Kimmo pöyristyi, kun näki ParkkiPaten auton isänsä parkkiruudussa. "Vastaus oli suoranaista vitt uilua"
Kysyin, että saatko itse rikkoa lakia ja mennä sakottamaan muita? Se oli hänen mielestään ihan ok, Turunen kertoo.
Turunen koki, että pysäköinninvalvoja käyttäytyi tilanteessa asiattomasti eikä myöntänyt tehneensä mitään väärää.
Se minua vitutti. Jos hän olisi heti sanonut, että sori, olen toiminut väärin, tässä on tietoni ja työnjohtajan numero, jos haluat viedä asiaa eteenpäin, niin asia olisi ollut ok.
Turunen kertoo, että tilanteessa soitettiin myös valvojan yhteyshenkilölle, jonka kanta oli Turusen mukaan sama: mitään väärää ei ollut tapahtunut. Erimielisyyttä syntyi myös siitä, että Turunen olisi halunnut nähdä valvojalta jonkinlaisen henkilökortin.
Kommentit (133)
Parkkopate ei saa pysäköidä vieraspaikoillekaan. Ne on taloyhtiön vieraille tarkoitettu.
Olisi nannaa lyödä sakkolappu siihen tuulilasiin: parkkeeraamalla hhväksyt ehdot.
En jaksaisi vaivautua soittamaan lehteen tuollaisesta. Olisi varmaan vaikeaa olla keski-ikäinen mies, kun pitää hiiltyä kaikesta ja vaatia päitä vadille.
Parkkifirmojen röyhkeys ja ylimielisyys on jo kauan sitten ylittänyt hyvien tapojen rajat. Ne on laitettava kuriin ja kukaan ei niitä jäisi kaipaamaan jos ne kiellettäisiin kokonaan!
Varmasti yksi Suomen vihatuimpia aloja!
Vierailija kirjoitti:
Valvooko noita firmoja kukaan? Aivan käsittämätöntä, että yksityinen firma voi tosiasiassa käyttää julkista valtaa.
Avainalojen ulkoistaminen johti Roomankin tuhoon.
Mikähän peruste on tosiaan sille, että ei laputa omaa autoaan kun on kerta pysäköinyt paikalle, johon ei olisi saanut pysäköidä.
Voihan siellä valvontasopimuksessa silti olla pykälä, että saavat pysäköidä omilla autoillaan mihin haluavat, mistäpä sen tietää. Paitsi tietenkin siitä, että parkkipate ei ole itse sitä kertonut valittamaan tulleelle ihmiselle.
Normihomma. Vittumaisuus on pääsyvaatimus ammattikuntaan. Psykopatia lisäetu.
Vierailija kirjoitti:
Parkkifirmojen röyhkeys ja ylimielisyys on jo kauan sitten ylittänyt hyvien tapojen rajat. Ne on laitettava kuriin ja kukaan ei niitä jäisi kaipaamaan jos ne kiellettäisiin kokonaan!
Kyllä jotkut niitäkin jäisi kaipaamaan. Asun itse ihan jalkapallostadionin lähellä ja ennen Parkkipatea kaikki taloyhtiön paikat oli aina pelien aikana täynnä. Pate oli pakko kutsua apuun, kun julkista pysäköinninvalvontaa ei kiinnostanut tipan tippaa.
Kimmo, Kimmo. Ensi kerralla sit renkaat tyhjäksi niin olkoot siinä.
Ennen oli niin paljon rennompaa. Ei ollut pysäköinninvalvontaa eikä ogelmia koska joka paikasta löytyi parkkipaikkoja tai lähistöltä löytyi joutomaata jonne mahtui mielin määrin autoja parkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut niitäkin jäisi kaipaamaan. Asun itse ihan jalkapallostadionin lähellä ja ennen Parkkipatea kaikki taloyhtiön paikat oli aina pelien aikana täynnä. Pate oli pakko kutsua apuun, kun julkista pysäköinninvalvontaa ei kiinnostanut tipan tippaa.
Juuri näin. Monessa paikassa valvontaan on ihan aidosti tarvetta. Eihän noita parkkipateja edes tarvittaisi, mikäli kaikki noudattaisivat pysäköintisääntöjä.
Oma ihmislajinsa on tämä joka tivaa anteeksipyyntöä ja nöyryyttä. Pari kuukautta sitten joku tyyppi sai rahallisen hyvityksen virheellisestä tuotteesta, mutta oli silti aivan pöyristynyt ja raivona, koska kukaan ei pyytänyt anteeksi! Samat tyypit raivoavat kaupassa henkilökunnalle aivan estottomasti, kun tietävät, että nämä eivät voi puolustautua. Lähtevät sitten virne kasvoillaan kaupasta, kun ovat saaneet ojentaa tietämätöntä kassatyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän peruste on tosiaan sille, että ei laputa omaa autoaan kun on kerta pysäköinyt paikalle, johon ei olisi saanut pysäköidä.
Voihan siellä valvontasopimuksessa silti olla pykälä, että saavat pysäköidä omilla autoillaan mihin haluavat, mistäpä sen tietää. Paitsi tietenkin siitä, että parkkipate ei ole itse sitä kertonut valittamaan tulleelle ihmiselle.
Ei semmoista sopimusta voi tehdäkään, että saa pysäköidä minne vain. Kerrostalojen ja yritysten paikoille ei ole mitään asiaa ulkopuolisilla. Eikä todellakaan millään parkkipate - firmalla.
Vierailija kirjoitti:
Oma ihmislajinsa on tämä joka tivaa anteeksipyyntöä ja nöyryyttä. Pari kuukautta sitten joku tyyppi sai rahallisen hyvityksen virheellisestä tuotteesta, mutta oli silti aivan pöyristynyt ja raivona, koska kukaan ei pyytänyt anteeksi! Samat tyypit raivoavat kaupassa henkilökunnalle aivan estottomasti, kun tietävät, että nämä eivät voi puolustautua. Lähtevät sitten virne kasvoillaan kaupasta, kun ovat saaneet ojentaa tietämätöntä kassatyttöä.
Ja jos nyt ei tullut selväksi, niin mä olen tuon työtänsä tehneen puolella tässä.
Hel.... hyvä että joku uskaltaa ilmoittaa näistä. Normaalisti suomalainen nielee kaiken ja ei uskalla sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi vaivautua soittamaan lehteen tuollaisesta. Olisi varmaan vaikeaa olla keski-ikäinen mies, kun pitää hiiltyä kaikesta ja vaatia päitä vadille.
Mahtaa olla aika turha ja arvoton elämä, kun mitään ei jaksa, mitään ei voi, ja aika menee valittaessa niille, jotka edes yrittävät puuttua havaitsemiinsa epäkohtiin.
Miksi ParkkiPate pyörisi kerrostalojen parkkipaikoilla, jollei taloyhtiö ole sitä palkannut sinne valvomaan? Ei se silti oikeuta varastamaan jonkun maksamaa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Valvooko noita firmoja kukaan? Aivan käsittämätöntä, että yksityinen firma voi tosiasiassa käyttää julkista valtaa.
Sama kun näillä perintä firmoilla ja muillakin firmoilla. Omavalvonta riittää vaikka todistettavasti se ei missään toimi ja jos rikkoo lakeja niin saa lukuisia mahdollisuuksia muuttaa toimintansa lailliseksi ilman rangaistusta.
Kuinka hyvin meillä suomessa olisikaan asiat jos rikkaita ja yrityksiä kohdeltaisiin samalla tavalla kuin tavallista ihmistä että.mitään virheitä ei sallita ilman rangaistusta ja minkäänlaisia inhimillisiä virheitä ei hyväksytä kun kaikesta pitää tulla rangaistus.
Mikä siinä oli niin kauheaa, että ParkkiPate oli laittanut autonsa siihen siksi aikaa, kun teki työtänsä? Johonkinhan se auto pitää laittaa. Vaikuttaa siltä, että tämä heppu olisi urputtanut vaikka auto olisi ollut ihan missä tahansa siinä pihalla. Jos ruudun käyttäjä olisi tullut paikalle, niin Pate olisi varmaan siirtänyt auton pois, niin kuin varmaan nytkin teki. Tosin, jos alkaa heti kettuilemaan sen sijaan, että pyytää nätisti, niin siirto voi ihan ymmärrettävästi kestää. Enemmän minua ärsyttää tällaiset kaikesta valittavat, epäkohteliaat itsekeskeiset tyypit.