TOUKOTUHISIJAT +MA+TI+KE+
Kommentit (32)
En ole oikein ehtinyt palstailemaan, kun on ollut niin paljon töitä viime kuussa. Nyt alkoi onneksi opiskelut, niin ehtii näpyttelemäänkin. :)
Elikkä tänään on kp 29 ja selkää on jomottanut nyt viikon. Ei mitään vihiä menkoista ja ennen kierukkaa kierto oli 28. Rinnat ovat selkeästi kasvaneet ja öklötystä tulee aaltoina. Viime raskaudesta on jo 9 vuotta, joten en oikein ole varma näistä oireista. Kyllä oksetus ennen testin tekoa alkoi, sen kyllä muistan. Huomenna ajattelin testata. :) aika jännää, jos tulen taas heti ekasta kiekasta raskaaksi!
Ja kaikille vielä mukana oleville toukotuhisijoille +++++++-tuulia.
Fairytale
Jos sopii, niin copy/pastaan edelliseen ketjuun kirjoittamani viestin, koska pyysin siinä apua ovikseni ajankohdan määrittämiseen ja jospa vanhaa ketjua ei enää kukaan lueskele :) Tässä:
Nyt sitten piinaillaan... Ovis on uskoakseni ollut. Koitan olla testaamatta ennen, kuin 14pv on kulunut, mutta katsotaan nyt, tuossa 4 Aconin 10-testiä odottaa :)
Tässä ehkä liikaa tietoa teille :) mutta voisitteko kertoa, koska uskoisitte minun ovuloineen? (Minä luulisin, että 02.09.?) Auttaisi minua tosi paljon jatkossa, jos tietäisin ovulaatiopäiväni.
-28.08. kp16/25-37 kohdunnupukka alkoi pehmeämään.
-29.08. kp17/25-37 ovistesti nega (Advanced, netistä, tarkkuus 25) Kohdunnupukka pehmeä.
-30.08. kp18/25-37 ovistesti tosi haamu. Kohdunnupukka pehmeä. Puuhaillessamme olin kuiva.
-31.08. kp19/25-37 ovistesti haamu. Viime yönä kuplintaa tms mahassa. Kerran pikkuisen vaaleanruskeaa tuhrutteluvuotoa pöksyissä. Nipistelyä mahassa. Mahdollisesti myös kipeä (tai kireät farkut syynä) Verenmaku suussa jonkin aikaa.
-01.09. kp20/25-37 ovistesti plussa. Mieletöntä kipua/kramppailua mahassa, sattui paljon. Jatkuvaa tunnetta mahassa. Maha tosi turvonnut ja mahdollisesti tavallista enemmän ilmaa. Kohdunnupukka tosi avonainen.
-02.09. kp21/25-37 ovistesti aamulla lähes plussa/plussa (pikkuriikkisen haaleampi, kuin kontrolliviiva) Ovistesti illalla nega. (mutta olin juonut aika paljon) Kohdunnupukka aamulla tosi avonainen, pehmeä ja korkealla. Illalla alemmalla, kiinteämpi jo, mutta edelleen paljon auki. Venyvää limaa aamulla, ehkä kananmunanvalkuisen tapaista? Illalla ei enää venyvää? Puuhaillessamme olin kuiva. Aamulämpö tavallisella kuumemittarilla piruuttaan mitattuani 35.8C, minulle huomattava alilämpö. (nousin yöllä monesti)
-03.09. kp22/25-37 ovistesti haamu. Aamulämpö 36.4C. (nousin yöllä monesti) Yrittäessämme puuhata olin kuiva. Kohdunnupukka pehmeähkö, paljon auki, matalammalla, kuin eilen illalla.
Puuhailtua tuli ainakin hyvin, kp8 alkaen jtp, sitten kp16, kp18, kp20, kp21 ja vielä olisin halunnut varmuuden vuoksi tänään kp22, mutta ei onnistunut. No, tuo saa riittää :)
Eli selvästi minulla on käynyt kanssa niin, että esikoisen jälkeen vasta olen alkanut tuntemaan ovulaation merkkejä. Toisaalta hyvä raskautumisen avuksi, toisaalta auts!
Kiitos! :)
AnniHelen@: Mun progesteroni tulos oli 59.5. Eli hyvä. Lääkäri sanoi että olis pitänyt ottaa vielä uus testi kun mun tiputtelu alkoi, meinas että se olis kertonut sit jotain keltarauhasen vajauksesta. No ite oon tyytyväinen siinä mieles, että tuo luku mun mielestä kertoo että ovuloin ainaki siinä kierrossa.
Muut tulokset oli kans ok, että nyt vaan oottelen sitä gynekäyntiä sitten.
Seiskaseiska: olen samaa mieltä sun ovisajankohdasta! Tsemppiä ja plussasäteitä!
arwen, mikä sulla on tilanne? Ketäs muita oli piinailemassa
just näinä päivinä? bee83?
Minä testasin sitten kuitenkin Apteekin omalla eilen ja negahan
se tietty oli. Nyt sitten odottelen menkkoja alkavaksi huomenna,
ja toisaalta toivon vain että testi ei ollut tarpeeksi herkkä ;-)
Alavatsan nippailut ja vihlonnat on jatkunut edelleen...
Ja ilman lämmön mittausta sanoisin että edelleen on lämpö
koholla ja paleltaa.
Täältäkin tsemitystä korallille ja majitalle!!!
72mama, kp28/28, yk4
Siirryn jälleen seuraavan kuun piinailijoihin. Masentaaaaaa. Pidän peukkuja 72mama ja muut jäljellä olijat!
Arwen kp3/25-27
Arwenille tädistä. Pahoittelut myös negoista.
Koralli: Huippua, että sait hyviä uutisia. Kyllä asiat alkaa pian selvitä. Nyt täällä mietin omaa alhaisempaa tulosta, että oliko se jotenkin huonompi. Täytyy yrittää etsiä aiheesta tietoa.
Seiskaseiska: Hyviä hermoja piinailuun!
Ensiksi pahoittelut tädin kohtaamille ja pahoittelut myös negoista!
Täällä todellinen piinapäivä eli tädin pitäsi saapua tänään mutta vielä ei näy.....jos ei tänään saavu niin testaan huomen aamulla!
No tyttö heräs jsut päiksyiltä täytyy mennä hakemaan hänet!
Plussatuulia kaikille!
Terv.Sweet kp34/32-35 yk 1
Järkyttävä stressi ja kiire töissä. Ei oo pahemmin ehtinyt piinailemaan. Tädin pitäis saapua viimeistään torstaina, ellei stressi pidennä kiertoa. Ei oo mitään ennakko-oireita kyllä vielä näkynyt tädin saapumisesta. Mulla on ollut monta päivää oksettava ja huono olo koko ajan. On saanut hengittää syvään ja rauhallisesti ettei tuu ylös. Saattaa johtua ihan puhtaasti stressistä ja työpaineista kylläkin. Lämmöt heittelee edestakaisin. Viimeisinä päivinä on joka toinen päivä ollut n. 36,9 ja joka toinen päivä n. 36,5. Lieneekö mittavirheitä vai mistä johtuu. Tänä aamuna ainakin oli 36,9. En voi mitenkään uskoa että olis kuitenkaan tärpännyt.
T: Annique kp 26/27-29, yk 6
Tuosta, että stressi siirtää kiertoa. Mä olen oppinut netistä paljon lukiessani myös sen (FertilityFriend taisi olla sivu), että stressi saattaa toki pidentää kiertoa, mutta tarkemmin stressi saattaa viivyttää oviksen tuloa. Sitten kun ovis on tullut, ei stressi enää viivytä menkkojen tuloa. Eli samalla naisella voi aika ennen ovista vaihdella, mutta _yleensä_ oviksen jälkeinen luteaalivaihe on vakio samalla naisella.
Ajattelin vaan, että onko tuttu juttu ja jos tuo auttaisi mitenkään :)
Mua jotenkin jomottaa lanteista tai alaselästä. Ehkä olen kannellut tytärtä huonossa asennossa. (vasta 2DPO) Aloin eilen juomaan sitä punaviiniä ihan 1/2 pientä lasillista, kun en koko lasillista uskaltanut ja kun en ole saanut asiasta lisätietoa, että paljonko sitä ottaisi, minkäpituisen ajan ja % vai ei %. No tuo on 8%. Tuntui lämmittävän sekin, toivottavasti on jotain apua.
Tuli meinaan mieleen, että jos simpat on taatusti oikeaan ajankohtaan (ja vielä monesti) laitettu liikkeelle, niin luulisi niistä yhden tapaavan munasolun. Ihan pakosti suorastaan. Eli se on taatusti enemmänkin se kiinnittyminen joka ratkaisee, että raskautuuko nainen vai ei. Tämä nyt on mun omaa pähkäilyä, kertokaa joku, jos tiedätte faktoja. Joten ei kun punkkua vaan :) Sen faktan luin, että täydellisissä olosuhteissakin raskautumisen mahis on vain 20-25%. Ei kovin mainio :( Ei vaan, positiivinen pitää olla!
Voi että, kun odotan viikonlopun aikaa, silloin olisi kiinnittyminen joku päivä, joten koitan olla herkkänä tuntemuksille. Tai no, jos kipu on samanlainen, kuin ekassa raskaudessani, niin en voisi olla tuntematta.
Tsemiä vaan kaikille! Pahoittelut toukokuisista kesäkuisiin matkanneelle/matkanneille!
Piti sanoa, että oikeen hyvä merkki tuo paha olo! Eiköhän ole tärpännyt! :)
Arwen: pahoittelut tädistä, ja kovasti onnea ens kiertoon.
Annique: Toivottavasti sulla nyt ois tärpänny! Mää peukutan kovasti sun puolesta bdbdbd Toivottavasti toi sun pahoinvointi johtuu ihan muusta ku stressistä! Onpahan noissa työkiireissä sellanen hyväki puoli, että ei ihan koko aikaa ajattele vaan vauvaa... Plussasäteitä +++++++++++++
Nyt taitaa tosi monella olla ratkaisun paikka, että tuleeko se täti sieltä vaiko ei. Ite kanssa kuuluisin tohon porukkaan. Jos menkat tulis niin ku 2 edellistä kiertoa, niin huomenna ilmottelis tulostaan rusehtavasti, ja to sit alkais oikeesti vuotaa. Toivonpa vaan niin kovasti, ettei alkais! Voihan tuo toki olla vähän pidempiki se kierto tällä kertaa, ku en tiiä, millon se ovis oli. Testailla en aatellu ainakaan ennen ku on oikeesti myöhässä, mites te muut?
- bee kp26/27-29, yk3 -
Kyllä se on niin etten mä edes ovuloi, tikut ei anna kun haaleita viivoja :(
Mä nyt kovasti toivoisin että alkais asettumaan tämä kierto.
Lämmöt on niin alhaalla ettei tästä tule yhtään mitään :/
Tsemppiä ja plussatuulia muille ++++++
Lastwish kp13/25 yk8
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Pahoittelut tädin kohtaamille. Parempaa onnea ensi kiertoon!
Tsemiä, 72mama, Sweety20, Annique, bee83 ja muut piinailijat!
Itsellä on jännät paikat viikonloppuna. Kaikenlaisia oireita löytyy vaikka muille jakaa, mutta en kuitenkaan oikein uskalla uskoa tärppäämiseen. Vatsakivut ja pahoinvoinnit, kun on mulle ihan normaalia kuukautisten lähestymistä. Huoh, masentaa jo ajatuskin kuukautisten alkamisesta. Täytyy silti kyllä tunnustaa, että tässä kierrossa toiveet ovat tähän mennessä korkeimmat. Ja tiputus sitten tietenkin samaa tasoa..
Eilen olisi tehnyt jo kovasti mieli testata, mutta sain sentään puhuttua itselleni vielä järkeä. Tänään taas oli töissä niin rankka päivä, etten ole ehtinyt koko asiaa ajattelemaankaan. Joten kaipa tässä nyt sitten jotenkin kestää sunnuntaihin asti, jolloin tädin pitäisi kaartaa pihaan. Sen olen tosin itselleni jo luvannut, että jos ei sunnuntai-iltapäivään mennessä ole mitään selkeää tapahtunut, niin sitten saan kiitää apteekkiin ;)
Nyt tytöt, laitetaan se plussa-aalto liikkeelle!!! Jännitän teidän muidenkin puolesta jo. Tulkaa kertomaan, miten kävi.
dharmian kp 23/26-27 yk3
AnniHelen@: Luin jostain että kunhan on yli 25 sen luku, niin se todistais että ovulaatio on tapahtunu. Muuten sillä luvulla ei ilmeisesti ole merkitystä. Yksi ystäväni meilas nyt että kun hän tuli raskaaksi niin siinä kierrossa oli just tuo progesteroni mitattu ja se luku oli 29.
Lastwish: pitäsköhän sun nyt alottaa kp 15 se terolut-kuuri, muuten tää kierto venyy ja vanuu ja sulla on nyt hormonit vissiin ihan sekasin. Jospa se terokuuri nyt kumminki auttas. Harmittaahan se että siirtyy ovis taas seuraavaan kiertoon, mutta ku pian käy niin ettei ovista tuu lainkaan. Jos se terokuuri ny tasais tämän kierron normaalin mittaiseksi, niin jospa sit kroppaki alkais sulla taas pelaan. Tsemppiä!
fairytale1978 mikäs sun tilanne on? Mitä testi näytti?
seiskaseiska tuossa linkin takana on juttua ovistesteistä,
dokkariin merkittyjen sivunumeroiden mukaan s.12-14.
http://www.laakelaitos.fi/uploads/terveydenhuollon_ammattilaiset/Kotite…
Itsekin olen seuraavaan kiertoon homaamassa ovistestit jos
ei nyt tärpännyt. Oli aikas yllättävää luettavaa tuo teksti.
Eli joillain ovistesteillä tulee ' vääriä' positiivisia oviksen jälkeen.
Taisi lukea että tärkeintä on testata joka päivä niin että löytää
sen huipun, jos aloittaa liian myöhään voi ovis olla jo ohi ja
silti saada positiivisen testituloksen. En nyt lukenut tuota tekstiä
uudelleen, mutta about näin jäi mulle mieleen.
Pahoittelut arwen tädistä :-(
Kovasti tsemppiä seuraavaan kiertoon!!!
Sweety20 meinasi testata tänään aamulla, mikä oli tulos?
Annique, bee83 ja dharmian pitkää pinnaa piinailun kanssa ;-)
Meitä onkin nyt tosi monta piinailijaa!!!
lastwish, hurjaa sulla toi kiertojen vaihtelu. Toivotaan että kaikesta
huolimatta tärppäisi!!! Kun luin ihan vaan tuota vikaa taulukkoa
olisin veikannut ovista kp8 tai 9, vaikka lämmöt sulla sen
jälkeen laskikin...
72mama, kp29/28, yk 4
Kiitti paljon tuosta linkistä, pitää ehdottomasti lukea. Onneksi tikuttelin ennen LH-huippua eka negan ja sitten parit haamut. Joten toivottavasti itsellä ajoitus ok. Ja ennen ovista jtp mentiin, niin ok. Mutta oviksen jälkeen en enää ole tikutellut, paitsi yhden negan sain sen jälkeen.
72mama: Mikäs sulla on tilanne? Eihän täti oo tullu? Tai eihän sen tulosta oo merkkejä? Toivon kovasti, että eilinen testi olis ollu liian aikasin tehty, ja muuttuis plussaks +++
dharmian: Tsemppiä sen kanssa, että jaksat malttaa mieles testin kanssa. Älä tosiaan ostakaan sitä ennen sunnuntaita. Apteekin ohi on suhteellisen helppo kävellä, mutta jos se on jo kotona... Vähän sama juttu ainakin mulla kaupan karkki/jätskihyllyn kanssa :D
lastwish: toivottavasti toi sun kierto tulee taas " järkiinsä" . Asiaa paremmin tietämättä/ymmärtämättä ;o) toi Korallin perustelu kuulosti järkevältä.
Annique: mitäs sulle kuuluu? huomennahan vois meillä molemmilla tulla täti, jos olis sama kierto ku viimeks, ja toivotaan, ettei kummallekaan tulis!!! Nyt viedään toinen toisemme tonne odottajien puolelle ++++++++++++++++++++
- bee kp27/27-29 yk3 -
Mitäs alkukuun toukotuhisijoille kuuluu? Ketkäs olikaan plussanneita? Niitäkin on tullu, mutta esittelypinoon ei oo tullu päivityksiä. Päivitelkäähän tietoja sinne, alkukuun tuhisijat :)
Poistelin alkukuulta noita, jotka näkyivät jo kesänupusta haaveilevan.
En nyt oo kovin tarkkaan kerinnyt kuulumisia täältä lueskelemaan. Pahoitteluni tädin yllättämille, tsemppiä kiertonsa kanssa tuskaileville, plussaonnea piinailijoille! En nyt muista että ihan lähiaikoina kukaan olis plussannut, mutta saatan olla väärässäkin. No varmuuden vuoksi paljon onnea plussanneille! :)
).( Mulla on kaks edellistä kiertoa ollut 29 päivää, että sen perusteella vois olettaa et täti tulis vasta perjantaina. Tai sitten se päättää pilata mun torstai-illalla olevat illalliset jollain ylläritulvalla... Olen kyllä vakuuttunut että tää huono olo on puhtaasti työpahoinvointia. Mä en voi olla raskaana, miksi olisin, kun en oo tähänkään mennessä vielä onnistunut. En nuku kunnolla öisin ja heräilen vähintään parin tunnin välein. En missään tapauksessa aio testata kuin vasta sitten jos ei lauantaihin mennessä oo tätiä näkynyt. Lämmöt oli eilen illalla 37,3 ja tänä aamuna 36,8. Taitaa stressi tehdä tehtävänsä, kun jatkuvasti sahaa edestakaisin. Periaatteessa pitäis raskautumisen todennäköisyyden kasvaa kuukausien myötä, mutta musta tuntuu et se vaan laskee ja vaipuu syvemmälle epätoivoon. Muistan jostain lukeneeni että 80% vai enemmänkin tulee raskaaksi vuoden yrittämisen sisällä...?
T: Annique kp 27/27-29, yk 6
Minä se täällä vielä roikun yhden köyden varassa..ja se on pienen pieni toive siitä että raskaus ei vielä näkyisi testissä..Nyt kp huima 39!! ja tosiaan viimeks lauantaina testasin negan..et toivotaan parasta ja pelätään pahinta ..mut toivon et tämä epätietoisuus nyt pian ratkeaisi..Ajattelin varailla ens viikolle veritestiin aikaa jos ei tätiä ala pian näkyyn..sit täytyy kohta siirtyä tuonne kesäkuisiin kun rupee päivät loppumaan kesken...Paljon onnea oviksen metsästäjille ja muille paljon plussa tuulia =)