Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin takapajula, missä olet Suomessa viettänyt aikaa?

Vierailija
07.09.2007 |

Siis ei mikään ohikulkumatkan varrelle osunut, vaan paikka, jossa olet joutunut olemaan pidempään jostain syystä?

Itselle ei tule mieleen tällaista, mutta haluaisin tietää muiden kokemuksia.

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa minäkin lähteä Pietariin ja valittaa että kun täällä ei puhuta suomea, kyllähän sitä nyt Pietarissa ja Vladivostokissa pitää suomella pärjätä kun suomea puhutaan Petroskoissakin!

" Voit vain kuvitella, miltä suomenruotsalaisesta tuntuu valtaosassa Suomea."

Vierailija
122/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi oli kamalampi Kemijärvi vai Padasjoki.

T:Helsinkiläinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sitä oikeestaan voi haukkua, koska isäni asuu siellä ja on siellä ihanan rauhallista ja kaunista. Lisäksi sen ympärillä muutama pieni kaupunki ja pidin niistäkin. Minä tiedän missä Jäppilä on ja se on kyllä niin takapajula, vaikka ohitse olen siitä vain ajanut. Suonenjoella olen taas viettänyt jopa hieman enemmän aikaa ja en kyllä yhtään pitänyt niistä asukkaista ja jotenkin todella tylsä ja mitäänsanomaton paikka, en mene sinne enää koskaan.

Vierailija
124/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ajat sattumalta " keskustan" läpi autolla, niin älä edes räppää silmiäsi, muuten menee paikka ohi.

Tämä on paikka metsässä, joka on keskellä mettää. Ihmisiä on niin saakutin vähän. Ja hekin joko nussivat tai hakkaavat toisiaan. Sisäsiittoista ja väkivaltaista porukkaa.

Vierailija
125/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin iso musta aukko keskellä suomea..

Vierailija
126/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tarvitsee perusteluja.

Vierailija
127/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista varsinaisesti takapajulassa olleeni tai " metsäläisyyden" minua ärsyttäneen. Joskus harmittaa huonosti käyttäytyvät ihmiset (kaiken ikäiset) esim. Itiksessä tai Vantaalla. Mutta kokonaisuudessaan Suomi on upea maa, josta saa olla ylpeä.

Olen itse helsinkiläinen.

Palasin tosin juuri reissusta Skotlannista ja siellä ihmiset olivat (tosin välillä huonotapaisia ja aika paljon narkkareita) hyvin ystävällisiä, selvästi tyytyväisiä itseensä (pukeutuivat normaalisti, mitään kilpavarustelua ei näkynyt, suurin osa normaalipainoisia tai suhteellisen pulleita -- ja ilolla ja ylpeydessä kantoivat kilonsa), kohteliaita ja ...en osaa oikein sanoa mitä...mutta he vain olivat ihmisinä suunnattoman tasapainoisen oloisia.

Itse olen normaalipainoinen enkä kovin innostunut vaatekulttuurista ja Hgissä saa usein pahoja katseita " Tuollainen pullero" yms. Vihaisia, katkeria, umpimielisiä katseita. Nyt sen vasta huomasin, kun tuolla Skotlannissa kävin -- heidän elämänasenteensa oli ihailtava! Kukaan ei näyttänyt häpeävän vatsamakkaroitaan (ja niitä makkaroita RIITTI), kukaan ei katsellut minua paheksuvasti, vaikka en langanlaiha olekaan. Se oli upeata! Minulla on ihan vapautunut olo.

Olen todella ylpeä suomalaisista ja Suomesta, mutta tämän asian Suomessa muuttaisin, jos osaisin. Muuten meillä on ihanan suloista täällä. Suvaitsevaisuutta vain lisää.

Vierailija
128/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nro 196 vielä kirjoittaa...olen käynyt Taavetissa elämäni aikana n. 5 kertaa ja minusta se on *ihana* paikka! Mutta ymmärrän, jos ei kaikkien makuun ole, mutta minusta Taavetti on kyllä upea. Ja Virojoki! Ja Hamina on tosi upea! Olkaa ylpeitä kotipaikoistanne (minulle se on MINUN Helsinkini =) ja jos voitte tehdä kotipaikoistanne vielä paremman paikan niin tehkää se viipymättä. Joka päivä.

Vierailija
129/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut ulkomailla kolemssa eri maassa, kahdessa miljoonakaupungissakin joissa viihdyin erinomaisesti myös, niin täytyy sanoa näin vuosien jälkeen, että kyllä sinne omaan kotipitäjään on välillä kiva palata ja aina se tuntuu rakkaalta paikalta.

Pitää käydä ekana tarpeeksi kaukana jotta osaa arvostaa näitä pieniä suomalaisia tuppukyliäkin. Niissä on sitä rauhaa mitä muualta ei niin vaan löydy, se on hyvin arvokas asia.

Vierailija
130/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytössä yksi auto jolla mies kävi työssä, sinne olisi pitänyt jäädä asumaan sika tilan hajuihin. Onneksi muutettiin kaupunkiin tosin mies vielä haikailee maalle.

Vierailija
131/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taidanpa minäkin lähteä Pietariin ja valittaa että kun täällä ei puhuta suomea, kyllähän sitä nyt Pietarissa ja Vladivostokissa pitää suomella pärjätä kun suomea puhutaan Petroskoissakin!

" Voit vain kuvitella, miltä suomenruotsalaisesta tuntuu valtaosassa Suomea."

Vierailija
132/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kysytään vieläkin niiltä harvoilta saksalaisturisteilta aina tulitikkuja ja irvistellään merkitsevästi päälle (en tiedä miksi, sillä Valtimo on aika kaukana Lapista). Kylä täynnä kusipäitä. Onneksi väkimäärä on vähentynyt ainakin puoleen niistä ajoista kun itse siellä asuin.

Vierailija
133/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kamala paikka, ruma ja inhottava paikka

Joensuu on hyvä paikka, olen sen verran maailmaa nähnyt!

Tyttären perässä tosin tekisi mieli Hesan keskustaan! Turhan kallista vain asua!

Vierailija
134/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunki keskisuomessa noin 40 km jyväskylästä.

Ahdistava paikkakunta.

Vierailija
135/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaipaa edes sen kummempia perusteluja

Vierailija
136/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan Suomessa virallisesti on kaksi virallista kieltä mutta syytä siihen ei enää nykyaikana ole. Ainoa syy miksi meillä edelleen pakotetaan mm. koululaiset opiskelemaan ruotsin kieltä on se että ruotsinkielisillä on niin suuri valta Suomessa. Kyllä suomenkieliset ovat typeriä kun antavat syrjinnän ja sorron jatkua ja jatkua, eipä ole ihme että ulkomailla nauretaan suomenkielisille. Ovat idiootteja jotka täysin tietoisesti suosivat pientä eliittiväkeä mm. koulutuksessa.

Suomi ei ole koskaan ollut oikeasti kaksikielinen maa eikä tule koskaan olemaankaan.

Vierailija
137/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

o ou mitä paikkoja.....

Vierailija
138/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta siellä eikä koskaan takaisin. Sinne ei pääse millään, eikä sieltä pääse millään pois. Lestat. Ahistus. Ilkeily, kateus ja perusnegatiivinen asenne.

Muita pelottavia paikkoja: Sulkava ja Nummela.

Vierailija
139/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapajulan piirteitä ovat kyräilevät ja juoruavat ihmiset, ahdasmielisyys, yksi pääkatu, jonka ohi ajaa sekunnin murto-osassa, kuoleva, muuttotappiokunta.

Vierailija
140/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aSUIN MYÖS ITSE VUOSIA hESASSA!

Meillä kaikkien lasten ja miniöiden ja vävyn kanssa hyvät välit.

Kaksi poikaa on täällä ja pysyvät, toisella oma firma ja paljon työntekijöitä.

Anoppi ja äiti ei meillä rasite, siksi mietinkin kun enemmistö jää tänne!