Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuiset -08!

05.09.2007 |

Olen vaikka ja kuinka monta kertaa kirjoitellut tänne mutta aina tekstit katoaa jonnekin, toivottavasti nyt onnistuu...

Meillä vappu sujui mitä parhaimmin, TYTTÖVAUVA SYNTYI 1.5 KLO 04.13 =) Pituutta hänellä oli 50,5cm ja painoa 3195g, että aikas komian kokoinen kun rv 37+0 synnytys käynnistettiin niiden korkeiden sappiarvojen ja raskausmyrkytyksen takia. Synnytyksessä sydänäänet laski niin, että imukupilla piti tyttö saada vauhdilla maailmaan ja samantien veivät hänet teholle, ettei saatu nähdä vasta kun 10 aikaan aamulla.. Oli siinä vanhemmilla hätä kädessä kun tyttö kiidätettiin heti pois eikä itse tiennyt lainkaan miten hän voi... Antibiootit hänelle aloitettiin (varmuuden vuoksi) ja sokeri seurannassa sekä tipassa oli, viimeiset pari sairaalapäivää seurattiin biliarvoja keltaisuuden takia mutta keskiviikkona saatiin tyttö kotiin =) Eli nyt on kaikki kunnossa kun tänään käytiin kontrollissa niiden biliarvojen takia, mutta nekin on kohdillaan.

Nyt opetellaan uutta ja ihmeellistä elämää, on tämä vaan niin ihanaa. Oma rakas tyttö kun tuhisee tissillä (ja muutenkin) niin ei ole sen voittanutta. Isästäkin huomaa, että toinen nainen on hänen elämäänsä tullut ja pahasti on vaimon ohi tämä uusi tulokas kiilannut, niin kuin kuuluukin =) Aika tasaista tämä elämä on toistaiseksi ollut, tyttö syö ja nukkuu niin että vanhemmatkin saa hyvin levätyksi. Tosin eiköhän aika näytä muutakin kuin nukkumista ja syömistä... Vielä toistaiseksi tyttö täytyy herätellä jos ei itse heräile, niin neljän tunnin välein..

Tällaisia kuulumisia täältä... Ja tosiaan kovasti olen yrittänyt tänne kirjoitella mutta kun ei mun tekstejä ole huolittu tänne... Mitenkäs te jakselette??

eppu ja pikku tuhisija viikko+1päivä

Kommentit (275)

Vierailija
221/275 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Lupiinilla ja pojulla on kaikki hyvin ja onhan tuo poju ihan mukavan kokoinen, mutta hyvä että seurailevat. Mie en uskalla enää saunaan mennä löylyihin kun siitä tulee tosi huono olo myös mulle. Ihan hetken uskallan istua alalauteilla. Toivottavasti sait supparit loppumaan ja pääsit vielä nukkumaan?!?

Oltiin eilen siellä perhevalmennuksessa ja oli ihan mielenkiintoista. Ensin tutustuttiin toisiimme ja juteltiin mistä haluaisimme lisätietoa ja sitten katsottiin synnytysvideo. Meillä oli aikas iso ryhmä ja kesäkuussa on kuulemma todella paljon laskettuja aikoja, joten täytyy toivoa, että ei menisi kauhiasti yliaikaiseksi kun toukokuussa on hiljaisempaa eikä niin kauhia ruuhka.

Kyllä meillä toiveissa olisi jäbälle kamu¿alkioita jäi sen verran pakkaseen, että ainakin jossain vaiheessa kokeillaan. Tosin tähänkin pas:iin piti sulattaa 7 alkiota ennen kuin saatiin siirtokelpoisia, joten eihän se 10 alkiota välttämättä riitä kuin yhteen kertaan jos siihenkään. Mutta sitä mietitään sitten joskus. Ei ole tarkemmin puhuttu milloin se olisi ajankohtaista. Kunhan jäbä saadaan maailmaan niin sitten aletaan suunnitella häitä¿vaikka kyllä mie niitäkin jo tässä olen vähän miettinyt¿

Jäbä on päivisin tosi rauhallinen, ei montaa potkua tule..taitaa nukkua kaiket päivät ja illalla alkaa touhuuminen ja yöllä on ihan älytön vauhti päällä!! Ja pyllyään yrittää tunkee mahan läpi..se on hauskan näköistä!! Saapas nähdä minkälainen vauhtiveikko jäbästä on tulossa!!

Minkäslainen tutustumiskäynti oli Epulla synnärille ja oletkos saanut lopputyötä tehtyä?

Ystävä soitteli juuri ja heittää poikansa kouluun ja tulee sitten aamukahveelle!! Täytyy rueta hiuksia kuivattelemaan suihkun jäljiltä. Mukavaa päivän jatkoa!!

SolinaPolina rv 32+2

Vierailija
222/275 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista onkin tässä parin päivän aikana ollut...

Synnärille tutustuminen oli ihan ok reissu, olisi voinut tosin puolet nopeammassakin tahdissa ne asiat käydä läpi mutta ihan kiva siellä oli käydä. Jokunen äiti alkoi synnytystä jännittämään kun näki ne härvelit ja vempeleet siellä mutta ne nyt ei itseään jostain syystä paljoa hätkähdyttänyt... Eikä kyllä muutenkaan se käynti saanut jännitystä lisääntymään.

Tämän päiväinen käynti sen sijaan sai verenpaineet hieman kohoamaan... Aluksi kun oli lääkärin vastaanotto ja hää kyseli vointia niin tietty kerroin ihmeellisestä vatsakivusta, mikä estää lähes tulkoon kävelemisenkin. Lääkäri se kyseli, että koska viimeksi on virtsanäyte otettu ja muistelin, että siellä synnärillä silloin 2-3 viikkoa sitten mutta ei siinä mitään ollut kun eivät mitään yhteyttä ottaneet! (Sanoivat että soittavat jos jotain näytteestä löytyy, että itse ei tarvi tuloksesta huolehtia) Tarkistettuaan asian niin olihan siellä kasvua ollut jo silloin, että meikäläinen on kusitulehduksensa kanssa kärvistellyt tietämättään jo jonkin tovin!! =/ Mutta olipa hekin asiasta hieman noloissaan kun oli näin päässyt käymään ja vielä kun kipuiluakin joutunut kärsimään! Tosin syystäkin, omasta mielestä moinen on aika moka!!! Nyt sitten antibioottikuuri ja kontrolli viikon päähän.

Vaavilla kaikki näytti ultrassa olevan kaikki hyvin. Lääkäri kävi läpi sisäelimiä ja muut tarpeelliset. Painoarvio tytöllä oli 2500g!! KÄÄK!! En kuitenkaan tuohon ihan usko kun viikko sitten arvio oli n.2000g, tuskin sentään puolta kiloa olen onnistunut vauvaani lihottamaan viikossa. Tai ainakin jompi kumpi mitta on väärä, se on varma! Syntymäpainoksi arvioitiin 4100g, ettei mitään pikkukeijua ole meillä näillä arvioilla luvassa. Äitinikin naureskeli, että jokos alan karsimaan niitä pienempiä vaatteita pois. Vielä en kuitenkaan suostu luovuttamaan!! Viikolla 37 eli 7.5 olisi vauvan koosta kontrolli ja jos hän on hurjan kokoinen niin sitten käynnistys viikolla 38. Tämä se alkoikin jänskättään kun siihenhän on aikaa enää n.5viikkoa. Taitaa tulla kiire mm. sen opinnäytetyön kanssa! Se kun tosiaan hieman vaiheessa on edelleen, tosin nyt täytyy taas alkaa hommiin!

Ja edelleen hän tytöltä näytti. Eipä tosin kovin siveelliseltä tytöltä kun siellä hän jalat haarallaan köllötteli =) Tulipa ihan konkreettisesti itekin nähtyä, ettei kikulia ainakaan toistaiseksi siellä näkynyt! =)

Diabeeteshoitajalla käynti sen sijaan oli hieman turha. En väitä kaikkea tietäväni mutta oli lähinnä äidin syytöstä, että lapsesi joutuu kärsimään jos karkkia suuhusi laitat. Näin ainakin tällaisena hormoonihiirenä asian tulkitsin. Samoilla linjoilla tosin oli mieskin tästä käynnistä. Samoin hoitaja kärisi, että tämä asia nyt seuraa sinua loppuelämäsi ettäs tiedät! No, enpä jaksanut tuosta kuitenkaan niin hernettä nenään ottaa. Sen suurempaa valituksen aihetta hänellä ei kuitenkaan ollut kun sokerit ollut suht kuosissa viime aikoina. Herkkuja tietenkin tulee jatkossa hieman edes yrittää karsia, sen tiiän tietenkin itekin. Ai niin ja kovasti hän minua oli laihduttamaan laittamassa heti synnytyksen jälkeen. Joo,joo.. tiedossa on sekin asia!!! =) Kuinka niin herkkä paikka kun aletaan painosta huomauttaan..=/ Ja enää ei kuulemma saisi paljon painoa raskaudenkaan aikana tulla, niin tuo täti minua muistutti.

Mutta nyt tv:n ääreen ja lisää myöhemmin, tässä taisikin tärkeimmät jo olla =)

eppu ja neiti vilauttelija 32+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/275 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hienoa SP että teillä on alkioita pakkasessa! Ja vielä tuollainen määrä! No toki se ei kerro vielä mitään, kuten itsekin sanoit, mutta on se silti varmasti ihanaa ettei nyt taas tarvitse punktiolla aloitella jos toista joskus toivoo. Ja jonotkin on punktioihin aina niin kamalat... Mikäs on Eppuliiniksen tilanne? Onko pakastin tyhjä?

Ja SP:llä on hääsuunnitelmat edessä. :) Oikein ihanaa aikaa. Me ollaan oltu jo 3,5 vuotta naimisissa.

Eppuliinis sit on tosiaan saamassa jämäkän tytön. Varmaan todella alkoi jännittämään kun jo nyt puhuttiin käynnistyksestä... johon todellakin on enää sit se 5viikkoa!! Kyllä se aika on vain mennyt vauhdilla. Musta tuntuu että ihan juurihan tässä plussailtiin.

Todellakin on mokattu E. tuon sun pissanäytteen kanssa. Onneksi tajusivat olla pahoillaan asiasta. Ei ihme että sullakin on niitä supistuksia ollut.

Mä olen käsittänyt ettei raskaus eikä imetysaikana saisi laihduttaa... Olenko sit käsittänyt väärin? Mulle on kanssa tuo jatkuva painosta huomauttelu v..ttanut melkoisesti. Eikä mulla ole edes ylipainoa!

Lupiini 32+3

Vierailija
224/275 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, SP:llä vaikuttaisi olevan suht hyvä tilanne pakkasessa! Meillä kun kaikki on mennyt niin hilkulle, että mitään ei pakkasessa ole. Ainoat kaksi mitä sinne aikoinaan ollaan saatu niin siirrettiin tähän viimeiseen hoitoon. Että alusta lähdetään jos lähdetään.. Mutta eipä sitä nyt vielä tarvi niin aatellakaan!

Juu ei varsinaisesti laihduttaa saisikaan, mutta ruokavaliota pitäisi ilmeisesti rukata terveellisempään suuntaan. Paitsi että voin sanoa, ettei meidän ruokavalio mitään niin kovin epäterveellistä ole, herkkuja pitäisi vähentää! Tästä tunnenkin huonoa omaatuntoa... Olen varmasti maailman huonoin tapaus tarkkailemaan ruokavaliota noiden herkkujen suhteen. Koko ajan, varsinkin näin odotusaikana, tekee mieli jotain mässytettävää ja nyt kun tuli oikein konkreettiseksi kuinka se vaavi siellä masussa kasvaa jokaisesta puraisusta! =( Taidan olla ihan huono äiti kun lapselleni tällaista aiheutan, kun tietty vauvan sokerit on kans ihan sekasin syntymän jälkeen jos minunkin ovat. Taisi diabeteshoitajan kärinät sittenkin kaivertaa tuota alitajuntaa...

Muutenkin nämä muutamat päivät on ollu varsinaisia kiukkupäiviä!!! Tuntuu taas ettei sormeakaan pysty liikuttamaan, etteikö johonkin sattuisi. Ainakaan vielä ei siis ole antibiootti auttanut vatsakipuihin, vaikka eihän se varmaa ole, että nämä kivut siitä tulehduksesta johtuisi. Osa on kyllä varmasti liitoskipujakin kun niin lonkkiakin sattuu... Sitten pohkeita kiristää, selkää juilii, takapuoli puutuu, väsyttää... Kylläpäs taas vaivoja, mukamas, riittää! Suklaatakin tekee ihan hirveesti mieli mutta perskule kun sitäkään ei saa syödä!! ÄRSYTTÄÄ!!! Opinnäytetyön tekemistä pitäisi taas alkaa harkitseen ja vauhdilla mutta tällä kiukulla ei kyllä siitäkään tule mitään!!!

eppu ja ihana rakas tinttara 33+1

Vierailija
225/275 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kyllä aikamoinen moka tuon Epun pissanäytteen kanssa. Onko nyt antibiootit auttaneet? ja kylläpäs teille on mukavan kokoinen tytteli tulossa, mutta kyllähän nuo painoarviot saattaa heittää. Kyllä mua ainakin rupeis jänskättään jos nyt jo puhuttaisiin käynnistämisestä muutaman viikon päähän. Kohtahan tässä oikeastikin alkaa viikot vähenemään¿vastahan se raskaustesti tuli tehtyä niin kuin Lupiini mainitsi¿

Kyllä pitäisi meikäläisenkin muistaa syödä mahdollisimman terveellisesti, mutta ei näille mieliteoilleen mitään voi. Tällä hetkellä kun tekee ihan hulluna mieli kaikkee suolasta esim. metvurstia ja grillimakkaraa¿ja kyllä on turvotusta ilmestynyt ihan mukavasti¿ei pysty enää sormuksia pitämään sormissa ja eilen illalla oli kyllä jalatkin taas ihanan turvoksissa. Onneksi tuo isäntä suostuu aina välillä hieromaan.

Viime viikolla olin Jari Sillanpään konsertissa ja oli kyllä hyvä konsertti, mutta nuo paikallisen liikuntahallin penkit ei ollut mitkään ihanat istua ja viiminen tunti oli yhtä tuskaa istua siellä. Ja seuraava yö meni aika hyvin kärvistellessä selän ja supistusten parissa. Viime yönäkin supisteli aikas ikävästi, mutta onneksi helpottivat.

Viime torstaina oli neuvolakin ja kaikki oli hyvin. Hemoglobiini 125, paineet 122/85, sf-mitta 29. Jäbän syke oli 165-170 eikä hän taaskaan tykännyt kun yritettiin kuunnella aina vaan käänsi selkänsä ja tunki pyllyään masun läpi. Painoa oli tullut 500g eli nyt yhteensä 7,4kg. Seuraava neuvola 17.4. Huomenna olisi taas perhevalmennus ilta, saapas nähdä onko iso ryhmä edelleen kasassa vai onko puolet päättänyt olla tulematta.

Taidanpas rueta silittämään viimisiä jäbän lakanoita, eilen silittäessä tuli pieni palovamma käteen..täytyy muistaa olla varovaisempi tänään.

SolinaPolina rv 33+0

Vierailija
226/275 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaiset neuvolakuulumiset kertomaan.. Viime yönä ei juuri tullut nukuttua kun joku hemmetin katutiehärveli herätti 4.30 enkä juuri sen jälkeen ole nukkunut. Eli saanen anteeksi nämä lukuisat kirjoitusvirheet, ei meinaa rivit pysyä kuosissa...

Elikkäs neuvolassa tuli jälleen käytyä. Painoa tullut nyt reilu 900g/viikkoa, mikä ei kyllä ollenkaan hyvä juttu!!! Eli nyt olis yhteensä n.14kg tullut alusta =( Vaikka nyt olen hieman jopa lenkillekin itseni pakottanut ja edes yrittänyt syödä suht asiallisesti niin perskule paino vaan nousee holtittomasti. Tosin itselläkin alkaa hieman sitä turvotusta näkymään varsinkin jaloissa. Hb:tä ei mitattu kun huomenna menen labraan joka tapauksessa ja siellä se mitataan, verenpaine jotakin 122/88. Sf 30cm eli sekin alkurytinän jälkeen menee kauniisti jo keskikäyrää pitkin. Että ei ainakaan tuon perusteella ihan kauheen kokoinen vauva olisi tulossa.

Tyttö onkin melkoista möyrinää pitänyt viime päivät ja sekös äidin sydäntä lämmittää, vaikka välillä kyllä tekee jo niin kipiää nuo kylken käännökset. Taitaapi tila olla pikku hiljaa vähissä tuolla vatsanahan sisällä... Lenkillä tosiaan olen käynyt nyt joka päivä mutta kun se pirulainen kostautuu loppu päiväksi kun pienenkin lenkin tekee. Lenkin jälkeen supistelua ja alavatsan kipuilua riittää ettei sitten mihkään enää pääsekään sen jälkeen. Eli ihan ei antibioottikuuri ole vatsakipuihin helpotusta tuonut, josko nämä kivut edes siitä tulehduksesta johtuu...

