Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin antaa miehelleni pojan

Vierailija
04.09.2007 |

Meillä kaksi tyttöä. Kun odotettiin ensimmäistä, mies halusi jättää " varauksen" , eli jos onkin tyttö niin jos voitaisiin vielä toinenkin vauva hankkia. No toinenkin oli sitten tyttö. Mieheni on aivan mahtava isä tytöilleen, ei siinä mitään, mutta jotenkin on jäänyt mietityttämään tuo poika-asia. Miehelle tuntuu urheilu olevan kaikki kaikessa, ja olisihan se mukava kuskata omaa poikaa jalkapallotreeneissä ym. No tokihan tytötkin voivat harrastaa, mutta ei se ole " sama asia" . En tiedä tajusko kukaan mitä tällä sepustuksella ajan takaa.

Kaksi lasta on sopiva määrä. No ehkä voisi kolmatta ajatella kun itsekin sen kokoisesta perheestä, mutta mitäs sitten kun kolmaskin on tyttö? Onko se ihan järkyttävä " pettymys" ? Olisiko parempi sitten ottaa lapsi valmiina? Adoptio?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuoli määräytyy miehen mukaan, joten turha syytellä naista jos poikaa ei kuulu...

Vierailija
2/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten isänikin. Pettynyt kolmen tytön isä hänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kannalta ei ole kivaa olla pettymys vanhemmille sen vuoksi, että on " väärää" sukupuolta. Tai ei kyllä minkään muunkaan syyn vuoksi. Ajatelkaa lasta! Mahdollisuus, että saada tyttö on kutakuinkin se 50%..

Vierailija
4/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mahdollisuus, että saada tyttö on kutakuinkin se 50%..

Väärin. Mahdollisuus ensimmäisen lapsen kohdalla on 50%.

Vaihtoehdot kolmelle lapselle ovat:

t-p-p

t-p-t

t-t-p

t-t-t

p-p-p

p-p-t

p-t-p

p-t-t

Kolmen tytön todennäköisyys on siis 1/8.

En minäkään silti tekisi kolmatta lasta tuossa tilanteessa, jos se olisi kova pettymys se tyttö.

Vierailija
5/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heität kolikkoa 10 kertaa peräkkäin ja saat 10 klaavaa niin 11. kerralla sinulla on tasan yhtä suuri mahdollisuus saada klaava kuin aikaisemminkin, kolikolla kun ei ole muistia.

Nainen muuten voi vaikuttaa sukupuolen valintaan jonkun verran, esim. elimistön ph-arvolla näyttäisi olevan merkitystä. Jos asia kiinnostaa niin jenkkisivustoja asiasta löytyy ja yllättävää kyllä tilastojen perusteella suuri osa näistä " temppuja tekevistä" saa haluamaansa sukupuolta. Toisaalta jos on varma ettei tahdo kolmatta lasta samaa sukupuolta niin ei ehkä kannata lähteä arpomaan.

Vierailija:

Vierailija:

t-p-p

t-p-t

t-t-p

t-t-t

p-p-p

p-p-t

p-t-p

p-t-t

En minäkään silti tekisi kolmatta lasta tuossa tilanteessa, jos se olisi kova pettymys se tyttö.

Vierailija
6/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

t-p-p

t-p-t

t-t-p

t-t-t

p-p-p

p-p-t

p-t-p

p-t-t

Tosin joillakin naisilla esim emättimen happamuus/ emäksisyys suosii joko tyttö tai poikasiittiöitä, mikä voi olla yhtenä syynä siihen että tulee vain yhtä sukupuolta lapsia.

Vierailija
7/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä käy mun ajatusmaailmaan. Me ainakin ollaan niin tasa-arvoisia, että tollainen mentaliteetti tuntuu aika väärältä. Ja teillä on vielä tyttöjä! Voi lapsiparat, millainen malli kotoa annetaan naisen asemasta ja elämästä.

Vierailija
8/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan pelkästään tulevan lapsen sukupuolta, todennäköisyys on 50 %.

Vierailija
9/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lasten sukupuolet eivät ole toisistaan riippumattomia. Tämän voi todeta tilastoista. Jos jokaisen lapsen kohdalla todennäköisyys olisi sama 50%, se tarkoittaisi, että esim. viisilapsisissa perheissä jakauma olisi tasainen. Toisin sanoen viiden tytön, viiden pojan ja kaikkia muita variaatioita olisi yhtä paljon.

No okei, mulla ei ole tilastotietoa käsillä, mutta näin se kuitenkin menee.

Vierailija
10/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ajatellaan pelkästään tulevan lapsen sukupuolta, todennäköisyys on 50 %.

No voit tietysti ajatella ihan miten haluat, mutta se ei muuta tilastollista todennäköisyyttä miksikään.

Vierailija
11/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kolme poikaa, mutta se haluaa tytön?!

Mutta nyt tää neljäskin on poika ja mua ei haittaa yhtään.

Eikä miestäkään nyt niin kauheasti...

Vierailija
12/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kyllä käy mun ajatusmaailmaan. Me ainakin ollaan niin tasa-arvoisia, että tollainen mentaliteetti tuntuu aika väärältä. Ja teillä on vielä tyttöjä! Voi lapsiparat, millainen malli kotoa annetaan naisen asemasta ja elämästä.

Mulla yksi ystävä sai ensin yhden tytön jota odottaessa oli jo puhunut, että jos tulee poika niin yksi lapsi riittää, mutta jos tyttö niin sit pitää yrittää uudestaa, koska haluaa antaa miehelleen pojan.

No meni useita vuosia ja kun esikoistyttö oli 8, niin saivat toisen lapsen, joka oli myös tyttö. Enää eivät aio yrittää ja luulen että ovat ihan sopeutuneet tilanteeseen, mutta heidän tyttöjen puolesta tuntuu vähän pahalta kun tietää, miten äiti on ajatellut.

Itselläni on kaksi poikaa, enkä ole ikinä kokenut että miehen pitäisi vielä se tyttö minulle antaa. Kaksi ihanaa tervettä lasta on meille ihan tarpeeksi.

Vierailija
13/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se vasta pettymys olisikin, jos on valmis ennakkoajatus siitä, mitä pojan kanssa tehdään. Hän saattaisikin olla lukutoukka tai tyttömäinen balettitanssija... hui.

Vierailija
14/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nyt kaksi tyttöä,mutta mies haluisi pojan vielä...tällä hetkellä itsestäni tuntuu,että ei tehdä kolmatta...Kun tytötkin on vielä pieniä...ja tää kakkosen raskausaika oli viimeset kuukaudet TOSI rankkaa aikaa..mutta kyl toi raskausaika meinaa unohtua myöhemmin...eli,eihän sitä koskaan tiedä;)

Vierailija
15/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No meni useita vuosia ja kun esikoistyttö oli 8, niin saivat toisen lapsen, joka oli myös tyttö. Enää eivät aio yrittää ja luulen että ovat ihan sopeutuneet tilanteeseen, mutta heidän tyttöjen puolesta tuntuu vähän pahalta kun tietää, miten äiti on ajatellut.

Meni vähän aikaa sitä sulatellessa. Tänä päivänä en osaisi kuvitella toisenlaista tilannetta. Luultavasti kerronkin sen pojalleni jossain vaiheessa. Meidän suloinen pieni yllätyspoikamme :-)

Itsekin tiedän, ettei isäni alunperin olisi minua halunnut, mutta kun olin syntynyt, hän oli täysin myyty. En ole itse kärsinyt moisesta lainkaan. Isäni halusi alunperin jäädä lapsettomaksi. Mutta onneksi äitini oli toista mieltä.

Vierailija
16/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen ekan kohdalla miehelle oli ihan sama mitä tulee, ajtteli varmaan todennäköisyyksiä että kun oltiin neljää joka tapauksessa haluamassa, että kumpaakin varmaan tulisi jossain vaiheessa. itse toivoin kolmannesta poikaa. nyt itselleni on ihan sama mitä tulee, neljän tytön katras olisi upea, mutta poikakin olis kiva saada. mies taas toivoo nyt tosi paljon poikaa ja tiedän et pettyy jos tulee neljäs tyttö. mut minkäs sille sit mahtaa. ei mitään. ajoitettiin kuitenkin yhdyntä ovispäivään ja minä sain ennen miehen ejakulaatiota orgasmin, ne nyt on pari jenkkisaittien vinkkiä poikachanssin maksimoimiseen.

Vierailija
18/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:M34

Vierailija
19/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme todellakin henkisesti vielä jossakin 1800-luvulla...

Älkääkä sitten puhuko mistään tasa-arvosta, pliis.

Vierailija
20/31 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vierailija - 04.09. 15:20 vastaa tähän viestiin (14/21)

Ihan perustodennäköisyyslaskentaa.

Ne lasten sukupuolet eivät ole toisistaan riippumattomia. Tämän voi todeta tilastoista. Jos jokaisen lapsen kohdalla todennäköisyys olisi sama 50%, se tarkoittaisi, että esim. viisilapsisissa perheissä jakauma olisi tasainen. Toisin sanoen viiden tytön, viiden pojan ja kaikkia muita variaatioita olisi yhtä paljon.

No okei, mulla ei ole tilastotietoa käsillä, mutta näin se kuitenkin menee."

Se ei muuten tasan mene noin. Sulla on puuro ja velli sekaisin, kuten täällä sanotaan:D Yksittäisen lapsen sukupuolen todennäköisyyttä ei voida laskea sen perusteella, mitä sukupuolta sisarukset ovat. Väestötasolla voidaan tarkastella, millaisia sukupuolijakaumia keskimäärin on. Silloin otannat ovat tuhansia. Pitää siis ymmärtää, millaista tietoa on tuottamassa todennäköisyyslaskennalla.

Siitä olen samaa mieltä, että todennäköisyys ei ole aina se n. 50%, mutta ei sitä sukupuolijakauman perusteellakaan voi laskea.

Jos matkustaa vaikka jenkkeihin inseminaatiohoitoon, voi valita menetelmiä, joilla voidaan erotella tyttö- ja poikasiittiöitä, jolloin todennäköisyydet saadaan toivotulle puolelle.

En kyllä lähtisi yrittämään kolmatta tuon takia. Hakeutukaa pariterapiaan pohtimaan asiaa, jos tää on oikee kriisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi