Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmanneks viimeinen työpäivä ennen äippälomaa. Arvaatte varmaan, että työmotivaatio on ihan nollilla! ;) Nytki oon vaan koko aamun lueskellu noita synnytyskertomuksia ja käyny vaklailemassa syyskuisten pinoa. Meki ollaan jo niin lähellä sitä h-hetkeä..

Tsirppanalle jaksuja!!! Mie myös kannustan olemaan tiukkana ja vaatimaan, että ottavat sut vakavasti.

( . ) Ei ihmeempää valittamista. Liitoskivut vaivaa enenevässä määrin, erityisesti hyvät yöunet alkaa pikkuhiljaa olee historiaa. Supistuksia (niitä kohdun kovettumisia ja puristavaa/polttavaa tunnetta) tulee kyllä niitäkin koko ajan enemmän, myös ihan vaan istuessa/maatessa. Käveleminen aiheuttaa jo jatkuvaa " kestosuppailua" . Mutta nyt näillä viikoilla kaikki tuntuu jo niin aiheelliselta ja asiaan kuuluvalta, niin mielelläni otan noita tuntemuksia vastaan. Eihän tässä nyt " enää" ole kuin max. 8 viikkoa odotusaikaa jäljellä....(sehän on lyhyt aika?!?!) Jospa tuo kohdun " harjottelu" kuitenkin lupailis sitä synnytystä jo ennen 42 viikkoa?

S rv 34+3

Vierailija
2/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti heti ekana näin maanantai aamun kunniaksi kipittää apteekkiin ostamaan hiivakuuri. Alkaa hermot mennä kun taas on ollut kuukauden putkeen hiivatulehdus. Ensi viikolla on neuvola ja aion pyytää miehelle reseptiä kanssa vaikkei sillä mitään oireita olekaan mutta kiertää varmaan rinkiä meidän välillä.

Liitoskivut meni pari vko sitten tosi pahoiksi ja taisivat tulla jäädäkseen. Alkoivat kyllä jo rv 20 maissa mutta nyt on ollu paha tilanne päällä. En voi kävellä en voi maata en voi istua. Aivan tajuton kipu alapään luissa. Välillä itken silmät punaisena tuskaa välillä on vaan pistävää kipua jonka pystyy sietämään kun siihen on jo tottunut. No niinkuin sannakin sanoi, ei ole enää kauan. Miulla max 9vko kai?

Olisi niin ihanaa olla vaan raskaana ja nauttia mutta kun olen ollut niin huonossa kunnossa että rv 18 asti sairaslomalla ja koko ajan pahenee vaan niin kuinka siinä nauttii sitten.

Sain viime viikolla loput kestovaipat postissa ja kaikki alkaa olla valmiina vauvaa varten. Sairaalakassiinkin olen pakannut jo ne mitä voi eli vaatteet, hygieniatarvikkeet yms mätän sitten kassiin kun lähtö tulee jos ehdin. Olen tehnyt kassiin listan mitä puuttuu niin ei tartte sitten alkaa miettiä.

Äippälomakin alkaa tasan 2vko päästä, vaikka eipä sillä mitään suurta merkitystä ole kun saikulla olen jo niin kauan ollut mutta sitten aletaan olla jo tosi lähellä:)

Hyvää viikkoa kaikille

Pepsi rv 33+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi (ja muutkin): mitä sinne sairaalakassiin nyt sitten kannattaa laittaa?

Kai ne on nää raskaushormonit tms. ku miul ei sytytä, ei sit millää. ;) Ainut, mitä tulee mieleen, on neuvolakortti ja pussillinen kuivattuja luumuja.. Ja tota nlakorttiakaan ei kai kannattais sinne kassin pohjalle haudata, ku eikös sitä vissiin tarvis tässä tilassa jo kantaa koko ajan mukana? Tosin mulla se nytteki lojuu kotona keittiön pöydällä muiden lehti-/lasku- yms.pinojen alla.....

Vierailija
4/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vaatteet itselle sekä kotiinlähtöä varten että sairaalaan esim omat alusvaatteet yms. Viihdyin viimeksikin paremmin omissa vaatteissa kun sairaalan verkkoalkkareissa ja putkisukissa.

-Vauvalle vaatteet kotiinlähtöä varten.

-Itselle paketti siteitä ja muutamat liivinsuojat. EN KOSKAAN käytä normaalisti siteitä vaan aina tampooneja joten sairaalan paksut tumput tuntuu jo ajatuksena niin vastenmieliseltä että varasin paketin jotain libressen yösiteitä kassiin. Esikoisen jäljiltä kaappiin jäi varmaan 7 pkt siteitä ja kaivoin ne sieltä nyt sitten yli 3 vuoden vuoden jälkeen.Käytän just sen aikaa kun on pakko ja siirryn heti tamponeihin kun mahdollista, en tiedä miksi mutta miulla on suunnaton inho siteisiin.

- Neuvolakortti mutta se nyt on käsilaukussa koko ajan joten ei voi jäädä matkasta

- Kamera mutta sitä ei voi vielä pakata

- Hammasharja+tahna+ kampa ja rasva mutta niitäkään ei voi vielä pakata

-Raskauspäiväkirja. Olen pitänyt koko ajan ja kirjoitan sitten esikoisen tavoin myös synnytyksen siihen.

Muuta en sitten ajatellut ottaakaan. Toivon pääseväni mahdollisimman pian kotiin ja mies tuo sitten jos jotain tarvitsee. Esikoisen aikaan olin yli 2vko sairaalassa ja silloinkin selvittiin vaikka lähdin sairaalaan tyhjin käsin, mies toi aina tullessaan mitä tarvitsin

Vierailija
5/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, minulla tosin uusi viikko alkaa huomenna kun vaihtuvat nämä raskausviikot. =)

Juuri viime viikolla pääsin sanomasta terkkarille että supparit ovat hieman rauhoittuneet. No tänään on jo kolmaspäivä kun niitä taas tulee enemmälti ja osa on jo paljon tuntuvampia. Tuntuu painetta alapäässä supistuksen aikaan, tai alamahalla painetta ja pientä kipua, välillä myös alaselkää jomottelee mukavasti. Ne lisättynä liitoskipuihin niin jopas on mainio olo. Jospa tämä tietäis että tulee hieman ennen lasketta aikaa, kun on jo lakeutunut ja kiinnittynytkin terkkarin mukaan...Joopa joo täällä sitä taidan istua ja tuskailla vielä lokakuussakin kun la on niin loppukuusta..(koputtaa puuta) Mietin jo että pitäisikö soitella neuvolaan ja kysyä että pääsiskö ylim.tarkastukseen alapään kanssa, mutta niin kauan kuin pysyvät epäsäännöllisinä niin jotenkin en osaa huolestua tarpeeksi...omituinenko...

Kolmessa päivässä oli muka paino noussut melkein kaksi kiloa ja iltapalaksi nautitut mansikat sitä kyllä poistivat yön aikana =)

Sairaalakassi kävi myös minulla aamulla mielessa ja pääsin jopa niin pitkälle ajatuksen kanssa että päätin ostaa uuden hammasharjan, -tahnaa ja dödön =) Tietysti pitäisi olla suklaata, ristikkolehti, joku käsityö, kamera ja joku mainitsikin jo niitä luumuja. Vaatteita voi mieskin tarvittaessa toimittaa jos tulee äkkilähtö...

Mutta nyt taidan mennä levähtämään

moonshine 32+6

Vierailija
6/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyki kirjottaa joku muistilista noista ja vaikka tänää oikein ottaa asiaks laittaa kamat kasaan. Tosiaan noita siteitä täytyyki muistaa ottaa mukaan, mie kanssa normaalisti tampooni-ihmisiä ja oksettaa kulkea " vaipat" housuissa. Ne sairaalan jättivaipat on kyllä karmeita.

Voi kun itsekin olisin jaksanu tässä raskaudessa kirjottaa raskauspäiväkirjaa. Esikoisen odotusaikana kirjotin hyvinkin ahkeraan koko raskausajan ja synnytyksestä sekä vielä vauva-aikana päiväkirjan pari viimeistä sivua. Nyt on kyllä päiväkirja, mihin kirjottaa, mutta en oo tainnu rv 19 jälkeen kirjottaa mitään ja sitä ennenkin kirjottelin vain pari kertaa. Ei vaan oo ollu aikaa. :( Jotenki tuntuu, ettei sitä ees odota tätä kakkosta samaan tapaan ku esikoista. Tai ainaki tää raskaus menee ihan siinä sivussa vaan, toki sitä vauvaa odottaa kovastiki! :)

Vierailija
7/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä alkaakin olla jo sellainen olo että kiva saada keskittyä itseen ja odotukseen. Varsinkin, kun jalkeillaolo tuo aika lailla kipuja tuonne alapäähän, ja kävelen niin kuin olisi p**t housussa :( tosi tyhmän näköistä mutta ei voi mitään.

Eilen kävin liian pitkällä lenkillä, 5 km, ja sitten menikin ilta niin kovissa kivuissa että ihan itketti. Sellainen 3 km kävely on vielä ihan ok.

Mutta ihanaa, olen saanut nukuttua monta yötä tosi hyvin, ja vielä päiväunet päälle! Olen syönyt tupla-annoksia magnesiumia ja ihan kuin se olis auttanut levottomaan jalkaani. Ja sitten varmaan se, että öisin on ollut ihanan viileää.

Mulla on jo keskiviikkona synnytystapa-arvio, jännää. Mun maha alkaa muuten olla niin täynnä babya, että se on jatuvasti kireä ja kipeä. Ja kun vaavi mönkii, niin tuntuu kuin iho repeäisi. Onneksi ei ainakaan vielä ole tullut raskausarpia.

Viime viikolla oli terkkakin, hemis 117 johon olin oikeen tyytyväinen, painoa oli tullut 400 g per viikko. Nyt mulla siis painoa +17-20 kg, verrattuna ennen plussaa painoon. Paino vaihtelee sen mukaan miten täynnä nestettä jäsenet on. Mutta on se kyllä hurja määrä!

Sairaalakassia en ole pakannut mutta on se mielessä ollut...

Riza 34+5

Vierailija
8/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä laahustetaan kotona ja mieli on maassa....En nyt oikeen tiedä,että mikä riepoo, mutta mikään ei huvita ja koko ajan väsyttää ja sitten kun on noi fyysiset vaivat raskaudesta johtuen....HUOH=(

Että se ruotsin reissun piristys jäi aika lyhytaikaiseksi...Masentaa ajatellakin,että ke aamuna joutuu sokerirasitukseen, se kun oli jäänyt huomioimatta noilta neuvolan kesäsijaisilta...Ja itteltä se unohtui kaiketi kaiken sen hautajaisjärjestely-myllingin keskellä.

Tää on kyllä ollu oikeesti pääkopalle ihan megavaikea kesä ja odotusaika tuntuu jotenkin vaan matelevan....Että valivali vaan täältä=/

Te muut aktiiviset ootte jo pakkailleet sairaalakassia...Enpä ole vielä edes ajatustasolla päässyt niin pitkälle...Kun ne vauvan kotiintulovaatteetkin on vielä kaupan hyllyllä=) Me kun ei tiedetä kumpaako sukupuolta on tulossa ja ei ole vielä löytynyt sellasia ihania unisex-vaatteita! Että jos jollakulla ois vinkkiä asiasta, niin edelleen otetaan iodeoita kiitollisina vastaan=)

Ainiin...Sain vihdoin torstaina Kelasta lapun,että äitiyspakkaus on laitettu tilaukseen...Kunhan sen saan hyppysiini,niin ehkä se tästä taas iloksi muuttuu....Kun pääsee niitä pieniä ihanuuksia hiplailemaan ja pesemään....

Mutta nyt säästän teidät tältä purkaukselta ja painun hetkeksi pehkuihin, kun tuo pikkumieskin vielä vetelee päikkäriuniaan!

Kiiuli 32+5 (viikotkin palautuivat mieliin pe neuvolakäynnin myötä)

Vierailija
9/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etelässä on tänään jo aurinkoista mutta eilen satoi aamuyöstä puolilleöin pientä taukoa välissä pitäen :(

Mulla oli tänään neuvola, ja viikon päästä menenkin viimeistä kertaa th:n käynnille. Varattiin synnytystapa-arvioon aika, ja se on rv:lla 38+1 tiistaina 18.pvä. Alkaa loppu häämöttää. Taustallahan mulla on kaksi nopeaa synnytystä ja edellisen käynnistys, joten arvioidaan vauvan painoa ja kohdunsuun tilannetta jotta voitaisiin käynnistely cytotecilla tehdä. Ellen tuolloin jää sisään varataan uusi aika viikon päähän ja silloin varmasti jo jotain tapahtuu. Luotan siis siihen että kuulun syyskuun synnyttäjiin =D

Vauvalle on vaatteet valmiina, mutta vaunut on pesemättä/kasaamatta ja hoitotaso laittamatta valmiiksi. Sairaalakassinkin voisi jo alustavasti pakata. Ihan kiva että sen sisällöstä tuli vinkkejä vaik pitäis tietää mitä sinne laittaa..

