Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä huonosta itsetunnosta?

Vierailija
05.09.2007 |

Voiko huonosta itsetunnosta jotenkin päästä eroon? Olen kärsinyt siitä ikäni ja viimein haluaisin irtaantua siitä. Kysyn aina toisten hyväksynnän tekemisilleni, niin töissä kun vapaallakin. Se on todella kuluttavaa, kun tarkkailee koko aika itseään ja miettii, voisiko jonkun asian tehdä vielä paremmin ja olenko nyt varmasti huomioinut kaikki asiat...

Positiivista palautetta en osaa ottaa vastaan ollenkaan, vaikka sitäkin työkavereilta ja asiakkailta saan. Vaivaannun ja alan miettiä, että jospa he vain huvikseen sanovat tai päinvastoin olen jotenkin tehnyt väärin, kun yleensäkään ottavat asian puheeksi! Toisaalta tiedän, että näin ei ole, mutta aina ajattelen kaikesta vain huonot puolet ensin.

Onko kellään kokemusta ja miten päästä siitä eroon?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu tosi huono itsetunto teinistä asti ja nyt oon kohta kolmekymppinen. Syitä siihen, miksi pidän itseäni jotenkin huonompana tai mitätöin saavutuksiani on useita: vanhemmat olivat ankaria ja en saanut hyvää palautetta kotoa paljoakaan, mua kiusattiin ylä-asteella koska olin ujo tyttö ja ns. nörtti joidenkin mielestä. Lisäksi sairastuin vakavasti lukion lopussa ja tällöin jotkut kaverit hylkäsivät, juuri silloin kun olisin heitä eniten tarvinnut.

Nyt olen pienen tytön äiti ja työskentelen hoitoalalla. Potilaat ovat vaativia ja vaikka parhaani teen, on aina jotain parannettavaa tai tekemättä. En osaa ottaa vastaan hyvää palautetta kollegoilta tai potilailtakaan, esim. kun eräs nuori tyttö kehui mua ihanimmaksi tietämäkseen hoitajaksi, ajattelin heti että se vaan vittuilee. Koulusta valmistuin hyvin paperein, olen nätti ja nykyään kaveripiirin on laaja. Kuitenkin jatkuvasti mietin että ei musta pidetä tai en kelpaa ja kun koen jotain vääryyttä niin nielen kiukkuni. Miehenkin taitaa pitää mua tosi nössönä:-(

En tiiä onko tää itsetunto-ongelma riesanani ikuisesti, luultavasti. Moni ei varmasti ensi näkemältä uskois mitä itsestäni mietin, oon kuitenkin pirtsakka ja sosiaalinen niin töissä kuin vapaalla. Jotenkin vaan haen hirveesti hyväksyntää olemalla tosi mukava kaikille.

Vierailija
2/2 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa jollain olisi neuvoja, miten lähteä parantaman itsetuntoa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla