Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, että aika on menny näin nopeesti ja alkaa lutusetki siirtymään yksiöistään suureen maailmaan.

Myrskyruusun lettukesti-traditiot kuullosti hauskoilta. Täytyyki muistaa sitte, jos ja kun rv 40 tulee täyteen pistää hella tulille ja letut paistumaan. =)

Huojentavaa lukea, että muilla kanssa tuikkii ja supistelee. Eiköhän nuo sitten ole ihan asiaan kuuluvia synnytykseen valmentavia tuntemuksia. Tosin niitä kipeitä suppareita en kyllä toivo vielä kenellekään, ne on melkosen väsyttäviä, jos niitä viikkotolkulla tulee ja kun ihan vielä ei tarvis kuitenkaan ees alkukuun vauvojenkaan maailmaan tulla. Mutta kyllähän ne täysiaikaisen viikot alkaa kohta alkukuun odottajilla olla jo täynnä, hurjaa!

Mulla on huomenna neuvola. Eikä huvittais yhtään, kun tiiän, että painoa on taas tullu varmasti 1kg/vko. :( Mut esikoinen (2,5v) otetaan nyt ekan kerran neuvolaan mukaan. Saa nähä, mitä hää tuumaa vauvan sydänäänistä!

S rv 34+4

Vierailija
22/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mieheni sisko sai tyttövauvan illalla..ihanaa. On sitä jo alkanut ajattelemaan omaa synnytystä useammin. Sairaalakassilla eitietty ole mikään kiire vielä, mutta hyvä on jo miettiä mitä sitä mukaan saikkuun. Viime yön nukuin ihmeen hyvin, vain kaksi kertaa vessassa kävin yönaikana. Kyljen kääntö on operaatio öisin johon kylläkin herään öisin. Tuli herättyä aikaisin, muttaon silti levännyt olo nyt. Voi olla ettei tunnetta kestä kauna kun tulee taas uupumus.

Huomenna on neuvola taas. Tänä aamuna oli RR ihan hyvä. Verensokeritkin on ihan ok. Mulla on kotona itse hankittuna rr-mittari ja B-gluk mittari.

Kivaa kun sää on viilentynyt, saisi tulla minun puolesta vaikka pakkaset. Jalkoja turvottaa ja särkee päivittäin. Nälkä on joten täytyy mennä syömään vähän. Meinasin lähteä kaupungille shoppailemaan. Hyvää päivän jalkoa ja voikaa hyvin.

Miranneli rv 32+1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrjölunni: Onko sulla hb matala? joku osasi jossakin kertoa että saattais päänsärky johtua siitä. Mulla on migreeniä muutenkin ja nyt ollut aivan hirveitä päänsärkyjä ja ensin mietin itsekin tuota raskausmyrkytystä, mutta hb mulla tosiaan 98 niin ehkä siinä vois olla perää et johtuis päänsäryt siitä, mutta tosiaan ensin kyllä oltava tarkkana ettei ole raskausmyrkytyksestä johtuvaa.

Mä en muista yhtään mitä kukakin kirjoitti, tuntuu et ajatukset on vaan pelkkää vauvaa ja omaa napaa ettei edes mikään mielessä pysy. Luulen et mun mies on ja tätä samaa mieltä.

Mua jännittää huominen synnytystapa-arvio kamalasti, mitä jos ne sanookin mulle et on pakko suostua käännös yritykseen ja yrittää synnyttää alakautta, se olis kyllä tällä hetkellä mun pahin painajainen...

Nyt tuo tyttönen vaatii seuraa itselleen joten mentävä

Katuska ja 36+4

Vierailija
24/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne kummempia kuulu eli kaikki ihan hyvin!

Aamulla kävin neuvolassa ja paineet ym. hyvät (hb:kin 130) ja mikä parasta paino oli tippunut pari sataa grammaa!

Pää alaspäin siellä ollaan pysytty jo pari viikkoa ja pysytään varmaan loppuun saakka. Nyt oli selkä oikealla puolella, vaikka epäilen, että kylkeä on välillä vaihtanut vieläkin. Meno on välillä kova, aivan vatsanahkaan sattuu jotkin liikkeet, mutta onpa mukavaa seurailla :)

Liitoskivut ja närästys ovat jääneet pysyviksi vaivoiksi, mutta mitäs pienistä. Vielä tässä kumminkin päästään eteenpäin.

t. mussu ja napu rv 32+2

Vierailija
25/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä...täälläkin tuikkii...erityisesti yöllä on olo melkoisen tuskalias, on toisinaan tosi vaikea löytää asentoa, missä ei alakertaan koskisi...

