Päiväkotiasiaa...
Lapseni ovat päiväkodissa kaksi päivää viikossa. Sovimme päiviksi tiistait ja keskiviikot. Mitä jos lapseni ovat kipeänä eivätkä pääse sinne tiistaina. Voivatko he mennä siinä tapauksessa sinne torstaina? Kuitenkin maksan niistä kahdesta päivästä viikossa siellä... Vai onko sovitut ti ja ke aina voimassa, jos en etukäteen muuta ilmoita?
Mietin vaan tuota sairastapausta, kun helposti tulee sairastettua kaksikin päivää ja kuitenkin niistä maksan...
Kokemuksia? Tietääkö kukaan??
Kommentit (13)
ja se selviää vain kysymällä hoitopaikasta.
Usein on niin, että ei voi viedä.
Kaikkihan joutuu maksamaan myös niistä päivistä jos lapsi on kipeänä. Ainoastaan ennalta ilmoitetuista poissaolopäivistä voi saada hyvitystä.
Mutta mistä hitosta mä tiedän, että ovat vaikka syyskuun viimeisen viikon tiistaina ja keskiviikkona kipeinä??
Mielestäni tuo on törkeää. Minä kuitenkin maksan siitä, että he ovat siellä 10 päivää. Jos he näistä sairastavat viisi päivää niin tulee hiukan kalliiksi tuo hoito.
Eikö muita ärsytä?
Ja siitä kun sairastavat viisi niin on kallista...
Muita ei siis ärsytä tämä? Hyvä. Mulla vissiin keittää turhan helposti. ;)
Ja henkilökunta sekä ruoat ovat siellä joka tapauksessa, vaikka lapsesin on kipeä. Pk ei siis säästä senttiäkään, jos et ilmoita ajoissa. Sikäli kohtuullista, että myös maksat.
Ole tyytyväinen, että on paikka(vaikka en tuollaista säilytysmentaliteettia hyväksykään)!
Henkilökunta kuitenkin mitoitetaan sen mukaan paljonko lapsia on ilmoitettu tulevaksi. Myös monet toiminnat suunnitellaan sen mukaan. Tästä syystä ei yleensä voida suostua vaihtamaan yllättävissä tilanteissa. Joskus se voisi toki olla mahdollista, mutta vanhempien on kovin vaikea ymmärtää miksi käytännöt vaihtelevat. Siksi monissa paikoissa ollaan hyvinkin ehdottomia tietyistä säännöistä.
Ihan yhtä paljon maksamme sairaspäivästä kuin sinäkin. Olettaen, että maksat korkeimman maksuluokan mukaan. Ei mua ärsytä, kunhan saan lasten kotihoidon järjestymään.
Vierailija:
Ja siitä kun sairastavat viisi niin on kallista...Muita ei siis ärsytä tämä? Hyvä. Mulla vissiin keittää turhan helposti. ;)
Miksi en voisi olla töissä vain kahdesti viikossa? Eikö se olekaan mahdollista?
(ysin vastaus... Ja lapset ilmeisesti virikehoidossa, tuskin sulla töissäkäyntimahikset noin vaihtelee... Enpä sinuna valittaisi tilanteesta yhtään!
Ole tyytyväinen, että on paikka(vaikka en tuollaista säilytysmentaliteettia hyväksykään)! )
Et sinä kyllä ihan yhtä paljon hoidosta maksa kuin minä, koska maksan 60 % maksimista. Ja kyllä, tienaamme sen verran, että maksamme korkeimman maksuluokan mukaan.
Meillä on kuukaudessa 20 pk-päivää, eli kokopäivähoito. Jos lapsi on 10 päivää kipeä, niin se on voi voi.
mutta meillä ainakin sai viedä muunakin päivänä jos vaan ilmoitti vaihdosta...