Mies polttareihin dokaamaan 3 viikkoa ennen laskettua aikaa.
Minä olen sitä mieltä, että neljä viikkoa ennen laskettua aikaa on varauduttava synnytyksen käynnistymiseen. En todellakaan uskalla mennä synnyttämään ilman miestä. Hän pitää niin aikaisin käynnistyvää synnytystä hyvin epätodennäköisenä eikä mielestään kannata sen takia jättää polttareita väliin. Ja selvinopäinhän niihin ei voi mennä =(. Sanoinkin miehelle, että jos ei voi mennä selvinpäin, niin dokaanko minäkin sitten morsiamen polttareissa jotka on viikkoa ennen sulhasen polttareita.
Kommentit (60)
Itse vetäisin rajan johonkin rv37 paikkeille jos olisi ollut jotain enteitä ilmassa, muuten lähemmäs rv38. Toki voit miehellesi sanoa myös että jos synnytys alkaakin juuri silloin niin kännissä häntä ei saliin päästetä.
Eli mies ryypiskelemään 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, niin taatusti lapsi syntyy.
Äidilläni kävi niin ja samoin mulle. Mieheni lähti viettämään synttäreitään ja oli sitten seuraavana päivänä synttärilahja sairaalassa oottamassa..
hänhän ei myöskään saa seuraavaan kahteen vuoteen käydä muualla kuin töissä ja sinnekin tietenkin sinä soitat tunnin välein ja kuittaat kaiken olevan ok. Sinullehan voi vaikka sattua jotain kamalaa, kun olet vauvan kanssa kahden ja miehen pitää olla vamiina ja valppaana...
Voi taivas, miten ajattelematon mies sinulla on...
Käsket pitää kännykän auki ja juoda vaan sen verran, että kykenee yhä kävelemään.
Sinä pääset vallan mainiosti synnärille taksillakin ja jos synnytys sattuu alkamaan, miehesi voi tulla sinne perästä. Ei hänen siellä tarvitse operaatiossa avustaa eli ei haittaa, jos on hiukan maistissa. Kunhan nyt ei ala kätilöä lähennellä tai lääkärille uhota ;=)
Ei se synnytys nyt sentään mikään maailmanloppu ole, johon pitäisi suhtautua kuin Messiaan uuteen tulemiseen... vaikka ensisynnyttäjän itsensä mielestä niin varmaan onkin.
Onko lapsesi esikoinen? Jos on, tiesitkö että yli 70% todennäköisyydellä syntyy vasta lasketun ajan jälkeen ja todennäköisyys 3 vkoa etuajassa syntymiseen on erittäin pieni? Vai onko ollut jotain erityistä supistelua tms. josta päättelet vauvan syntyvän etuajassa?
Vaikka synnytys alkaisikin miehesi ollessa polttareissa, ei se vauva yleensä sieltä ihan saman tien putkahda.. ei ainakaan kukaan minun lapsistani ole putkahtanut eikä varsinkaan ensimmäisellä kerrallad.
Ihan turvallisin mielin päästäisin miehen matkaan. Ja voi kai miehesi dokata hieman maltillisemminkin eli ei kai pakko ole olla ihan "pää kainalossa"..
kun näin suurennetaan asioita. Jos tehdään asioista näin vaikeita jo ennen vauvan tuloa niin mitä sitten kun vauva on talossa, pitääkö mies lunastaa "lippuja" sit että pääsee ylipäätänsä mihinkään kavereiden kanssa vuoteen? Ja jos nyt sattuisi niin että synnytys alkaa esim klo 21 illalla kun mies dokaamassa niin todennäköisesti se synnytys kestääkin 7-10 tuntia että ehtii piristyä (ja pääseehän taksilla tulemaan) sen verran, eihän nyt tartte ryypätä ns suomalaisten tapaan vaan voi juoda normaalisti. Eikö?
käsket vaan pitää kännykän päällä ja juoda vain sen verran, että kykenee kävelemään.
JOS synnytys alkaa, sinä pääset synnärille vallan mainiosti taksillakin ja mies voi tulla perästä. Ei hänen siellä tarvitse operaatiossa avustaa eli ei haittaa, vaikka olisi hiukan maistissakin.
Ei se synnytys sentään sellainen maailmanloppu ole, johon pitäisi suhtautua samalla vakavuudella kuin Messiaan uuteen tulemiseen... vaikka ensisynnyttäjästä varmaan siltä itsestään tuntuukin ;=)
Olen itse syntynyt kolme viikkoa etuajassa. Sukumme naisista yksikään ei ole synnyttänyt lasketun ajan jälkeen, vaan kaikki vauvat ovat syntyneet etuajassa. Lisäksi asumme sellaisella alueella, jossa ei välttämättä yöaikaan saa taksia. Joten en pidä hysteerisenä tai suurenteluna, jos mies on nelisen viikkoa ennen la:a ajokunnossa.
Semmosta.
t. esikoista odottava
Pidän itsestään selvänä, että viimeinen kuukausi ennen laskettua aikaa ollaan ajokunnossa. Mutta onneksi mulla onkin sellainen mies, joka ei pidä sitä minään uhrauksena. Hän ei halua ottaa riskiä jäädä pois lapsensa syntymästä viinan takia..
Ja hyvä näin, esikoisemme syntyi (ilman mitään ennakkovaroituksia, ei edes yhtä supistusta) 3,5 viikkoa ennen la, toinen 2 viikkoa yli ja kolmas viikkoa ennen.
Sinun tilanteesi varmasti moni ymmärtääkin mutta ap ei ole antanut mitään viitteitä siihen että olisi iha konkreettisia syitä miksi miehen tulisi jättää polttarit väliin.
itse kyllä päästäisin tai jättäisin miehen oman harkinnan varaan että lähteekö vai ei. Meillä mies olisi menossa viideksi päiväksi ulkomaille kun minulla mneossa rv 34 (tai 35) ja vähän pelottaa mutta en ole kommentoinut asiaa vielä suuntaan tai toiseen. Olen nytkin supistusten takia sairaslomalla (rv 21) ja tuon reissun ajan olisin esikoisen kanssa kahden (jollei mummolaan mennä). Pyytäisinkö miestä ettei lähde reissuun?
En ole muuten ap... Miten sitten selität, että kaikki äidinpuoleiset naiset ovat synnyttäneet etuajassa? Miksi tällainen ominaisuus ei voisi olla periytyvää? Selitäpäs.
14
Olen 4:ttä lastä synnyttämässä kesällä ja neuvoisin sinua kuuntelemaan olotilaasi. Jos se on hyvä tuolloin, niin miksipä miehesi ei voisi mennä. Ja jos taas ei...
Itse ymmärrän tuskasi, sillä en itsekkään ole koskaan tykännyt että mies lähtee ryypiskelemään kun olen raskaana. Ja ainakaan viimeisilläni. Mutta jos on läheisenkin ystävän polttarit niin miksipäs ei voisi mennä.
Eikä se sitä katso että omaa tuollaisen mielipiteen, että odottaa esikoista vaan otkut eivät vain pidä sitä ryypäämistä aina niin tärkeänä, sitä kerkeää sitten kuin vauvakin on syntynyt tai eikös nuo ryyppäämiset ole pitänyt tehdä teininä ettei sitten enää tarvitse mennä kuin lapsia hankitaan (siis ainakaan joka viikonloppu)
Taitaa olla suurperheiden äitien miehiä.
Lisäksi tuttu lääkäriksi opiskeleva tutki asiaa pyynnöstäni.
Mitään puoltavaa tutkimusnäyttöä ei ole siitä, että synnytyksen ajankohta suhteessa laskettuun aikaan olisi yleisesti ottaen periytyvää. Jos teillä on suvussa joku perinnöllinen sairaus/ terveydellinen tila tms. joka liittyy asiaan, se on eri juttu.
16
että vahtisin miestäni kuin joku hullu idiootti. Kyse on LAPSEN SYNTYMÄSTÄ. Ei ole esikoinen. En usko, että pärjään synnytyksessä ilman miestä. Hän oli ehdottoman tärkeä tuki esikoisen synnytyksessä.
Tiedän tietysti, että on epätodennäköistä että lapsi syntyy 3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Tiedättehän te ketjuun vastanneet, että on myös mahdollista, että lapsi syntyy polttari-iltana?
Ja minä tosiaan itsekin aion mennä polttareihin selvinpäin, joten luulisi sen olevan muillekin ihmisille mahdollista, jos tarpeeksi tahtoo.
ap
Lisäksi tuttu lääkäriksi opiskeleva tutki asiaa pyynnöstäni.
Mitään puoltavaa tutkimusnäyttöä ei ole siitä, että synnytyksen ajankohta suhteessa laskettuun aikaan olisi yleisesti ottaen periytyvää. Jos teillä on suvussa joku perinnöllinen sairaus/ terveydellinen tila tms. joka liittyy asiaan, se on eri juttu.
16
ei tarkoita, etteikö asia olisi niin. Useilla äidin suvun naisilla on voimakkaasti taaksepäin suuntautuva kohtu, en tiedä, olisiko sillä vaikutusta.
14
et uskalla synnyttää lasta ilman miestä. Ei siitä miehestä siinä mitään apua ole ja kyllä se sieltä pihalle tulee ilman miehenkin apua. Itse en miestä synnytyksiin huolinut, se on naisten hommaa.
ehkä en enää 39rv:n jälkeen päästäs...