Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelmaiset pinoon! =)

Vierailija
08.09.2007 |

Diagnoosi/ hoito/ lääkitys??

Ap:lla masennusta, paniikinomaista ahdistuneisuutta, traumaperäistä stressiä sekä depersonalisaatiota/derealisaatiota.

Hoitona terapia sekä lääkitys: Optipar 30 mg, Peratsin 2 mg sekä Opamox tarvittaessa.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin terveitä ei olekaan ja koko mielenterveysongelman käsite on aika laaja-alainen. Mielenterveysongelmaiset ei välttämättä ole lainkaan laiskoja tai työkyvyttömiä vaan päin vastoin. Itsekin paiskin 12 tuntista työpäivää (opiskelu+2 työtä) monta vuotta, ennen kuin romahdin. Ja romahdus seurasi klassisesti lapsen synnyttyä, en osannut elää muuten kuin suorittamalla.

Nyt yritän opetella elämään rauhallisemmin. Diagnoosi oli ahdistushäiriö ja persoonallisuushäiriö, jälmimmäistä mulla ei kuulemma oikeasti ole vaan halusivat vaan saada mut pitkäkestoiseen terapiaan, jotta tää elämä ei olis loppuun asti yhtä suorittamista ja ylikiltteyttä ja peilaamista.

Mulla on suvussa masennusta, skitsofreniaa ja kaksisuuntaista. Söin vuoden Zoloftia, käyn terapiassa ja.. hui kauhistus..opiskelen opettajaksi! Mut tuntevat yleensä sanoo, että olen yksi viimeisistä ihmisistä, kenellä uskois olevan mielenterveysongelmia. No, väärässä ovat. :)

Vierailija
22/136 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsien myötä helpottanut enkä enää tarvitse täsmälääkkeitä vaan pärjään Panadolilla kun ajoissa otan! Siksi aina varastossa ja mukana!Vierailija:

Jos on niin voitte olla onnellisia! Teillä ei olekkaan mitä sairautta. Ei ole migreenipäänsärkyä, se on vain laiskuutta ja omaa kuvitelmaanne. Katsokaas kun migreenillä, paniikki ja masennus johtuvat osittain samoista syistä. Eli siis jos ei ole masennus mikään sairaus, ei ole migreenikään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeenä Alprox.

Vierailija
24/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dg: kaksisuuntainen mielialahäiriö

lääkkeet: Deprakine, Cipralex

ja eipä nuita lääkkeitä kovin kannata raskauden aikan syödä jos vain ilmankin mitenkään pärjää..

Vierailija
25/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lääkäri ei lopettanut lääkitystäni, lääkkeet eivät vain yksinkertaisesti pysy sisällä. Ketipinoria koitetaan pahimpaan ahdistukseen kuitenkin.

Raskaus ei ole millään lailla suunniteltu, vaan ehkäisy petti. Abortti ei ollut vaihtoehto. Mies on, sekä vahva tukiverkosto, molempien suvun puolesta, sekä hyvä hoitosuhde psykiatrian poliklinikalle. En ole tässä yksin. Hyvissä kantimissa tämä loppujen lopuksi on.

Vierailija
26/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkityksenä Efexor, suosittelen lämpimästi.

En haluaisi lopettaa lääkitystä, kun toimii noin hyvin. Saako sitä jatkaa niin kauan kuin haluaa.

Nyt elämä hymyilee vihdoin!

Vierailija
27/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeenä: Efexor depot 75mg

Aiemmin oli Seronil ja sitten Optipar 20mg.

Toi Seronil teki mut ihan zompieksi kaikella tavalla!

Optipar nosti painoa ja vei seksihalut pois kokonaan.

Nyt tämä uusi lääke käytössäni on todella ollut tehokas jo tähän asti.

Alkuun otin samaa lääkettä 37,5mg ja puolikkaan Optiparin. Eilen aloitin nyt sitten nuo vahvemmat.

Ja täytyy sanoa, että seksi taas tuntuu hyvälle ja sain jopa orgasmin PITKÄSTÄ aikaa! Ja meinasin ruveta itkemään silkasta ilosta, mut en viittiny ettei mies säikähdä epäonnistuneensa. =/ =D

Vierailija
28/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennus ole koskaan tehnyt minua aggressiiviseksi ketään kohtaan. Ei se saa minua tappamaan ketään.

Vierailija
29/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen enempää ole diagnosoitu kuin että lääkäri sanoi että kyllä toi masennusta on ja määräsi lääkkeen ja kontrollin 1kk päähän (jossa siis lähinnä lääkkeen tehoa yms katsotaan kait?).

Vierailija
30/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani en olisi hoitoa varmaan vieläkään hakenut, mutta juuri lapsen takia sen tein!

En halua lapseni elämän menevän pilalle sairauteni vuoksi.

Enkä tosiaan halua olla lööpeissä!

Jokainen joka tänne kirjoittaa lääkityksineen on jo rohkea uskaltaessaan sanoa sen ääneen!! Silloin on jo voiton puolella!! ;)

Tämä on kamala sairaus jota ei toivo kenellekään. Ja on juuri kurjaa että kuitenkin Suomessa (jossa tämä yleisin sairaus) on vielä noinkin paljon niitä ihmisiä, jotka eivät tajua tätä sairautta ja sen vaikutusta ihmiseen!

Kunnes itse siihen sairastuu.

En siksi halua monille edes kertoa tästä sairaudesta, koska ihmisillä on ennakko asenne jo valmiina masentuneista ihmisistä!

Ikävä kyllä. =(

t. 21.

Vierailija
31/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tuntuu olevan vaan niin helppo vetää kaikki oma saamattomuus ja vetelyys " masennuksen" piikkiin. sillähän siitä.

Vierailija
32/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meitä " hulluja" piisaa! Minä esim. olen tosi hyvä äiti ja kiva ihminen sairaudesta huolimatta. Samaa ei voi sanoa kaikista " terveistä" :)

Vierailija
33/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkityksenä Cipramil ja Xanor

-sinulta vastaaja 15 kyselisin Alproxin annostusta ja kauanko olet käyttänyt sitä (Xanor on siis vastaava lääke) - itselläni 1,5 mg-3 mg/vrk ja olen käyttänyt kesäkuusta enkä kyllä selviä ilman vaan paniikki iskee taas ja sitä kautta ahdistus ja masennus (lääkitys on psykiatrin määräämä)

Vierailija
34/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan siksi, koska mikään lääke ei ole turvallinen raskausaikana. En halua mitään ylimääräistä kun kasvatan uutta elämää. Läheiseni seuraavat tilannetta ja olen kyllä välillä hermot kireellä isompien lasten kans mut kukapa ei olisi. Aijon kyllä aloittaa synnytyksen jälkeen lääkkeen uudelleen, sillä olin en halua masennukseni uusiutuvan. Elämäntilannekin on muuttunut ja siksi elo ilman lääkkeitä on helpompaa.

Vierailija
35/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tuntuu olevan vaan niin helppo vetää kaikki oma saamattomuus ja vetelyys " masennuksen" piikkiin. sillähän siitä.

Sinä et tiedä mistä puhut. Toisaalta, minäkään en tiennyt ennen kuin se osui kohdalle.

Itse en ole koskaan sairastanut kyseistä sairautta mutta seuraan aviopuolisoni sairautta läheltä. Vakava masennus voi oikeasti tappaa, itsemurhaluvut ovat korkeita! Puhumattakaan siitä kaikesta tuskasta mitä se aiheuttaa sairastuneelle ja hänen läheisilleen.

Kaikki masentuneet eivät ole " rappiokansalaisia, alkoholisteja, yms.." Vaan esim. Liian älykkäitä ihmisiä, paljon lukeneita ja itseltään liikaa vaativia tavallisia ihmisiä.

Joo-o.. Meillä Efexor 150mg, Mirtazapin 45mg, Seroquel 200mg, Temestaa tarvittaessa... Ja vakava masennus+psykoottiset piirteet kyseessä.

Vierailija
36/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kun kanssa syöt tota mirtazapinia niin onko se masennus- vai mielialalääke?

Ja mikä näiden lääkkeiden ero on? Olen luullut että on sama asia...

T:23 jolla mirtazapin 30mg/vrk

Vierailija
37/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi hieman ottaa asioista selvää ennenkui aukoo päätään ja tekee itsestään idiootin.

se on jännä asia miten ainakin minulla (kaksisuuntainen siis olen) raskaus- ja vauva-aika on ollut sitä kaikista terveintä. muutenkin, kun esim masennus on pahimmillaan, ne viimeiset voimansa saa käytettyä lasta varten ja hänen parhaakseen.

vaikka olenkin joidenkin luokituksen mukaan " hullu" , olen ylpeä itsestäni ja palsestani. hän on todella fiksu ja kehittyy hyvin, kehuja saa kuulla aina muilta (jotka eivät minu tilastani siis mitään tiedä).

teille muillekin MT-potilaille tsemppiä!

Vierailija
38/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaton ja vetelä, onneton ja pahimillaan itsemurhan partaalla? millä perustelet väitteesi että masennus ei ole sairaus? miksi sitä sitten diagnosoidaan ja miksi siihen on tehoavia lääkkeitä jos sitä ei ole?

Vierailija
39/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 mg/vrk

Vierailija
40/136 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeenä Dexedrine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän