*+*+*PikkuEnskat loppuviikkoon*+*+*
Pistetääs uus pino pystyyn! :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11178743&p=1&tmo…
Mammis
Kommentit (48)
Kiitos vaan nukutusvinkeistä...kai noi vauvat vaan on erilaisia, niin kuin KANELIN kaksoset - Sini nukahtaa ja Tiinaa saa kantaa...mut olikos se taas niin, ett Sini syö yöllä, mutta Tiina ei? Hassua, niin ovat erilaisia. Kai se on luonnekysymyskin...ja SERE, olen kyllä samperin kateellinen Mimsun nukkumaanmenosta!!;=) Niin, ehkä meillä sitten " tanssitaan" , kuten mä joka ilta teen...vieläkö rippikouluiässäkin??
MAMMIKSELLE kanssa kiitos - ja ihanalta kuulosti teitin päivä taas, ootte niin liikkuvaista sorttia! Ihanaa vauvahierontaa, missä ja miten siis?
EMKAN Karille jo tulossa hampiliineja - hui! kiva, että sait puruluun hankittua. Tytön kummitäti toi meille sellaisen viime viikonloppuna - kuolattu on jo toista kuukautta ja nyrkkiä syöty aina (ja kitisty;=), niin tiedä sitä sitten...
Kiva, että LEENIKSEN tauti helpottamaan päin...onnistunutta reissua teille!
LYCKALLA hienot neuvolakuulumiset! Toivottavasti piikistä ei tule vaivoja...
JUSKAN Kaarlolla itkuja - mutta hymyjäkin! On se vaan palkitsevaa, kun niitä hymyjä alkaa saada;=) Meilläkin helpotti kummasti koliikki-itkujen kestämistä, kun toinen hyvinä hetkinä hiukan hymysi!
Pitikö vielä jotain...olin parisen tuntia shoppailemassa eikä mennyt kuin satku, kun en löytänyt sopivia farkkuja (enkä ehtinyt kenkiä sovittamaan)...joten uudemman kerran taas...
Oon miettinyt, rohkaistuisko maanantain reffilöille...kun olen niin kaamean ujo...:=0
Mukavaa iltaa, ladyt ja nyytit!
-mooli ja tyttö
[color=green]Miten Tehis voi jäädä tolleen taas tauolle?!?!? Voi kettu! Nyt en saa ens yönä unta... Taidanpa käydä surffaamassa, jos löytyis jostain juonipaljastuksia...
Järkyttynyt Pi-Ki
[color=#8B008B]Meidän keittiössä haisee bensa tai kaasu! :( Eikä aavistustakaan mistä se haju tulee.. Siis kun ei meillä ole köökissä mitään missä vois kaasu esim haista.. Arvatkaas saanko nukuttua tänä yönä yhtään kun kuvittelen että kaikki tänne pökerrytään.. :S Blaah.. No jotain positiivista. Mehän ollaan Oonan kanssa jouduttu käyttämään vieläkin rintakumia. Olen sitä sinnikkäästi yrittänyt hylätä ja tänään on onnistunut pari imetystä ihan kokonaan ilman. :) Välillä kun Oona on ihan väsy, niin se ei oikein jaksa imeä ilman rintakumia, mutta nyt on ainakin hyvä suunta! Jey!
KANELI ¿ meillä on uimavaippapakko eli meillä on joka kerta vaippa uikkarin alla (joka on sellanen painimalli). Mulla on ollut Oonalle 2 pyyhettä, toiseen on kääriydytty altaalla uinnin jälkeen ja toista käytetty suihkun jälkeen. Ne normaalit vaipan vaihtovälineet + varalle vaihtovaatteet. Ruoka + juoma, eli olen pumpannut maitoa pulloon ja vesipullosta on otettu joskus hörppyä.
LEENIS ¿ kiva kun saitte mielenrauhan käymällä lääkärissä. :) Toivottavasti keittosuola tipat yms auttaa pikku räkänokkaan. En itse asiassa ole ihan varma kuka tuon vauvahieronnan järjestäjä on, luulisin että seurakunta ja oli ihan ilmaista! :) Kuulin siitä siellä avoimessa pk:ssa yhdeltä toiselta äidiltä. Ei ole missään näkynyt mitään ilmoituksia, että viidakkorumpu on paras konsti saada moisista tietoa. Jos haluatte joskus tulla meidän mukaan niin tulkaa, ei siellä ainakaan kyselty mitään että kuka oot, mistä tuut jne. ;) Mukavaa reissua teille!!!
PI-KI ¿ ei sun tarvi mihinkään lähteäkään.. ;) Mun tietääkseni Sanomatalon läheltä ei saa mitään maksutonta parkkista. Kampit, Elielit, Stockat (parkkitalot) maksaa, makkaratalon taitaa olla halvin. Ellei jollain toisella ole parempaa tietoa? Jättipallojumppa on varmaan TOSI nastaa.. Mulla oli tänään ¿lepopäivä¿. Huomenna taas jumppailen ahkerasti ja Oonan kummitäti (mun sisko) tulee yökylään hauvansa kanssa, Oonaa hoitamaan.
EMKA ¿ meillä kans nykyään pureskellaan tutin sitä muoviosaa (kovaa osaa), ei tuttia. ;) Ja tosiaan purulelut on alkaneet maistua. Myös äidin sormet + varpaat menis suuhun ihan kevyesti..
RIIKALLEKIN on flunssa iskenyt, parantavia säteitä sinne lähettelen!
MOOLI ¿ tosiaan vauvahieronta oli tässä meidän nurkilla (länsi-HKI), ei siis tarvi kuin kävellä 5-10min.. Kyllä suosittelen, kannattaa kysellä neuvolasta tai seurakunnalta ja katsella lähikauppojen yms ilmoitustauluja. Ja rohkeasti vaan treffilöille mukaan ¿ eka kerta aina ujostuttaa, mutta me ollaan kaikki aika lupsakkaa sakkia. ;)
Ok, olipa " pikainen" käynti.. Hih! Huominen päivä on vähän taas kiireinen. Mennään Oonan kanssa mun kamujen kanssa lounaalle + iltapäivästä tosiaan Oonan kummitäti tulee kylään. Ja lauantaina mennään taas uimaan 2 vkon tauon jälkeen, että palstailen varmaan sitten uintien jälkeen viimeistään.. ;) Öitä! Ja mukavaa perjantaita..
Mammis & Oona zzz [/color] [color=red]♥[/size][/color]
[color=pink]Höh, meidän piti tänään mennä kaverin kanssa ikeaan ja selloon mutta sen 10kk tytöllä olikin noussut illalla yli 39 asteen kuume :/
Kai se täytyy yksin sit lähtee selloon pyörimään kun pitäisi löytää huomiseksi synttärilahja 1v pojalle...Tylsää vaan yksin mennä, tai siis kaksin :)
p-JUSKA mä oon jostain 5v asti juonu kahvia päivittäin :D Raskaana ollessa se vaihtu teehen mutta nyt taas menee monta pannullista päivässä..Mies valittaakin siitä (ja kuulemma liiallisesta tupakoinnista) ja mun suolan käytöstä jne jne, sillä on jääny raskausajalta toi valitus vissiin päälle kun se sillon vahtas mun syömisiä :D
SERE meneepäs teillä kyllä vähän ruokaa, Jimi syö kaksi purkillista kasvissosetta, yhden purkillisen hedelmää/marjaa, puuroa ja maitoa menee joku 1000ml vuorokaudessa...
Tietysti vissiin tytöt syö vähemmän...
LYCKA Höpis taitaa kanssa olla pitkä vauva niinkun Jimikin :)
Syntyessä jo sanoivat ettäonpas pitkä ja hoikka poika (3490g ja 52cm)
Meillä pituusennuste yli 180cm!
MAMMIS kiva kun Oona nukkuu tolleen vaunuissa, Jimi ei oikeen ikinä alkanu nukkumaan muuta kun liikkeellä, enkä hirveesti voinukkaan tossa pihalla nukuttaa kun siinä ei ole YHTÄÄN varjoa!
Mehän muutettiin tähän paritaloon helmikuussa ja kun lumet suli niin huomattiin että pihaa koristi 20v leikkaamattomat järkyt ruusupuskat, vinossa olevat siniseksi maalatut aidat jne jne...
Paljon tekemistä siis on mutta saa jäädä ens kesään..
LEENIS hyvä että on jo parempi olo! Mäkin näin ihan kauheeta unta viime yönä, lähdin mutsin kanssa shoppailee ja jossain vaiheessa tajusin että herranjumala Jimi jäi yksin kotiin!!!!!Ihan hirvee tunne oli vielä herätessäkin!!
Itellä nokka vuotaa :( C-vitamiineja pitää käydä ostaa kun ollaan paketillinen syöty jo miehen kanssa :)
Mutta, palaillaan!
Riikka&Jimi kakat pöksyssä
Heipsis nuhanenät ja muut enskat!
