ase ohimollanne pakottamassa teille vetämään nupin sekaisin. Ne aineet kuluttaa kaikki teidän aivojen mielihyvähormonit ja välittäjäaineet ja sitten kun ne on finaalissa niin olo on kuin kuolleesta nousseella.

Adhd oiireisilla on dopamiinin kanssa ongelmia siihen on olemassa läääke. Se lääke pitäisi vaan saada.

11/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole sinänsä suomalaisuuden kannalta mitään tekemistä mutta kyseessä on alkoholismi niminen sairaus ja siihen saa apua kun itse tunnistaa ongelman. Jos ei tunnista sitä alkoholismi on tappava sairaus joka kalvaa lopulta koko elämän pohjia myöden. Joillakin on alttiimpi taipumus saada se mutta jokainen sen saa lopulta erona vaan kuinka kauan siihen pitää juoda. Suomessa on vahingollisia ajatusmalleja että oksennus ja örveltäminen on hauskaa ja viinaa kuuluu juoda kun vettä muuten ei ole hauskaa. Paremmissa piireissä kitataan pullo tolkulla viinejä ruuan kanssa. Alkoholi on myrkky joka nollaa salitulokset aiheuttaa syöpää alkoholismia rattijuopumuksia tappoja pahoinpitelyitä ym ym. Eli ei mitään hauskaa. Jos sairaaksi itsensä tekeminen on hauskaa niin antaa palaa.

Vierailija
12/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain hiirikokeilla on todettu, että alkoholiriippuvuus on perinnöllistä, mutta jos ei aloita alkoholin käyttöä ei tätä himoa alkoholia kohtaan synny, vaikka olisi nämä geenit. Ja vaikka ei olisi näitö geenejä saattaa riippuvuus syntyä, vaikka ei niin helposti.

13/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika yleinen asenne mutta se kertoo vaan ettei sanojalla ole käsitystä tai tietoa asiasta ja se kannattaa jättää myös omaan arvoonsa.

14/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riippuvuudet johtuu aivoista ja jos ei ole LUJAA tahtoa että haluaa muuttua ei sitä pysty myöskään tekemään. JOKAINEN ihminen on potentiaalinen riippuvainen. Miettikää että aivonne on se komentokeskus millä mennään ja tehdään asioita jos se on ns "saastunut" ja haluaa teidän ottavan päihteitä niin aika moni ottaa myös nämä joilla ei ole ongelmia tällä hetkellä ja kokevat että voivat hallita kaiken paremmin kuin kukaan muu. Aika moni päihderiippuvaisia moittivista polttaa tupakkaa koska ei pysty lopettamaan tai juo kahvia koska ei pysty lopettamaan. Eli riippuvaisia eivätkä pysty lopettamaan. Onko tällaisella varaa haukkua päihderiippuvaisia? Ei ole he ovat samaa sakkia me olemme kaikki sitä.

Vierailija
15/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adhd oiireisilla on dopamiinin kanssa ongelmia siihen on olemassa läääke. Se lääke pitäisi vaan saada.

Joo kyllä minä sen ymmärrän. Mutta jos bonarina on alkoholismi niin kaikki lääkehoito menee hukkaan. Masennusta hoidetaan pillereillä. Sitten otetaan siihen päälle alkoholia joka on kuin joisi masennusta.

Vierailija
16/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain hiirikokeilla on todettu, että alkoholiriippuvuus on perinnöllistä, mutta jos ei aloita alkoholin käyttöä ei tätä himoa alkoholia kohtaan synny, vaikka olisi nämä geenit. Ja vaikka ei olisi näitö geenejä saattaa riippuvuus syntyä, vaikka ei niin helposti.

Joillakin natiiveilla kuten eskimoilla ei ole jotain geeniä ja jäävät siksi alkoholiin koukkuun kerrasta. Siksi alkoholin myynti on vieläkin kiellettyä osissa usa, ta ja kanadaa. Suomalaisista joka viides on enemmän tai vähemmän koukussa alkoholiin. Perjantai on mun empiirinen todisteeni.

Vierailija
17/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on sairaus kuten muutkin addiktiot.

Ikävä kyllä, sen viinan kanssa läträä niin kauan, kun tulee se pohjakosketus.

Jollekin se tulee aikaisemmin, esim. joku kännimoka, joka on niin nolo tai paha, että ei enää naurata.

Joillekin se on siinä vaiheessa, kun kuulee näyttävänsä spurgulta, työpaikka menee tai lääkäri antaa uhkavaroituksen.

Kaikille se pohjakosketus merkitsee eri asiaa, jotkut voi vajota hyvinkin syvälle ulkopuolisen silmissä.

Itse kun lopetin, ne oli elämäni pahimmat 2 viikkoa. Ahdistus oli kova. Olin käyttänyt alkoholia ahdistuslääkkeenä jo pitkään. Ja minuahan ahdisti. Kahden viikon päästä ostin 6 olutta ja join ne samana päivänä. Sitten olin selvinpäin kuukauden ja huomasin huomattavan parannuksen mielialassani.

Sanon suoraan: "ilo ilman viinaa on teeskentelyä" on täyttä valhetta ja kuvastaa sitä, kuinka alkoholi tuhoaa ihmisen aivojen kemiat.

Muistan ajan, kun menin suorastaan paniikkiin, jos kotona ei ollut muutamia "hätäoluita" piilotettuna mielikuvituksellisiin paikkoihin. Tarvitsin alkoholin turruttavaa vaikutusta.

kun jätin alkoholin, tunteeni tasoittuivat. Ahdistus hävisi ja elämään tuli ilo. Luulin ennen oikeasti, että elämä on pelkkää kärsimystä ilman viinaa. Nyt tajuan, että alkoholi vei kyvyn nauttia elämästä. Se olikin alkoholi, joka ylläpiti ja pyöritti ahdistuksen kehää.

Kuvittele, että jonain aamuna heräät mieli selkeänä, ilman krapulaa ja sinun olosi on yhtä levollinen, tasainen ja hyväntuulinen kuin muutaman aamukaljan jälkeen... Raittius on sitä.

Alkoholi huijaa sinua: luulet ettet pärjää ilman sitä. Pelkäät kuollaksesi olla ilman sitä.

On paljon ihmisiä, jotka on jättäneet alkoholin ja "selvinneet hengissä".

Monilla se tapahtuu kuten minullakin, aluksi kärvistelemällä ahdistuksen, masennuksen, tyhjyyden ja levottomuuden kourissa parisen kuukautta. Muutama "sortuminen" välillä.

Itse huomasin vajaa puoli vuotta raittiuden jälkeen, että krooniset silmäpussini olivat kadonneet ja olin myös laihtunut. Monet odottavat, että viinapöhö lähtee kasvoista parissa viikossa mutta siihen tosiaan menee pidemmän aikaa, kun lakkaa näyttämästä pöhöttyneeltä. Iho ja kudokset ei uusiudu niin nopeasti.

Vierailija
18/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisessä vertailussa suomalaisten kokonaiskulutus on tällä hetkellä eurooppalaista keskitasoa. Juomatapojen osalta Suomi kuuluu itäisten ja pohjoisten maiden juomiskulttuureihin, joissa alkoholia käytetään jonkin verran harvemmin kuin eteläisemmissä Euroopan maissa, mutta kerralla keskimäärin suurempia määriä.

Miehet juovat kolme neljäsosaa kaikesta alkoholista, ja alkoholikuolleisuus selittää noin viidenneksen miesten ja naisten elinajan odotteen eroista. Sukupuolieron lisäksi sosiaaliryhmien väliset erot ovat suuria.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01120

Vierailija
19/19 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukoton päättelyketju.

-ap on alkoholisti

-ap on suomalainen

-> kaikki suomalaiset ovat alkoholisteja

m.o.t.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi