~HUHTIHIPPUSET vko36~
Heipä hei!
Aloitin uuden keskustelun, kun en löytänyt tälle viikolle aloitettua?
Ekaa kertaa nyt kirjoittelen tuon esittelyn jälkeen.. Jotenkin on vielä vaikea uskoa, että ihan oikeasti meille on taas tulossa vauva ;)
Pahoinvointikin sitten alkoi tänään :( En aamulla edes sängystä ehtinyt nousta, kun juoksin jo vessaan. Ja tietenkin eka vessa oli jo varattu, että oli TOSI lähellä ettei tullut lattialle. YÖKS!
Kovasti olen tässä jo pähkäillyt sitäkin, että pitäisikö käydä siellä yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Kohta kun alkaisi viikkoja olemaan sen verran, että varmasti näkyisi se sydämen syke. Kuitenkin vähän pelottaa, että taas tulisi sellainen tuulimuna-raskaus...
Onko joku huhtihippusista jo käynytkin tarkistamassa?
Mutta nyt jatketaan töitä...
Tuittuli rv6+4 ?
Kommentit (52)
ompas tänään ollu hiljasta, ihmettelin itsekin ku tuossa aikasemmin päivällä kävin kattomassa että oisko huhtikuisille alotettu uuden viikon ketju eikä ollut, enkä tietenkään itsekään jaksanu sitä tehä;)..
Varasin tänään eka neuvola-ajan ja se olis sitten ensi viikolla, silloin ois menossa yhdeksäs rv. Valittelin tuossa aiemmin niistä selkä/kylkikivuista ja tuli vaan mieleen kun lueskelin jotai neuvolakirjasta jonka sain kuopusta odottaessa, että ei kai vaan ne kivut oo lantion löystymistä. ne oireet nimittäin passais aika hyvin siihen. Muilla kokemuksia semmosesta?
Jotenki oon vielä varovaisilla mielin tän meidän pikkusen suhteen. En oo käyny ultrassa tai mitään, toivon vaan et jos kuulus sit eka neuvolakäynnillä jo sydänäänet. En millään muista että millä viikoilla on noilta toisilta muksuilta kuullu ne.
Miehellä alko tänään taas koulu, ja me oltiin pitkästä aikaa muksujen kans kolmestaan kotosalla. Ihan mukava alottaa taas kunnon arki, ainakin vielä :D
Mutta nyt lähden noitten mun miesten seuraksi pöytään, heips:)
Gaya rv 7+2
Hei kaikille! Taidan mie raskaana olla, tänään ajoi ambulanssa valtatiellä vilkut päällä meidän ohi ja mie kävin itkemään :)!!! Eli aikas herkällä mielelä täällä mennään. Muuten olo on ihan loistava, ihan kuin ei raskaana olisikaan. Tänään varasin ultraan ajan ja se on jo ensi viikon torstana, eli rv 11+1, tosi ihanaa, saa tietää, että varmasti masussa kaikki hyvin ja oikeilla paikoillaan :D. Jännittää myös, että siirtyykö laskettu aika eteenpäin ja miten paljon, jos siirtyy. Tän nuorimmaisen imetyksen päättymisen jälkeen ei ehtinyt tulla kuin yhdet kunnolliset kuukautiset ennen tätä raskautta, joten kierrosta ei niin mitään käsitystä.No siirtyy tai ei, kunhan kaikki vaan olisi hyvin.
Nyt hermostuu pikkumies, taitaa tarvita illallisia nokosia.
Niina rv 9+5
..no ei mun sentään ole vielä tarvinnut oksentaa :-/, mutta melkoista etomista on. täytyy heti aamusta syödä usein ja vähän kerralla. Töissä ollut melkoista suunnittelua milloin löytyisi sopiva rako syökästä pikkasen ja kenenkään tietämättä!!! en halua paljastaa ennenkuin ihan mahdotonta peitellä. Älytön kumpu jo onkin ja siirryin työpuvussa s housuihin xs:n sijaan. Tämä raskaus nimittäin vaikuttaa taatusti jatkuuko määräyskirja...niin naisvaltaista kuin meillä onkin, mutta syrjintä on jokapäiväistä!
..ja tajuton väsymys. tekisi mieli heti töistä tultua nukahtaa mutta ei. pojat odottavat ruokaa ja seuraavan päivän ruoka tehtävä valmiiksi. Heti kun mies kotitutuu niin vahdin vaihto ja oikaseen. Nyt tuntunut noita vihlontoja, kohdun kasvua vai?
..alkuraskauden ultrassa ei ole käyty. Täytynee luottaa että kaikki on hyvin, enemmänkin tekisi mieli ultrata että onko niitä vaan yksi kun kumpu on melkoinen. No odotellaan rauhassa. Eka neuvola vajaan kahden viikon päästä..ja ultra kai joskus syyskuun lopussa.
Hauskaa illan jatkoa ja mammat eikun lepäämään :-) **************
-klematis- ja pikku-ukko rv8-9
Mulla oli viime viikon lopulla parina iltana huono olo, mutta sen jälkeen vain lievää etomista välillä. No, eipä tässä auta kuin odotella, ultraan vielä 5-6 viikkoa. Esikon kohdalla pahoinvointi loppui jo vkolla 7 ja raskaus oli muutenkin fyysisesti tosi helppo. Kuopuksen kohdalla oli sit hirveä väsy ja pahoinvointiakin ja kaikkea muuta pientä. Mutta siis oikeasti molemmat raskaudet olivat helppoja. Eli nämä huomioon ottaen pahoinvointi voi loppua aikaisin ja kaikki olla silti hyvin, mutta kumminkin vähän epäilyttää.
Alkuraskauden ultraan en ole siis menossa. Hirveästi tekisi kyllä mieli, mutta kun ylimääräistä rahaa ei ole, niin....Eikä aiemmissakaan olla käyty, en ole edes ehdottanut miehelle kun olen ihan varma, että hän tyrmäisi ajatuksen.
Pitäis lähteä viemään roskia. Bioroskat olivat vähän liian kauan keittiön kaapissa ja hirveästi banaanikärpäsiähän sieltä löytyi. Pikkueteinenkin on täynnä roskapusseja ja ulkonakin niitä on muutama. Mua ihan oikeasti kauhistuttaa ajatus, että joku tulisi käymään. Meillä on hirveän sekaista ja sotkuista!!!
JOtenkin vaan raskauden takia antaa itselleen enemmän anteeksi ja luvan olla laiska.
Nyt puen ja sit viemään niitä roskia.
Ninnu rv 6+4
heipä hei!
hauskaa viikonalkua kaikille!
joku / jotkut taisi mainita pahoinvoinnin jo helpottaneen. niin myös täällä. ei sitä alunperinkään paljoa ollut, mutta nyt tuntuu että sekin vähä on hävinnyt. väsymyskin on helpottanut. edelleen otan torkkuja kyllä, se on niiiin mukavaa. ;)
kävin tänään pitkästä aikaa jumpassa ja olin ekaa kertaa sellasella tanssillisemmalla tunnilla. :) on ollut parin viikon tauko, kun oltiin vähän flunssassa ja muuta, mutta nyt oli niin kiva olla siellä taas. ja jotenkin se tuntui paremmalta kuin joku pump tai vastaava. mulla ainakin tuntuu jo jotenkin siltä, ettei sellanen runttaaminen oikeen houkuttele, enemmän kaipaa kaikkea pehmeää liikuntaa. tiedä sitten onko laiskuus iskenyt, vai onko se oikeesti tää raskaus...
ens viikon lopulla oon menossa käymään neuvolassa, kuunnellaan sydänääniä. jos vaikka kuuluis jo. toivottavasti kuuluis, olis niin mukava. jännittää kyllä vähän. sillon ekakäynnillä oli viikkoja vielä niin tosi vähän, ettei ees yritetty niitä kuulla. joku kyseli varhaisultrissa käyneitä, mutta ei mekään olla menty. rahaa ei ole yhtään ylimäärin, harmi kyllä. mutta eiköhän pienen aikanaan sitten ultrassa näe.
eipä kai muuta. hyvää vointia! t.VadelmaMama rv 8+2
Onko kellään muulla maha koko ajan turvoksissa? Mulla on koko ajan sellainen " menkkapöhö" mahassa ja housut kiristää vyötäröltä. Olo on muutenkin laiskanpullea. Pitäs tehdä sitä ja tätä ja kuntoilla ja siivota ja ja ja ... ja laiskottaa.
Edellinen alkuraskaus kun meni töissä, niin tuntuu, että se oli helpompi. Nyt kun olen vielä hoitovapaalla (palaan kyllä välissä 6 kk:ksi töihin), niin on varmaan aikaakin miettiä oloaan enemmän. No, kunhan tässä välissä päästään ihmisten ilmoille... Kuvotusta ei ole onneksi ole enää ihan niin usein. Josko tämä tästä.
Vointeja,
8+3
Ninnu: Meillä on kans kamala kaaos koko ajan. Ehkä sekunnin verran ehtii olla välillä siistiä, mutta sit kaikki taas levähtää yhdeks kaaokseks. :/ Eikä yhtään huvittais ja jaksais koko aikaa olla siivoomassa... Täytyy vaan tosiaan toivoo, että ei tuu ketään yllätysvieraita. :)
Niina: Mua taas alko itkettää, kun Karolina Kluft voitti sen MM-kullan 7-ottelussa. Olin niin onnellinen sen puolesta. :D
Tuittuli: Mä kävin varhaisultrassa. Sen jälkeen en oo miettiny, että meneekö kesken tai mitään, kun se lääkäri oli niin optimistinen ja vakuutti että hyvin menee loppuun asti. :)
Annika: Mulla ainakin on ihan hirvee maha... ja sen on melkeen pakko olla turvotusta, kun ei tässä vaiheessa se kohtu oo juuri minkään kokonen. :)
Mä kävin eilen neuvolassa ja se terkka sano, että mun pitää mennä kertaa sokerirasituskokeeseen. PLÄÄH! Ihan tyhmää, mut ei kai siinä muukaan auta.
Muuten oli kaikki ok. Tosin hemppa oli laskenu jälkitarkastuksesta jonkin verran, että saas nähä putooko se minkä verran täs raskausaikana. Heidistä se ei laskenu ollenkaan.
Eipä kai muuta tällä erää. Moikka.
Burde 9+2
Ajattelinpa esittäytyä ja liittyä samalla tälle listalle:) Olen Elisabeth ja asun ruotsissa. Ikää minulla on 35 ja kolmatta lasta odotan. Takana kaksi km:ää eli vieläkin on tästä raskaudesta epävarma olo. Epäusko kalvaa kahden epäonnistuneen raskauden jälkeen...ei kiva:(
Viime viikolla kävin neuvolassa 8+1 ja sain nähdä pienen alun ja sydämen lyönnit, se lohdutti:) Täytyy elää päivä kerrallaan, vaikka se on niin vaikeaa.
Minut vois lisätä tuolla listalle. Laskettu aika olis 9/4.
Terveiset kaikille!
Täällä tuntuu osalla olevan nuo pahoinvoinnit ohi ja toisilla taas tuntuu edelleen jatkuvan. Harmi... Mulla itselläni tuntuu jo helpottavan jos vaan jaksaa kokoajan olla pupeltamassa jotain. Jos nälkä ehtii tulla niin sitten on sata varma että mikään ei maistu kuvotuksen takia. Tosiaan tuntuu siltä että koko ajan on kauhea nälkä. Inhottavaa, tässähän paisuu kuin pullataikina kun jatkuvasti syö jotain. Pitäisi vissiin pysyä terveellisellä linjalla, että ei kerää turhia kiloja vaan syömisen ilosta, kun en nyt muutenkaan mikään keijukainen ole. :) Varmaan muistutan ensi vuoden puolella lähinnä norsua. Hih, sitä odotellessa.
Hyvä kaverini on myös raskaana jä hänelle on laskettu aika maaliskuussa. Tässä eräänä kauniina päivinä vertailtiin esikoisten raskauksia ja mie kehuin että musta on oikeastaan hauska olla raskaana kun ekan kanssa meni tosi helposti. Alussa ainopastaan tätä pahaa oloa, mutta en ole nytkään kertaakaan joutunut pönttöä halaamaan. Kaveri taas on ollut molempien raskauksien takia tiputuksessa kun pahoinvointi on ollut niin voimakas. On nää elimistöjen ja raskauksien erot ihmeellisiä.
Miekään en ole tuossa alkuraskauden ultrassa käynyt. Parin viikon päästä on kuitenkin tuo npultra. Täytyy sinnitellä siihen asti. Kuten Gayallakin mulla tuntuu kyljissä villtoja ja kipuja varsinkin äkkinäisten liikeiden yhteydessä, mutta uskon että nuo on niitä liitoskipuja tai kohdun kasvamisesta johtuvia kipuja. Täytyyhän siellä siis elämää olla jos kohtukin kasvaa. Näin pitänee uskoa.
Mulla on tänään eka neuvola. Hih, hieman jänskättää taas. Kuten Burdekin niin laittavat minutkin tietenkin tuohon sokerirasitukseen. En kyllä millään haluaisi kun viimeksikin siitä tuli niiiiin kauhea olo. Hb arvot puolestaan tulevat varmaan laskemaan taas tämän raskauden aikan kuin lehmän häntä. Yritin viimeksi juoda tuota kräuterblutsaftia ... tai miten se nyt tavataankaan ... mutta en pystynyt, vaan mehu tulee ylös. Rautatabletit taasen tekevät mahan kovaksi. Muilla mitään hyviä ideoita hempan nostamiseen?
Kuten Annikakin mie tunnun olevan myös ihan turvoksissa vähän vaihtelevasti. Toisinaan housut pingistää kauheasti ja toisinaan ei mitään onkkelmaa. Pitäisköhän juoda vettä enemmän vai vähemmän .. hmm.
No, mutta kertoilen neuvolakuulumisia myöhemmin. Toivotaan ukkovarpaat pystyssä että tenavan sydänäänet jo kuuluisi. :) Mites muilla ekat neuvolat on mennyt?
Hyvää tiistain jatkoa!! xxx
Jo-an 10 +
Kirjoittelen taas vähän kun tuo neitikin jo meni päikkäreille.
Mäkin kävin siis varhaisultrassa, ja meillä oli myös tosi optimistinen lääkäri ja kaikki oli todella hyvin. Ei itselleen kuitenkaan mitään voi kun miettii että mitö jos..
Mulla on jo aikamoinen pömppö myös. Ehkä tämä toinen raskaus todella alkaa näkymään aiemmin? Esikon kanssa ei tarvinnut äitiysvaatteita miettiä ennen rv 18, mutta nyt tuntuu että kaipa ne tuolta kaapista kohta joutuu kaivelemaan ;) Toisaalta tämä pömppö oikeasti jo näyttää vauvapömpöltä, kun taas ensimmäisen kanssa se oli sitä läskimahaa vaan alussa, ennenkuin se oikea vauvamaha muodostui.
Mä olen edelleen jatkanut urheilua entiseen malliin. Edelleen käyn pumpissa, combatissa, stepissa, peppu vatsassa jne. Ekassakin raskaudessa urheilin ihan loppuun asti, kevyemmin vaan, vaikka olihan se loppuaika sellaista vaappumista ;)
Muuten ei kummempia. Mitään oireita ei oikeastaan ole, kuin se väsymys. Torstaina on eka neuvola, vaikka tuskin siellä mitään erityistä tulee. Sitä ekaa virallista ultraa siis odottaessa....
Browniette 8+4
Voi kun mäkin pääsisin näistä pahoinvoinneista, mutta ei taida onnistua ennen kuin lähempänä sitä 12 viikkoa, niin kävi viimeksikin ja oli ihan kamalaa, kun JOKA PÄIVÄ sai vähintään kerran käydä sitä pönttöä halailemassa :(
Ei mekään sitten taideta siihen alkuraskauden ultraan mennä. Puhuttiin illalla miehen kanssa, että ehkäpä me jaksetaan tällä kertaa odotella sitä np-ultraa. On kuitenkin niin paljon kaikennäköistä kotona, että aika menee nopsaan. Varsinkin siis nyt kun mies on innostunu ajatuksesta, että rakennettaisiin uusi talo... Mä kyllä jo vihjasin, etten mammalomaa halua siihen käyttää, katotaan nyt sitten kuin käy, kun on jo kovasti tontteja katellut, mutta vaikeaa on löytää niin iso tontti, että saataisiin yhteen tasoon rakentaa.