Käytiin tänään neuvolassa kontr.ultrassa ja herra oli kääntynyt nyt alaspäin. GREAT. Oli myös kiinnitynytkin jonkun verran, elikkäs siitä kivut ovat varmaan peräisin. Oma kävelykin tuntuu aika ikävältä eikä pitkiä matkoja voisi kuvitellakaan...häpyluuta ja sisäreisiä kivuttaa... Noh tänään meinataan mennä vielä uimaan. Sitä ei ole vielä kielletty, jten meinasin käydä ainakin tämän yhden kerran kun sielä on niin kevyt olo.

Kävin tänään myös jalkahoitajalla. Sekin oli aika ihanaa, suosittelen!

Me ollaan laiteltu herran sänkyä kuntoon ja haettiin vaunut kotiin. Jännää! Fiilisteltiin tossa just että uskomatonta - kohta täälä tuhiseen kolmas perheen jäsen. On se vaan vänkä fiilis!

katarina+reino 34 tasan

Vierailija
26/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudelle lokavauvalle!!! Nyt on jo kaksi sitten jakautunut tästä porukasta.

Sainpas sitten itseäni otettua niskasta kiinni ja käväisin siellä lääkärissä. Pikkuisen oli kohdunsuu auennut, pehmeä ja noin 2 cm pitkä...hmmm...eipä sitten tehdä taas mitään ylimääräistä. Sf-mitta ihmetyttää. Alkuun on menty yläkäyrällä, viikko sitten neuvolassa mitta oli 30 ja tiputtiin keskikäyrän tuntumaan ja nyt lääkäri ei saanut kuin maksimissaan 28, mentäs siis jo alakäyrän lähellä...Taitaa olla jo aika alhaalla tämä vauva ja sen kyllä huomaa kun yrittää saada jalkoja sievästi ristiin =)

Tytöstä oli kans kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki näillä viikoilla, mutta ei ollut lyhentynyt ja meni yläkäyrällä loppuun asti kuten veljensäkin. Tuolloin oli levossa viikoilta 29-32, oma lepo jatkui kyllä vielä viikkoja kun pelkäsin tulevan liian ajoissa. Eipäs sitten syntynytkään vasta kuin 40+1.

Ihana kun tuo meidän 4-vuotias käy välillä taputtelemassa masua ja tarkistaa että äiti on paikalla. 3-vuotias puolestaan selitti mummulle että me tultiin nyt hoitoon kun äitin pitää mennä lääkäriin, sillä vauva potkii niin kovasti että se käy äitille kipeää =) No onhan sekin tietysti totta.

Nyt kuitenkin taidan mennä vaaka-asentoon ja ottaa vaikka jonkun hyvän kirjan kaveriksi.

moonshine 33+0

Vierailija
27/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Onnijaeetu!!! Mahtavaa että kaikki on näillä aikaisilla synnyttäjillä mennyt hyvin.

Katuska, hb on 114 mitattuna viime torstaina. Mulle ei kyllä tuommoisen lukeman pitäisi aiheuttaa mitään erityisiä oireita, kun hb:ni on muutenkin matalahko, n. 120-130 skaalalla. Otan tällä hetkellä rautakuuria, 1 kapseli Obsidania ja yksi mitallinen Kräuterblutsaftia. Voi olla, että nukkumisasentoni on huono ja niska-hartia-seutu on jumissa ja päänsärky johtuu siitä. Viimeiseen kahteen vuoteen ei pahemmin ole noita vaivoja ollut kun olen harrastanut sauvakävelyä ja muuta liikuntaa, mutta nyt olen käynyt lenkillä ilman sauvoja. Pitänee ottaa ne mukaan kun lähden illemmalla lenkkeilemään.

Meinaatteko tehdä mitään erityistä kotona ennen synnytystä? Meinaan siis muuta kuin vauvatarvikkeiden ja -vaatteiden järjestelyä? Itse olen siivonnut keittiön kaappeja ja sulattanut jääkaapin. Pakastimen ajattelin vielä sulattaa, järjestellä/perata vaatekaapit ja pestä pesuhuoneen kaakelit. Kai sitä jotain muutakin pientä voisi tehdä ennenkuin h-hetki koittaa. Siis jos pystyy. Nyt tosin on ollut sillätavalla hyvä olo että on jaksanut hyvin puuhailla.

Mukavaa tiistain jatkoa!

