Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*+*+*PikkuEnskat loppuviikkoon*+*+*

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=" olive" ]Meidän netti katkesi, kun eilen olin illalla kirjoittamassa viestiä ja viesti oli kadota bittitaivaaseen. Onneksi kuitenkin kopsasin viestini leikepöydälle ennen lähetysnapin painallusta, minkä seurauksena saatte nyt nauttia sepustuksestani. (Korvatkaa sana " tänään" sanalla " eilen" ...)

Kiitos KANELILLE vaippavinkeistä. En tiennytkään, että teilläkin on kestot käytössä. (Itse asiassa en tiedä kenenkään vaipoista, vaikka eiväthän ne sinänsä minulle mitään kuulu. Kukin käyttäköön, mitä tykkää...) Meillä on mennyt nyt kolmesti pöksyille viimeisen parin viikon aikana. Ekalla kerralla oli ehkä vähän huonosti laitettu harso ja villikset, tokalla kerralla Fuzzi ja kolmannella TSI-tirsokas ja villikset. Harson ja taskun vuotamisen kyllä tavallaan ymmärtää ja olen yrittänyt taitella harsot paremmin. Lisäksi luulen, että nuo meidän Tirsokkaat ja niiden TSI-versiot ovat käymässä liian mataliksi. Neuvolan tätikin vähän mainitsi, että vaippa on ollut aika kireällä, kun joudun kiristämään sitä, kun pelkään, että se fuskaa. Tilasinkin netistä kaksi Cuddle Buns Quick Dry:ta, joiden kehuttiin kestävän vaikka koko viikon kakat. Saa nähdä miten toimii. Jos nuo ovat hyviä, niin myyn kaikki Tirsokkaat pois ja tilaan noita lisää. Kuorista sen verran, että meillä nuo Imsen kuoret tuntuu nykyään aika matalilta myös ja niitä pitää kiskoa kanssa kamalasti sisävaipan päälle. Villikset ovat enemmän mieleen, kun ne ovat niin pehmoiset, eikä niistä jää mitään jälkiä. Tuo äitiyspakkauksen kuori toimii yllättävän hyvin, vaikka inhottavan muovinen onkin. Ehkä pitäisi vielä kuitenkin miettiä, että hankkisikö sitä jonkin uuden kuoren, kun tosiaan tuo ainut Imsen S-kokoinen ei oikein riitä ja nb-kokoiset ovat käyneet pieniksi.

Minä olen ollut nyt illalla ihan ylikierroksilla. Sitten tajusin, että tuli pitkästä aikaa juotua kupillinen kahvia päivällisellä. Kahvia kun ei ole tullut juotua kuukausiin, niin yksi kuppi riittää. Älytöntä! (Hassua kirjoittaa, kun mies hieroo hartioita ja lukee jokaisen sanan, minkä kirjoitan... Utelias mies...)

LYCKA: Jenkkiksiä löytyy täältäkin. Tänään onnistuin kiskomaan lempparihousuni jalkaan ekaa kertaa, mutta ovat silti liian kireät käytettäväksi. Kun istuin alas, niin löysä vatsanahka jäi roikkumaan ällösti vyötärönauhan yli. Plääh! Pitäisi alkaa tehdä niitä vaunulenkkejä. Miten saisin itseni ulos? Vaunulenkkiä tulee tehtyä ehkä kerran viikossa ja säälittää tuo poitsu, joka saa raitista ilmaa vain matkalla Selloon ja takaisin (yht. 10 min kävelyä).

KESIKSELLE, LEENIKSELLE ja IIDA-LINNEALLE paranemisia! Meitsikin vetää vitamiineja oikein koprakaupalla ja yritän niillä pitää flunssaa loitolla. Kaarlon köhä onneksi ei näytä olevan pahenemaan päin, joten toivottavasti nuha ei enää kauhean kauan kestä. Kaarlo parkuu niistettäessä niin sydäntäsärkevästi. :-( P.S. Eihän kukaan kuitenkaan ole tulossa maanantaina flunssaisena tai köhäisen vauvan kanssa? Me ainakin jäädään pois, jos Kaarlon köhä jatkuu vielä silloinkin. Pelkään vaan, että Kaarlo saa tuon ensimmäisen pöpön päälle vielä jonkin toisen taudin...

Pitää varmaan lopetella ja alkaa iltatoimiin. Missä vaiheessa kellokin tuli noin paljon!

t. pikku-Juska ja Kaarlo (huomenna 2kk!)

Vierailija
2/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=" olive" ] Joku meni taas tuossa värijutskassa pieleen... Sorry...

Kaarlo täyttää muuten tänään 2 kk!

t. pikku-Juska [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pikaisesti jotain kuulumisia. Kari on vienyt viimepäivinä äidin huomion todellä hyvin. Just just on saanut siivottua ja aamuisin pedin pedattua... syy meidän herran kuikku/huomio herkkyyteen on oletettavasti puhkeamassa olevat hampaat.. satuin huomaamaan että molemmissa yläkulmissa pilkottaa jotain valkoista ja kovaa..toisella puolella tuntuu jo pikkaisen sellainen piikkimäinen kulma.. Nyrkki maistuu erittäin hyvälle, tutti ei kunnolla kelpaa, mutta sitten kun äiti pitää purulelua suussa sitä maiskuttaa kovasti.