Sannalle onnittelut " sen" päivän ylittämisestä, olikos maukkaat kakkukahvit :P ? Tsempitellään vielä että pääset rv:lle 37+ ainakin ja saat täysiaikaisen vauvan :)

Pepsille jaksamista hiivavaivaan! Mahtaa olla mälsää.

Tsirppanalle roppakaupalla rohkaisuhaleja että asiat vielä parhan päin kääntyisi. Konkreettista apua en osaa antaa mutta toivon kovin että paniikki heltiää uusilla keskusteluilla. Voimia!

Riza, sulla onkin ajoissa tuo synn.tapa-arvio. Kiva kuulla terveiset sieltä ku mulla on edessä 2 viikon päästä. Painossa ollaan menty tasatahtia kai koko odotus ;) mullahan ekasta neuvolasta tullut 19kiloa, mut voisi sanoa et normaalipainosta 17 kun laihduin alun oksenteluista. Pikkasen alkaa tuntua tosiaan jaloissa..

Nyt oikaisemaan nuo koivet ennen ku varpaista lähtee viimeisetkin tunnot.

ä rv 36+0

Vierailija
10/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt jo näin vallan aktiivinen oon!

Anyway, semmonen tuli mieleen, että kun noista vaivoista ja tuntemuksista on ollut juttua, niin kenellä tuntuu tuolla alapäässä siltä kuin [b]sukkapuikoilla[/b] piikitettäis? Eli tuntuu siis ihan erilaiselta ku noi liitoskivut, ei luissa vaan lähinnä kohdunsuulla. Esikoisen odotusajalta muistan kanssa noi sukkapuikko-tuikkimiset, mut en yhtään sitä, kuinka kauan ennen synnytystä ne alko eli oliko mitenkään tekemisissä paikkojen avautumiseen/synnytykseen.

Vierailija
11/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiuli-80: Elloksen postimyynnissä (siis netissä) oli mun mielestä kivannäköisiä starttipakkauksia vauvalle, neutraalin paketin väri oli valkoinen. HInta oli 34 euroa, siinä 8 osaa.

Mä olen ostanut kaikki vaatteet just Ellokselta, Henkka Maukasta tai Lindexistä. Oisko niihin nyt yhteensä mennyt sellainen 120 euroa, vaikka yksittäiset vaatekappaleet on olleet tosi halpoja, vaan muutaman euron. Olis ihanaa jos uskaltais ostaa tyttövaatteita (ultran mukaan tyttö tulossa) mutta olen sit varulta kuitenkin ostanut aika neutraaleja tamineita.

Vierailija
12/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan, huomasin, että Äitikolmelle oli laittanu viestiä samaan aikaan, niin että KIITOS, hyvin maistui kakkukahvit. :) Nyt voikin sitten taas sen voimin jatkaa herkkulakkoa, kun erityisesti tuo kakku maistui oikein oikein hyvin. :P

Vierailija
13/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tällä hetkellä ole alapäässä viiltelykipua. Juhannuksen tietämissä oli kovastikin ja pelkäsin sen silloin tehneen kohdunsuulla tuhojaan. Ei onneksi kuitenkaan, vaan se sairastamani mahatauti ja toisaalta kesälomareissut kävelemisine ja autossaistumisineen sai kivun aikaan. Vaikea sanoa kyllä, viekö tilannetta kohti synnytystä vai ei, niin tilapäisiä mulla olleet. Kolmosta odottaessa ei mukavinta ässää saatu lopuksi ilman kipua harrastettua, nyt taas sekin sujuu vielä vallan mukavissa merkeissä =D Toivotaan Sanna et sun kivut heltiää vielä ennen h-hetkeä!!

Vierailija
14/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli palstailen...