*kamalasti paranemisia* Meilläkin mies ollut jossain räkätaudissa, mutta ei ole onneksi vielä heilahtanut minulle tai pojalle. Kävin kyllä kanssa niistäjän varmuuden vuoksi noutamassa.
Pikaisesti tulin piipahtamaan, kun passitin isän ja pojan vaunulenkille. Kohta tulee vieraita ja sitä ennen pitäisi vielä ennättää siivoamaan - kökköä puuhaa sanon minä!
Poika oli ihana neuvolassa. Täti sanoi, että ihana hoitaa näin tyytyväistä vauvaa. Pikkunen osaa tosiaan olla vieraskorea ;) Painoa oli komeasti 5 640g ja mittaakin oli kertynyt jo 56,5cm. Isolta pojalta hän kuulostaa ja näyttääkin jo :)
Mammanalku on ollut vauvahierontajutuissa! Kuulostaa superihanalta! Voi, kun täälläkin olisi tuollaisia...
Pikku-Juskalla on munuaisjuttuja edessä :/ Onneksi viikko on lyhkäinen aika (?) ja apu lähellä. Toivottavasti asiat selviää :)
Lyckan höpis on löytänyt tyttöystävän ;) Joko nostaa äidin " mustasukkaisuus" päätään. Mua pelottaa jo valmiiksi, että osaako kukaan nainen rakastaa meidän poikaa tarpeeksi ;)
Kanelilla on kanssa graduprojekti käynnissä. En tiedä onko sen valmiiksi saaminen ihan toiveajattelua. Ollaan kyllä tehty miehen kanssa sellainen sopimus, että hieman aikataulutetaan sen tekoa. Minä lähden läppärin kanssa yolle tai mies ja poika mummilaan tai muualle niin, että mulle järjestyy aikaa (ja pakkorako tarttua työhön...).
Nyt täytyy kyllä siirtyä siivoamaan, että ennätän!!
LiVe ja oma rauha :) (poika 5vko +4pv pihalla)
[color=red]Mun äiti, tämä hörhöihme, on tulossa kylään, joten pikaisesti käväisen.. Luin kyllä pinon, älkää hätäilkö :)
Eilinen neuvola:
paino 6250g, pituus 64,4cm, py 40,9cm.
Paino " enää" -10% käyrällä, ei huitele enää siellä -20% tietämillä. Tulikin kehuja, että hienosti paino noussut :) Kaurapuuron kehoitti aloittamaan, ja pikku hiljaa saisi kiinteiden aterioiden määrä nousta neljään (miten kummassa, kun kolmessakin on jo täysi tekeminen!?) Iho atooppinen, rasvausta jatkettava ja kortisonia tarvittaessa.
Salilla kävin eilen, ja ah autuutta että teki hyvvää! Nyt on joka paikka makean kipeänä, vaikka rauhallisesti koitin aloitella. Kannatti muuten käydä, paino oli tippunut taas yli kilon eilisestä :D (Sori LEENIS-kulta.. Voitko ottaa tätä mitenkään kannustavana esimerkkinä..? ;) )
PI-KI, joo melkoiseen kohtaan loppui Tehis eilen :(( Ärsyttää kun kaikki hyvät lähti, siis Kovac ja Ray ja sittten tilalle tuli se kalju ja ruma ja huono Morretti. Ihan tyhmääääää, mää en ala!!!1
RIIKKA, näinhän se on, miehet syö kuin hevoset ja naiset vähän särppii ruokaansa.. Kait se sitten alkaa jo vauvana :) Mekin aina naureskellaan, että nyt vauvana yritetään lihottaa Mimsua, loppuikänsä se sitten laihduttaakin (ainakin jos äitiinsä tulee)
Jenkkakahvailijat, mulla on kans!! Ne on vielä niin nätit kun on ihan punaraitaisetkin vielä... Oikein kunnon raskausarvet, huoh :/
Jaa, nyt on lopetettava, äiskä tulee kohta jonkun heilurin kans mittaamaan mun energiat ja katsomaan onko meillä maasäteilyä :) Mielenkiinnolla odotan..
Serenity ja Mimosa, hitusen vajaa 5kk
[color=hotpink]
Joka perjantai mä mietin [b]Poppista[/b] ja kuuluisaa perjantaisiivousta. Joka viikko päätän ottaa mallia mutta... Jospa tänään ihan oikeasti!
Meillä on nyt alkanut yösyömisten tietoinen vähennys. Mulla kun on ollut (pahana) tapana taltuttaa L takaisin unten maille tissin avulla. Se on johtanut nykyiseen syödään-neljä-kertaa-yössä-tapaan. Ja oikeasti ei ole kyse nälästä, vaan siitä että nukahtaminen on muuten niin hirvittävän vaikeaa ja mä väsyksissäni turvaudun helpoimpaan konstiin. Viime yönä L ekan kerran heräsi 23.45 ja nukahti 00.15. Tokan kerran 01.20 ja sitten valvottiinkin 03 asti, jolloin viimein " hellyin" antamaan maitoa. Ei onneksi itkenyt vaan ihan tyytyväisenä jodlaili omassa sängyssään. Koita siinäkin sitten olla... :-) Mutta periaate on nyt se, että ennen kolmea ei tipu maitoa. Saas nähdä, onkko L tässäkin asiassa itsepäisempi kuin äiti.
[b]Mooli[/b], mukaan vaan treffeille! Ois kiva nähdä viimein suakin livenä. Kyllä muakin aluksi jännitti ja vaikka mitä, mutta olen hyvin iloinen, että tuli mentyä. Nyt on paljon uusia kavereita, jotka on päivisin vapaalla. Jos haluat henkistä tukea tai puhelinnumeroa tai muuta, laita mulle meiliä kesis2006@luukku.com
[b]Sere[/b], voi että mä olen nauranut noita kaukoparannushörhelöitä. Insinööri kun olen, niin ei oikein oma usko noihin riitä. Mutta kyllähän ihmisen hyvinvointi ja terveys on yllättävän paljon (tiettyyn rajaan asti) kiinni mielialasta ja jos noi " hoidot" sitä mielialaa ja omaa uskoa nostaa, niin kai niistä sitä kautta voi olla oikeastikin hyötyä. Mene ja tiedä. Mutta siitä mä olen varma, että Mimosa on terve kuin pukki vaikka sulla epiduraali kaikista paikoista juuri sinne selkään mentiinkin iskemään ;-)
Tuli muuten insinööriydestä mieleen se, kun taannoin lähdin synnyttämään. Mies oli jo ihan hädissään, että pakkohan sinne sairaalaan on vähintäänkin soittaa, kun niin tiheästi supisti. Johon mä totesin, että niiden täytyy olla SÄÄNNÖLLISIÄ supistuksia. Eihän tässä vielä mitään hätää ole, äsken väli oli 3 min, nyt 4 min ja sitten taas 2,5 min. Eihän ne vielä mitään säännöllisiä ole...
[b]Kaneli[/b], mä kävin o-puolella vakoilemassa ja siellä Butterfly oli kuullut jymypaukun: kaksoset tulossa! Joten jos aikaa riittää, niin käyhän antamassa virtuaalirohkaisua :-) Meillä on vauvauinnissa imsen kestouimavaippa ja sellainen painijamallinen uikkari. Ilman uikkaria Lenni olisi ihan hirveän liukas pidellä siellä altaassa ja ilman vaippaa ei meillä saa uiskennella. Mulla on ollut turvakaukalo ja muovitettu frotee siinä päällä pukuhuoneessa mukana. Siellä kun ei oikein ole mitään paikkaa, minne vauvan voisi laskea kun itse pukeutuu tai käy suihkussa.
[b]Leenis[/b], täällä flunssa voi huonosti ja minä hyvin. Ihme pikanuha: ti-illalla alkoi hirveä niistäminen, ke 39 kuumetta, to enää vähän lämpöä ja tänään ei mitään. Toivottavasti Lenni ei tuu kipeeksi. Ihan terveeltä vaikuttaa, vähän vaan niiskuttaa/aivastelee tavallista enemmän. Joo, mäkin oon noita lattiaalustoja/puuhiksia siirrellyt ja nyt meillä on Bumbo, siinä Lenni tykkää istua ja katsella ikkunasta ulos. Ja tyytyväisimmillään on silloin, kun seurailee mun hommia. Siinäkin olisi hyvä syy siivota tänään kunnolla :-)
[b]Juska[/b], meillä on käytössä Fuzzit, koska kertavaipat vuoti joka puolelta. Fuzzit on pitäneet hyvin, kakka ei oo falskannut kertaakaan, muutaman kerran on vähän haaroista kostunut housut. M-kokoa käytetään pääosin mutta S menee myös, kun nepitän haaranepit sinne vyötärölle myös. Tulee lowcut-malli, joten S-kokoisia käytän vain silloin, kun kakka on jo tullut. Lisäksi öisin itsetehtyjä sisävaippoja + imsen kuoret. Meillä on L-kokoiset kuoret ja toimii hyvin. Mitä lisäimua oot laittanut niihin harsoihin? Muutamat kerrat, kun oon laittanut harson, oon taitellut sinne hamppuimun mukaan ja hyvin on pitänyt. Mä en muuten ole missään 95-asteessa pessyt vaippoja rotavirusrokotteen jälkeen, en ole moisesta ennen kuullutkaan. Välillä oon kyllä pessyt ihan muuten vaan, tulee samalla huollettua pyykkikonettakin.