Mutta nyt päikkäreille, muuten ei illasta tule yhtikäs mitään..

eppu ja myllerrys rv 33+4

Vierailija
227/275 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa taas turisemaan...

Koko päivän olen hääräillyt hullun tavalla vaikka väsy on melkoista. Pienet päivätorkut tosin otin mutta taas täytyisi päästä unten maille. Mikä ihme nyt mahtaa näin väsyttää kun yökin tuli aikas hyvin nukuttua... Eilen taisin kirjoitella turvotuksista niin kyllä sitä täältä näköjään enemmän löytyy, mitä aluksi luulin. Tänään laitoin sormukset sormeen varmaan viikon tauon jälkeen eikä meinannut pois saada muuta kuin saippuan avustuksella. Että toisaalta painon nousun ymmärrän, nyt yritän vesitankata joka päivä jospa se auttaisi.

Nyt taitaa olla ruokailun aika ja sen jälkeen pienen liikelaskennan. On typy ollut tänään nimittäin hiljaisempi mitä taas vähään aikaan. Muutama laiska liike on tuntunut mutta siihen se sitten jääkin.

Ai niin, kävin tänään labrassa sisätautipuolelta ja hb oli 115, eli vieläkään ei tarvi meikäläisen lisärautaa alkaa popsia. MUTTA, maksa-arvoista afos oli hieman koholla.. Mitä meidän sairaanhoitaja kommentoisi tähän??!! Yläraja kun oli 105 ja mulla oli 110. Viikon ajan on käsivarret ja sääret sekä pohkeet kutissut. Voisiko olla raskaushepatoosia?? Terveydenhoitajaa en saanut tänään kiinni mutta huomenna aattelin sinne soitella. Mä kyllä vannotin, että jos vielä tulee joku diagnoosi tämän raskauden aikana niin mä en enää pelaa, tuntuu näitä juttuja vaan kerääntyvän...=/

Alavatsa sen kun kipuilee, menkkamaista jomotusta on levossakin eikä tunnu ollenkaan mukavalta...

eppu ja tirppanen 33+5

Vierailija
228/275 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas eilen Eppuliinis kävi liikelaskennan kanssa?

Mä en valitettavasti osaa yhtään sanoa raskaushepatoosin verikokeiden raja-arvoista. Sori. :( Olen ollut töissä akuuttipuolella jo sen verran kauan että osamiseni on ihan siihen suuntaan mennyttä. Mutta kysy ihmeessä hengityskoneesta yms jotain. :)

Meillä on tänään synnytysvalmennus. Hih. Ettehän te vielä olleet siinä? Vai olitteko, mä en muista enää.

Missä vaiheessa olette ajatelleet pakata sairaalaan kassin valmiiksi? Meillä mies patistelee että nyt jo pitäisi...

Lupiini 33+2 (?) menin nyt sekaisin

Vierailija
229/275 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nämä raskausajan hässäkät ollakin hieman oma juttunsa, ei niistä voikaan tietää kun ei niiden kanssa ole niin tekemisissä... Mutta aattelin, että otan asian vasta huomenna terveydenhoitajan kanssa puheeksi kun meillä on synnytysvalmennuksesta se toinen osa. Eli siis siinä ekassa jo oltiin ja synnytysvideoita katteltiin =) Taisi enemmän olla miehelle vinkkejä kuin itselle, ite kun oon asiasta jonkin verran kavereiden kanssa puhunut tai sitten oon lukenut. Mutta siitä maksa-arvon rajasta, niin lueskelin eilen tietoa asiasta ja yleensä ne arvot ovat melkoisestikin koholla, että tuskin tässä mitään hätää vielä on. Tosin ne arvot voi kuulemma tosi äkkiäkin nousta, että täytyy asiasta kuitenkin muistaa mainita neuvolassa.

Liikelaskennasta, eilen oli tosiaan aikas hiljainen päivä kaikenkaikkiaan... Muutamia laiskoja liikahduksia tuli kun hieman pientä menin ja tuikin. Mutta tänään on tinttara ottanut eilistä kiinni =) Onhan se niinkin ettei joka päivä jaksa ahkeroida, mutta sitä niin panikoi kun niitä rauhallisempia päiviä on.

Tässä parina päivänä on närästänyt aivan hulluna. Onhan sitä ollut jo pidempään mutta ei ihan näin pahana =/ Koko ajan tekis mieli mussuttaa jotain mutta ei pysty, että toisaalta varmaan ihan hyväkin tämä närästys... Sairaalakassi nököttää tuolla huoneen nurkassa, on ollut jo jonkin tovin =) Minäkö muka hätähousu!??! Joitakin tavaroita sieltä vielä puuttuu, mutta tärkeimmät taitaa olla jo pakattuna, kameraa lukuunottamatta...

Mutta ei perskules, kai sitä täytyy pakottaa ittensä tuonne ulos lenkille. Hieman kyllä vettä tihuttelee mutta pakko sitä on pieni lenkki mennä tekeen.. Väsymys on ihan omaa luokkaansa edelleen, koko ajan vois unia huidella!! Taitaa sitä paitsi flunssa olla tulossa kun kurkku ollut vähän sen sorttinen viime päivät ja välillä tulee viluloinen olo... Kuumetta ei kuitenkaan ole ollut.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että missä varsinaisesti työskentelet Lupiini?? Pystyykö asiaa ilmaisemaan, ettei paljastaisi liikoja =) Uteliaskin kun vielä olen...

eppu ja murunen 33+6, huomisesta lähtien ei kuulemma enää synnytystä lähdetä estelemään jos lähtis käynnistyyn =) Aika hurjaa!!!

Vierailija
230/275 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva synnytysvalmennus! Se oli tosiaan se Tays:n kertaluontoinen n 3tunnin pläjäys. Meillä ei ole muuta valmennusta luvassa. Oli oikein pätevän tuntuinen kätilö. Sai kyllä synnytyksen päähän pyörimään. ;) Että kohta senkin aika sit tulisi. Varsinaisesti uutta tietoa ei tullut itselleni, mutta uskoisin että monelle tuli. Ainakin sai muillekin ajatukset pörräämään.

Eppuliinis, no olet kyllä ollut aktiivinen kun kassinkin olet pakannut! Hyvä, hyvä. Ehkä mäkin lähiaikoina...

Meillä on kans pojulla nimenomaan vaihtelevat päivät kanssa liikkeiden suhteen. Nyt osaan ehkä jo olla hieman rauhallisempi niiden odottelussa. Ja jotenkin tämä veijari on saanut tosiaan tälläisen aktiivisemman vaiheen päälle.

Närästys on kyl inhottavaa. Mä olen Rennieen ja maitoon joutunut turvautumaan useastikin nyt.

No ei sitä mun työpaikkaa oikein kykene kertomaan tarkemmin, sitä paljastamatta. Mutta mutta, olen teho-osastolla töissä. Hei vain kaikki tutut jotka mahdollisesti mut jo vinkeistä tunnistatte! ;)

Mitäs SP touhuilee?

Vierailija
231/275 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vänkyrä olo ollut koko aamun. Sängystä kun nousin niin jalat ei meinannut kantaa alkuunkaan, eli ihan voimaton olo sekä jaloissa että käsissä.. Tuska hiki pukkas otsalle ja aattelin, että mitenköhän mahtaa tämän tytön käydä. Olin jo puhelin valmiina kädessä miehelle soittamassa mutta en sitten soittanut kun pääsin sohvalle asti huilaamaan. Kohta se ukkokulta jo tuleekin!! Onneksi!!

Vai teho-osaston tyttöjä Lupiini on!!?? No se on varmasti vaativa ja raskas paikka olla töissä. Minusta kun ei moiseen olisi, että tyydyn vaan ihailemaan teidän ammattitaitoa!! =) Ja eipä täältä kai ketään tunnista, toivottavasti!

Nyt taas huilimaan

eppu ja mussukka 34+1

Vierailija
232/275 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yhdessä koossa vaikka välillä on tuntunut jo siltä ettei jäbä viihdy enää masussa vaan haluaa jo pois. Mutta onneksi tilanteet rauhoittuu aina. Parina päivänä olen käynyt kävellen kaupungilla ja johan se on sitten kostautunut ikävillä supistuksilla. Eilen oltiin synnytysvalmennuksessa Hämeenlinnassa ja oli kyllä rankka reissu. Käynti sinänsä oli mielenkiintoinen vaikka muistaneeko tuosta enää mitään kun tosi paikka on edessä. Mutta oli kyllä rauhoittavaa nähdä paikat mihin sitä sitten mennään. Päästiin sekä osastolle että synnytyssaliin tutustumaan. Luennon aikana alkoi ikävät supistukset, mutta ne onneksi helpottivat. Mutta kotona taas alkoi ja olivat kyllä pahimpia mitä on ollut. Sanoin ystävällenikin, jolla nyt 12pv yli lasketun ajan, että tulee hakemaan supistukset itselleen, että saadaan heitin vauveli ulos ennen kuin meitin jäbä. Isäntä sanoi eilen, että eiköhän pitäisi tuo sairaalakassi jo pakata valmiiksi?! Joten taidan sitä ensi viikolla pakkailla.

Perhevalmennuksesta meillä on ollut jo kaksi kertaa neuvolassa ja vielä kaksi olisi jäljellä, tuo synnytysvalmennus käytiinkin siellä Hämeenlinnassa. Ekalla kertaa meilläkin katsottiin se synnytysvideo ja toisella kertaa oli juttelemassa pari jolla on 2,5kk vauva. He kertoilivat synnytyksestä ja arjesta vauvan kanssa. Sitten puhuttiin isyydestä ja imetyksestä.

Jäbä on jatkanut samaa rataa, että päivät on aika hissukseen ja illat ja yöt jyllää. Tosin eilen oli jo aamusta asti vauhdissa ja potkutteli kovasti sairaalassa ollessa. Taisi aavistaa, että nyt ollaan semmosessa paikassa tutustumassa missä hän pääsee maailmaan.

Perjantaina kävin muuten vesijumpalla pitkästä aikaa¿taisin lähinnä lillua¿ei oikein taipunut enää kaikkea tekemään..mutta mukavaa oli. Turvotuksesta sen verran, että meikäläisestä tuntuu, että se vaan pahenee täällä¿

Jahas¿olihan tässä jo tarpeeksi omaa juttua¿mitenkäs teillä menee??

SolinaPolina rv 33+6

Vierailija
233/275 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se perjantain ihme olo tarkoitti, että flunssaa pukkaa ja kunnolla!! Koko viikonlopun olen kohmeisena maannut sängyssä tai sohvalla =/ Kuumetta ei ole ollut, ei edes lämpöä mutta olo muuten on kuin jyrän alle jäänyt!! Tänään sentään jo inan parempi olo. On se raskaana inhottavaa olla kipeenä kun ei mitään lääkitystä viittis käyttää, panadolia on pakko öiksi ottaa, jotta jotenkin edes sais nukuttua.

Täällä ei ole pienintäkään merkkiä, että vaavi olisi ulos tulossa! Pahimmat supistuksetkin loppui lähes tulkoon siihen, kun saikulle jäin. Tosin muutama harkkasuppari tänäänkin tullut, aina huomaa kun yön nukkuu huonosti, mutta muuten ei mitään. Paitsi ettei kai vielä niin kiire pois ole tullakaan. Mutta vähän pahaa luulen, ettei tämä typy ulos tule ennen kuin savustamalla pihalle!! Nytkin änkee takapuoltaan tuosta tissien alapuolelta ulospäin, hää on ihan pihalla ulostuloaukon suhteen =) raukka se änkee itteensä ääntä kohti eikä ymmärrä, että pitäis kierron kautta kulkea ;)

Mutta sainpa tänään viimeisen palkankin,eli viikon lisät. Positiivista siinä oli, että siinä oli tietty lomarahatkin mitä en muistanutkaan =) Kerrankin yllättyi hyvällä tavalla... Viime vuoden verotietoja oottelen kuin kuuta nousevaa, ihan vallan jännittää miten mahtaa tänä vuonna käydä kun viime vuonna saatiin aika hyvin takaisin. Monet onkin jo omansa saaneet, sen takia niin kärsimätön olen =)

Mitenkäs ootte aikanne saanut kulutettua sairaslomalla?? Itellä alkaa jo vähän tökkiä tämä touhu, tosin nyt varmaan sen takia kun ei edes lenkille tai ylipäätään mihkään viitti flunssan takia lähteä.. Taitaa sen takia viimeisetkin supparit olla kadonneet kun vaan makailen.. Mutta oottakaas vaan kun tästä paranen niin johan lähden hölkälle!! =) Sitä alkais keskiviikkona ihan virallinen äitiyslomakin, että taitaa se synnytys tosissaan lähestyä.. Mitenkä teillä, joko synnytys jännittää??? Ite lähinnä pelkään, että mitenkä kestän sen kivun. Taidan paniikkiin joutua..

Ai kauhia miten paljon taas tekee suklaata mieli.. Hirvittävä himo taas tullut, ei voi minkään. Mies se hiukan yrittää himmata meikäläisen ahmimis kohtauksia mutta toivotonta silti, vaakaa en edes uskalla aatella.

Jokos teillä on vatsat laskeutuneet? Täällä möllöttää hyvinkin tanakasti tuossa edessä mutta ihan niin paljoa ei henkeä ahdista mitä jossain vaiheessa ahdisti, että vastoin kaikkien uskomuksia niin kai jotain edistystä on tapahtunut sillä rintamalla...

Ihan kuin aika kävisi pitkäksi, voisin runoilla tänne vaikka kuinka paljon tekstiä. Parempi varmaan kuitenkin lopetella turhan jaarittelu, kohta varmaan konekin tilttaisi...

eppu ja typynen rv 34+4 (siis voiko noita viikkoja olla tosissaan jo noin paljon?!?)

Vierailija
234/275 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli tänään. Paineet kunnossa, pissa puhdas, Hb 118, SF34.

Kaikki siis hyvin. Keskiviikkona on äippäpoli vielä vauvan koon tarkistuksen vuoksi.

Multa kanssa loppui kaikki ilkeät supistelut kun jäin sairaslomalle. Saikulla sitä olinkin melko levossa, ettei vain tulisi liian aikaisin. Nyt mäkin epäilen että tämä jätkä ei mahasta poistu kuin käynnistyksellä! Ei ole sellaisia supistuksia ja muutenkin olo on ihan ok. Maha on kyllä ilmeisesti laskeutunut kun sitä kaikki päivittelee. Tänään sanoi terkka niin ja monet kaverit on sitä kuorossa laulaneet. Mä en oikein itse eroa edes huomaa. Närästää vain entistä ennemmän ja happi tuntuu loppuvan välillä. :)

Aika on yhä kulunut todella hyvin. Olen itse tästä ihan ihmeissäni. Päin vastoin täytyy hieman rajoittaa menojaan, että olisi kotonakin välillä.

Nyt on sitten viikkoja jo sillain kasassa että synnytystä ei enää koiteta estellä, jos on käynnistyäkseen. Mutta kuten sanottua, en todellakaan usko että tämä kaveri tulee ulos koskaan! Kukahan meistä ekana synnyttää, hih. SP:llä on ainakin ainoana ennakoivia oireita siihen suuntaan.

Synnytys välillä jännittää ja välillä ei. Lähinnä mä jännitän kaikkea komplikaatioita joita lapselle ja itselleni voisi siinä sattua. Useinmiten olen rauhallinen ja koitan olla stressaamatta sen kummemmin.

Olen nyt ostellut viimeisiä hankintoja valmiiksi. Imetysrintaliivejä löytyy jo kahdet ja vauvalle kaikki vaatteet ja liikaakiin. :) Olen myös kotona saanut kaiki valmistelut tosi hyvälle mallille. Enää oikeastaan puuttuu se vauva.

Lupiini 34, tasan

Vierailija
235/275 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh mikä herätys jälleen tänään. Sama toistui mikä perjantainakin, heräsin huonoon ja heikottavaan oloon ja voimat oli tyystin poissa!! Viimeisillä voimilla rämmin keittiöön ja mittasin verensokerin pahuuttani sehän näytti 3,3!!!! Ei ihme, että heikotti. Se vaan ihmetyttää, että miten se nyt noin päin meni. Äkkiä sitten mehulla, leivällä ja keksillä tankkasin ja tunnin päästä arvo olikin yli 8, mutta ihan tarkotuksella. On muuten ihan hirvittävä olo se tuollainen, onneksi mies oli aamulla vielä kotona ja kiikutti evästä mulle minkä kerkes. Nyt tarkotuksella mussuttanut koko päivän hieman enemmän, ettei vaan pääse taas laskemaan kun kerran yksin pitää koko päivä olla. Tosin hirvee tuskahiki on kylläkin ollut ihan jatkuvasti eikä muutenkaan niin hyvä olo ole ollut. Minä kun luulin, että se olo silloin perjantaina johtui flunssasta (varmaan silläkin tietty oma osansa). Neuvolaan olen miettinyt soittavani mutta huomenna on kuitenkin diabeteshoitajan soittoaika mulle niin jospa siellä olisi hieman asiantuntevampaa kommenttia!

Täällä kanssa kaikki lähes vauvaa vaille valmista, tosin siitä hoitopöydästä odotan ilmoitusta vielä tällä viikolla. Eilen alavatsaa kivisti muutaman kerran sillee menkkamaisesti ja tosi ilkeesti, sama tänäänkin mutta eipä nekään taida mitään edistystä tarkoittavan. Siis ei vauvan vielä kuuluiskaan syntyä, mutta pieni edistys ei olisi pahitteeksi!! Käynnistys ei olisi täälläkään ihan ensimmäinen mitä haluaisin tapahtuvan...

Mutta päivän jatkoja teille, nämä tytöt painuu tuonne sohvalle köllittelemään ja keräämään voimia!

eppu ja tirppana 34+5

Vierailija
236/275 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs diabeteshoitaja soitteli mulle tänään eikä pahemmin ollut moittimista arvoista. Ei myöskään kommentoinut pahemmin tuota eilistä alhaista arvoakaan, seuranta jatkuu entiseen malliin.

Kyselin siltä hoitajalta samalla, että mikä käytäntö heillä mahtaa olla sen käynnistyksen kanssa. Sanoi, että voidaan käynnistys aloittaa samana päivänä kun se kontrolli on, ihan tilanteen mukaan. Tai sitten kuulemma parin päivän kuluessa... Tarkoittaen siis sitä, että tämä tyttö saattaa olla tositoimissa jo tasan kolmen viikon päästä. Nyt tuli kiirus saada kaikki valmiiksi!!! =) (tarkoittaen opinnäytetyötä...)

Vatsakivuistakin mainitsin niin pyysi menemään neuvolaan niin katsotaan siellä onko pissassa häikkää, jos on niin sitten kunnon näyte labraan. Eilen kun pienen lenkin tein niin alavatsaa kivisti niin vietävästi loppu päivän... Tuli myös sellainen kestosuppari, kaveri sitä naureskeli, että ilmoittele aamuste kumpi sieltä syntyi. No ei sentään ihan sellaista ollut että synnärille ois tullu mieleen lähteä!!

Mutta mitäs teille kuuluu?? Veropalautuksia sain toista tonnia =) että helpotti oloa!!! Oli pakko tännekin hehkuttaa =)

eppu 34+6

Vierailija
237/275 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oho. Onneksi olkoon vain Epulle veronpalautuksista! Meille ei ole vielä posti tietoa tuonut.

Multa on nyt mennyt hieman ohi, sori. Miksi Eppu teillä olisi käynnistys jo 3 viikon päästä? Maksa-arvojen vuoksi, raskausajan diabeteksen, vai miksi ennenaikaisesti käynnistettäisiin? Voi olla hyvinkin että olet asiasta selkeästi laittanut, mutta jotenkin se on nyt vain tippunut päästäni.

Äitiyspolilla jälleen käyty. Vauva kasvaa ihan omaa kasvukäyräänsä. Ollen tänään 2,3kg. Syntymäpainoarvio siis pysyi samana. Hyvin todennäköistä on siis että se yksi keskusäitiysneuvolassa tehty mittaus oli yksinkertaisesti tehty vain väärin. Se olikin silloin todella nopea ja hutiloidun oloinen ultraus. Tässä sen vain näkee että silti olisi kiva, että kaikki ultraukset tehtäis hartaasti vaikka ei oikein huvittaisi, koska nyt jouduttiin ylimääräisille käynneille painon vuoksi. Napanuoran virtaus oli pysynyt samana, ollen normaali. Istukassa ei merkkejä kalkkeutumisesta, vauvan sydän- ja liikekäyrät normaalit. Kaikki siis oikein hyvin. :) Tästä eteenpäin normaali neuvolaseuranta. Vauva on alhaalla ja pää osittain kiinnittynyt.

Mä tosiaan olen jälleen kipeänä. Onko muut olleet kipeitä raskausaikana? Musta tuntuu että olen ollut paljon kipeämpi kuin tavallisesti! Kaikki oksennustaudit ja flunssat mitä vain on liikkeellä tarttuu muhun välittömästi. Sanoinkin taas nousseesta lämmöstäni äippäpolilla (jota silloin oli 37.7 korvasta mitattuna) ja he painottivat mua hieman seurailemaan lapsen liikkeitä nyt sairauden aikana ja lähtemään herkästi tarkistukseen. Nyt ei ole taas kyllä huolta liikkeiden vähyydestä. On niin pontevia potkuja tuntunut. Jos olisin oikein nopea, saisin varmaan jalkaterästä kiinni kun jalka melkein puskee mahan läpi. Meillä vauva taitaa tällä hetkellä luulla että mahasta poistutaan mahan läpi... :)

Lupiini 34+2

p.s. ja poikana pysyi vauva edelleen :)

Vierailija
238/275 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tosiaan, mulla saattaa olla vähän sellaista vikaa, että vaan mietin kerrottavia asioita enkä huomaakaan sitten loppujen lopuksi kertoa. (taas tosi selkeetä) Eli siis sen takia käynnisteltäisiin, ettei meidän typystä kasva ihan jättikokoista (tosin taitaa olla jo ;)! Eilen se diabeteshoitaja sanoi, että kun se kasvukontrolli on 7.5 niin voi olla, että jo silloin samalla reissulla aletaan käynnisteleen jos tilanne siltä näyttää. Maksa-arvot oli ihan normaaleja raskaana olevalle (afos istukasta johtuen hieman koholla).

Viime yönä olin hereillä 01-04, ei kiva! Ja aamulla heräsin jälleen tuskahikeen ja voimattomaan oloon, hgt jälleen 3,3. Ihmeesti se nyt noin kiukuttelee vaikka pyrinkin syömään oikein. Onneksi mies oli taas kotona niin sai tehdä aamupalaa, itse kun ei niillä vähäisillä voimilla olis pystynyt mitään tekeen!!! =( Mutta tällä kertaa korjailin tilannetta hieman hillitymmin ja tunnin päästä aamupalasta arvo 5,7, että nyt taas on ihan ok olo. Yöllä valvotti kivistävät menkkakivut, joita tuli vähän väliä! Ei ainakaan kaikki ollut supistuksiin yhteydessä kun ei vatsakaan mennyt kovaksi (ainakin itse niin tulkitsin). Pitänee mainita asiasta kun soittelen neuvolaan tuossa puolen päivän aikaan.

Mutta, Lupiinilla taitaa olla jo melkoiset edistymiset tapahtuneen kun jo lähes kiinnittynytkin on! =) Ei se teidän poitsu siellä vatsassa varmaan kauheen kauaa enää jaksa olla =) Mitäs SP:lle kuuluu??

Kai sitä pitää mennä taas huilimaan vähäisten yöunien takia.

eppu rv 35 tasan

Vierailija
239/275 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliinis: No, ei se käynnistyksen syy sit ollut multa ohi lipsahtanut. Vai on teillä niin iso neiti tulossa. Osaatko sanoa millä persentiilin käyrällä menette? (siis vauvan kasvukäyrää tarkoitan) Teillä on varmaan sitä käytetty kun diabetesta on seurattu. Tai osaatko sanoa syntymäpainoarviota?

Kurja että ne verensokerit nyt on niin laskeneet aina yöllä. Pistitkös insuliinia? Varmaan täytyy ilta-annosta hieman pienentää, jos pistät...

Jänniä myös ne sun menkkamaiset kivut, hmm. Toivottavasti ei nyt johdu enää siitä pissatulehduksesta. Jospa se vauva tekisi sitä tuloaan ihan omatoimisesti jo kipujen avulla...? Paikat pehmiäisi.

Mä olen kanssa valvoskellut öisin nyt jo jonkin aikaa. Olo on vain sellainen hankala ja en ole sen vuoksi saanut unta. Kuulemma se että vauva on laskeutunut ja kiinnittynytkin osittain ei ennusta kuitenkaan vauvan lähtövalmiutta, vaikka sitä haluaisin toki hieman siihen suuntaan ajatella. Ei nyt ihan vielä tarvis tulla, mutta juurikin sen 3 viikon päästä olisi jo tervetullut. Pakkailin tässä sairaalakassia kyllä jo toissapäivänä hieman alustavasti kuntoon ja valitsin vauvan kotiintulovaatteet. Oli kyllä ihanan söpöä puuhaa. Nyt on ihan selkeästi unohtunut se taival joka tähän tarvitsi hoitojen kanssa käydä ja iloitsee täysin rinnoin pienesta ihmeestä. Toki muistaa kuinka vaikeata aikaa se oli, mutta miehen kanssa siitä juuri puhuttiin ja löydettiin ajasta positiivisiakin tai ainakin hieman myönteisiä asioita, joka on paljon se!

SP on ollut kovin hiljainen viime aikoina. Onhan siellä kaikki kunnossa?

Vierailija
240/275 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ymmärrän mitä sillä kasvukäyrähässäkällä tarkoitetaan niin (joku lukema ainakin oli) +75. Mut en tosiaan tiiä oonko oikeessa lukemassa siinä mitä lupiini kyselit!? Syntymäpainoarvioksi tulisi siis 4100g ja tasan kaksi viikkoa sitten tytöllä arvioitiin painoa 2500g, meidän oma jättipotti! =) Ja tosiaan ruokavaliolla noita sokereita yritän kuosissa pitää, että insuliiniin ei ole tarvinnut turvautua. Onhan nuo arvot aika hyvin rajojen sisällä pysyneetkin.

Neuvolassa kävin tänään pissanäytteen antamassa mutta ei siinäkään mitään häikkää ollut. Kasvukivuiksi terkkari niitä arveli. Parin päivän ajan on julmetusti koskenut ihan tuonne alapäähän nivusiin. Liekö sitten liitoskipuja vai mitä. Mutta nytkin kun kaupungilla tuli hieman käveltyä niin johan vatsaa kivistää. Sitä en kuitenkaan usko, että nämä tuntemukset synnytystä lähentäisi.. Paitsi mistä sitäkin tietää!!

Lupiini kyseli kipeenä olemisesta, niin varmaan aika samoilla menty sen suhteen kuin yleensäkin. Tosin minä nyt olen aina kipeä, ei tarvi jonkun kuin aivastaa niin johan mulle pukkaa flunssaa päälle!! =/ Nyt ei kyllä ole flunssa ollut kuin pari kertaa raskauden aikana, että oisko tällä tilalla kuitenkin jokin positiivinen vaikutus terveenä pysymiseen. Mutta nyt kun olin viikonloppuna aikasmoisessakin flunssassa niin tuntuu, että paljon sitkeempää on tämä toipuminen. Tuntuu, että olo jatkuu kipeenä vaikka kuinka monta päivää...

Ei taida kukaan saada mun sepustuksista mitään selvää, univelka taitaa painaa päälle ettei ajatuskaan kulje kunnolla. Piti varmaan vielä paljon muutakin kirjoitella mutta kun taas unohtui!!!