Haluatko kysyä jotain yli kolmekymppiseltä vapaaehtoisesti lapsettomalta?
Kommentit (86)
1. Miksi ihmeessä lapseton ihminen pyörii vauva-palstalla tähän aikaa päivästä?
Olen vuodepotilaana, netti ainoa viihdyke.
2. Miksi et halua lapsia? Tämä selviää sinulle aiemmista viesteistäni.
AP
Elämää voi elää vain tässä hetkessä, ei menneessä, ei tulevassa. Ja lapset ovat NYT.
No, kun seuraan ihan tätä tämän päivän elämää, niin eipä tämä maailma kovin kaunis paikka ole. Onko sinusta? Koulukiusaamista, ammuskeluja, saasteita, huonoa terveydenhuoltoa, lamaa, epävarmuutta tulevaisuudesta.. Ihan tässä ja NYT.
AP
Vai ehtikö joku jo kysyä?
Ja mun puolesta täällä saa olla niin lapsettomia kuin lapsellisiakin - tosin viimeksimainittuja sanan varsinaisessa merkityksessä voisi kyllä ajoittain karsia ;)
mutta silti mietin, miksi tällä pyörii lapseton joka ei lapsia haluakaan..
minä näen, että maapallolla on paljon enemmän ympäristöongelmia kuin lapset. Et kai koskaan ympäristösyistä lennä tai aja turhaan autolla. Syö muuta kuin lähiruokaa jne.
On tietenkin hienoa välittää maapallon tilasta, mutta kuten varmasti akikki huomaamme välitämme siitä juuri sen verran kuin omiin suunnitelmiin sopii. ok, jos ryhtyisit elämään kuten Linkola voisin oikeasti nostaa sinulle hattua teoista ympäristönpuolesta.
hankkia jotain..hmmm...virikehoitoa aivoilleen..uusi harrastus tai uusi ammatti. Ei alkaisi niiden muiden elämänvalinnatkaan pänniä niin paljon eikä savu tulisi ulos korvista kun olisi välillä jotain muutakin tekemistä kun paskavaippojen vaihtamista:D
minä näen, että maapallolla on paljon enemmän ympäristöongelmia kuin lapset. Et kai koskaan ympäristösyistä lennä tai aja turhaan autolla. Syö muuta kuin lähiruokaa jne.
On tietenkin hienoa välittää maapallon tilasta, mutta kuten varmasti akikki huomaamme välitämme siitä juuri sen verran kuin omiin suunnitelmiin sopii. ok, jos ryhtyisit elämään kuten Linkola voisin oikeasti nostaa sinulle hattua teoista ympäristönpuolesta.
Toki koitan muissakin asioissa olla ympäristöystävällinen. Isona ekotekona kuitenkin pidän sitä, etten tee tälle maapallolle lisää näitä "saastuttajia"! Näin ehkä sinunkin lapsellasi on kauniimpi maa elää. :)
Ja unohtakaa jo tuo adoptioasia. Se on JOS!! Siihen on turha takertua, koska sitä edes tuskin koskaan tavoittelemme.
AP
millaisena se kohdalle tulee. Sopeutua, hyväksyä, rakastaa, tehdä työtä, kampailla tarpeen vaatiessa. Mutta haihattelu, voi voi.
hankkia jotain..hmmm...virikehoitoa aivoilleen..uusi harrastus tai uusi ammatti. Ei alkaisi niiden muiden elämänvalinnatkaan pänniä niin paljon eikä savu tulisi ulos korvista kun olisi välillä jotain muutakin tekemistä kun paskavaippojen vaihtamista:D
Kuten jo aiemmin sanoin, niin vahvasti epäilen, että kyseessä ovat ihmiset jotka ovat epävarmoja omista valinnoistaan..
AP
millaisena se kohdalle tulee. Sopeutua, hyväksyä, rakastaa, tehdä työtä, kampailla tarpeen vaatiessa. Mutta haihattelu, voi voi.
On ihan hyvä kyseenalaistaa MIKSI niitä lapsia haluaa. Ja jos/kun syyt ovat puhtaasti itsekkäät (sillä veronmaksajistahan ei tällä maapallolla ole puute) niin on ehkä syytä miettiä vähän lisää.
Pohdinta ja ajattelutyö on eri asia kuin haihattelu. Ainakin minun mielestäni.
AP
.mietteesi tuntuvat tutuilta, epämiellyttävän tutuilta.
Onhan kautta aikain ollut tietysti munkkeja ja nunniakin, jotka ovat paenneet rumaa maailmaa luostarin muurien taa piiloon.
Minä ja suurperheeni aiomme elää täysillä, tuli mitä tuli. Elämä on ainoa mitä suurjaossa saimme. Meillä on oikeus käyttää se. ELÄÄ se.
Elämä on ainoa mitä suurjaossa saimme. Meillä on oikeus käyttää se. ELÄÄ se.
Heh, en kuulu mihinkään lahkoon enkä järjestöön, en edes kirkkoon, vaikka en kyllä myöskään väittäisi olevani puhdas ateistikaan. :)
Nämä aivoitukset ovat ihan minun ja mieheni päiden tuotoksia. :)
AP
.mietteesi tuntuvat tutuilta, epämiellyttävän tutuilta.
Onhan kautta aikain ollut tietysti munkkeja ja nunniakin, jotka ovat paenneet rumaa maailmaa luostarin muurien taa piiloon.
Minä ja suurperheeni aiomme elää täysillä, tuli mitä tuli. Elämä on ainoa mitä suurjaossa saimme. Meillä on oikeus käyttää se. ELÄÄ se.
Meilläkin on oikeus käyttää se. ELÄÄ se. Ei elämiseen tarvita suurperhettä, eikä edes yhtä lasta. :)
AP
kysymyksiin miksi olet vauvapalstalla?
Kuitenkin taitaa vähän vauva-asiat kiinnostaa...
Minäkin olen palstaillut täällä vuosia ja tunnistan ap:n jo vähitellen. Teet näitä avauksia aina silloin tällöin. Minusta sinä olet itse erittäin epävarma omasta valinnastasi, ja vähän väliä täytyy käydä täällä pönkittämässä linnoitusta. Ihminen joka on oikeasti asian kanssa sujut ei jankkaa täällä aiheesta yhä uudestaan ja uudestaan, käy samaa keskustelua kerta toisensa jälkeen. Eikä varsinkaan tuosta asenteesta käsin, joka kuultaa kirjoituksistasi rivien välistä.
Ei kyllä kiinnosta tuikituntemattoman elämä.
kysymyksiin miksi olet vauvapalstalla?
Kuitenkin taitaa vähän vauva-asiat kiinnostaa...
Eksyin Aihe vapaalle googlen avulla muistaakseni vuonna 1999 asuessani ulkomailla ja etsiessäni suomalaista, vilkasta keskustelupalstaa. :)
Edelleenkään en tiedä vastaavaa toista keskustelupalstaa ja siksi tulee toisinaan täällä pyörähdettyä, kuten nyt kun en pääse liikkumaan.
AP
Ymmärrän hyvin päätöksenne, onnea valitsemallanne tiellä. Olen kateellinen (osittain) tässä vaiheessa elämääni kun omat lapset pieniä ja toimintasäde äidillä aika rajallinen. Ehkä myöhemmin asiat on toisin.
Meillä yökyläilee noita sisarusten lapsia ihan tarpeeksi. Ei sillä etteikö se ois kivaa, mutta välillä on ihan ok pitää lapsettomia viikonloppujakin, kun kerran sellaisia ollaan. :)
AP
... mahdollisista kärsimyksistä maailmantuskaa.
Elämää voi elää vain tässä hetkessä, ei menneessä, ei tulevassa. Ja lapset ovat NYT.