[b]Mammis[/b], kiva kuulla että vauvahieronta oli mukavaa. Mäkin kuulin neuvolassa, että tässä lähellä on joku perhepaikka. Siellä on kaikenlaista ohjelmaa ja oleilua, myös vauvahierontaa. Taidanpa rohkaistua sinne joku kerta, vaikken ketään tunnekaan. Iik! Ja Lattareissakin oli parempi ohjaaja tällä viikolla. Just mun tuuria olla silloin kipeenä :-( No, ensi viikolla taas!
Nyt taidan keittää kupposen kahvia ja alkaa ihan oikeasti siivota. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Kesis ja Hg 5kk
Pitkään olen lueskellut teidän juttuja ja nyt kun kerta reffeille olen ilmoittautunut mukaan, päätin sitten muutaman rivin raapustaa tännekin kun Nooa nukkuu pihalla. Niin kuin ei muuta tekemistä olisi, voisi esimerkiksi itse syödä tässä välissä... ;)
En nyt laita tähän mitään ihmeempiä briiffauksia meistä, Ensikkojen esittelyissä on ne tärkeimmät.
Serekö se oli, joka kommentoi tuota tyttöjen syömistä. Mun mies sanoi kun alettiin oleen yhdessä ettei ole koskaan nähnyt tyttöä joka syö niin paljon kuin minä! ;)
Meilläkin alkaa vauvauinti huomenna, saas nähdä miten menee. Onneksi poika kova kylpemään! Meillä järjestetään myös avoimessa päiväkodissa vauvahierontaa, ei olla vielä käyty ja nyt tulevana maanataina jää väliin, mutta aloitetaan sitten seuraavana.
Kyllä muakin vähän jänskättää nuo reffit, mutta tuntuu porukka olevan samanhenkistä ja kiinnostunut samoista asioista kuin meikäläinen, joten eiköhän me sovita joukkoon.
No nyt täytyy lopetella, jätkä alkaa heräilee päikiltä!
bicci
Terveisiä vauvauinnista.. pikkuherra nukkuu tyytyväisenä sohvalla ja isukki sängyssä.. on se uiminen rankkaa. :) nyt testattiin sukellus refleksiä. aivan ihania ilmeitä. :) parin viikon päästä pästään ihan oikeasti sukeltamaan.
vauvahieronnasta on ollut jotain puhetta. (koitan lueskella pinot jahka aikaa on paremmin). itse olen haaveillut meneväni vauvahierontakurssille, kouluttaa itseäni lisää ja muutenkin olisi ihana osata hieroa kunnolla tuota pikkuista. Ihan noita aikuisten hierontaotteita kun ei voi käyttää...
Mietiskelin tässä kun noita treffejä on helsingissä ja tampereella, mutta kiinnostaisiko joskus treffata siinä välissä eli hämeenlinnassa? vai onko liian pitkä matka kaikilla? olen tässa jonkin aikaa miettinyt muutenkin että olisi kiva joskus pitää äideille ja lapsille oma päivä jossa olisi jotain touhua kaikille halukkaille tai vaan kahvittelua tms. Esim. joku värikylpyjuttu voisi olla sellainen että sen takia kannattaisi ajella vähän pitempääkin (en tosin tiedä kuinka paljon muualla tuomoisia järjestetään, mutta hämeenlinnassa ei ainakaan suuremmin ole)...
Emka ja Kari muutamaa päivää vajaa 3kk
(mihin ihmeeseen nää kuukaudet jotka on kotona ollut on kadonnut???)
Kari köllii tyytyväisenä vieressä ja mölisee joten ehdin laittaa nopeasti kuvia vauvauinnista. :) vieläkään ei ole aikaa lueskella kunnolla pinoja, täytyy mennä leipomaan omenapiirakkaa jotta on viemisiä mökille mummille ja papalle.
Emka ja Kari huomena 3kk :)
se linkki sinee uintikuviin...
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/275fc+emka-kari-uimassa.html
siis tänne kirjoitella useammin :(
Luen kyllä jutu joka päivä mutta kirjoittaminen onkin sitten eri juttu. Ja mulla on sen verran utelias mies että nököttää vieressä sohvalla kun kommentoin ja sehän ei käy =)
Pikaisesti,
EMKA Mä olisin ainakin valmis tulemaan H.linnaan. Käytiin siellä kesällä messuilla ja muutenkin ja tykästyin kovasti kaupunkiin. Eikä sinne ole matka eikä mikään täältä stadista...Joten joo sinne seuraavat treffit!!!
Ja ihania kuvia vauva uinnista,hienosti näytti menevän!
BICCI Ihanaa että muitakin jännittää treffit, mäkin olen " uus" siellä joten törmäillään sit yhes vääriin pöytiin =D
KESIS susta ei oo kuulunu aikoihin, vai onx multa menny jotain ohi???
Alkaa teilläkin yöheräilyt vähentymään, kiva! Mäkin urvauduin silloin kun vielä imetin, niin siihen helppoon nukutukseen uudestaan eli tissi suuhun. Mut nykyään jos Höpis herää niin tutti suuhun ja oho nukahtaakin heti.
SERE Sun äiti on kyllä mitä mainioin!! Ajattele positiivisesti että moni maksaa ittensä kipeex tollasista energiamittailuista. Mä olisin ainakin tyytyväinen jos munkin äiti " höyrähtäis" noin =)
Kuinkas, olikos maasäteilyä?? :)
LIVElläkin oli esimerkillinen poika neuvolassa,kiva! Ja huikeet lukemat, hienoa!! Toivottavasti ei räkätauti iske teihin.
RIIKKA johan kahvia kuluu,huh. Mä en varpilla valvoisin viikon tolla määrällä :) Harmi ettei seura päässyt Selloon, kauhee kuume! Toivottavasti ei flunssa pahene sulla :(
MAMMIS huhuuu!! Ettehän ole pökränneet?? Siis kauheeta mitä ihmettä haisee kaasu?? Enko teillä kaasuhella, tai napurissa.... Kandeis varmaan soittaa huoltomiehelle (tai jollekkin) oletkin jo varmaan soittanut...Kerro sitten kuin kävi??
MOOLI Ihan varpilla uskallat tulla treffeille, jos mökin uskallan =)
Ou nou HÖpis heräs...palaan
Lycka joka hipsii jo vauvuille päin
[color=#8B008B]OLIPAS IHANAA UIDA! Oona oli ihan vanha tekijä vaikka oli 2 viikon tauko. Nyt voidaan hyvillä mielin myös uida Kreikassa. :) Neiti nukkuu vielä turvakaukalossa, joten hetki aikaa. Oonan kummitäti oli hoitamassa Oonaa illalla kun isukki oli yövuorossa ja äiteellä koulutusta, hienosti oli mennyt ja neiti oli ollut kuulemma erittäin hyväntuulinen. Untakin riitti hyvin, joten nyt on ihan levännyt olo molemmilla.
RIIKKA ¿ kävitkös Sellossa pyörimässä, löytyikö hyvä 1v-lahja? Mä muuten viritin sellaset bambuverhot meidän terassille niin sain Oonalle varjopaikan siihen silleen klo 12 -> kun on kuitenkin eteläpiha ja tosi lämmin kun aurinko paistaa..
LIVELLÄ & SERELLÄ oli hienoja kuulumisia neuvolasta. Niin ne vain nämä meidän nyytit kasvaa hurjaa vauhtia..
KESIS ¿ miten teillä on nyt ¿edistytty¿ ennen kolmea syömisen poisjättämisen kanssa? Käykää ihmeessä siellä teidän lähellä olevassa perhepaikassa, olin ihan positiivisesti yllättynyt tuosta seurakunnan avoimesta pk:sta ja siitä että sieltä kautta sitten ¿eksyttiin¿ sinne vauvahierontaan! Ilmaistakin se on, joten sellaisia harrastuksia otamme mielellämme.. :) Lennillähän muuten on mennyt jo 5kk rikki, myöhästyneet onnittelut! Perästä tullaan..
