Haluatko kysyä jotain yli kolmekymppiseltä vapaaehtoisesti lapsettomalta?
Kommentit (86)
perheellisten ihmisten kapeakatseisuutta! Itselläni on yksi lapsi ja toinen tulossa mutta en ikimaailmassa voisi sanoa sääliväni vapaaehtoisesti lapsettomia.
Rankan tien olet ap valinnut, et siksi että lapset olisivat jokin autuaaksi tekevä asia vaan siksi että tulet varmasti aina saamaan tuollaista kuraa niskaasi naisilta jotka pitävät itseään muita parempana vain siksi että ovat saaneet lapsia!Ymmärrän sinua hyvin, vaikka en koskaan itse ole tuolla tavalla ajatellut. Mielestäni jollekin lapsettomuus voi olla ihan yhtä itsestäänselvä asia kuin jollekin lapsien hankkiminen.
Toivon sydämestäni ettet koskaan joudu katumaan päätöstäsi.
Minä en ole niin huolissani tuosta katumismomentista. Paljon kamalampaa olisi, jos olisin "vasten tahtoani yhteiskunnan painostuksesta" ne lapset tehnyt ja sitten katuisin sitä! :)
Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi!
AP
vapaaehtoisesti lapseton ja on nyt kovasti puolustuskannalla. Ja kyllä, maailama on paha. Pelkään itsekin lasteni puolesta, pelkään menettäväni heidät. enkä tiedä, kuinka pärjäisin, jos jollekin heistä sattuisi jotain. Ymmärrän, että ap ei uskalla tehdä/saada lapsia maailman pahuuden takia, tietty tuo ekoteko tuossa ap:llä mukana myös. Harmi vaan, että ei se maailma oikeasti pelastu sillä, että jättää lapset hankkimatta. Meitä onnettomia, jotka eivät ymmärrä tehdä ekotekoa samalla tavalla on niin paljon, puhumattakaan maista, joissa ehkäisyäkään ei oikein käytetä...
Mitä se muuta on kuin yhteiskunnan painostusta?
Joo, just !! Ap, huomaa, että sulla ei tosiaan ole lapsia...Paljon kamalampaa olisi, jos olisin vasten tahtoani yhteiskunnan painostuksesta ne lapset tehnyt ja sitten katuisin sitä! :)
Hyvä, että olet päättänyt olla hankkimatta niitä, teet oikein.
vapaaehtoisesti lapseton ja on nyt kovasti puolustuskannalla. Ja kyllä, maailama on paha. Pelkään itsekin lasteni puolesta, pelkään menettäväni heidät. enkä tiedä, kuinka pärjäisin, jos jollekin heistä sattuisi jotain. Ymmärrän, että ap ei uskalla tehdä/saada lapsia maailman pahuuden takia, tietty tuo ekoteko tuossa ap:llä mukana myös. Harmi vaan, että ei se maailma oikeasti pelastu sillä, että jättää lapset hankkimatta. Meitä onnettomia, jotka eivät ymmärrä tehdä ekotekoa samalla tavalla on niin paljon, puhumattakaan maista, joissa ehkäisyäkään ei oikein käytetä...
Ei se maailma sillä pelastu että minä en tee lapsia, mutta kannan omalta osaltani korteni kekoon. Joku muu tekee ekotekonsa kenties jossain toisessa muodossa. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että yksittäisen skandinaavin jättämä jalanjälki on niin suuri, että en pienemmillä teoilla yltäisi lähellekään vastaavaa maapallon kuormituksen vähentämistä. Minulla on erittäin tärkeitä lapsia lähipiirissäni ja toivon, että omalta osaltani voin edes hieman auttaa heidän taivaltaan tämän pallon päällä, vaikka tiedän että loppujen lopuksi tämä on vain hyttysen kakka.. Mutta ainakin tunnen tekeväni jotain tärkeää! :)
AP
Eipä tätä ennen ole tullut mieleenkään.
en kadu sitä, mutta totuus on että voisin hyvin olla yhtä onnellinen ilman lapsiakin. yksi asia jonka takia liputan lasten hankkimisen puolesta on se että mitä jos puolisolle käy jotain, sitten olen ihan yksin jos lapsia ei ole.
en kadu sitä, mutta totuus on että voisin hyvin olla yhtä onnellinen ilman lapsiakin. yksi asia jonka takia liputan lasten hankkimisen puolesta on se että mitä jos puolisolle käy jotain, sitten olen ihan yksin jos lapsia ei ole.
Mun mielestä tuo ei kuitenkaan olisi minulle riittävä syy hankkia lapsia, sillä voisihan käydä niinkin, että koko muu perhe kuolisi ja jäisin kuitenkin yksin.
Hyvää jatkoa sulle ja perheellesi! :)
AP
Ja joskus on aikoja, kun todella toivon, etten olisi tehnyt lapsia. Mutta ehkäisy petti ja tässä nyt sitä ollaan. '
Nautin suunnattomasti välillä, kun pääsen "teeskentelemään" lapsetonta esim. ystävien kanssa kaupungille. Ne hetket on se hekireikä, jolla jaksan eteenpäin.