Meidän pömppömaha taitaa pömpöttää ihan muun takia kuin vauvan :) Ja kun tosiaan noita kiloja on jäänyt edellisistä raskauksista, niin ei kauheasti osaa ulkopuoliset ajatella, että olisi uusi vauva tulossa. Ja eihän se tosiaan näillä viikoilla juuri ole kasvanutkaan. Tuntuu kyllä, että muut on jo NIIN pitkällä, melkein kymmenen jo monella täynnä -tai ylikin! Mutta perässä tullaan...
Ekaa neuvolaa ei ole ollut, ja ajattelin sen varata jonnekin 10 viikon paikkeille, juuri ennen ultraa. Ei huvita yhtään aiemmin sinne neuvolatätin juttusille mennä, kun on sellainen hösö-hösö. Ja yrittää varmaan taas laittaa siihen sokerirasitukseenkin. Viimeksi sain sen hyvin vältettyä, kun olis ollut heinäkuussa ja sillon oli kaikki lomalla :)
Nyt täytyy sitten keksiä jotain muuta selitykseksi...
Jaahas, töitä taas joten palaillaan myöhemmin...
Tuittuli (rv 6+5?)
Meillä on siis ihan ekä neuvola takana ja hyvin meni. :) Viikkoja neuvolantäti (tai siis tyttö oikeastaan) sai kasaan 10 + 1, joten niillä nyt mennään eteenpäin tuohon npultraan asti, josko siellä sitten tarkentuisi. Laskettu aika siis siirtyi maaliskuun viimeiseksi, mutta taidan kuitenkin pyöriä täällä huhtikuisissa kun tuo esikoinenkaan ei halunnut millään tulla maailmaan ajoissa. Eli varmasti mennään kuitenkin hutikuun puolelle luulen ma.
Parasta kuitnekin tuossa neuvola käynnissä oli, että saatiin kuin saatiinkin ne sydän äänet kuuluviin. ;) Pikku sydän siellä takoi ainakin miljoonaa eli kuullsoti ihan junan kolinalta. Huh, nyt jo hiukan uskaltaa huokaista. eteenpäin ollaan menossa.
Meillä myös on haaveissa oma uusi talo kuten Tuittulilla. taitaa vaan nyt toistaiseksi jäädä.
Vatsa ja perhe huutaa ruokaa, joten palaillaan taas. :)
Jo-an 10+ 1
Minä täällä lueskelin viestejä ja ihmettelen, että mistä pahoinvoinnista te puhutte :). Itellä kun ei vieläkään mitään siihen viittaavaakaan, ainoastaan välillä väsyttää vähän enemmän. Noh, jospa tässä ois vielä aikaa niitten oireittenkin tulla. Vieläkin epätodelliselta tuntuu olo tämän asian suhteen.
Siivouksista oli myös puhetta. Täällä on melkonen sekamelska, ja vieraita tulossa huomenna. Tosin heitä on varotettu, että voipi olla kortilla istumapaikat. On nimittäin alotettu keittiökaappeja vaihtamaan, seinistä panelit ja entiset kaapit pois ja arvatenkin tää tupa ihan täynnä noita alakaappeja ja jääkaapit ja hellat keskilattialla... Että semmosta. Mutta jospa ennen talventuloa sais valmiiks. Meillä tämmönen vanha rintamamiestalo, vessa on seuraavaks remontin tarpeessa. Samoten leivinuuni pitäs jossain vaiheessa laittaa uusiks... Noh, pikkuhiljaa. Hups, jopas innostuin selostamaan!
25.9. ois vasta eka neuvola ja ultra samalla, kamalan pitkä aika. No, onneksi on lomaviikko tuossa välissä, kävästään vähän reissussa.
Mutta nyt tekemään huomiseks ruokaa, aattelin vaikka pinaattikeittoa keitellä tässä iltani kuluksi :)!