BICCI ¿ tervetuloa joukkoon! :) Miten teillä meni vauvauinti Nooan kanssa? EMKA & Kari oli nauttineet kans uinnista ja olitpa EMKA laittanut aivan ihania kuvia uinnista!!! :)
Jees, nyt meen syömään jotain pientä ennen kuin neiti herää! Mukavaa lauantaita! :)
Mammis & Oona zzz [/color] [color=red]♥[/size][/color]
[color=#8B008B]samaan aikaan.. :) Ei olla pökrätty ja se hajukin lähti. Ei ole kaasuhelloja tässä talossa.. Siksi me sitä ihmeteltiinkin. Tosin tuoss pihan toisella puolen on sellanen paikka missä poitsut nikkaroi jotain pikku ¿formula-autoja¿, joten oisko sieltä sitten tullut jotain ihme bensankatkua.. Tosin ei siellä ketään ollut silloin yöllä.. hmpfh. Ehkä mysteeri joskus selviää. :)
Samat naamat edelleen[/color]
Ekaksi haluan pyytä anteeksi, että en muista välttämättä ihan kaikille kommentoida, vaatii ilmeisestikin hieman harjoittelua..? ;)
Ekat uinnit siis uitu, ihan kivalla menestyksellä, ei kyllä oltu kuin vasta n. 15 min kun Nooa ei ollut ihan varma pitääkö vai ei. Selälleen oli kyllä tyytyväinen kun äänet vaimentu veden alla.
MAMMIS- kiitos tervetulotoivotuksista! Hyvä ettet ole pökränneet. Mä en kyllä tajua teitä, olette niin kovia menemään paikasta toiseen, miten sulla oikein riittää energia kukkua puolille öin ja sitten jo aikasin aamusta olla jumpalla? Oliko niin ettei Oona syö enään öisin?
EMKA- ihania kuvia vauvauinnista! Musta tää eka kerta tuntui hieman ns. työläältä kaikkien kimpsujen ja kampsujen kanssa. Ehkä se tästä kun saa oman rutiinin tuohon suihkussa käymiseen, pojan laittamiseen ym... Mä olen kans valmis lähtemään reffeille H-linnaan, joten sinne sit seuraavaksi!
LYCKA- jep sovittu että törmäillään yhdessä vääriin pöytiin, tosin meitä taitaa tullakin paikan päälle niin monta ettei ehkä erehtymisen varaa ole...
MOOLI kans meidän kanssa törmäilemään. :)
Nuhanenille paranemisia!
bicci ja Nooa päikillä zzz
Kauankos te olette jo ehtineet Karin kanssa harrastaa uintia? Eikös Kari ole vasta nyt 3 kk? Oliko teilä kuvaaja paikalla vai ihan omat kuvausvehkeet?
bicci
En tiedä kehtaanko tänne enää kirjoitellakaan kun kerta kaikkiaan en ehdi lukemaan pinoja saati sitten kovin usein kirjoittaakaan... Viime päivinä flunssa on vielä vienyt voimia entisestään.
No, jokunen sana meidän kuulumisia. Aloitettiin tyttösen kanssa muskari eilen ja ihan mukavaa oli. Meidän neiti tosin oli hieman unelias ja yhden hitaamman laulun aikana meinasi nukahtaa... Virallisen osuuden jälkeen oli kahvit ja vanhemmilla mahdollisuus jäädä juttelemaan keskenään.
Tänään oltiin toista kertaa vauvauinnissa ja kyllä harmitti kun kamera oli kotona! Tyttönen intoutui hymyilemään tosi kauniisti ja pää pyöri puolelta toiselle kun isompien lasten tekemisiä ihmetteli. =) No, jos ensi kerralla muistaisi... Kokeiltiin myös kannutusta ja hyvin löytyi sukellusrefleksi. Ensi kerralla sukelletaan. =) Uimasta kun tultiin niin purettiin kassit, syötettiin tyttö ja suunnattiin tuohon paikalliseen keskustaan. Täällä on kaksipäiväiset sirkusmarkkinat. Tyttönen nukkui koko reissun eli yli 2 tuntia. Syötiin ulkona (siis ihan oikeasti ulkona=) ja ostettiin tyttöselle söpö puuvillapipo. Vaaleanpunainen pipo, jossa sydämen kuvia.
Huomenna lähdemme kyläilemään. Mennään kummipoikaamme katsomaan ja sitten tytön papan luo. Mukavaa puuhastella koko perheen voimin.
Mammis, mikä olikaan sun sähköpostiosoite? Kun jos saisin sun puhnron niin voisin ma ilmoitella ollaanko tulossa treffeille vai ei. Se kun riippuu täysin siitä kauanko neuvolassa menee.
Mä oon ihan poikki kun aamusta oltu liikenteessä! Nyt siis lepäilemään ja kohta taitaa olla tyttösellä ruoka-aika.
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
T. iida-linnea ja tyttönen muutamaa päivää vaille 4 kk!!
[color=hotpink]
Me ollaan ma kanssa menossa treffeille. Laita mulle meiliä kesis2006@luukku.com niin saat mun numeron.