Vauvauinneissa on sujunu terittäin hyvin. viimeksi oltiin kaksistaan ja isukki kerkesi kuvaamaan altaan reunalle.. hauskoja kuvia. :) kovasti itse odottaa koska päästään sukeltamaan,

Nyt täytyisi mennä tekemään aamiaista itselle kun Kari vielä malttaa tuijotella nyrkkejään..

Emka ja Kari, kohta 3kk

Vierailija
4/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas minä virkeänä tänä aamuna :D! Eilen illalla sain muutaman tunnin " äitivapaan" ja olin ystäväni kanssa ravintolassa syömässä ja nautiskelemassa. Kummasti virkistää tuollainen hetkikin! Eikä syntynyt edes eroahdistusta ;) Mutta oli ihana tulla kyllä kotiin nuuskimaan omaa vauvaa sen jälkeen. Oli poikakin niin kultainen, että nukahti syliini " iltatorkuille" , kun Greyn anatomia alkoi.

Meillä alkaa olla tosi säännöllinen yörytmi! Poika nukahtaa yöunille kymmenen ja yhdentoista välillä. Eka tissi nautitaan puoli kahdelta ja toinen puoli viideltä. Aamun ensimmäinen tissi puoli kasilta ja sitten minä nousen aamupalalle, kun poika vielä jatkaa hetkisen yöuniaan. Ihanaa juoda aamukahvi rauhassa ja lukaista lehti!

Auts, nyt muuten heräillään niiltä aamu-unilta...

---

Kaikki kunnossa :) Meillä on muuten tänään neuvola. Jännittää nähdä kuinka paljon poika on taas kasvanut. Kotona ollaan vähän tuota painoa katseltu henkilövaan kanssa. Reppaasti ollaan jo yli viiden kilon, vaikka mittarissa on vasta vajaat kuusi viikkoa.

Pikaisesti vilkaisin alkuviikon pinoa ja liikkeellä on ilmeisesti ollut työgallupi. Itse olen opiskelija, gradua vaille valmis ope, ja huikeana suunnitelmana olisi valmistua äitiysloman päätteksi huhtikuun loppuun menessä. Kesän olisin sitten hyvillä mielin vielä työttömänä ja pojan kanssa kotona. Syksyllä sitten toivottavasti töihin :)

Olipas minulla nyt tarinaa! Kommentoinnin taitaa jäädä toiseen kertaan. Taidetaan lähteä pojan kanssa ulkoilemaan!

Palailen astialle ;)

Terkuin,

Live ja poika 1kk

Vierailija
5/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas, pitäisi alkaa kotitöitä tekemään, kun tyttö meni nukkumaan. Tai eihän se mitään mennyt, kauhean itkun ja " nukuttamisen" kanssa sain väsyneen päikyille. Onko hyviä keinoja, musta tuntuu, että meidän nukuttamisrumba vaan pahenee?

I-L:lle kanssa paranemisia! On rankkaa olla kipeänä - itsestäänhän sitä vielä huolehtisi, mutta kun ei voi sängyssä kärvistellä, kun on pikkuisen kanssa...mun lääke olisi yliannoksina toi berocca...(sopii mun mielestä imettäjällekin, mutta kannattaa tarkistaa)...

Täytyykin käydä ostamassa, on ehkä hieman yksipuolinen tai niukka mun ruokavalio...

JUSKALLE ja Kaarlolle 2kk onnittelut! Se on hieno ikä!

Palailen ehkä myöhemmin, mukavaa päivää!

-mooli ja tyttönen (4kk)

Vierailija
6/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhanenille paranemisia. Meidän porukka on onneksi ollut terveenä. Kävin apteekista varoiksi ostamassa niitä suolatippoja ja nenä-friidan. Toivottavasti ei tarvitse käytää. Tai siis olihan minulla viime lauantaina mystinen kuume (lämpöä siis nosti) ilman mitään flunssan oireita. Tosin toinen tissi oli kipeänä, joten olisikohan rintatulehdus koittanut tulla... (imetin ja lypsin sitä tissiä reilusti, niin se vissiin auttoi).

Onneksi Piki ja Arttu olivat terveitä. Kyllä tuommoinen mystinen patti säikäyttää.

Anni nukahti jo toisenä päivänä peräkkäin itsekseen tuohon meidän sängylle. (Tosin nyt heräilee 30 min tehopäikyiltään). Ja aina kun Anni herää, se on itse aurinkoisuus. Ei tuo tyttö muutenkaan turhia itke. Kohta täytyy lähteä kärryttelemään ulos. Kärryttelystä tuli mieleen, että minä ostin ihan cittarista vaunuihin sadesuojan. Merkki taisi olla brio ja siinä on kätevä suojapussi jonka saa laitettua vaunuihin kiinni, niin on sadesuoja aina mukana.