Mäkin ajattelin vähän kirjotella kuulumisia. Etominen jatkuu ja varsinkin kun sitä ajattelee, niin etoo vielä enemmän =( Kahvia juon ihan liikaa, niinkuin normaalisti ja siitä tulee paha olo, välillä jää puolet juomatta kun ei mee alas.
Aikas moni on jo käyny ekassa neuvolassa, mäkinhän kävin viime viikolla, sillon oli rv 8+5 ja terkka meinas, ettei kannata edes kokeilla sydänääniä, kun reppana on niin pieni vielä. Mulla oli hb muuten huikeat 142, mikä on mulle tosi hyvä, toivottavasti ei tarvii ollenkaan lisä rautaa- pitää syödä mönipuolisesti ja paljon ruisleipää=)) Mullakin on muuten tulossa sokerirasitus, kun on tota ylipainoa ja kun eka muksu oli syntyessään 4960 g, niin automaattisesti joka raskaudessa testiin joutuu...
Näin muuten ihan karmeaa keskenmeno unta yhtenä yönä=(( Heti aamulla menin vessaan tarkistamaan tilanteen, onneksi ei ollut mitään km oireita.
Eilen käytiin kuopuksen kanssa 3v neuvolassa ja neitistähän tuli ihan äitin vauva, eikä olis alkanut neuvolan tätin kanssa millekään! Ei näyttäny miten hypätään, eikä meinannut sanoa mitään- iski reppanalle kauhea ujostus!!
Parin viikon päästä pitäis lähteä Habitare reissuun, pari yötä ollaan Helsingissä ja kaikkihan on menossa kauheesti iltarientoihin=)) Varmasti tulee herättämään ihmetystä kun ei meikäläiselle sitten juomiset maistu, en siis yleensäkään hirveästi juo, mutta seurassa on ihan kiva lasillinen tai pari ottaa. Mitäs mieltä ootte, kannattaako edes yhtä siideriä juoda??
syysterveisin Tuija + pikkuinen 9+4(muistaakseni)
mä en ole esittelyn jälkeen kerennyt/kyennyt kirjoittelemaan..on pahaolo kokoajan..aamusta iltaan..illasta aamuun kuvotusta,kuvotusta. Pari kertaa olen joutunut myös oksentamaan..aivan kamalaa! Mun ekassa raskaudessa mulla ei ollut mitään oireita koskaan,hiukan selkäkipua lopussa sekä suonenvetoa..siinä kaikki! Mulla on tosi vaikeaa olla " salaisesti" raskaana töissä kun pahaolo riesana..ja mun työ sellaista ettei niin kovin helposti myös lähdetä oksentelemaan..jos tää olo vielä pahenee on mun pakko hakea saikkua. Lisäksi olen kärsinyt myös alavatsa nippailuista,mutta luultavasti kohdun kasvukipuja ovat. Mulla 19.9 varhaisultra yksityisellä..silloin viikoja 8+6, eka neuvola myös samalla viikolla. Pakko tässä on kaiken keskellä kuitenkin ajatella positiivisesti..ja nauttia tästä raskaudesta,tää on kuitenkin todennäköisesti mun toinen ja viimeinen raskaus:)
-kuminauha-6+5
pari uutta taisi tulla lisää, kivaa! :)
tuikku pohti siiderin juomista, mutta itse en kyllä ota/ottaisi mitään. tietysti se on jokaisen oma asia, mutta etenkin alkuraskaus on niiiin herkkää aikaa alkiolle/sikiölle. entä alkoholiton siideri/olut? maistuvat ainakin mun mielestä aika oikeilta, ja lasissakin näyttävät aidoilta. jos siis haluaa salailla raskauttaan... ;)
tänne ei kuulu mitään. hehkuttelin vähän liian aikasin väsymyksen loppumista: nukahdin eilen peräti kahdelle luennolle! olin kyllä valvonut jonkun verran edellisenä iltana ja ne oli jotenkin aika puuduttavia luentoja. eilenkin tosin valvoin vähän, kun en malttanut jättää kirjaa kesken. tänään koulussa on kymmenen aamu, joten sovin jo illalla, että mies vie tytön hoitoon, niin voin vähän nukkua. heräsinkin sitten seittemältä miehen ja tytön kanssa samaan aikaan, eikä väsyttänyt enää yhtään! ihme juttu...
jeps. lähden tästä laittamaan kaakaota. mulle ei kahvi maistu edelleenkään yhtään. on tää outoa. ja ihanaa. :) mukavaa päivää kaikille! t.VadelmaMama
Minulla olot ovat aika normaalit, eli raskausoireita ei juurikaan ole. Päivällä olen nukkunut pienet päikkärit, kun poikakin nukkuu, mutta niin olen nukkunut yleensä ennenkin. Välillä jotenkin oikein toivoo, että tulisi nyt edes yksi pieni oksennus, niin olisi enemmän sellainen raskaana olevan olo...;-)
No mahaa vähän nippailee välillä ja jos oikein tunnustelee, niin nännit ovat ehkä vähän normaalia aremmat. Viluttaa jonkin verran ja yöllä hikoilen kuin pieni porsas. Onko muilla samaa vaivaa?
Perjantaina menen sitten alkuraskauden ultraan, pääsin ihan tuonne yleiselle puolelle, kun kuulun tällaiseen riskiryhmään perintötekijöideni kanssa;-) Toivotaan nyt kovasti, että siellä pieni sydän sykkii.
Mukavia viikonjatkoja kaikille!
Tänään oli sitten eka neuvolakäynti, terkka sai laskujen mukaan kasaksi 7+6 viikkoa joten niillä mennään ainakin ultraan saakka. RR inan alhaalla, hB 118 (niinku aina). Ensi tiistaina sitten olisi neuvolalääkäri, jolloin tehdään sisätutkimus ja otetaan verikokeet..
Tällä hetkellä vointi on ihan ok väsymystä lukuunottamatta. Edellispäivänä halailin pönttöä melkein 4 tuntia putkeen! Ei kiva :/ Oli hankalaa antaa esikolleki sapuskoja kun koko ajan yökötti.
Nyt oon hiukan pihalla keskusteluista, kun siis tuohon ultraan saakka pääosin taustailen, joten palailemisiin..
Niin joo, täällä on kanssa maha turvoksissa koko ajan.. Miehen äitiki jo kysyi ettei vaan taas olla raskaana :D Eipä siihen mitään vielä vastattu.
Ja nyt pois,
t.Ufa rv7+6 (LA muuttui 17.4)
Aiemmista puheistani poiketen kävin tänään ultrassa. Tuli ihan " kestämätön" tilanne kun pahoinvointi katosi kokonaan ja viikkoja vasta 6+. Ja kuten sanottu, väsyäkään ei ole, joten....
Siellä pikkuinen sydän kumminkin sykki ja kaikki oli muutenkin ok! Nyt yritän sit olla stressaamatta. Ja viikkoja oli muuten täsmälleen sen mitä itse arvioin, hyvä minä! (mullahan ehti tulla vain yhdet menkat imetyksen lopettamisen jälkeen).
Ninnu ja sarvikuonokolmonen rv 6+6
Uutta viikkoa kaikille:)!
Minulla alkaa pahin pahoinvointi ainakin näillä näkymin olla ohitse...nyt vaan flunssaa pukkaa ja kun on muutenkin aika väsynyt, niin tuntuu että voimat loppuu päivän jälkeen ihan tyystin..nyt on siis RV 9+3:)
Alkuraskauden ultrassa käytiin ja taitaa olla useampi muukin huhtihippunen käynyt..itse en ainakaan olisi mitenkään jaksanut odottaa sinne rv12 milloin on yleinen ultra..nyt tuntuu kamalan pitkältä ajalta odottaa tuo vajaa 3 viikkoa sitä, vaikka kaikki mahassa olikin mainiosti:) minulla menee kyllä aika teorian mukaan nuo raskausviikkojen oireet, kun olen aina viikon aikana lukenut mitä kyseiselle viikolle on yleistä, niin melkein kaikki omista oireista löytyy:) Mietin jo paniikissa viime viikolla niitä ihme " nipistely" tunteita, mutta sitten luin että se yksi yleisimmistä oireista ja johtuu kohdunvenymisestä:)
Mukavaa viikkoa kaikille!
-Nyyni