Äitikolmelle: munkin mielestä toi synnytystapa arvio on tosi aikasin (35+0) Mutta ihan hyvä niin. kai. Siis mun jalat on niiiiin paksut! Mulle on sata ihmistä sanonut että sullahan ei sitten muuta painoa ole tullutkaan kun toi maha ja mä olen vaan että jep jep, vaan 20 kg.... ei ne meinaa uskoa. Mutta käsiin ja naamaan ei ole hirveesti tullut, vaan reidet ja pohkeet on läskit! Kuin norsulla. Ja sit lantio nyt tosiaan kummasti levinnyt, vaikee sanoa onko se läskiä vaiko antaa periksi muuten vaan. Ja tosiaan nyt en enää viitsi pitää muuta kuin farkkuja ja tunikoita, kun nuo tunikat kivasti kätkee reisi- ja peffaläskit (ainakin parantaa asiaa vähän). En enää mielelläni pidä sellaisia paitoja että reidet näkyis, on ne niin karseet. Ja selluliittia on polviin saakka! ennen ei yhtään....

Onko muilla muuten mahan muoto muuttunut? Mulla on selvästi laskeutunut maha viimeisen viikon aikana, se suorastaa roikkuu! Ja silläpä on toi alapää aika kipeä kun koittaa kävellä.

Tsirppanalle: piti vielä sanoa, että julkisen terveydenhuollon kanssa pitää olla tiukkana. Sanot jämäkästi, ettet kestä ajatusta alatiesynnytyksestä että sektio on saatava. ota vaikka mies mukaan pitämään sun puolia jos et itse jaksa.

riza74 34+5

Vierailija
15/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan vauva on laskeutunut jo. yksi ilta sohvalla löhötessä tuli tunne että nyt se maha karkaa jonnekin kauas, en tohtinut miehelle sanoa kun ei ois uskonut. Mutta niin vaan neuvolassa seuraavana päivänä todettiin. Tänään maha on vielä mennyt sellaiseksi pitkän malliseksi ja tuntuukin välillä roikkuvan.Ei tarttis vielä tipahtaa.

Ihan on muuten poikamaha kun ei takaa näy...jne...painossa taidetaan tehdä ennätys tällä kertaa. Joka kerta pari kiloa enemmän, mutta kylläpäs sitä sitten ehtii.

Alaselkää vihloo ja vääntää edelleen ja suppaileekin ihan kivasti, pitäisköhän oikeesti soittaa sinne neuvolaan huomenna...jotenkin olen vain taipuvainen ajattelemaan että turhaan sitten vaivasin muita jos ei olekaan mitään syytä huoleen...

ja tuikkimisesta kohdunsuulle. Sitä tuntuu kyllä ajoittain mutta taitanee olla aika normaalia, varsinkin näillä viikoilla.

moonshine taas 32+6 (tuntuu hassulta että alkupään odottajilla voi olla jo 36 viikkoa täynnä)

Vierailija
16/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla jo 4.30 supistuksiin, kestikin sitten koko aamupäivän mutta hyvin harvakseltaan tuli eikä tasaisin välein, mutta niin kipeitä.

Mulla kanssa ke tuo synnytystapa-arvio, kyllä on eri paikkakunnilla niin isot erot, juuri terveydenhoitaja sanoi et HUS sairaaloissa, menen siis naistenklinikalle ei synnytystapa-arviota edes tehdä ennen kuin viikkoja on ollut täys 36 eli sen jälkeen vasta sitten joskus tehdään ja aika annetaan tosi loppuraskauteen ja Rizalla tosiaan taas noin aikaisin. Mutta mulla pelkopoli lähete oli unohtunut tosiaan tehdä ja aika on vasta synnytystapa-arvion jälkeenkin ja luulen kyllä et jo ke selviää mun asiat ja en sitten tiedä menenkö ollenkaan sille pelkopoli käynnille.

Flunssa vienyt voimia mutta muuten tuntuis olevan jotenkin ihan ok olo (jos supistuksia ei lasketa) eli kerrankin ei suurempia kipuiluja muuten ole ja tuntuupi aika hyvältä.

Mä en tiedä onko mulla enää edes neuvolaan menoja, ke pitää soittaa sitten neuvolaan koska sektio tehdään ja menenkö vielä neuvolaan sitä ennen.

Mun tekee mieli ihan kamalasti lettuja asiasta viidenteen.

Sairaalakassi tosiaan jo pakattu ja muutenkin ihan kaikki valmista.