Nyt viihdyttämään tyttöä

Fay ja Anni 3 kk 1 vko

Vierailija
7/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Pakko oli tulla piipahtamaan pikaisesti.. Tultiin Oonan kanssa juuri vauvahieronnasta, ai että kun oli IHANAA! :) Siellä sai vauvelit kellotella nakuna ja siliteltiin ja paineltiin ja hierottiin + lauleltiin samalla.. Aivan mahtava juttu!

PIKKU-JUSKA ¿ oisko sulta uupunut sieltä tekstin lopusta se ¿loppukomento¿ eli [ / color ] (välit pois).. Hankalia nää värit ja sydämet.. ;) Kaarlolle 2kk onnittelut!!!

Vai on EMKAN Karille tulossa jo ekat hampaat! Wow! Ja uinnista olitte kuviakin saaneet.. Jey! Pitäisköhän meidänkin.. On ne niin vekkulin näköisiä nuo polskuttelijat!

LIVE oli päässyt tuulettumaan, eikös vain teekin hyvää ja sen jälkeen on ihana saada vauveli kainaloon! :) Tulehan sitten kertomaan neuvolakuulumiset!

MOOLI ¿ en tiedä niistä nukutuskonsteista, mutta meillä tepsii maidontuoksuinen rätti, nallukka joka on NIIN pehmeä, tutti suussa ja sellainen rauhallinen ja hiljainen hetki.. Ei tosin toimi aina. Myös ne vaunut on olleet viime aikoina ihan POP, kun ei ole enää niin kuuma. Pipo, tumput, fleecetakki, tutti, nalle ja vähän hyssytystä..

Nyt siivoamaan!!!

Mammis & Oona zzz [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
8/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Pikaista paranemista kaikille nuhaisillle äideille ja vauvoille! Liityn kerhoon sillä tavalla puoliksi, mulla kun on vähän kökkö olo, päätä särkee ja väsyttää, muttei (ihan) kuumetta eikä mitään flunssan oireita. Mää sairastan aina tällä tavalla, siis että pelkkää lämpöä pukkaa, ilman niistämisiä ja yskiä jne. Ihmeellistä. Mimosa ainakin toistaiseksi on pysynyt terveenä, toivottavasti pysyykin!

Salille lähdenkin tänään, jos vointi antaa periksi. Kävin eilen ostamassa sellaiset " jumppa" housut ja paidan, pitäähän nyt salilla olla uudet, hienot, tarkoitusta varten hankitut vaatteet! Saapa nähdä mitä se äitini energiaguru on Mimosalle kaukoparantamalla tehnyt, sillä kun on tapana lähetellä noita energiasäteitänsä vähän etänä. On se vaan melkonen ihmeukko, oli jopa osannut näyttää äidilleni, mihin kohtaan mulle on epiduraali laitettu! Kuvitelkaas!! (Hienotunteisesti yritin selittää äiskälle, että on vaan yksi alue jolle epiduraali voidaan laittaa, tuskin tarvitaan mitään yliluonnollisia henkisiä kykyjä että voi tietää sen pistokohdan..)

JUSKA, onnea Kaarlon 2kk etapista! Ja mulla on sama, juon kaffet vaan aamuisin nykyään, ja heti jos keskellä päivää tirpoo, niin sen kyllä huomaa :) Kaarlolle paranemista!

EMKA, pistäs nettiin pari vauvauintikuvaa? :) Ja hampaitakin tulossa Karille, wau!

LIVE oli päässyt rentoutumaan, oikein! TUlehan kertomaan neuvolakuulumisia kun ehdit.

FAY, onneksi selvisit ilman rintatulehdusta :)

MOOLille kotityöintoa :) Nukuttamiseen en osaa sanoa mitään, meidän neitiähän ei tarvi paljon nukutella, sen kun vie sänkyyn ja sammuttaa valot ja se on siinä..

MAMMIS, vauvahierontaa!? Kuulostaa aivan ihanalta :) Tekin kyllä harrastatte melkoisesti! Ei sitä värikoodin loppujuttua, siis sitä [/väri] tarvi välttämättä laittaa, ainakaan minä en oo ikinä laittanut.. :)

Se ois Mimsun 5 kkneuvola tänään, jännittää paljonko painoa on tullut, ja vieläkö ne jaksaa jurputtaa siitä " alipainosta" . Oon alkanut kiinnittää huomiota, aika vähän tuo tyttö syö, monesti saa oikein tuputtaa. Tällä hetkellä menee kiinteitä yhteensä reilu purkillinen ja maitoa joku 600-800ml. Tntuu, että enemmänkin saisi syödä.. Paitsi että nyt se taitaakin itkeskellä nälkää, lähdenpäs pullon lämmitykseen :)

Serenity ja Mimosa, melkein 5kk.

Vierailija
9/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=" blue" ]

Poitsu on ollut jo monta tuntia kummallinen. Nukkuu ja herää sitten kiljumaan. Otan syliin ja nukahtaa heti uudestaan. Ilmeisesti tuo tukkoinen nenä haittaa. Äsken heräsi sitteristään huutamaan ja laitoin nenätippoja kamalan kiljunnan säestämänä. Sitten kun laskin sitteriin takaisin, niin Kaarlo nukahti melkein heti. Seuraavan väninän tullessa otin sitten Nenäfriidan ja imaisin hieman räkää ulos. En tiedä heräsikö edes pikkumies kunnolla, nimittäin ensimmäistä kertaa ei niistämisestä seurannut tuota " minä-kuolen-heti-jos-jatkat-tuota" -itkua ja uni jatkui heti. Minulla on sellainen ihmeellinen, melkein flunssainen olo ja olen vetänyt vitamiineja ja buranaa, jotta flunssa talttuisi, ennen kun se minut ehtii sairastuttaa.

Eilen oli neuvola ja poika oli taas kasvanut kovasti. Painoa oli 5805 g ja pituutta 57 cm. Ilmankos vaatteet kiristävät! Kaarlo sai myös sen rotavirusrokotteen, josta onneksi toistaiseksi ei ole tullut mitään erityistä vaivaa. Pitää vain muistaa pestä kaikki vaipat 90-asteessa joskus ensi viikon loppupuolella, jotta tuo rotavirus saadaan vaipoisa pois satavarmasti. (Kuinkahan pitkään sitä virusta vaipoissa riittää. Ei huvittaisi kamalan montaa kertaa keittopestä, joten odotan mielelläni sen verran, että virus katoaa kokonaan. Siellähän se nyt vauvan sisällä asustaa, joten pesun lykkäys ei ainakaan vauvaa vahingoita. Tietysti vanhemmat voivat ehkä saada viruksesta oireita.)

Kaarlo on muuten selvästi ruvennut hymyilemään enemmän. Ja tosi usein, kun jo menee Kaarlon luokse, saa palkinnoksi leveän hymyn! Kyllä se on niin ihanaa, kun vauva hymyilee! Ilmeisesti pikkumies on tajunnut, että hymyllä voi seurustella vanhempien kanssa. Äitiä kyllä hymyt helpottaa siinäkin mielessä, että ei tuo flunssa voi ihan hirveältä vauvasta tuntua, kun noita hymyjä silti riittää.

Tänään saatiin lisäksi ilmoittauduttua vauvauintiin. Tosi täyttä oli ainakin Folkhälsanilla, mutta päästiin ensimmäisiksi jonoon tuonne Ruskeasuolle ja koska joka tapauksessa joudumme odottamaan, että Kaarlo täyttää 3 kk, oli puhelimessa ollut henkilö aika varma, että pääsemme mukaan! Onneksi tuli pakotettua mies soittamaan heti aamusta.

LIVE oli päässyt rentoutumaan. Se on kyllä ihanaa. Ja oma vauva tuoksuu aina taivaalliselta - varmaan yksi syy siihen, että olen innostunut kantoliinasta on se, kun vauvan pää on siinä nenän alla mukavasti haisteltavissa ;-). Meilläkin alkaa rytmit olla kunnossa, tosin Kaarlolla on ollut melkein alusta asti päivä ja yö ihan " oikeinpäin" .

MOOLILLE kiitokset onnitteluista! Niin ne vauvat kasvaa. Meillä nukuttamiseen tepsii valssin tanssiminen! Vauva käsivarsille ja valssia, kunnes silmät painuu kiinni. Yleensä tuo tapahtuu viidessä minuutissa. (Oman äitini takuukonsti...)

SERE: Kiitti onnitteluista! Pitänee jättää nuo kahvit vähemmälle ja siemailla vaan teetä. Toivottavasti Mimosa on nyt kasvanut kunnolla. Pääasiahan kuitenkin on, ettei tyttö nälässä ole. Jotkut vain ovat luonnostaan laiheliineja. :-) Aika kummallinen äiti sinulla on. Toivottavasti ei kuitenkaan äitisi jätä menemättä lääkäriin, jos jotain vakavampaa on. Energiahoitajat ja reikihörhöt ei kamalasti auta, jos vaikka keuhkokuume iskee... Vai on sen poppamiehen mielestä Mimosalla munuaisvika! Voi hyvänen aika!!

Munuaisista puheenollen, joudun sitten sairaalaan kuun lopussa ja munuaisistani otetaan koepala. Ne jotka minun juttujani Odotus-puolella lukivat, muistavat ehkä, että proteiinitasoni olivat korkealla raskauden loppupuolella. Kyse ei kuitenkaan ollut raskausmyrkytyksestä, sillä protskuja löytyy edelleen. :-( Tuosta tulee sitten viikon nostelukielto ja tarvitsen sitten hoitoapua, kun en Kaarloa saa nostella. Plääh! Onneksi äiti ei ole kuun lopulla töissä, joten hälytin hänet avuksi, kun miehellä ei ole vuosilomaa juuri ollenkaan (ja sitä olisi tosi tylsää käyttää tuohon).

Nyt pitää mennä pistämään pastakastike jääkaappiin, jotta se ei pilaannu tuossa pöydällä. Pitää olla tyytyväinen itseensä, kun sain pitkästä aikaa kokattua itselleni ruokaa! Harmi vain, että mies on paljon parempi kokki, jolloin omat safkat ei oikein vertailussa pärjää...

t. pikku-Juska ja Kaarlo 2kk!

[/color]

Vierailija
10/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo värikoodit nyt enää mulla toimi ollenkaan, vaikka pari päivää sitten onnistui ihan hyvin. Olen kyllä kokeillut myös tuota loppu [ / color ] -käskyä, mutta ei sekään auta...

t. pikku-Juska

Vierailija
11/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Pikaviesti Juskalle:

Ota siitä värikoodista heittomerkit pois, esim [color = blue]

Kesis

Vierailija
12/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tee kuten KESIS sanoi, ja jätä lainausmerkit pois, jospa onnistuis :)

Mä en oo muuten ikinä käyttänyt tuota loppukomentoa, vaan lopetan ihan normaalisti...hmm... Eli toimii näköjään näinkin :)

P

Vierailija
13/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Kasvatetaanpa pinoa... Mutta pakko tulla korjaamaan tuo " jei" , piti olla " jep Juska" ... heh... Alko ihan naurattaa itteäkin, jei jei...jejejejejejejejeee. =)

Vierailija
14/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]Toimiiko?[/color]

[color=blue]t. pikku-Juska[/color]

Vierailija
15/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEEE Me selvittiin rokotuksesta, ja saatiin kivat lukemat kasvusta...

5kk 8120g 70,5cm 43,5 pipo

Höpis oli reippaana ja nauratti neuvola-tätiä urakalla esittämällä kaikki temppunsa, ja flirttailemalla niinkuin aina =) Saatiin kovasti kehuja kuinka reipas ja iloinen herra on-ja sitä hän on aina. Kovasti koittaa nousta istumaan, muttei vielä ihan onnistu.

Nyt siirrytään nokkamuki harjoitteluun ja myös ns. vauva puurot pois, ja mami alkaa keitellä sitten aikuisten ryyneistä puuroa aamuin illoin...Niin siis yritän olla polttamatta sitä pohjaan =D haudutuskattila kait hyvä apu tähän??

Voi hindeli että oli ylpee Höpiksestä! Piikki kun tungettiin reiteen pääs pieni itku, mutta nopeesti kaikki unohtu ja hymy tuli taas. Tosin äippä on shokissa vieläkin, piikistä siis.

Nyt kun ollaan syöty, niin onkin hyvä ottaa unihuilia tuolla ihanassa tuulessa, ja mami saa palstailla rauhassa ;)

Neuvolassa oli muuten ihana tyttö siinä odotustilassa kun tultiin piikiltä. Nappisilmä tuijotti, siis kirjaimellisesti tuijotti suoraan silmiin ja Höpis meni ihan sekaisen :) Tais olla rakkautta ensi silmäyksellä, ja ikäkin oli sama reilu 5kk. Kohta jo kirkkoa varaamaan ;)

KANELI otin yhteyttä sinne bailatinoon, ja ehkä jo ens viikolla tullaan sinne...jos vaan mahdutaan/päästään. On kiva että sinne voi ostaa kertsilippuja et jos ei viihdytäkkään-mitä tod.näk. kyl viihdytään.

On sulla upeita tyttöjä kun noin hienosti menee tanssit, hyvä ettei vierasta...ainakaan vielä :) No eihän ne kaikki ala vierastaa!!

JUSKA Siis niin siistii kuulla että muillakin on jenkkiksiä =) Tulee heti parempi fiilis. Otetaan tavoite että rantakissana enskesänä, ja rääkki alkaa heti nyt!!

Mä en edes yritä enään tunkea itteeni vanhoihin fakeihin tai muihin housuihin (olen sen liian usein tehnyt) tulos aina sama- BYÄÄÄÄ!!!

Vaikka en mä nyt kuitenkaan ihan mikään valas ole, liian kriittinen ehkä. Ja ennen Höpistä mun paino oli 48kg, raskaus toi ne 30kg!!! Mutta nyt jo parempi,hyvempi eli vielä noin 5kg pois ni a-vot.

No joo asiaan...

niin JUSKA, ihana mies kun hieroo hartioita,ja höh lukee samalla mitä kirjoitat :) Kivat ylikierrokset kahvista! ONNEA KAARLO!!

EMKA wow Karille hampaita tulossa!!! Varmasti nyrkki maistuu ja kuola valuu ;)

MAMMIS Vauva hieronta kuulostaa kivalta! Ihan varpilla Oona viihtyy kun sitä paijalillaan, ja vielä kun saa tuuletella ilman vaippaa =)

Joo kuikuilkaa sitten maanantaina treffeillä, meidät tunnistaa mustista kolmipyöräisistä Teutonian vaunuista, joista kuuluu kiljahduksia luultavimminkin :) (ja mulla oli ne kahvat...) =D

LIVE mitens neuvolassa meni? Ja teidän pojan rytmit kuulostaa samalta kun Höpiksellä oli tossa iessä (vai iässä?) Ihanaa kun saat juoda aamukahveet rauhassa.

MOOLIlle tsemppiä!! Ei mulla ole mitään ihmeellisiä nukutus konsteja..Meillä toimi se kun maidon annoin (tissistä tai pullosta) niin suoraan tutti suuhun ja sitten olalle. Röyhtäs tutti suussa ja nukahti saman tien... Jaksuja sinne!

FAY Ihanaa kun on aurinkoinen lapsi! Jo se saa väsyneemmäkin äidin pirteäksi :) Hyvä Anni-aurinko!! Oliko se cittarin vaunusuoja sellanen kangasmainen vai ihan muovia? Kun meillä on nyt sellanen muovinen ja se tuntuu niin tönköltä..Täytyy tutkia cittaria..

Huh kun huippaa...Pitäsköhän itsekkin syödä jotain??

jos en kommentoinut kaikkia niin sorppa. Mä kyllä luen kaikkien jutut mutta en väldee (välttämättä) niitä huomaa kommentoida kirjoittaen.

Kaikille tasapuolisesti MOIKKA

Nyt noodelit paistumaan,NAM :)

Lycka ja ulkona tuhiseva piikitetty Höpis :)

Vierailija
16/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Käytiinpä iltapäivällä Oonan ja isukin + kaverin kanssa golf rangella (kirjotettiinkohan se noin).. Heh. Oona tosin ei ois jaksanut olla siellä, onneksi ei oltukaan kauaa. Sitten tuli kaveri kylään ja Oona tietysti esitteli parhaita taitojaan + hymyjään. Kävin nukuttamassa tovi sitten tuonne vaunuihin vielä pienille unosille. Maistui nimittäin vauvahieronnan jälkeen päikyt jopa 1,5h. Se oli kyllä ihanaa, varmasti mennään ensi viikollakin!

SERE ¿ mitäs neuvolassa? :) Juu, meistä on mukava Oonan kanssa harrastaa, mutta kyllä me nautitaan kotona olostakin ja rauhoitutaan välillä ettei tule liian hektiseksi elämä.

JUSKAN Kaarlolla ollut vähän itkuinen päivä.. höh. Hienot mitat neuvolasta ja rokotekin saatu! Etteköhän te pääse uimaan, kyllä sieltä varmaan joku jää pois.. Saithan sä värit toimimaan!!! :)))

LYCKA ¿ tekin selvisitte rokotuksesta! :) Ja hienot mitat.. Meillä on 5kk neuvola sitten kun tullaan reissusta eli vasta 20.9. sitä odottelen innolla. Kotivaa¿assa nimittäin Oona painoi aamulla 8,5kg, huih.

Menenpäs vähän puuhastelemaan miehen seuraksi. Hän lähtee urheilemaan vielä iltasella, joten nukutuspuuhat jää tänään mammalle.. :)

Mammis & Oona zzz [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
17/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tytöt ovat taas jo untenmailla. Eivät ole suostuneet nukkumaan toisia päikkäreitä, joten nukkumaanmeno on siirtynyt seitsemään tai puoli kahdeksaan entisen kasin sijasta. Vähän hirvittää aina tuo aamuherääminen, että siirtyykö sekin. Vielä ovat kumminkin heränneet puoli kasin kasin maissa eli ihan sopivasti minulle :) Paljon aikaisempaa en itse jaksaisi, kun tämä ilta aina kuitenkin venyy itsellä lähemmäs yhtätoista¿

JUSKA: Meillä on ollut kestot käytössä pari kuukautta. Alussa en jaksanut edes ajatella niitä¿ Meilläkin tuo ImseVimsen s koko on liian pieni ja käytössä onkin M-kokoiset kuoret. Meillä on myös yhdet Bummis super whisper wrapit. Ne on hyvät ja vähän korkeampaa mallia kuin imsevimset. Tirsokas on käsittääkseni vähän korkeampaa mallia kuin imsevimsen omat sisävaipat.

LIVE: Täällä myös gradua vailla valmis ja tarkoituksena on valmistua ennen töiden alkua. Saa nähdä miten käy. Mun piti alun perin valmistua pari vuotta sitten, mutta sitten sain oman alan töitä ja valmistuminen jäi. Nyt täytyy kyllä saada itsensä valmiiksi. Ei tästä muuten mitään tule.

MOOLI: Meillä tytöt nukahtaa ihan eri tavalla. Sinin kun vie sänkyyn, laittaa unipupun kainaloon, tutin suuhun ja peiton päälle, niin se on jo unessa. Tiinaa taas täytyy kantaa ja taputtaa ja imettää tai antaa pullomaitoa. Kumpikaan ei enää suostu nukahtamaan kuin pinnasänkyyn, meidän sängylle tai vaunun koppaan. Pienempänä nukahtivat joskus kesken leikkien matolle tai syliin tai sitteriin.

LYCKA tulkaa vaan bailatinoon. Siellä on kivaa. Kannattaa varmaan ilmoittautua ajoissa kun taisi viimeksi ryhmä olla aika täynnä.

Me mennään lauantaina ekaa kertaa vauvauintiin. Mitäköhän sinne tarvitsee mukaan? Siis normaalien uintitavaroiden lisäksi? Me ostettiin tytöille söpöt uimahousut joissa on napakat lahkeensuut ja vyötärö, niin ei toivottavasti satu vahinkoja¿

Kaneli ja Tiina&Sini

Vierailija
18/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää flunssa vain niin kamala tauti, vaikkei sinänsä ole vaarallinen. Onneksi alkaa koko perheen olo helpottaa. Käytiin tänään Roopen kanssa Pikkujätissä - just in case, kun mittailin tänäänkin lämpöä (yli 37 muttei 38:a), ja kun sunnuntaista saakka on ollut. Lääkäri katsoi korvat ja kuunteli keuhkot ja totesi että niissä ei ole mitään poikkeavaa. Onneksi... sanoi vain että keittosuola tms. tippoja kannattaa antaa tuohon räkänokkaan. Ja kuulemma yleensä tuo liman korina haittaa enemmän vanhempia kuin vauvaa itseään, eikä sitä ole välttämättä tarvetta imeä edes pois, ellei tosi pahasti haittaa hengittämistä. Mutta siis, hyvä että kaikki oli ok, helpottaa mamiakin kummasti!

Kiitos teille daamit flunssanselätystsempityksistä! :) Kyllä se auttaa kummasti kun saa " selkään taputuksia" , vaikka virtuaalista onkin. Sitä nimittäin tuo oma mieli valahtaa helposti ihan itsesäälin puolelle kun on oikein kipeä. Ei näy valoa tunnelin päässä kun räkä valuu, päätä juilii ja joka paikkaa kolottaa. Ja kun siihen päälle stressaa vielä vaavin olotilaa. Mä näinkin viime yönä painajaista että Roope hukkui. Hirveetä... oon nähnyt niin paljon kaikkia tällaisia hirveitä painajaisia että ihan kauhistuttaa! Silloin alussahan kun Roope itki paljon näin melkein joka yö painajaista joissa sille sattui jotakin. Kai se on joku stressireaktio ettei täs tarvi vielä hoitoon alkaa itse hakeutua...?!

Mites KESIKSEN, IIDA-LINNEAN ja JUSKAN (orastava) flunssa voi? Pikaista paranemista teille!! Ja pyydä SERE vaikka äitisi energiagurua lähettämään viboja tai ihan mitä vaan että vältyt tältä kököltä taudilta!!

Juskan KAARLOLLE 2kk onnarit! :) Niin sitä vain kasvetaan. Nuo itkukohtaukset oli aika hassuja. Ehkä ne liittyy tuohon flunssaan...?

PIKI, olispa ollut tosi reilua kutsua teidät tällä viikolla kylään ja lahjaksi antaa tämä PIKKU flunssa... Oon mäkin tyhmä ajattelematon kun ei tullut mieleen että ehkä ei vauvan kanssa tarvi liikkua minnekään / nähdä muita vauvoja edes silloin kun on nuhaa. No, mut ens viikolla nähdään ma, joten voidaan silloin vaikka sopia paremmin miten pääsisitte Artun kanssa vierailemaan. Eikös se syyspäiväntasaus ole muuten 23.9. jolloin kellotkin siirretään... Mä mietin kans tuota nukkumaan menoa, mutta sitten varmaan aletaan totuttaa siihen uuteen " seiskaan" eli siis siirtyy tavallaan aluksi tuntia eteenpäin tuo nukkumaan meneminen. Meillä on kans pieni yritys saada tuo n. klo viiden syönti pois et poika nukkuis sinne seiskaan, mut ei ainakaan vielä ole onnistunut. Ai niin - ONNEA PUOLVUOTIAALLE ARTULLE! =)

MAMMIS, kuulostipa ihanalta tuo vauvahieronta! :) Mikä taho sitä järjestää ja voiko sellaiseen osallistua kerta-pohjaisesti, eli ei siis tarvi mitään jäsenyyksiä tms? Olis tosi kiva kokeilla..

Kuulostaa SERE hauskalta tuo sinun " hörhö-äitisi" :) Kaikenlaista vaihtoehtoista parannuskeinoa sitä kyllä varmasti löytyy, yks uskoo toiseen ja toinen toiseen. Itse en kyl maar ottais ihan todesta mitä tuo parantaja oli Mimosasta sanonut... Ja voi hittolainen! Sä masensit mut nyt kyl ihan täysin. Täällä ei hyvän alun jälkeen dieetti ole tuottanut mitään tuloksia! Lie kyllä ihan peiliin katsominen, sillä herkkuja on taas laskenut suusta alas ihan liikaa. Mistä tuon motivaation saiskaan taas kohdilleen... Niin, mut hieno juttu siis että siellä tuloksia näkyy! =)

KESIS, Lenni on siis tosissaan vauhdissa! :) Poika kuulostaa kyllä hyvin toimeliaalta tapaukselta! Juu se virike asia muakin mietityttää välillä, kun meinaa konstit toisinaan loppua. Mutta kai noille pikkuisille pienikin muutos on jo iso virike. Oon esim. siirrellyt puuhista pitkin olohuonetta eri paikkoihin ja vaikka ei tuo kaveri siinä pitkään pysykään (ei ryömi mut pyörii akselinsa ympäri ties minne) on ainakin hetkeksi aikaa vähän eri näkymät =)