Kesis
[color=red]eipä ole tullut pinoja lueskeltua, nytkin on hieman hankala kirjoittaa kun yritän toisessa käsipuolessa heijata tyttöä nukkumaan, jo toista tuntia... tyttö siis nukahtaa vain syliin, tissille, vaunuihin tai autoon. tissille nukahtamista yritän kitkeä pois, koska eihän tyttöä kohta pysty kukaan muu nukuttamaan jos aina tissiä vaatii nukahtaakseen. nytkin on jonkun kerran jo tähän syliin nukahtanut mutta kun yrittää siirtää sänkyyn niin silmät lävähtää auki ja parku tulee. kaiken kaikkiaan nukkuminen onnistuu jo nykyään paremmin, nukkuu pitkiäkin 3-4 tunnin pätkiä yhtä kyytiä ja toissa yönä tuli enkka 5 ja puoli tuntia unta yhteen kyytiin! alkuunhan tyttö heräili päivällä 20-40 minuutin välein ja oli harvinaista jos nukkui tunninkin yhtä kyytiä, mutta syynä tuohon oli ilmavaivat ja on edelleen. nyt jos tyttö herää kesken unien mahan kipristelyyn niin heijaan vähän aikaa sylissä enkä juttele mitään niin nukahtaa uudelleen tai sitten jos nukkuu vaunuissa niin täryytän vaunuja vähän aikaa niin rauhoittuu. itkuhälytin vaunuissa on muuten hyvä keksintö jos itse on sisällä ja tyttö nukkuu vaunuissa ulkona. nyt on tytöllä sellainen rytmi että alkuyöstä nukkuu 3-5 tuntia ennen kuin herää ensimmäisen kerran syömään ja tämän jälkeen 2 tunnin välein. aamulla jaksaa sitten seurustella ja katsella leluja joskus toista tuntiakin. päivällä sitten nukkuu parit 3-4 tunnin pätkät ja herää vaan välillä syömään ja siinä samalla vaihdetaan kuivat vaipat. illalla sitten kylpy ja seurustelutokio ja sitten tapellaankin unta vastaan ja ollaan 2-3 tuntia sylissä ennen kuin unijukka saapuu. onneksi on alkanut nukkumaan kuitenkin pidempiä pätkiä, ensimmäinen kuukausi tuntui ettei olisi nukkunut ollenkaan ei tyttö eikä äiti. muuten meillä mennyt ihan hyvin, tyttö alkoi kohotella päätään ja jokeltamaan jo 1kk iässä ja hymyjäkin tulee jo kovasti! ensimmäinen jokellus-" sana" oli aguu jota toistaa yhä vaan, ei ole keksinyt uusia...! :) tänään tuli ensi kyyneleet! 5.9 oli lääkärin neuvola (6 vko:a) ja tytön uudet mitat on 56cm, 4980cm ja pipo 38,4cm. lääkäri sanoi että tytöllä on vähän turhan kiire liikkumaan, meinasi nimittäin siellä hoitopöydällä että minäpä lähden ryömimään...! voihan se tietty olla että lähteekin aikaisin liikenteeseen kun minä itsekin olen jo 6kk vanhana kävellyt puuta vasten ja 9kk vanhana ilman tukea. tuttipulloa olen yrittänyt tytölle opettaa tuloksetta kun hää-/kastepäivä alkaa lähestyä (29.9) ja olisi hyvä jos joku muukin pystyisi tyttöä tuolloin syöttämään... saa nähdä kuinka käy. ja toivottavasti päästäisiin pian ilmavaivoista eroon, rela-tipat ja cuplatonit on käytössä. mutta nyt yritän tästä taas siirtää tytteliä sänkyyn ja jos vaikka pääsis itse syömään ja kohta puoliin nukkumaankin.
T:Titi ja Vimpula kohta 7vko:a[/color]
[color=pink]Joo flunssa täälläkin ja olitte ihan hirveesti yhtäkkiä kirjotellu!
Ei millään jaksa lukee nyt, pakko lähtee nukkuu..
Muskariinkin raahauduin tänään pakolla ja olikin sit kunnon kuntoilu, siellä oli remppa niin käveltiin sit vauvat sylissä kattomassa taidenäyttely ja lelumuseo (Weegee-talossa on meiän muskari) pikkasen nimittäin otti koville ton pötkylän kanniskelu...
Mut koitan palailla aamukahvin parissa paremmin!
Riikka ja Jimi