Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ENSIKOT maanantaina 8.5.2006¤¤¤¤

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aamuvirkkuna aattelin avata meille päivän pinon.

Oon lähdössä hetken päästä labraan antamaan verinäytettä ja siksi oon vapaapäivänä näin aikasin ylhäällä. On pakko mennä näin aikasin labraan, kun on yön aikana helpompi olla syömättä. Siis ennen noita verikokeita on oltava 12 tuntia syömättä.

Omassa navassa ei mitään erikoista, tänään kp14, huomenna aloitan terolut-kuurin.

Pahoittelut tädin löytämille, olis saanut eksyä matkalla!

Mutta nyt pukemaan päivävaatteet ja labraan. Palailen myöhemmin lukemaan teiän kuulumisia. =)

Vierailija
2/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri eilistä pinoa loppuun ja ajattelin tulla aloittamaan uuden, mutta täälähän olikin jo maanantai pino aloitettu:)

Eilisessä pinossa oli mietitty sitä, että miksi juuri nyt. Mä en ole koskaan ollut kovin " lapsirakas" ihminen, johtuu ehkä osaksi myös siitä, etten ole joutunut/saanut olla pienten lasten kanssa tekemisissä,ja koen etten " osaa" ola heidän kanssaan. Siksi olenkin hieman yllättynyt omasta kuumeilustani:) Nyt kuitenkin, opinnot on takana, molemmilla on töitä ja se unelma talokin on hankittu, eikä enää meno kenkää vipata( sen verran railakasta oli tuo opiskelija-elämäni, että silloin tuli juhlittua ihan riittävästi) Nyt sitten vain tuntuu siltä, että nyt on se aika. Ja tietysti oma lapsi on ihan eri asia, kuin ventovieraat lapset kaupan kassalla huutamassa kurkkusuorana:)

Meillä mies ei niin kuumeile, tiedän kyllä, että hän haluaa isäksi enemmän kuin mitään muuta. Mutta ehkä juuri siksi hänellä on helpompaa kuin minulla. Hänellä ei kuitenkaan koko ajan pyöri vauva jutut mielessä, toisin kuin minulla;) Hän ottaa asian vähän että tjot (voi kumpa minäkin pystyisin:( )

Mutta kuitenkin yhteenvetoa tuosta sekavaakin sekavammasta tekstistä, Tuntuu vain siltä, että nyt pystymme antamaan lapselle sitä, mitä haluan lapselleni antaa. Aikaa, rakautta ja talouskin on siinä kunnossa, ettei tarvitse ihan hernekeitolla elää:)

Tulipahan vuodatusta heti näin aamutuimaan;) Noh kaikille ihku-enskoille hyvää alkanutta viikkoa ja hirmuisesti plussa tuulia

++++++++++++++++++++++++++++++++

Voitaisiin jo joukolla lähteä tuonne o-puolelle=)

Siru kp 27/28-39...Jännittää NIIIIN kovasti:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas viikonloppuna tullut paljon juttua, äsken yritin kahlata niitä läpi. Itse en kerennyt kirjoitella, kun avokki vei minut viikonlopuksi hotellilomalle =) Tuli vähän yllätyksenä, mutta en pistänyt pahaksi..

Hiljamaarille Onnea kamalasti!!

Juliaana, Tuiskutiusku, anskuliini ja nellamaija jne. : Pahoittelut tädistä!! Seuraavaan kiertoon sitten pidän kovasti peukkuja!!

Niin ja kaikille uusille [color=Purple]TERVETULOA!![/color] Mukavaa kun uusia tulee mukaan!

).( Kp 10 on ja peitot heiluu ahkerasti. Monta litraa on menny greippimehua ja vihreetä teetä =)

Vierailija
4/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut jo kovasti vilskettä tänään :)

Titi-uu84: Tervetuloa joukkoon! Kiva kun tulee uusia, voi kun samaa tahtia lähtisikin plussapuolelle +++++++++

Kiitokset kaikille lohdutuksesta tädin kurvatessa paikalle. Mieli on onneksi kuitenkin tällä hetkellä oikeastaan aika positiivinen ja odotuksia täynnä :) Muillekin tädin riivaamille pahoittelut, eiköhän hypätä koko sakki tästä uudesta kierrosta plussajunaan? ;)

Minä voisin lainata prikulleen noita Sirun sanoja tuohon kysymykseen että miksi juuri nyt. Minä olen kyllä tykännyt aina lapsista, mutta jotenkin en ole koskaan " osannut" olla niiden kanssa ja olen ajatellut että ei minusta ole äidiksi.. nyt kuitenkin kun on ikää tullut niin on tullut myös itseluottamusta ja kun monet ystävistäni ovat saaneet lapsia ja sitä kautta on tullut kokemusta niin on alkanut tuntua että ehkä meillekin olisi aika yrittää lasta.

Toisaalta jonkilainen vauvakuume minulla on ollut jo monet vuodet, mutta aina lapsen hankinta on ollut sitten todellisuudessa aika mahdoton ajatus johtuen opiskeluajan " rellestyksestä" , rahattomuudesta ja etenkin entisistä poikaystävistä. Nyt on sellainen mies josta varmasti tulee hyvä isä, on molemmilla vakityöt, iso omakotitalo, hyvä taloudellinen tilanne ja muutenkin jotenkin sitä tuntee nyt olevansa valmis ja elämä on asettunut uomiinsa. On tasapainoista eikä baareihin ja juhlimaan ole enää hinkua. Ja se tärkein syy on se että olemme päättäneet että haluamme elää yhdessä loppuelämämme ja hääpäivä on sovittuna, olemme valmiit sitoutumaan toisiimme ja lapsiin :) No tulipa syvällinen selostus..

Olikos tällä hetkellä kuinka piinailijoita? Siru ainakin, pidän peukkuja sulle bdbdbdbd..

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

T. Juli kp 2

Vierailija
5/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hurjan ihanalle päästä lopulta näihin ympyröihin. Lievää kroonista kuumeilua on esiintyny jo kotvan ja nyt lopulta mies on samalla asialla:) Pillerit piti siis jättää pois loppukesästä, mutta oltiin molemmat malttamattomia ja nyt tyhjennellään tämä(luultavasti) pitkä kierto, mikäli vanhat merkit pitää paikkaansa.

Pillereitä on siis kulunu liuskakaupalla 6v. Kerran koitin lopettaa PMS-oireiden takia, mut naamataulun iho-ongelmat oli aika karmeet ja puolen vuoden kuluttua alotin Diane novat ja vuos sitten siiryin takas tavallisiin. Iho-ongelmien kanssa tuskaileville: lääkäriltä/ihotautilääkäriltä voi saada reseptillä skinoren voidetta,joka ei vaikuta vauvaan ja jonka kanssa saa olla auringossa. vaikutus alkaa n.kk käytön alottamisesta.

Toivottavasti päästään pian tositoimiin ja ehkä pääsen sisään tähän aivan uuteen maailmaan(greippimehu, limat etc.). Siihen saakka saatan pysytellä hieman taustalla ja samalla tutustun teihin ihanat kuumeilijatoverit:)

Vierailija
6/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Onpas taas rankkaa aloittaa työviikko ihanan viikonlopun jälkeen..mutta ainakin nätit ilmat näyttäisivät jatkuvan!

Tervetuloa uusille!

Pahoittelut niille, jotka joutuivat päästämään tädin kylään..Juliaanankin huopmasin vasta kun luin äsken noita eilisiä..pahus sentään! =/

Iisa: aivan varmasti lähdetään kahdestaan o-puolelle! vieläkin hyvä fiilis..mieskin eilen illalla vielä sanoi, että toivottavasti siellä nyt jo olis vauva..=)

Jessica: hienoa nähdä taas suakin..mäkin unohdin ne sun nettiongelmat =) missäpäin teillä on venepaikka jos saa udella? =)

ON: kp 20/28-30..nännit on vieläkin arat, mutta aloin sitä sitten vähätellä eilen kun luin muiden juttuja, että sellasta saattaa esiintyä kun lopettaa pilsut..toiveikas jaksan silti olla ja yritystä ei ole puuttunut =)

Tsemppiä piinailijoille!

Ja ihanaa viikonalkua kaikille tasapuolisesti =)

t. poppis

Vierailija
7/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos juli=)

Tuntuu, etten meinaa housuissani pysyä ja vatsassa lentelee perhosia, jännittää aivan mielettömästi. Iltaan tosiaan pitäis lähtee, mutta nyt en kyllä pysty ajattelemaan mitään muuta kuin piinailuani. kp 32 pitäis tädin kurvata paikalle, ainakin sen perusteella, mitä laskeskelin tuosta ovulaatiostani. Niin ja mulla on vain kerran ollut kierto tuon 39 päivää, en tiiä miks se niin venähti, Normaalisti tuo 28-32. Haluaisin NIIIIN kovasti jo testata.. En kyllä oo niin rautahermonen kun monet teistä, luulen että testailen jo ennen tuota kp32 niin malttamaton olen(jos ei täti sitä ennen tänne kurvaa)

Kuinkahan herkkiä nuo mammaksin testit ovat??? Yksi prediktorin testikin kaapista löytyy, mutta olen saanut sen käsityksen, että ne eivät kovin herkkiä ole, vai?

Anteeksi kovasti omanapainen tilitykseni. Olen yksin kotona enkä viitti tuolle koirallenikaan näitä juttua vuodattaa, johan sekin minuun kyllästyy;) Toivottavasti te ette=)

Siru*jolla pikkupää meinaa kohta seota lopullisesti*

Vierailija
8/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut täältä oman navan ympäriltä ollenkaan huomata, että joukkoomme on tullut lisää uusia kuumeilijoita.

[color=cd00cd]TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE KUUMEILEMAAN MITÄ IHANIMPAAN JOUKKOON=)[/color]

Vierailija
9/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

han_: hyvä tuo sun tilasto! niin no voisi kai siitä jonkin yleistyksen vetää ensimmäistä lastaan kuumeilevien keski-iäksi, aikarealistinenhan tulos tuo on. Tosin jostain joskus osui silmään että ensisynnyttäjien keski-ikä olisi noin 28 vuotta, mutta mehän tässä vielä kuumeillaan. tuo keski-ikä ehtii noustakin siihen mennessä kun synnytettäisiin. ;)

ja paju ihan uutena heti aamusta, tervetuloa! Kiva kun uusia tulee!

siru: muakin jo jännittää sun puolesta! ei kai siitä mitään haittaa ole jos testailet jo piankin, kyllä siinä jo jotain pitäisi näkyä tai jos ei näy niin testaat sitten myöhemmin uudestaan. Mutta tämähän on juuri se paikka jossa näitä juttuja voi purkaa, me ollaan koiraakin kärsivällisempiä. :)

Muitakin piinailijoita oli, peukut pystyyn kaikille!

ihanaa viikonalkua kaikille, iisa

Vierailija
10/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitoksia kovasti kutsusta tänne ensikoiden joukkoon!!! Tuntuu niiiin hyvältä kun saa jakaa ajatuksiaan täällä kaikkien muiden samassa tilanteessa olevien kanssa! Ajatukset pyörii niin kovasti nyt vaan tässä yhdessä asiassa, että meinaa mennä järki... niin ja kun olen tehnyt sen päätöksen että en haluaisi sanoa kellekään läheiselle ja tutulle tästä asiasta, sen pitäisi olla täysi yllätys sitten kun totean että nämä oireet nyt oikeasti viittaa omaan beibiin! :)

Soitin äskön terveyskeskukseen ja ajattelin varata aikaa lääkärille. Siellä vastasi semmonen hoitaja-täti ja kyseli kaikkea että miksi ja milloin jne... hetken höpettyämme hän totesi että odottele nyt vaan pari viikkoa ja tee sitten raskaustesti, sen jälkeen jos se näyttää positiivista niin varaa aika neuvolaan. MUTTA HITSI VIE KUN MINÄ EN JAKSA ODOTTAA PARIA VIIKKOA!!! ;) Kaikista ärsyttävintä on kun itse on niin varma asiasta, mutta hyväksyy myös sen että ainoa varma asia on epävarmuus... huh!

No mutta, jos tässä nyt jaksaisi edetä rauhallisesti ja mukavasti, tänne palstalle vaikka välillä kirjotellen! Oikein muksua päivää kaikille ja kiitos kutsusta tänne ihanalle palstalle vielä kerran!

Vierailija
11/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä Keski-Pohjanmaalta!! =) Aivan ihana ilma, aurinko paistaa siniseltä taivaalta ja linnut laulaa. Varjossa on jo meidän mittarin mukaan jo 20 astetta!!! Tulee varmaan ihanan lämmin päivä.

TOSI PALJON ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE (nimimerkkejä en enään muista)!! =) Paljon vaaviliimaa ja tarrasukkia mukaan!! =)

Mies tuli eilen kotiin Tallinnan reissulta. Olikin ollut ikävä jo! =) Onneksi alkaa tämä flunssa jo helpottaa.. Kävin siis pe:na päivystyksessä, kun epäilin, että mulla olisi poskiontelontulehdus. Ja niinhän se oli. Eli nyt on sitten antibioottikuuri päällä :( Muuten olo alkaa jo olla aika terve.

Nyt kävin aamulla verikokeissa, ottivat sitä " s-progesterooni-arvota" varten. Nyt sitten ootetaan loppu kuulle ja sitten sen näkee, saanko CLOMIFEN-lääkkeet. Aatelkaa, jos mulle määrätään ne lääkkeet, ne tehoo muhun niinku pitää ja sitten hyvällä tuurilla olen jo loppukesästä raskaana! :) HUI KU ALKO JÄNNITTÄMÄÄN!!! =)

Anteeksi oma napaisuus, mutta olen jotenkin niin innoissan!! Tekeeköhän tämä kesäinen ilma sen?? =)

KIRJOITTELEN TAAS PIAN!! :)

=) Lisbet (kp 23/25-..)

Vierailija
12/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken pitkän litanian, ja kun yritin lähettää viestin, niin kaikki hävisi - voihan ^¨äölflk*

No eipä tässä muuta, kuin Killalle sympatiat - mäkin olin koko viikonlopun töissä. Eipähän tullut ainakaan auringonpistosta!

Ja Poppis; meidän vene on Raisio-Naantali -akselilla. Yritän täällä pysyä anonyymina ; ) Se on aika pieni, lähinnä kalastuskäyttöön ja päiväreissuihin hankittu. Haaveena olis kyllä joskus vielä hankkia oikein kunnon matkavene... Kävittekös pitkällä venereissulla viikonloppuna?

Nyt pakko tehdä töitä, niitä on näköjään kertynyt taas viime viikolla haaveillessa aikamoiset pinot!

Mukavaa maanantaita kaikille ja nauttikaa auringosta vielä ennen kuin loppuviikosta viilenee : )

- Jessica -

Vierailija
13/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lämmin, taas vaihteeksi. Minullakaan ei tänään koulua, joten oon nyt sitten tehnyt viimeisiä kotitehtäviä, jotka pitää palauttaa ensi maanantaihin mennessä.

Pakko vähän hehkuttaa, mutta oli tullut päätös sivuainevalinnoista (opiskelen siis ensimmäistä vuotta) ja pääsin erityiskasvatuksen sivuaineeseen!!! :D Olin niin mielissään, kun sinne on kuulemma ollut vaikea päästä. Suurinosa on päässyt vasta kolmantena vuonna, mutta ehkä kun tänä vuonna meikäläisiä ei aloittanut kuin se parikymmentä on vaikuttanut siihen, että kaikki halukkaat ovat päässeet lukemaan kyseistä sivuainetta. Mutta mitä väliä, pääasia on, että pääsin lukemaan sitä, mitä halusinkin! :)))))

No, se siitä. Muuta uutta ei omaan napaan kuulukaan. Kp12 menossa, ja vielä ei olleet lämmötkään koholla, joten ovis on vasta tuloillaan. Tuolla remonttimiehet häärää meidän keittiössä, on siis meneillään koko talonyhtiön putkiremppa ja hirveä kolina ja poran pärinä vaan käy. Voisipa vaikka lähteä lenkille, ettei tarvitse olla täällä ahdistumasta tästä metelistä (ja pahin on vasta tuloillaan... Meinataan lähteä evakkoon tuossa heinäkuulla, kun tulevat laittamaan meidän keittiön ja vessan/kylppärin putket uusiksi, nyt ne vaan tekee jotain valmisteluja tuolla...).

[color=red]Plussatuulia piinailijoille!!!!++++++[/color]

Vierailija
14/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena tulen minäkin tähän ihanaan ketjuun :) Hieman voin itsestäni kertoa: ikää on mulla 25, miehellä 26 vuotta. Itse opiskelen, mies töissä. Pillerit jäi pois ihan vasta, joten ekoja luomumenkkoja tässä odotellaan tulevaksi (tai siis EI TIETENKÄÄN odoteta, mutta kun ei aavistustakaan kierron pituudesta, niin ei kovin suuret toiveet näin ensimmäisenä kuukautena). Joskus muinoin kierto on ollut 30 pv, ja sen mukaan ovis sattuisi äitienpäiväksi :) Sen on pakko olla enne, onhan??!!

Rinnat on olleet tosi arat pillereiden poisjäämisen jälkeen (yasminit) ja vatsassa tuntuu juilintaa välillä, joten varmaan jotain omaa hormonitoimintaa siellä tapahtuu. Tästä on hyvä aloittaa!

Onnea plussanneille suunnattomasti, toivottavasti minäkin (+muut kuumeilijat toki!) kohta pääsemme ilmoittamaan saman ilouutisen :)

Serenity

Vierailija
15/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaan heippa tästä pinosta ja toivon kaikille pikaista plussausta!!!

(Eli Killa, mut voi poistaa ensikoiden esittelypinosta)

Itselläni tuo vauva ei ota tullakseen ja taidan siirtyä Vilttiketjuun, on enemmän kohtalotovereita siellä.