Nyt syömään jotakin etten ala lettuja paistella :o)

Katuska 36+3

Vierailija
17/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo noita sukkapuikkokipuja on juuri kohdunsuulla ollut, mulla oli kyllä esikoisestakin vaikka kohdunsuulla ei mitään ollut tapahtunut juurikaan ennen käynnistystä, mut ikäviltä tuntuu. Alkoi mielesstäni jo aika kauan sitten, nyt ei taas ole ollut niitä.

Vierailija
18/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sukkapuikkotuntemuksia on ollut jo parikin viikkoa, mutta torstaina neuvolassa tätsy sanoi, että vauva ei ole vielä laskeutunut.

Mulla on särkenyt päätä lähes joka ilta jo viikon verran. Voisiko olla oire raskausmyrkytyksestä? Myös sormet ja jalat ovat turvoksissa, joskus enemmän joskus vähemmän. Verenpaine oli neuvolassa normaali ja virtsassa ei valkuaista. Olen kuullut, että joillakin maksan toiminnan häiriö on huomattu vasta verikokeessa. Minä en tuosta raskausmyrkytyksestä tiedä, kun ekassa raskaudessa sitä ei ollut.

Minusta tuli lauantaina täti kun siskoni sai tyttövauvan! Nyyhkin täällä innoissani kun kuulin hyvät uutiset :-) ihanaa että kaikki meni lopulta hyvin.

Nyt pimeään huoneeseen päänsärkyä potemaan....

Hyvät voinnit!

Yrjö 35+2

Vierailija
19/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lettuhimosta" tuli mieleen ' tapa/perinne' , jonka kuulin ystävältäni esikoistani oottaessa: Odotuksen aikana pitäisi jokaisena tasakymppi-viikkona pitää lettukestit, eli kun pamahtaa täyteen vko 10,20 ja 30 niin eikun lettukahville :) Ja loppuhuipennus on se, että laskettuna-aikana, kun tasan 40 tulee täyteen niin ne letut pitäisi itse paistaa ja mielellään oikein kunnon satsi :D Tarkoituksena siis saada synnytys käynnistymään ;) kun seisoo tovin kuuman hellan ääressä lettuja kääntelemässä :) Ite en tuonne 40 saakka oo vielä yhdessäkään odotuksessa päässyt (edelliset syntyi 39 ja 38 vkoilla), ehkä tässä sitten pääsee niihin paistopuuhiinkin. Letut kyllä on maistuneet :)

Huomenna ois neuvola niin pääsee kuulemaan taas mielenkiintoisimmat, eli hb, paino ja sf-mitta. Ja tietty terkan mielipiteen vauvan asennosta. Omat tuntemukset on, että hb on edelleen alhainen (rautatbl ei sovi mun mahalle ja oon yrittänyt ' nauttia' tuota kräuterblautsaftia), painoa tullut liikaa suhteessa viikkoihin (yhteensä tosin 10kg, mutta tavoitteena oli pitää alle tuon koko raskauden aikainen nousu), mahan mitta kiinnostaa, kun tuntuu ettei se juurikaan ole ' kasvanut' (viime raskaudessa tihkui lapsivettä ja sf-mitta laski --> käynnistys) ja vauva taitaa edelleen olla perätilassa/poikittain......

Sukkapuikko-tuntemuksia on ollut muutaman viikon ajan, samoin nyt on alkaneet ' harjoitussupistukset' , kunnon supistuksia ei oo tullut missään odotuksessa ennen synnytystä. Nykyään käveleminen on tosi hidasta ankkatyyliä kun maha on kokoajan ihan ' jännityksessä' ja supistaa.

Eilen kasattiin pinnasänky....iiks, se näyttää niin ihanalta, että tuli hirmu hellyydenpuuska ja kaipuu, että tulispa jo se nyytti :D

myrskyruusu 32+4

Vierailija
20/58 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jo toinen lokavauva on syntynyt!

Onnea onnijaeetu pikkuruisesta pojasta. =)

On se vaan niin mukavaa että näinkin pitkille viikoille ensimmäiset syntyneet selvinneet. 34+ viikot on ihan hyvät vaikka varhaiset.

Meidän poikahan kanssa syntynyt 34+2 viikoilla.

Kohta taitaa lokakuisia vauvoja sadella enemmänkin. =)

Tsirppana rv 35+2