Yrjö 35+3

Vierailija
28/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion jättää mahdollisimman myöhälle ikkunoitten pesun. Vauvan vaatteet on jo pesty ja hoitopöytä viritetty käyttöä varten. Sänkyä ei olla vielä kasattu, koska meidän tytöt saattaa hyppiä sen hajalle. Nyt en jaksa joka hetki juosta heidän perässä. ´

Nyt Salkkareita katsomaan...

Miranneli rv 32+1.

Vierailija
29/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yritän jaksaa puuhastella ennen vauvan tuloa kaikenlaista pientä kotona...vielä olisi muutama ompelusjuttu kesken + pari neuletta vauvalle. Sen lisäksi pitää vielä järkkäillä vauvan hoitopaikat makkariin ja kylppäriin, laitella korit ja pehmusteet ja tarkistaa, että kaikki tarvikkeet löytyy. Makkarista joudun myös järjestelemään kirjahyllyn uuteen uskoon ja saunan pesun +kylppärin kaakeleitten totaalisen putsauksen olen säästänyt ihan viimeisille viikoille :) Jospa se sitten käynnistäis vähän synnytystä :) Hirveästi tässä ei ehdi järjestelypuuhiin, kun pitäis yrittää opiskella ja olla noitten isompien tyttöstenkin kanssa.

Neuvolassa oli tänään kaikki ok. Paino oli jopa tippunut (viime viikon flunssa teki tehtävänsä ruokahalulle) ja sf-mitta oli oikealla käyrällä, ihan yläviivan tuntumassa. Terkkarin mielestä vauva olis nyt rt:ssä, itse en ole ihan varma. Tuntuuko kaikilla jolla vauva on jo raivotarjonnassa niin potkuja ylävatsassa/kyljissä tms.? Viimepäivinä olen tuntenut vain alavatsalla liikettä, en suoranaisesti potkuja kunnolla ylempänä (vauva ei siis ole vielä laskeutunut)....No, ensi viikolla on äitipoli aika, joten sielläpä tuo sitten ultrassa varmistuu.

Nyt iltapalalle :)

myrskyruusu 32+5

Vierailija
30/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea myös uudesta lokavauvasta =)

Sain sitten antibioottikuurista hiivan riesaksi viikonloppuna. Tuntuu ettei lääke meinaa ollenkaan auttaa, kutittaa niin vimmatusti..

Kotihommista

Itse olen nyt alkanut tehdä kaikkea sellaista, mikä on aikaisemmin jäänyt tekemättä. Tänään kävin käärmeelle ostamassa uuden terran, kun vanha kävi ahtaaksi. Sitä tullut tässä illalla laiteltua. Seuravaksi pitäisi terassi verkottaa kissoille, ettei tarvitse syksyn tullen tarhaan kantaa. Kummasti nekin muka jo painavat, vaikka pieniä ovatkin. Olen siis panostanut nyt eläinten hyvinvointiin niin paljon kuin pystyn.. vauvan tultua voi hetken mennä ettei jaksa niille juttuja laitella. Muutenkin tullut siivottua ja puunattua joka päivä sitä sun tätä.

Vauvan vaatteista olen pessyt suurimman osan, muuta ei vielä olla tehty. Sänkyä en aio laittaa vielä vähään aikaan, ettei kisut omi sitä =)

Masussa käy kyllä kova myllerrys, varsinkin autossa istuessa. Taitaa olla pirpanalla ahtaampaa silloin. Häntäluu on alkanut kipeytyä ja meno muutenkin hidastunut.

Tuntuu että lokakuun loppuun on vielä ikuisuus, mutta silti se aika vaan taitaa näissä järjestelyissä mennä tiukoille..

Eipä tässä nyt muut tule sitten mieleen, sohva kutsuu =)

Pepiliina 32+2

Vierailija
31/58 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimeen ainakin ajattelin tehdä jonkin verran ruokaa valmiiks, tyyliin makarooni- & kaalilaatikkoa joku rasia, pizzaa ja sämpylöitä. Lisäks jos vaan innostun, niin voisin leipoa vähän pullaakin pakkaseen. Olis sit vieraille tarjota jotain, kun tulevat vauvaa kattomaan. Esikoisen kanssa nuo leipomishommat menis varmaan kivana sadepäivän ohjelmana tässä nyt, kun kohta (=ylihuomenna!) äitiysloma alkaa. Ja olis sitten sapuskaa pakastimes valmiina niitä hetkiä varten, kun mies on töissä, itellä kooma-olo ja esikoinen tarvis ruokkia (ja oma napa tietty myös).