Mutta sitten toisaalta on erittäin kiitollinen, että tämäkin elämänkokemus on minulle annettu. Kaikki eivät sitä saa.
ja sanon, että henkilökohtaisesti en voisi olla onnellinen, jos minulla ei olisi lapsia. Jos joku voi, ok, itse en.
Kyselee onko lemmikkieläimiä? Mitä väliä? Joku katkera tanttako se siellä koittaa yksilöidä ap:n? Missä välissä ap on yksinäisyydestä muka puhunut? Ja jos keskellä päivää surffaa, niin et ole sitten vuorotyöistä esim. koskaan kuullut, 41?
Koita sä vaan 41 kasvattaa ne pentusi (?) edes jotenkin, äläkä täällä vaan keskellä päivää surffaa... :))
unten maille.
Hyvää jatkoa kaikille lapsellisille ja lapsettomille ihan tasavertaisesti.
Kunnioitetaan toinen toistamme vaikka ei oltaiskaan asioista aina samaa mieltä!
AP
Ihmetyttää nämä hyökkäykset mitä olet saanut osaksesi.
Niin, satuitko ap katsomaan inhimillisen tekijän tässä pari viikkoa sitten? Uusinta taisi tulla eilen. Siinä oli vieraina Anneli Saaristo, Ami Aspelund ja joku mies. He kaikki olivat vapaaehtoisesti lapsettomia.
Mutta ainakin Aspelund sanoi, että hänestä olisi kivaa jos olisi lapsenlapsia:). Saaristo taas mietti, että kuka häntä hoitaa vanhana?
Mitäpä sä näistä jutuista ajattelet?
Onnea valitsemallenne tielle :)
Mutta toteampa vaan etta tulipas tasta hyva AV keskustelu :-)
Onnea vaan AP:lle. Minusta ei ole mitaan kummallista siina etta joku ei halua lapsia. Kamalaa on se etta joku saattaa tehda lapsen koska niin "pitaa" tehda, koska se kuuluu asiaan...
Elamaa voi elaa eri tavoin ja olla ihan onnellinen. Kaikkien omien paatosten vaikutuksia tulevaisuudessa ei voi tietaa. Saattaa olla etta AP katuu 20 vuoden paasta sita etta ei tehnyt lapsia TAI saattaa olla etta han on siita entista onnellisempi.
Elama on taynna valintoja ja kannattaa vaan TARKASTI kuunnella itseaan.
t. kahden tyton aiti , joka ymmartaa etta ei taa lapsiperhe elama ole kaikille - eika tarvii ollakaan.
niin pitäähän se vastata kun kysytään.siis, ei, en halua kysyä mitään.
miksi muuten olet vauva lehden sivuilla jos et ole yhtään kiinnostunut
tekemään lapsia???????
outoa porukkaa.
tekemään lapsia???????
outoa porukkaa.
tekemään lapsia???????
outoa porukkaa.
Tai sitten ÄO pienempi kuin kengännumero!
Näitä tapauksia AV on pullollaan!
:DDD
Hyvää jatkoa ap!
mutta lapseton (enkä niitä ikinä halua) mutta syy vauvapalstalla hengailuun on se, että täältä saa ihan hyviä vinkkejä esimerkiksi tampereen kampaamoihin. Ja joskus silmiin sattuu pistää joku tällainen ketju jota saattaa vähä aikaa seurata. Näin esimerkiksi juuri nyt kun duunissa on tauko ja aikaa hengata netissä
1. Miksi ihmeessä lapseton ihminen pyörii vauva-palstalla tähän aikaa päivästä?
2. Miksi et halua lapsia?
mihin kirjoittelisi vaan sellaiset joilla ei ole lapsia ja
jotka ei niitä koskaan halua!!!
jooko????
ai niin mut onhan noita netti pullollaan...
täällä kun näyttää roikkuvan vaan näitä lapsettomia.
vaikka luulisi jo sivujen nimen kertovan että on tehty
nimenomaan lapsiperheille ja vauvoista ylipäänsä
kiinnostuneille.
perheellisten ihmisten kapeakatseisuutta! Itselläni on yksi lapsi ja toinen tulossa mutta en ikimaailmassa voisi sanoa sääliväni vapaaehtoisesti lapsettomia.
Rankan tien olet ap valinnut, et siksi että lapset olisivat jokin autuaaksi tekevä asia vaan siksi että tulet varmasti aina saamaan tuollaista kuraa niskaasi naisilta jotka pitävät itseään muita parempana vain siksi että ovat saaneet lapsia!
Ymmärrän sinua hyvin, vaikka en koskaan itse ole tuolla tavalla ajatellut. Mielestäni jollekin lapsettomuus voi olla ihan yhtä itsestäänselvä asia kuin jollekin lapsien hankkiminen.
Toivon sydämestäni ettet koskaan joudu katumaan päätöstäsi.