Siis aurinkoista kevättä kaikille Ensikoille ja plussatuulia matkaan!

Haavemaa

Vierailija
16/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, nyt tuntuu ihan siltä että vois olla ovis menossa! Mutta en voi olla varma kun oon ihan aloittelija sitä bongaamaan... Laskin edellisen kierron perusteella ovulaatiolaskurilla mahdollisen ovulaation ajankohdan ja laskuri antoi päivän 9.5. Tosin jos kierto vähänkin heittelee niin voihan se ovis olla jo tänäänkin! Kun tuossa äskettäin tulin koulusta niin autoa ajaessa vihloi oikean puolen munasarjaan ja ennen sitä koulussa poskia kuumotti aivan mielettömästi. Mittasin ihan äsken lämmön niin mittari antoi lukemat 37.5 eikä todellakaan ole kipeä tai flunssainen olo, päin vastoin tuntuu ettei malta pysyä aloillaan, tekis mieli vaan touhuta koko ajan! Limakin on maitomaista ja juoksevaa. Mitä mieltä kokeneemmat oviksen bongaajat on? Onko ovisoireita vai kuvittelenko vain? No lämpöä ei ainakaan voi kuvitella...

Vierailija
17/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä teidän mielestä tyhmä kysymys, mutta kun olen uusi täällä pinossa niin voisko joku vähn valaista minuakin, että mikä se tuo täti oikein on? Vaikuttaapi pahalta olennolta!

Vierailija
18/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain!

Kaikille piinailijoille bdbdbdbdb ja +++++++++pölyä!

Titi-uu ja muut uudet ja miksei tietty vanhatkin nostin kauvas hautautuneen pinon josta löytyy palstalla käytettävien slangisanojen " suomennokset" . Otsikko taisi olla palstaslangia uusille kuumeilijoille, mutta saa niitä toki täältäkin kysellä =)

Aurinkoista maanantaita täytyy koitaa ehtiä myöhemmin uudelleen kirjoittelemaan!

-hapö-

Vierailija
19/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Hiljamaarille plussasta ja lohtuhali tädin yllättäneille. Viikonloppuna oli ollut keskustelua siitä, että miksi juuri nyt on aika perheenlisäykselle. Itsellä on mittarissa ikää jo 30 vuotta, joten se kello tikittää... Vauvakuume on ollut varmaan aina kroonisesti, mutta minä yritän aina " järkeille" asioita (ja miettiä vähän liikaakin) ja nyt olisi elämä siinä mallissa, että lapsi sopisi kuvioihin (onpa hirveästi kirjoitettu, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan). Minulla on opiskelut takana ja molemmilla vakituinen työ (mies opiskelee viikonloppuisin, mutta jos vauva meille nyt suotaisiin olisi miehen opintoja enää reilu lukukausi jäljellä kun vauva syntyisi ). Olemme olleet yhdessä kohta 13 vuotta ja jo seurustelun alussa keskustelimme, että " hankimme" lapset vasta kolmekymppisinä. Onpahan rilluttelut sitten rilluteltu (no eihän se elämä lapsen saantiin lopu... mutta pahin menohalu on jo takana).

).( " luulosairausoireet" (=raskausoireet) senkun jatkuu. Nyt menossa kp 21/26 ja maha on turvoksissa kuin mikäkin (ja minulla siis ei ole ollut koskaan ennen mitään oireita. Täti on pyyhältänyt lähes kellontarkkuudella paikalle 26 päivän iltana). Oviksesta asti olen tuntenut nippailuja mahassa ja nännit käyttäytyvät oudosti ;). Tosin nyt sitä tarkkailee kehoaan aivan eri tavalla kuin muulloin ;).

Plussapölyä kaikille enskoille

Fayfiorina

Vierailija
20/29 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paju-82, Sininpilvi ja Serenity tervetuloa joukkoon!

Hanille onnittelut sivuaineesta =). Hieno juttu!

Kp 22/29 ja ovis taitaa olla vasta nyt. Pitkän aikaa olen jo ovista luullut olevaksi, mutta ihan oikeasti se taitaa olla juuri nyt. Miestä en ole saanut petipuuhiin viikkoon, eikä hän nytkään vaikuta yhtään suostuvalta. Mikä hitto sitä oikein vaivaa? Puhuu kovasti, että haluaisi vauvan mutta ei kuitenkaan näytä tajuavan, että sen eteen pitäisi tehdäkin jotain. Annetaan mies vaihdossa ja halutaan tilalle vähän innokkaampi mies =(. Ärsyttää ja itkettää.

Emma