Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin takapajula, missä olet Suomessa viettänyt aikaa?

Vierailija
07.09.2007 |

Siis ei mikään ohikulkumatkan varrelle osunut, vaan paikka, jossa olet joutunut olemaan pidempään jostain syystä?

Itselle ei tule mieleen tällaista, mutta haluaisin tietää muiden kokemuksia.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä aivan varma ettei rakasta kotikuntaani Ristijärveä mainittaisi, koska kukaan ei sitä edes muistaisi tai tietäisi, mutta väärässäpä olin.

Oma inhokkini on Töysä. Oltiin liftireissulla pohjanmaalla varmaan reilu kymmenen vuotta sitten ja päästiin Töysään, mutta pois ei meinattu päästä ei sitten millään. Kyläkauppa Keskisen kulta-ajat olivat vielä silloin edessäpäin.

Vierailija
142/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

215:lta.

Kaikki sisäsiittoiset paikat ovat pahasta ja niitä löytyy ympäri rakkaan suomenmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nimi kertoo kaiken =)

Siis ihmeellisiä paikkoja on Suomi täynnä, joskus nuorena liftailtiin ympäriinsä ja jumittiin aina jossain Peräseinäjoen tyylisissä paikoissa. vaikuttivat todella kamalilta paikoilta.

Myöhemmin olen kiertänyt monet Suomen kaupungit ja pahin oli Turku - en ole koskaan tavannut niin paljon tympeitä ihmisiä. Kaupunkin on kaunis, mutta ihmiset eivät sisäisesti. Ja Turku on takapajula, koska ainoa aika, joka siellä elää, on keskiaika.

Helsinkiä ovat monet haukkuneet, itse olen asunut täällä n. 3 vuotta ja minusta olisi ihanin paikka asua. Ihmiset juttelevat kuin pienellä paikkakunnalla, lähikaupassa tunnetaan jne. Kaupungista voi tulla hyvin outo kuva, jos käy kerran viidessä vuodessa kääntymässä keskustassa, siellä ihmiset ovat kiireisen oloisia, koska ovat aina menossa jonnekin... eri asia sitten siellä, missä oikeasti asuvat. Ja luonto, sitä on joka puolella. Meillä talon takaa alkaa oikea metsä (ei siis keskuspuisto). Tunnen kaikki naapurit, mitä ei ole tapahtunut missään muualla: Joensuu, Turku, Jyväskylä.

Ainoa asia, mikä saa minut muuttamaan muualle, on se tosiasia, että eläminen maksaa täällä liikaa! Omaan ei ole koskaan varaa ja vuokralla eläminen ei ole järkevää.

Vierailija
144/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkien ihmisten sukunimi on Härkönen.

Mitä tarkoittikaan sisäsiittoinen?

Vierailija
145/155 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sisäsiittoisten kunta.

Vierailija
146/155 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä pari kesää kesätöissä. Ihmiset kääntyivät kadulla katsomaan perääni (näytän ihan tavalliselta, olin vain uusi paikkakunnalla), ja tölläsivät kääntyessään monta minuuttia. Siis kävelivät eteenpäin, mut

ta pää oli kääntynyt taaksepäin minun suuntaani.

Vierailija
147/155 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on pinta-alaltaan laaja kaupunki, mutta keskustoja löytyy. Virallinen keskusta sekä epävirallinen ja viihtyisä sellainen, Tapiola. Jos olet Turun tietä (Ikeassa jos kävit) pitkin tehnyt sight seenisi Espooseen, etpä ole oikeastaan koko kaupunkia juurikaan nähnyt. ;D Tervetuloa uudelleen!

Vierailija
148/155 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista tulee yksinkertaisia ja juoruilevia ihmisiä. Viiden hengen " kotibileissä" flirttaillaan kuin viimeistä päivää (kuin isommassakin " diskossa" ) naapurikylän pojan kanssa (aikuinen mies), joka seisoo metrin päässä tyttöystävänsä kanssa. Ja hytkytään Finlandersien tahtiin.

Toinen omituisuus mihin olen törmännyt tuppukylissä on seurassa (nenäsi edessä sinua samalla katsoen) kuiskivat aikuiset naiset.

Hyvin hämmentävää. ;)

Vierailija
149/155 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!

Vierailija
150/155 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä sielu lepää.....

Vierailija
151/155 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ii

Vierailija
152/155 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Pohjanmaalla sijaitseva pikkupaikka. Elämäni järkyttävintä aikaa.

Vierailija
153/155 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleva kunta keskellä ei mitään. Kuopioon runsaat 90 km ja Viitasaaren kaupunkiin matkaa myös melkoissti. Ollut tosi hektinen kylä viime vuosituhannen puolivälissä, mutta ensimmäisen radion tuominen kirkonkylän ökyimpään taloon aiheutti maailmankuvan avartumisen ja massamuuon kaupunkeihin.

Kesäisin suhteellisen vilkas paikkakunta = kaksi kesämökkituristia ässämarketin jonossa. Väestöstä suurin osa alkaa siirtyä paikallisen terveyskeskuksen vuodeosaston hoteisiin.

Tän on pakko olla Vesanto! Ei oo meininki juuri 14 vuodessa muuttunut, pikemminkin ollaan poljettu koko henkitoreissaan pihisevä kunta entistä syvemmälle perämetsään, suohon ja kuuskytluvulle.

Vierailija
154/155 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri muutti sahalahteen, vttu mikä läävä !

Vierailija
155/155 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesa, pelkkiä hesan juntteja nurkat täynnä.