Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies polttareihin dokaamaan 3 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Vierailija
20.05.2008 |

Minä olen sitä mieltä, että neljä viikkoa ennen laskettua aikaa on varauduttava synnytyksen käynnistymiseen. En todellakaan uskalla mennä synnyttämään ilman miestä. Hän pitää niin aikaisin käynnistyvää synnytystä hyvin epätodennäköisenä eikä mielestään kannata sen takia jättää polttareita väliin. Ja selvinopäinhän niihin ei voi mennä =(. Sanoinkin miehelle, että jos ei voi mennä selvinpäin, niin dokaanko minäkin sitten morsiamen polttareissa jotka on viikkoa ennen sulhasen polttareita.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja siskoni olemme molemmat syntyneet pari viikkoa ennen laskettua aikaa, samaten omat kaksi ensimmäistä lastani = kaksi synnytystä äidillä ja kaksi tyttärellä.

Mutta kas vain, kaksi viimeistä lastani ovat molemmat syntyneet n. 10 päivää lasketun ajan jälkeen. Joten siihenpä se perinnöllisyys ym. sitten loppuikin ;)

Meillä muuten mies oli ulkomaan reissussa kolme viikkoa ennen kolmannen syntymää (rv36-39) eli jos kolmas olisi syntynyt samoilla viikoilla kuin kaksi ekaa, ei mies olisi ollut edes Suomessa. Toki olisi pikaisesti päässyt, mutta kun synnytys kesti alle kaksi tuntia, niin ei siihen kuitenkaan.

Kai ap:llakin on joku toinen tukihenkilöksi kelpaava, jos ei yksin voi lähteä synnyttämään?

Vierailija
42/60 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äidillä ja tyttärellä syntyy samoilla viikoilla, mutta se ei enää voi olla sattumaa, että molemmilla molemmat raskaudet päättyvät ennenaikaiseen synnytykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mieltä kun moni muu...

Onpa erikoista jos mies joutuu luvan kysymään menemisilleen.

Ja tuskin se mies sairaalassa muuta tekee kun pitää kädestä kiinni. Nainen siellä sen työn tekee...

Aivan sama onko mies pikku hiprakassa vai ei. Auttaa varmaan jännitykseenkin vähän=)

Vierailija
44/60 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin se mies sairaalassa muuta tekee kun pitää kädestä kiinni. Nainen siellä sen työn tekee...

Aivan sama onko mies pikku hiprakassa vai ei. Auttaa varmaan jännitykseenkin vähän=)

idiootti mies, jos ei itse tajua olla menemättä. Jos sinun miehesi ei muuta osannut tehdä sairaalassa kuin pitää kädestä, niin älä kuvittele, että muiden miehet olisivat yhtä avuttomia...

Vierailija
45/60 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestäsi ei tuon vertaa kiinnosta sinä ja lapsensa syntymä, niin et kai oikeasti odota, että liittonne kestää. Tai miehesi olisi kiinnostunut lapsesta.

Vierailija
46/60 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys on niin häviävän pieni, että sille täytyy olla jokin muu selitys.

Vierailija
47/60 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja siskoni olemme molemmat syntyneet pari viikkoa ennen laskettua aikaa, samaten omat kaksi ensimmäistä lastani = kaksi synnytystä äidillä ja kaksi tyttärellä.

Mutta kas vain, kaksi viimeistä lastani ovat molemmat syntyneet n. 10 päivää lasketun ajan jälkeen. Joten siihenpä se perinnöllisyys ym. sitten loppuikin ;)

Meillä muuten mies oli ulkomaan reissussa kolme viikkoa ennen kolmannen syntymää (rv36-39) eli jos kolmas olisi syntynyt samoilla viikoilla kuin kaksi ekaa, ei mies olisi ollut edes Suomessa. Toki olisi pikaisesti päässyt, mutta kun synnytys kesti alle kaksi tuntia, niin ei siihen kuitenkaan.

Kai ap:llakin on joku toinen tukihenkilöksi kelpaava, jos ei yksin voi lähteä synnyttämään?

Todennäköisyys on jo niin pieni, että sattumalla ei voi olla osuutta asiaan.

Vierailija
48/60 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huoh. Eiköhän se miehen tehtävä ole olla tukihenkilönä. Dokaamaan ehtii varmasti myöhemminkin.

Vierailija
49/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihmettelen koko tätä keskustelua. Itse olin kavereiden kanssa kolmisen viikkoa ennen laskettua aikaa perinteisissä vuosittain toistuvissa juhlissa, mutta aivan omasta päätöksestäni olin koko ajan ajokunnossa. Juhlia ja polttareita tulee ja menee, mutta oman lapsen syntymä on aina ainutkertainen tapaus. En olisi itse mistään hinnasta voinut edes kvuvitella jättäväni sitä väliin jonkun dokaamisen takia. Jokainen toimii tässä tietysti omien näkemystensä mukaisesti. Jos ap:n miehelle on tärkeämpää dokata kaverinsa polttareissa, niin sitten hän tekee niin. Voi sitten vanhemmiten muistella, että olin hulluna humalassa, kun "Ville" syntyi.

Ihmetyttää myös joidenkin naisten kommentit siitä, että miehiä ei edes haluta synnytykseen mukaan. Naiset puhuvat kovasti tasa-arvosta, mutta se onkin joidenkin mielestä heidän itsensä määriteltävissä. Jotenkin olen ymmärtänyt, että näinä tasa-arvon vuosina on miehen oikeus päästä todistamaan syntymän ihmettä. Itse olisin loukkaantunut, jos vaimoni ei olisi halunnut minua mukaan. Toki näissäkin asioissa on eri mielipiteitä.

Kaikkein eniten ihmetyttää kommentti, jossa todettiin että kai joku muukin tukihenkilö voi tulla synnyttämään mukaan. Onko tämän kommentin heittäjälle todellakin OK, että mies on ensin synnytysvalmennuksissa yms. mukana ja sitten kun toispaikka tulee onkin dokaamassa. Ja hätiin pyydetään puskista joku toinen paikkaamaan miehen ohari? Tält ainakin kommentin mukaan vaikuttaa.

Summa summarum: mies polttareihin, mutta järki päähän. Polttareissa voi aivan hyvin olla myös selvin päin.

Vierailija
50/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun fiksuin kommentti.

Vierailija
51/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaisia päätelmiä periytyvyydestä tai sattumanvaraisuudesta. Kun tämmöisiä asioita tutkitaan niin aineistot on luokkaa tuhansia tai kymmeniä tuhansia.

Vierailija
52/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettua aikaa. Ihan oikeesti ! Onhan mummoja, naapureita, siskoja, takseja maailma täynnä. Välillä mua oikeesti surettaa nämä miehet, jotka on niin tossun alla. Miehen pitää olla mies ja jättää vaimo vaikka nyyhkimään kotiin. Osittain miehen rooli perheessä on vetää se pumpulissa lilluva nainen takaisin tosielämään ja pakottaa sen lopettaa tollainen hössötys.....

Vierailija
53/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun äidilläni on vihreät silmät niin tarkoittaako se että minullakin on ehdottomasti vihreät silmät ja samoin kaikilla lapsillani??

Ihan naurettaavaa edes miettiä synnytyksiä äidin mukaan! kyllä asia on niin yksilöllinen kuin olla ja saattaa ja siihen vaikuttaa niin moni asia ettei tuollainen ole koskaan kovin vahva oletus pohja....

Mutta sinulla on ihan taatusti vihreäsilmäisyyden geenit, jotka saattavat ilmentyä jossain vaiheessa. Tai muuten äitisi ei ole äitisi. Sama voi päteä synnytyksiin.

Menikö jakeluun?

Vierailija
54/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku älypää täällä inttää että synnytys on äidiltä periytyvää... Niin?

Ehkä jollain muutamalla prosentilla naisista... mutta mitä sitten? Meillä paljon geenejä ja voi käydä niin ettei synnytykset muistuta lainkaan oman äidin synnytyksiä. Tuskin koskaan voi lyödä varmaksi synnytysten ajankohtaa pelkästään äidin syynnytysten perusteella!?

Jos minun äidilläni on vihreät silmät niin tarkoittaako se että minullakin on ehdottomasti vihreät silmät ja samoin kaikilla lapsillani??

Ihan naurettaavaa edes miettiä synnytyksiä äidin mukaan! kyllä asia on niin yksilöllinen kuin olla ja saattaa ja siihen vaikuttaa niin moni asia ettei tuollainen ole koskaan kovin vahva oletus pohja....

Vierailija
55/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettua aikaa. Ihan oikeesti ! Onhan mummoja, naapureita, siskoja, takseja maailma täynnä. Välillä mua oikeesti surettaa nämä miehet, jotka on niin tossun alla. Miehen pitää olla mies ja jättää vaimo vaikka nyyhkimään kotiin. Osittain miehen rooli perheessä on vetää se pumpulissa lilluva nainen takaisin tosielämään ja pakottaa sen lopettaa tollainen hössötys.....

Vaan kysymys oli dokaamisesta, kuten ap:n aloituksesta käy ilmi. Ymmärrätkö edes eron "ottamisen" ja "dokaamisen" välillä, kun et nähtävästi tajua, mikä merkitys isällä on synnytyksessä..?

Vierailija
56/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin huonolla menestyksellä :D

Vierailija
57/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs valitsette typeriä miehiä joilla yleensäkkään on niin kamala tarve ryypätä joka viikonloppu! ei tulis mieleenkään "kieltää" miestä lähtemään, mutta on niin fiksu, että osaa ajatella omilla aivoillaan..

Vierailija
58/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että miksi suomalainen ei osaa juhlistaa mitään ilman että on änkyräkännissä?

Mun mielestä on ihan turha aukoa ap:lle päätä nysveröimisestä yms.

Ainoa asia mikä tässä vaatii ihmeteltävää on tosiaan se ettei ap:n miestä sen vertaa kiinnosta oman lapsen syntymä, että voisi joitakuita viikkoja elämästään olla selvin päin. Se, jos joku asia on mielestäni täysin käsittämätöntä.

Kyse ei ole kenenkään tossun alla olemisesta vaan viinan kyllästämästä ajattelutavasta mikä ikävä kyllä täälläkin jopa äiti-ihmisillä on.

Vierailija
59/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoit... Se VOI vaikuttaa synnytyksen kulkuun ja voi olla vaikuttamatta. Pelkkää jossittelua, hakuammuntaa ja vatvomista.

Voi olla että käy niin ja voi olla että käy näin... Melko huonot pohjat olettaa mitään varmaa.

Samalla tavalla voisimme vatvoa koko elämämme... voisin jäädä auton alle, voisin sairastua syöpään, voisin tukehtua leipään jne...

Jotakin suuntaa geenit antavat mutta ei kuitenkaan ehdotonta varmuutta...

Vierailija
60/60 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka puolustelevat miehensä dokaamista. Sitten ollaan parin kuukauden päästä ihmeissään, kun se mies lähteekin isyyslomallaan viikon ryyppyreissulle Kanarialle kavereidensa kanssa tai itketään palstalla, kun mies lähti taas töistä suoraan kavereiden kanssa dokaamaan baariin, vaikka äiti ja lapsi makaavat sairaina kotona. Minkä ihmeen takia otatte miehiksenne tuollaisia kypsymättömiä vätyksiä?! Ja minkä ihmeen takia teette tuollaisten kanssa lapsia?!

Meillä mies on sen verran fiksu, että osaa käyttää omia aivojaan, ja minä myös. Koskaan ei ole tarvinnut kummankaan "päästää" toista yhtään mihinkään, vaan on osattu katsoa sopiva ajankohta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi