Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin takapajula, missä olet Suomessa viettänyt aikaa?

Vierailija
07.09.2007 |

Siis ei mikään ohikulkumatkan varrelle osunut, vaan paikka, jossa olet joutunut olemaan pidempään jostain syystä?

Itselle ei tule mieleen tällaista, mutta haluaisin tietää muiden kokemuksia.

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nykyä suunnilleen pyllistän perseeni auton ikkunasta jos Oulaisten läpi ajetaan :)))

Vierailija
102/155 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tiedoksi vaan teille helsinkivihaajille että niitä pahimpia helsinkiläisiä elvistelijöitä ihan tunnetusti täällä stadissa on ne ketkä on muuttaneet maalta Helsinkiin opiskelemaan tai töihin. Ja täällä ollaan sitten niin leveenä että. Varsinkin oululaiset ja savolaiset.

Kukaan oikea stadilainen ei leveile Helsingillä, koska Helsinki on meille stadi.

Mieheni on kotoisin eräästä tooodella pienestä lappilaisesta kylästä ja hänen kokemuksien mukaan pahimpia " statilaisia" ovat ne kolme viikkoa sitten Hesaan muuttaneet... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tuijotus, kun kävi paikallisessa K-kaupassa.

Vierailija
104/155 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin täysin mitäänsanomaton. En nyt sanoisi Helsinkiä takapajulaksi, mutta minulle se oli ehkä ahdistavin asuinpaikka. Ihmisiä siellä on paljon kivoja ja kohteliaita, mutta paljon on niitä ihmejurrikoita, jotka eivät saa sanaa suustaan. Maalla on kuitenkin se hyvä puoli, että ihmiset puhuvat, ihan tuntemattomienkin kanssa.

Nyt asun umpilandella ja viihdyn loistavasti. Naapurissa on helsikiläispariskunnan vapaa-ajanmökki ja tulemme erinomaisesti toimeen. Ovat tosi mukavia ihmisiä ja haaveilevat muuttavansa tänne kokonaan eläkepäiviä viettämään. Lieneekö tämä sitten takapajula, en tiedä. Millaiset kriteerit itsekullakin sattuu olemaan.

Vierailija
105/155 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä minun - - helsinkiläisen - vastaukset.

Vierailija:

Monella on ylimielinen asenne muualla Suomessa asuvia kohtaan,

** myönnän, tottakai olen ylimielinen !! ja ylpeä siitä !

Ja sen olen huomannut, että Helsinkiläiset ovat tietyllä tapaa röyhkeitä, tarkoitan ikänsä Helsingissä asuneita.

** myönnän tämänkin

Ps: Itse eivät välttämättä ole liikkuneet muualla kuin siellä kehä kolmosen sisäpuolella :)

** melkomoista BS:ttiä ! en edes viitsi vaivautua vastaamaan tähän...

Vierailija
106/155 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aikaisemminkin todettiin, pahimpia " Helsinkiläisiä" ovat Helsinkiin muualta pari vuotta aikaisemmin muuttaneet. Syntyperäiset helsinkiläiset ei pidä helsinkiläisyyttä mitenkään erikoisena. Tämän tietävät kaikki " oikeat" Helsinkiläiset, se on ihan taivaan tosiasia.

Tämä on ruumiillistunut monessa opiskelukaverissani: jostain Haukiputtaalta muuttaneessa, josta on parissa vuodessa tullut niin perkeleen " mie muutan tsaddiin ja alan seukkaa jonku ihqun lätkäpelaajan kanssa" -tyylisiä. Jauhaa jostain " ihana kun pääsee vaikka Oopperaan kun haluaa" eikä ole ikinä käyneetkään Oopperassa.

Olen asunut 30 v Helsingissä ja nyt 5 vuotta muualla. Rakastan Helsinkiä, mutta en edelleenkän koe sitä maailman navaksi - kuten en siellä asuessanikaan. Tykkään myös nykyisestä kotikaupungistani, mutta rakastunut en ihan vielä ole :)

Vierailija
107/155 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ikinä mua ei sinne enää saa.

Paikka missä ei ole yhtikäs mitään mitä ihminen haluaa ja tarvitsee.

Vierailija
108/155 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jonkun opiston ankea asuntola. Olin lisäksi raskaana, kauhea olo ja koti-ikävä. Vieläkin alkaa oksettamaaan kun ajattelen. Kämppis rakasti hapankaalia ja veti röökiä huoneessa, voi yök sitä hajua.

Vierailija
109/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki niin helvetillisiä paikkoja, ettei pahinta voi valita. Jakavat ykkössijan takapajula-kisassa minun mielestäni.

Vierailija
110/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole mitään. Vietin elämäni paskimmat 2 vuorokautta siellä. Venäjän rajapitäjä ja voisi hyvin sijaita sen rajan toisella puolella...

Vierailija
111/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kammo jäi nuoruudesta kun siellä mansikoita poimittiin ja aikaa vieteltiin . . .

Vierailija
112/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mie oon hoitaja-alan immeinen Savonlinnasta ja en mie tarvii enempee palakkoo mutta enempi sais olla työntekijöitä meilläkin =)

Vierailija
113/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä avaan sen pistetilin. Pieni onneton kaupunki täynnä pösilöitä.

Vierailija
114/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyynkuollut muuttotappiokunta. Varmaan Suomen ykköskriminaalipaikka. Kesällä väkiluku kaksinkertaistuu kun lomalaiset valtaavat mökit ja leirintäalueet Oulujärven rannalla. Talvella muutama mummo potkuttelee raitilla. Pääsin pois ja ei ikinä enää takaisin! Ahistaa ajatuskin :(

Vierailija
115/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä täällä maalla lähikauppaan on matkaa 20 km. tätä voi jo kutsua takapajulaksi.

Vierailija
116/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajuu niit ihmisii siellä!!!

Vierailija
117/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hölmöt juntit luulevat asuvansa suuressakin kaupungissa ja kuvittelevat, etttä heidän kyläpahanen on Pohjanmaan keskus. Heh, kun ne on niin tyhmiä!!

Vierailija
118/155 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä ala-asteella kun isäni alkoi seurustelemaan naisen kanssa joka asui Lahdingossa. Lapsikin sen tajusi, että suhde oli tuhoontuomittu ja se kyläpahanen vielä asteen verran enemmän karmea kuin isän ja sen naisen suhde.

Isä remppasi sen eukon talon. Olisi sitten minullekin tilaa muuttaa sinne ja vaihtaa koulua siihen tuppukylän pikkukouluun.

Makasin jossain ohrapellon reunalla ja odotin, että salama iskisi minuun. Tai edes siihen taloon tai siihen eukkoon.

No, remppa tuli valmiiksi ja isä saikin siitä sitten siirtyä syrjään jonkun paikallisen karjun tultua kuvioihin. Isää tuli surku, mutta muuten tunsin onnen potkaisseen oikein kunnolla.

Vierailija
119/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin vielä ala-asteella kun isäni alkoi seurustelemaan naisen kanssa joka asui Lahdingossa. Lapsikin sen tajusi, että suhde oli tuhoontuomittu ja se kyläpahanen vielä asteen verran enemmän karmea kuin isän ja sen naisen suhde.

Isä remppasi sen eukon talon. Olisi sitten minullekin tilaa muuttaa sinne ja vaihtaa koulua siihen tuppukylän pikkukouluun.

Makasin jossain ohrapellon reunalla ja odotin, että salama iskisi minuun. Tai edes siihen taloon tai siihen eukkoon.

No, remppa tuli valmiiksi ja isä saikin siitä sitten siirtyä syrjään jonkun paikallisen karjun tultua kuvioihin. Isää tuli surku, mutta muuten tunsin onnen potkaisseen oikein kunnolla.

Vierailija
120/155 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat sattumalta " keskustan" läpi autolla, niin älä edes räppää silmiäsi, muuten menee paikka ohi.

Tämä on paikka metsässä, joka on keskellä mettää. Ihmisiä on niin saakutin vähän. Ja hekin joko nussivat tai hakkaavat toisiaan. Sisäsiittoista ja väkivaltaista porukkaa.