Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hullu kun haaveilen 48-vuotiaana vielä vauvasta?

Vierailija
03.09.2007 |

Minulla on 11- ja 6-vuotiaat lapset ja nyt vielä kovasti mieli tekisi uutta vauvaa. Olen aiemmilla kerroilla raskautunut helposti ja uskon, että tulisin nytkin helposti raskaaksi. Onhan niitä viisikymppisiä miehiäkin, jotka vielä hankkivat lapsia, miksen sitten minäkin...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 45v ja minulla elää 98v isoäiti, joka vielä vuosi sitten asui yksin ja laittoi itse ruokansa. Äitini on 68v ja aivan varmasti jaksaisi vielä hoitaa lapsenlapsia, ovat vaan kaikki jo yli 10v.

Vierailija
22/40 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mielipiteitä kysytään niin tässä sitten mielipide:

kyllä, olet mielestäni hullu tuommoisesta haaveillessasi. olet kertakaikkiaan aivan liian vanha pienen vauvan äidiksi. olet oikeasti jo kohta isoäiti-ikäinen. kyllä, nykyään vauvoja tehdään 60-vuotiaanakin, mutta se ei tarkoita että siinä olisi mitään järkeä. luonto ei kerta kaikkiaan ole tarkoittanut että ihminen lisääntyy niin vanhana.

tämä siis mielipide, sen kummemmin pohjautumatta mihinkään tieteellisiin juttuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" jos raskaudut niin lapsi on tarkoitettu teille" . Kuinka moni teini joka ei todellakaan ole valmis äidiksi, raskautuu joka vuosi? Osa hankkii abortin, osa pitää lapsen. Tai kuinka moni päihteiden väärinkäyttäjä alkaa odottaa lasta, joka ei synny terveenä koska äiti ei päässyt päihteistä eroon...

Eli lapsia syntyy vaikka niitä ei toivottaisi! Ja onhan monelle varttuneemmallekkin kansalaiselle käynyt " vahinko" ja vaihdevuosi epäilyt ovat vaihtuneet pohdintaan siitä, jaksaako tässä vielä vauva arkea viiskymppisenä, vai mennäänkö raskauden keskytykseen...

Vierailija
24/40 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kuitenkin yritykseen!

Jos olet perusterve ja hyväkuntoinen, niin varmaan jaksat ja pystyt.

Jos tukiverkostot ja lastenhoitoapu (sitä taitaakin olla jo perheessä...) ovat kunnossa, mikset pärjäisi, varsinkin jos kestät unenpuutetta?

Jotkut ovat raatoja jo kaksikymmpisenä, jotkut taas jaksavat vaikka kuinka vielä vuosikymmeniä.

Ikä kyllä lisää kaikenlaisia riskejä, mutta itse ja lääkärisi varmasti pystytte arvioimaan niitä realistisemmin kuin me täällä sinua tuntematta.

Vierailija
25/40 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-arki mummoikäisenä ei ole ollenkaan sama kun toistakymmentä, jopa parikymmentä vuotta sitten. Vaikka itse tuntisit itsesi virkeäksi äidiksi, ystäväsi ovat liian vanhoja jakamaan raskaus- ja vauvaaikaa kanssasi ja nuoret äidit eivät oikein osaa olla seurassasi, joten aika yksin olet.

Sama toistuu kouluaikana sekä korostuu kun jaksamisesi joutuu koitokselle. Nykyaikana yleistyneet allergiat, käytöshäiriöt, lukivaikeudet ym ovat piste iin päälle.

Koulutehtävät, harrastukset, virikkeet ja muu vapaa-aika ei enää menekkään niin jouhevasti kun ennen.

Vierailija:

Minulla on 11- ja 6-vuotiaat lapset ja nyt vielä kovasti mieli tekisi uutta vauvaa. Olen aiemmilla kerroilla raskautunut helposti ja uskon, että tulisin nytkin helposti raskaaksi. Onhan niitä viisikymppisiä miehiäkin, jotka vielä hankkivat lapsia, miksen sitten minäkin...

Vierailija
26/40 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus 12v ja muut aikuisia. Enjaksais jos olisi joka päivä kolmevuotias, paljon hommaa. Rasittaa ne rytmit ja säännöllisyys, olla koko ajan kiinni!

Riittää jo lastenlasten vierailuT

Vierailija
27/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyy 1-3 lasta/vuosi 48-vuotiaille. Niistäkin suurinosa oli hedelmöityshoidoilla " tehtyjä" . Joten aika pienet on mahdollisuutesi ainakin luomusti raskautua.

Vierailija
28/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

syntyy 1-3 lasta/vuosi 48-vuotiaille. Niistäkin suurinosa oli hedelmöityshoidoilla " tehtyjä" . Joten aika pienet on mahdollisuutesi ainakin luomusti raskautua.

Vierailija
29/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai viidennentoista lapsensa, minun äitini, 46-vuotiaana. Isoäitini eli 98-vuotiaaksi, ja eriomaisesti kasvatti koko lapsikatraansa. Ps: ei ollut lestadiolainen.

Vierailija
30/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta johonkin se piste on laitettava ja ikä on paras stoppi tässä.

ei mene kin pari vuotta niin saat sen yhden jos toisenkin kaipaamasi, LAPSENLAPSEN. :)

nautit sitten hänestä joka sekunti.

älä hullu mene mummoiällä tekee vauvaa enään, ethän?

minun vanhemmista tuli mummo ja pappa 45v.

niin sen kuuluu mennä, ei tuo ikä ole enään tarkoitettu hejnksiesti, eikä fyysisesti raskauteen ja synnytykseen, vauva-aikaan.

Vierailija
31/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää jaksisi, olen toooosi iloinen, että poika on jo 11. Sitä paitsi vaihdevuodetkin alkoivat jo ;)

Mutta jos koet jaksavasi, niin mikäpä siinä. Onnea vaan yritykselle!

Vierailija
32/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saavuttaessani tuon iän lapseni ovat jo 27v ja 25v. Enköhän ole sitten jo vuosikausia nauttinut aikuisesta kodista ja kenties on jo lastenlapsiakin.

Vierailija
33/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti oli 48 vuotias kun sai hänet, hän oli vahinko, ei tarkoituksella tehty. Hänen muistikuvansa lapsuudesta on että vanhemmat olivat vanhoja ja väsyneitä ja hän häpesi heitä koska muiden vanhemmat olivat huomattavasti nuorempia. Suvussa on myös tapaus jossa saman ikäiset vanhemmat joutuvat olemaan varavanhempia tyttärensä lapselle koska tytär ei viitsi itse huolehtia lapsestaan. Tämä on heille äärimmäisen rankkaa! Ajatus voi tuntua nyt houkuttelevalta mutta entä muutaman vuoden päästä? Vanhuus ei tule yksin.

Vierailija
34/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on monesti sanonutkin meillä ollessaan, että onneksi hänellä ei ole enää pieniä lapsia. Hoitaa kyllä toisinaan lapsiani, mutta eihän se ole sama, jos kerran kuussa hoitaa, kuin että on 24/7/365 kasvatusvastuussa.

Ei äitinikään vanha ole, eikä raihnainen. Hän käy töissä ja salilla ja muissa harrastuksissa, juoksee välillä maratoninkin. Se on enempi henkistä. Eli kun ei ole alaikäisiä lapsia, voi töiden jälkeen käydä Storyvillessä tai lähteä tuosta noin vaan jonnekin.

Vierailija
35/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva 17 v. lapsellesi jos sairastut vaikkapa 65-vuotiaana! Etkä todennäköisesti koskaan muuten tule näkemään lapsenlapsiasi...

Koita ap ymmärtää että se juna meni jo!

Vierailija
36/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia iäkkäänä äidiksi tulleita. Opiskelukaverini äiti sai kuopuksen 50-vuotiaana. Kun itse olin synnyttämässä 42-vuotiaana, luulin olevani sillä hetkellä osastolla vanhin synnyttäjä, mutta siellä olikin yksi minua vanhempi, 49-vuotias. Oma mummoni sai kuopuksen lähempänä 50 vuoden ikää. Lapsia on iät ja ajat saatu vanhempanakin, ja monet isoäidit ovat hyvällä menestyksellä hoitaneet lastensa lapset, siis olleet ihan lasten huoltajina, kun lasten nuorista vanhemmista ei siihen ole ollut. Ap itse tietää omat voimavaransa, ainakin tämän hetkiset. Tulevaisuuttahan ei kukaan voi ennustaa, ei edes nuoremmat.

Vierailija
37/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuntuu että jaksat niin siitä vaan isin kanssa touhuamaan. varmaan olisi rakastettu paikka lapsen tulla...

Vierailija
38/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vauvoja tehtailee.

En ymmärrä, en kerta kaikkiaan ymmärrä, että aina puolustellaan ja selitellään, että kyllä se ja sekin jaksoi, vaikka oli 105 vuotias.

Miksi kielletään se tosi asia, että ihminen vanhenee ja iän myötä se kunto ei vaan enää parane, vaan ihminen rapistuu ja tulee isoja ja tulee pieniä vaivoja.

Vaikka lapsi kasvaa, niin lapsi on pieni vielä monen vuoden ajan.

Vierailija
39/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan hyvin jaksaa, kun on lapsia ennestään, tietää miten helpolla pääsee, eikä stressaa turhista. Tätä ennen sain 44 vuotiaana edellisen, eli nää on käytännössä meidän kolmannen sarjan lapset. Ihmisellä on vain yksi elämä, nauti siitä ja tee niinkuin tuntuu, mikään ei estä koittamasta. Meitä on niin moneen junaan, toiset jaksaa mitä vaan, ja jotkut valittaa kaikesta, positiivisella mielenlaadulla pärjää aina.

Vierailija
40/40 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vanhus kun toinen on vasta teinari. ryysäät pissalaatikko-osastolla terveyskeskuksessa nuorimmaisen käydessä rippikoulua? kuolet ennenkuin napero on saanut ajokortin?

tjaah. kuolla voi vaikka huomenna bussin alle. naapurin emäntä hoitaa huusholliaan kovalla kädellä vaikka on 88-vuotias.

minen jaksaisi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän