Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*+*+*PikkuEnskat loppuviikkoon*+*+*

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink]TITI-UU toivottavasti helpottaa tuo nukkumaan meno ja ilmavaivat :/

Meillä ei oo ollu ollenkaan mitään onkelmia (*koputtaa puuta*) Jimi on alusta asti nukahtanu omaan sänkyyn kun on vaan sinne vienyt, ei oo ollenkaan nukutettu syliin...Eikä oo meillä ollut mitään vatsavaivojakaan, helpolla ollaan päästy, ja alusta asti poitsu söi vaan 2x yössä, nykyään nukkuu jo sen n.11h syömättä ellei enemmänkin..

Nyt ei jääny mitään muuta päähän, ihan väsy kun flunssa painaa päälle ja oltiin siellä synttäreillä ja sen jälkeen maalattiin miehen kanssa Jimin huone vaaleensiniseksi, se oli kyllä mukavaa yhteistä puuhaa :)

Nyt pitää juoda toi siideri ja lähteä nukkumaan...

Riikka ja Jimi 4kk3vkoa

Vierailija
42/48 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]

Eilen oli taas minun ja Kaarlon shoppailupäivä ja sain tällä kertaa ne napit ostettua, joita viime viikolla etsittiin. Tuli myös hankittua kangasta muihin käsityöprojekteihin, kaikenlaista vauvajuskaa (harsovaippoja ja liivinsuojia lisää) ja löysinpä myös Tokyokan-kaupan, josta ostin aitoa japanilaista teetä. (Japanilainen vihreä tee on ihan erimakuista kuin supermarketin vihreä tee.) Ostin myös kumisaappaat ja nyt saisi pian tulla se sadetakkikin, jonka netistä tilasin, sillä muuten ehtii talvi ennättää, ennen kuin saan sen käyttöön. Kaarlo nukkui tällä kertaa koko reissun ajan kuin tukki, enkä tällä kertaa edes yrittänyt notkua kaupungilla paria-kolmea tuntia pidempään.

TITIN nukuttamisongelmat kuulostavat tutuilta, vaikka meillä selvitään toistaiseksi helpommalla. Eilenkin saimme pitää tuttia suussa vaikka kuinka kauan viimeisen syötön jälkeen ja vaippakin piti kerran vaihtaa, ennen kun pikkumies suostui nukahtamaan. Toisaalta flunssakin varmaan vaivaa vähän. Tänään päästiin helpommalla, vaikka koko illan vauveli kitisikin ja vaati tissiä. Lisäksi juuri, kun olin saanut yövaipan laitettua ja olin valmis pistämään pojan pehkuihin, turautti pikkuherra oikein kunnon kakat ja piti aloittaa alusta. Poika kuitenkin nukahti oikein kiltisti viimeisen syötön jälkeen. Meillä siis nukahdetaan rinnalle, mutta kyllä Kaarlo herää siinä, kun häntä röyhtäytetään ja nostetaan sänkyyn. En ole vielä huolehtinut siitä, että miten poika nukahtaa ilman rintaa, kun hän on muutenkin vielä niin minusta riippuvainen. Toisaalta kyllä mies saa pojan nukahtamaan myös tutin avulla, jos olemme varmoja, että hänellä on vatsa täynnä. Kerrotko TITI muuten, että millaisia nuo Cuplatonit ovat? Kaarlolla on ollut jonkin verran masuvaivaa ja otettiin siksi nuo Rela-tipat käyttöön. Mietin vaan, että mitä eroa noilla on...

KESIS: Meilläkin Fuzzit toimi pitkään tosi hyvin, mutta kun viime viikolla kakat pursusi Fuzzin lahkeesta oikein kunnolla on luottamus vähän mennyt. Kaipa se niin paljon vauvan mallista riippuu. Meillä poitsulla on Fuzziin verrattuna megareidet mutta kapea masu. (Miksiköhän silti reisistä falskasi?) En oikein usko, että meillä on lisäimuongelmaa, sillä pissat pysyy oikein hyvin sisällä. Taittelen silti harson sisään yleensä itse ommellun frotee- tai flanelli-imun. Pari M-koon vaippaa sen sijaan olen ottanut käyttöön (Tirsokas ja Ronja) ja ne ovat toistaiseksi toimineet aika hyvin. Alkaakin siis tuntua siltä, että Kaarlo on vain kasvamassa (S-koon) vaipoistaan ulos. Äskenkin yövaippaa laittaessa harmittelin omatekoisen (jo 2 kk käytetyn) vaipan mataluutta ja sain tarrat juuri ja juuri kiinni. Nyt siis pitää yrittää saada vaipoista loputkin mehut irti ja turvautua tarvittaessa harsoihin, kunnes saan hommattua uusia vaippoja. Onneksi meillä on muutama koko vaippaiän vaippa ja muutama M-kokoinenkin, joilla varmaan pärjätään. Enemmän huolettaa tuo yövaippatilanne.... pitänee siis varmaan ommella M-kokoisia lisäksi (kun ompeleminen on kivaa ja en raaski ostaa kamalasti uutena).

Työgalluppiin en ole tainnut vielä vastata: Meikäläisellä jäi väitöskirja puoleen väliin, kun jäin äitiyslomalle, mutta sain onneksi viimeisenä päivänä viimeisen lisensiaattikurssin hyväksytettyä. Saa nähdä, mitä meikäläinenkin omasta aiheestaan äitiysloman jälkeen muistaa (pelottaa hieman), mutta nyt nautin kotiäitiydestä niin kauan, kun sitä riittää.

RIIKAN kahvinjuonti taitaa ylittää moninkertaisesti meikäläisen kahvin kittauksen ennen raskautta. Silloin tuli vedettyä ainakin neljä isoa mukillista päivässä, mutta raskausaikana kahvi alkoi öklöttää. Kyllä olen silloin tällöin kahvia juonut, mutta edellisestä opin, että kahvin juonti kannattaa ajoittaa aamuun tai keskipäivään ;-).

LIVE: Joo, onneksi on tuo äiti auttamassa, mutta tuo hoitoapu tulee kyllä puolivälistä Suomea. Onneksi äiti sattuu olemaan vapaalla ja tykkää hoitaa poitsua. Isolta pojalta teidän pikkumies vaikuttaa, jos vertaa meidän Kaarloon. On nimittäin vain hieman pienempi, kuin Kaarlo 2kk-neuvolassa: 2805 g ja 57 cm.

EMKAN idea Hämeenlinnan treffeistä ei ole lainkaan huono, vaikka hieman pelottaa lähteä täältä saakka. Toisaalta olisihan meitä iso porukka lähdössä pääkaupunkiseudultapäin.

MAMMIS: en ole tainnut sinulle ehtiä kommentoimaan kauheasti, mutta on ihailtavaa, kun jaksatte harrastaa. Meillä on jäänyt taas liikkuminen aika vähiin. Ensi viikolla olisi tarkoitus sentään lähteä käymään taas avoimessa päiväkodissa. Nuo seurakunnan jutskat eivät oikein innosta, niin sitten pitäisi keksiä jotain muuta. Onneksi vauvauinti tuo (toivottavasti) kuukauden päästä muutosta asiaan. Tiedättekö Enska-kamut muuten, että mistä saisi sellaisia painija-mallisia uikkareita?

Nyt pitänee mennä ripustamaan pyykkejä, jotta pääsee nukkumaan...

t. pikku-Juska ja Kaarlo 2kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oltiin Vaarilassa kylässä ja kylläpäs neiti oli vauhdissa. Oona on nyt ihan viime päivinä alkanut ¿selittää¿ ihan hirveästi. Samalla kun leikkii jollain lelulla tms on kova mölinä päällä.. Kyllä meillä oli sitten hauskaa kun naureskeltiin ääntelyille! :) On muuten huomattu että meidän neiti ei vähästä säikähdä. Oisko myös sen ansiota että meillä ei ole ¿hyssytelty¿ koko huushollia hiljaiseksi esim kun nukutetaan. Ei tietenkään mekasteta, mutta.. Ja jos neiti esim kierähtää vatsalta selälleen & ¿kopsauttaa¿ päätänsä tms niin olen yleensä vain vähän naureskellut ja yrittänyt kiinnittää huomion muualle, ja HYVIN harvoin neiti saa itkua aikaiseksi.. Tänäänkin seurattiin porukalla maaottelua ja äijät tietysti on vähän kovaäänisempiä. Oona vaan sai lisää vauhtia potkutteluunsa lattialla ja hihkui mukana.. ;)

Moni sanoikin että me harrastetaan paljon. Joo, nyt vasta aloin ajatella kun siitä mainitsitte. Mutta olen itse ollut aina sellainen menijä-luonne, päivät töissä, illat jumpissa tai muuten menossa ja viikonloppunakin harvoin kotona.. ;) Ja kun tuo Oona-neiti on oppinut niin hienosti kulkemaan menoissa mukana niin miksipä ei. Kyllä me yritetään pitää ¿lepopäiviä¿ aina vähän väliä. MA kotona, TI about 1h avoimessa pk:ssa, KE minilattarit (1,5-2h keikka), TO vauvahieronta (1h keikka), PE kotona, LA vauvauinti (1,5h keikka) ja SU kotona tai mummoloissa.

BICCI ¿ kiva kuulla että uinnit meni hyvin. Mekin oltiin ekalla kerralla about 20min, siitä se lähtee! :) Mulle nykyään näyttää riittävän vähempikin uni. Ja musta tuntuu että kun harrastaa liikuntaa ahkerasti, ainakin mulla on uni ehkä vähän parempilaatuista eikä väsytä niin kamalasti. ;) Jumppaohjaajana käyn välillä vähän ¿ylikierroksilla¿. hih. Oona herää kyllä yleensä sen kerran yöllä syömään, riippuen monelta on mennyt nukkumaan, about 4-6 välillä ja jää silloin meidän viereen nukkumaan. Nukahdetaan molemmat ruokailuun.. Ja heräillään sitten yhdessä. ;)

IIDA-LINNEA & tyttönen oli nauttineet muskarista & uinnista! :) Jey! Huomasin että KESIS sulle jo osoittensa laittoikin, mutta laitanpa omanikin jos haluat vaihtaa numeroita mammanalku77 @ hotmail.com (ja siis nuo välit pois).

TITIN tyttö sitten edelleen kärsii ilmavaivoista ja nukkumaan meno teettää tuskaa.. :( voi höh. Ootte varmaan kokeilleet jo kaikki konstit, mutta meillä on ollut apua rätistä (joka mukavasti tuoksuu maidolle), tutista ja nykyään jopa uninallesta (TOSI pehmeästä). Toivottavasti alkaisi helpottaa! Masuvaivoja oli meilläkin runsaasti alussa, nyt vähän vähentyneet, Cuplatonit & Relat ei auttaneet yhtään. Suklaat, sipulit, kaalit, paprikat jne kun jätin pois, väheni selvästi. Meillä helpotti tosiaan joskus 2kk iässä (& varmaan suurin apu oli masulleen nukuttaminen).. Siihen asti tainnutin Oonan tisulla.. ;)

RIIKKA ¿ teillähän kuulostaa mukaville nuo yöt, 11h putkeen unta! :) * kateellinen * Ja olitte maalanneet Jimin huoneenkin, kodin laittaminen ja varsinkin yhteistuumin on mukavaa! Mehän muutettiin tähän kotiin tammikuun alusta ja rempattiin lattiat, maalattiin kaikki seinät, tehtiin keittiö ihan uusiksi jne.. Oonan huoneeseen tosin jätettiin entisen asukkaan vaaleanpunaiset tapetit.. :)

PIKKU-JUSKA ¿ mäkin aluksi vähän epäröin mennä seurakunnan jutskiin mukaan (vaikka kirkkoon kuulun niin en ole mitenkään ¿hurahtanut¿ ja käyn kirkossa vain häissä, hautajaisissa ja joskus joululauluja kuuntelemassa).. Onneksi menin, siellä nimittäin ei juuri mitenkään käy ilmi että on seurakunnan juttuja. Painijamallisia uikkareita on ainakin Citymarketeissa & Prismoissa. Me löydettiin Ison Omenan Prismasta ja maksoi ¿huimat¿ 8,90eur.

Jepulis, nyt kuppi kuumaa kurkkuun (kutittaa kurkkua erittäin epäilyttävästi - en halua tulla kipeäksi juuri ennen reissua - grrr) ja sitten unten maille. Huomenna ois taas pari jumppaa pidettävänä. ;)

Mammis & Oona zzz [/color]

Vierailija
44/48 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pikaisesti siivouksen välistä... pakko siivota hullunlailla kun on meidän asunnon esittely tänään. toivottavasti joku jo pian ostais tän pois..Kari nukahti sitteriin enkä raaski sitä siitä pois nostaa vaikka eihän se mikään paras nukkumapaikka ole..

Nuhaneniä on ollut enemmänkin. toivottavasti jo on olot helpottanut. itsekkin vähän nuhainen olen välillä ollut, mutta en kuitenkaan tullut kunnolla kipeäksi.

Mammis: Missä te kävitte vauvahieronnassa? Onko se joku ryhmäjuttu? Että tavallaan voi " haarrastaa" sitä?

Työgalluppia oli.. itse haluaisin olla kotosalla ainakin 3vuotta, mutta jos tässä omakotitalo ostetaan niin sitten on pakko palata töihin joskus ensi keväällä/syksyllä. Jos aluksi tekisi vaan muutamaa päivää viikossa ja sitten syksyä kohti lisäisi päiviä.. saa nähdä mitä teen. Myös olen miettinyt jos rupeaisi yksityiseksi perhepäivähoitajaksi, saisi olla kotona pitkään, mutta kuitenkin tekisi töitä.. Ja kun olisi yksityinen olisi helppo valkata lapset jotka ottaa hoitoon.. kaveripiirissä on niin paljo lapsia että varmaan saisi niistä ryhmän koottua..

Seren äiti onkin aika mielenkiintoinen tapaus.. suosittelen käyttämään omaa järkeä kuunnellessa noita parantajan juttuja.. mutta jokainen uskoo mihin tahtoo ja itse olen sitä mieltä että kaikkea voi kokeilla ja itse en sano mistään että olisi täyttä humpuukia ennenkuin olen kokeillut.. ja jo asmmatin puolesta pitäisi kaikkeen tutustua kun välillä asiakkaat kyselee niin hankalia joistain ihmehoidoista joista en ole kuullutkaan..

Bicci: vauvauinti ainakin meillä helpottuu kerta kerran jälkeen kun oppii rytmin ja selvisin yksinkin hommasta hyvin. Ollaan käyty uimassa nyt 3kertaa joten aloitettiin vähän periaatteessa etuajassa..mutta hyvin on poika jaksanut olla. meillä oli isukki silloin vähän kipeänä joten oli altaan reunalla kameran kanssa. Nyt viimekerralla oli Hämeensanomien kuvaaja kuvaamassa joten saa nähdä päästiinko tänpäiväiseen lehteen..

nyt tuo ukkeli heräilee..joten se siitä mattojen tamppauksesta... miten tää kone aina vie huomion kun pitäisi jotein tehdä???

Vierailija
45/48 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink]Heh EMKA ihan sama homma täällä, en saa mitää tehtyä kun vaan jumitun tähän! Mies on taas tänäänkin menny töihin jo 7 aikaan enkä mä oo saanu mitään aikaseksi...

MAMMIKSELLE mä oon vähän kade kun jaksaa tuolleen harrastella, mä en ikinä saa liikutettua pehvaani mihinkään :D

No sinne muskariin just ja just....

Eipä ehdikkään enempää kirjotella,Jimi heräs päikkäreiltä jo, nukahti 2,5 tuntii sit soselusikka suussa sitteriin :DD

R&J

Vierailija
46/48 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoitan muutaman rivin.... Nooa jatkaa päikkiä Fisher Pricen swingi- keinussa.

MAMMIS- ei oo totta, mäkin vedän jumppia! Ja todella tiedän tuon menijä tyypin, yhteen aikaan kävin itse koulussa, töissä ja vedin vielä jumppia ja kävin cheerleader hommissa, joten ei kyllä ollut vapaa-ajan ongelmia. Tänään myös kävin jumpauttamassa jengiä aamulla ja nyt illasta toinen tunti. Mun " menijäluonne" on jonkun verran rauhoittunut tuon pojan synnyttyä kun alku oli aikasta väsyttävä, Nooa söi suurin piirtein 1-1,5 tunnin välein sekä yöllä että päivällä, eikä juuri nukkunut päikkiä. Muutenkin jäbä aika herkkä muutoksille.

TITI-UU- meillä myös oli ongelmia nukkumisen suhteen alkukuukausina, ainoa paikka johon poika suostui nukkumaan oli syli, ei edes vaunuihin. Yötkin sitten tehtiin niin että mä nukuin pojan kanssa makkarissa ja mies pojan huoneessa. Sitten vaan kokeiltiin vähän ennen kuin Nooa täytti 3 kk, siirtää jätkä omaan pinnikseen ja samalla omaan huoneeseen. Nyt nukkunut siellä jo kolmatta viikkoa. Siirto meni tosi hyvin, mobile soimaan muutamaksi minuutiksi, tutti suuhun ja unten maille. Ei siis mitään ihmeempiä hyssyttelyjä eikä muuta. Samoihin aikoihin alkoi myös nukkumaan vaunuissa pidempiä päikkiä. Saatiin myös tuo swingi lainaan kun Nooa oli siinä 2 kk ja sen jälkeen on nukkunut siinä päikkiä jopa 1,5 h putkeen akaisempien torkahtelujen sijaan. Eli jos vain saatte sellasen jostain lainaan, niin kannattaa ottaa, aika tyyrishän se on ostaa 169 ¿. Ei sitten tarvitse koko ajan itse kanniskella vauvaa ja heijata.

Älkää ihmetelkö jos jotenkin epäselvästi kirjoitettu jotain, pikkasen hopulla laitettu...

bicci ja Nooa keinumassa

Vierailija
47/48 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona meni juuri varttitunti sitten unten maille joten mammalla on aikaa vähän surffata. :)

EMKA ¿ vauvahieronta oli (ilmeisesti ¿ en siis oo ihan satavarma) sellasessa seurakunnan järjestämässä ¿kerhotalossa¿ ihan tässä meidän nurkilla (asutaan länsi-Helsingissä). Siellä oli ohjaaja joka nukella näytti mitä tehdään ja ohjasi laulua samalla, eli mammat itse hieroi vauveleitaan. :) Nuorin taisi olla 4 vkoa ja vanhin kai lähempänä 10 kk. Kannattaa kysellä omasta neuvolasta tai seurakunnalta. Suosittelen erittäin lämpimästi.

BICCI ¿ no mä vähän mietinkin tuota sun nickiä että oisko jotain ¿aerobicciin¿ liittyvää.. ;) hihi! Aika hyvä yhteensattuma. Mäkin olin tänään pitämässä pari jumppaa, ai että teki taas hyvää! Käytkös sä ihan vakituisesti ohjaamassa vai silloin tällöin? Mulla on yleensä nää sunnuntait buukattu hikoilua täyteen.. ;) Täytyy muuten jossain välissä laittaa tonne bittiavaruuteen Oonasta kuva, se kun tutustui tässä menneellä viikolla mun 3kg käsipainoihin niin innolla että taitaa neiti jatkaa äidin jalanjäljillä jumpissa..

Ok, nyt taidan mennä vaaka-asentoon. Jos jaksetaan, katsotaan vielä miehen kanssa miesten tenniksen US openin finaali, saa nähdä pysytäänkö hereillä. Aamulla taas jumppaan ennen treffejä, mies kun sattuu olemaan kotosalla! Öitä ja osaa nähdäänkin huomenna!

Mammis & Oona zzz [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
48/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]PI-KI ¿ ihanaa että lekurissa käynti meni ok ja olette molemmat kunnossa! :)

KANELI ¿ kivalle kuulostaa teidän bailatinot! Tosiaan toivottavasti ei vierastusta ilmene (ainakaan kovin pian tai pitkään) jotta ohjaaja voi tanssittaa toista tytöistä! :)

LEENIS ¿ pikaista paranemista myös sinne! Ja ei aavistustakaan millä maksan tän päiväiset ostokset, VISA nimittäin vinkui ja ihmettelen sitten lokakuun lopussa mistä rahat revitään.. Se on parempi vaan mennä muutama SU-työtunti tekemään niin ei Oona kastu vaunuissa. ;) En osaa yhtään sanoa milloin lääkäriin oikeasti kannattaa mennä, jos nyt lämpöä on esim 3-4 pv putkeen.. ehkä kokeneemmat osaa sanoa paremmin?

LYCKA ¿ meitä on niin iso revohka MA treffeillä että ei varmaan voi erehtyä. Me sitten tiiraillaan epäileväisenä pälyileviä mammoja ja käydään kyselemässä että ootko meidän porukkaan tulossa. :) Löysin sadesuojan Vauvatalo Johannasta. Ostettiin sieltä Brion vaunut ja sieltä myös sitten löytyy kaikki ¿oheistuotteet¿. Kyllä muakin jännitti ekat treffit, mutta kivaa oli! Tsemppiä neuvolaan, tule kertomaan sitten miten meni!

IIDA-LINNEA liittyy flunssaisten kerhoon, pikaista paranemista myös sinne! Mä taas mainostan Panadol hottia + hunajaa! ;) Tai sit paljon valkosipulia + c-vitamiinia..

MOOLI ¿ en kattonut vielä sinkkuäitejä, tallensin digiboxiin ja katson joskus kun on aikaa.. Jos eka jakso on ihan pölhö niin jätän väliin.. Eikös niitä ollut jossain vaiheessa (kun tuli joku esittelyjakso) 4 niitä äitejä vai muistanko ihan väärin?

Nyt on pakko mennä unten maille! Öitä!

Mammis & Oona zzz [/color] [color=red]♥[/size][/color]