RIIKKA, meidän pojuilla on päivä ikäeroa :) Roope syntyi 18.4. joten melko lähekkäin ollaan! Torkutus on juu ihan peestä, I know, oon tosin itsekin ollut ihan kaamee torkuttaja ja mies on edelleen. Siks on vähän paha kommentoida, mutta nalkutan siitä silti! Ei vielä ole mennyt viesti perille, mut on se huomattavasti jo vähetänyt... :)

LYCKA ja Höpis oli käyneet nlassa ja saaneet piikin... :/ Taitaa äidit tosiaankin jännittää niitä piikkejä huomattavasti enemmän. Hyvä että meni kuitenkin hyvin ja Höpishän alkaa muuten olla jo iso poika! =) Miten pitkään ootte syöneet vauvojen puuroa ennenkuin nyt aloitatte " oikeat" puurot? Söittekö muuta kuin riisipuuroa? Oon kans aatellut että jossakin välissä vois siirtyä tavis puuroon niin voitais syödä poitsun kaa samaa.

Olikohan jotakin muuta mitä piti kommenteerata... Enpäs muista. Me lähdetään huomenna junalla Pohojanmaalle mummilaan kyläilemään kun mies menee vuorostaan polttareihin Keski-Suomeen. Vähän mietityttää lähteä kun ollaan just sairastettu, mutta toisaalta jos puen pojan hyvin ja kun tauti alkaa kuitenkin olla jo hyvin selätetty, ei varmaan ole pahaksi. Enkä usko että tää nyt varsinaisesti enää tarttuukaan. Eikös se tartu jossakin ihme " itämisvaiheessa" kaikkein alttiimmin?

Nyt siis pakkailemaan. Taidan aamulla tilata taksin viemään meidät asemalle. Mies on töissä ja juna lähtee aamupäivällä, eikä ole oikein sopivaa kyytiä lähistössä saatavissa niin hassuun aikaan. Julkisilla en tosiaan lähde sen tavaramäärän kanssa mitä mukaan pitää ottaa... huh! Mulla on kitarakin mukana, ja vielä ilman koteloa kun sellaista en siihen omista. Mun ex-ex:än pyöreät synttärit on pe-illalla ja kitaran annan hänelle lahjaksi. Ollaan siis tosi hyvissä väleissä edelleen. Pääseekin siis tämä mamma tuulettumaan! Taas! =) No, sitten ei ookkaan pitkään aikaan mitää kekkereitä joten märkää, pimeetä ja kolkkoa syksyä vietellellään kotosalla koko seuraava kuukaus.

Mukavaa viikonloppua! Palaillaan langoille viikonvaihteen jälkeen.

Leenis & Roope 4++kk

Vierailija
19/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]En mä osaa lähteä täältä pienten puolelta... :/ Tulkaa nopeasti tuonne meidän kanssa, tunnen oloni niin vieraaksi x)

LEENIS, millä meet ma? Ihanko julkisilla? Saako Hesan keskustasta mistään Sanomatalon läheltä maksutonta parkkipaikkaa??? Vai tullaanko mekin sit junalla... En kyllä tiiä, jos silloin aamupvllä sataa... Sitten pitää jättää rehvit väliin, kun en jaksais taas sateessa kävellä, menee n. 20min asemalle. Hmm... Apuva. Mittee teen?

Ääh... Tulin just jättipallojumpasta (huomatkaa, olen siis tämän viikon aikana ollut jo pacessa, jättiksessä, kävellyt nlaan yht. 6km...!!!), ja nyt oon niin rikkipoikki... Olin ihan väsy jo sinne mennessä, mutta normaalisti väsymys lähtee jumpan alettua. Nyt vaan haukottelin koko tunnin, ja jalat on pirun kipeet :( Siis hyvä vaan, että on kipeet. Tietääpä taas jotain tehneensä... Oih, Tehiksen jälkeen ehkä pakko mennä nukkumaan ja jättää taas bb väliin. Juupelis juu...

Paljon olis kommentoitavaakin, mutten viitti aloittaa, kun sitten menee Tehikset ohi :) Mutta rentouttavaa iltaa meille siis mtv3:n ääressä!

P

Vierailija
20/48 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti taas.. käytiin sitten shoppailemassa tänään mummon kanssa Karille purulelu, meinasi mummo kaupassa sanoa että tarvitaan pojalle puruLUU..onneksi ei ihan sanonut vaan sai korjattua että purulusikka, sellaisia kuulemma on. ihan vastaavaa ei löytynyt joten ostettiin tuollainen ensilusikka mitä saa jyrsiä ja kaveriksi tuollainen purukala. :) nyt äitin pitää pitää kalaa suussa kun itse ei osaa ja saa hepulin kun se tippuu pois..ja tutti on varsin tyhmä kapistus nykyään..

ei muutakin kalaa pitelemään tästä että saa hiljaiseksi ukkelin..