Kakkoshomma olis saada viimeisetkin muuttolaatikot purettua ja tavarat oikeisiin paikkoihin (johan tässä on kaks kuukautta asuttuki), kun tää työhuoneki on vähän niinku romuvarastona toiminu tähän asti ja tarkotuksena olis saada tänne vähän esikoiselle leikkitilaakin.

On mul ihana mies, toi just kylmän oluen (alkoholittoman, of course) miulle tähän. :)

Taidan nyt kuitenkin siirtyä tuonne keittiön suuntaan iltapalalle.

Illanjatkoa!

Sanna-P

Vierailija
32/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas oli neuvolakäynti. Vauva ei ollut vielä kiinnittynyt. Katsottiin papereistakin että esikoinen oli kiinnittynyt siinä rv 38 tienoilla ja syntyi 39+6. Kuulemma kiinnittymisestä menee 1-2 viikkoa synnytykseen. Oletteko tienneet että jos lapsivesi menee ennen kuin vauva on kiinnittynyt pitää mennä sairaalaan ambulanssilla?! Mä en tiennyt tuota, onneks tuli puheeks.

Sairaalakassiin aion pakata matka shampoot ja hoitoaineet, kamman, hammasharja,tahna ja imetysliivit sekä kasvovoiteen. Kamera tietysti mukaan. Eipä nyt juuri muuta tuu mieleen. Mies tuo sitten kotiinlähtövaiheessa minulle ja vauvalle vaatteet. Ainakin TAYS:ssa ei ollut mitään säilytystilaa vaatteille tai muillekaan tavaroille.

Itse kuulun niihin kummajaisiin joka tykkäs niistä jättivaipoista. Mulla vuoto niin runsasta synnytyksen jälkeen että siinä olis kaupan libresset jäänyt toiseks. Oli ihanaa kun voi kerrankin istua huoletta ilman sivuvuodon vaaraa siinä jättivaipassaan ;). Ja jos voin jotenkin minimoida pyykit niin tänne vaan sairaalan verkkohousut ja putkisukat.

Täällä on kans siivottu. Tuntuu, että kaikki on tehtävä ennen vauvan syntymää. Kaapit siivottu, lähes kaikki vauvanvaatteet laitettu. Ikkunat ja uuni pesty. Saunan ja suihkun siivouksen olen kans ajatellut jättää viimesille viikoille.

Nyt syömään puuroa että jaksetaan esikoisen kanssa mennä uimaan (kuului myös " tee ennen synnytystä" listaan)

mimm.u rv 33+6

Vierailija
33/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimm.u: mulla käynnisty synnytys viimeks vesien menolla (rv 34, vauva ei tosiaan ollu vielä kiinnittyny) ja kun soitin synnärille sitten, että mitäs tehdään, niin sanoivat vaan, että ei mitään kiirettä, kunhan tunnin sisään tulet. Mitään ei puhuttu ambulanssista! Kyseessä oli siis Päijät-Hämeen keskussairaala. Niin ne käytännöt vaihtelee..

Ei mitään uutta tänne. Iltapäivällä olisikin neuvola. :)

S rv 34+5

Vierailija
34/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Kylläpäs sitä nyt on tullut istuttua ahkeraan tässä koneella, ainakin tämän pinon aikana =)

Näin unta että oli aurinkoinen aamu ja 15 astetta lämmintä. No muuten piti paikkaansa, tosin lämpötila on siinä 5 kieppeillä. Äkkiä muuten nuo puutkin tuntuvat kellastuvan. Ainakin täällä pohjoisessa.

Meillä tuo pinnasänky on kasaamatta vielä makkarin remontin takia, mutta voihan sen tarpeen tullen kasata olkkariinkin, missä meidänkin sänky tällähetkellä on. Vauvan vaatteet ja lakanat on pesty ja laitetettu paikoilleen. Ikkunat ja sauna odottavat meilläkin lokakuuta. Ja kun tuli tuo lepomääräyskin eilen niin mies lupautui jopa siivoamaan viikonloppuna. Kyllähän sitä nyt pystyy jotain tekemäänkin, hulluksi taitaisin tulla jos pitäisi vain maata koko ajan. Kun ainoa asento mihin pystyy on kyljellään ja silloinkin puutuu lonkka =)

Joku mainitsi että kiinnittymisestä 1-2 viikkoa synnytkseen...Ja mulla oli jo viime viikolla kiinnittynyt...apua...tosin meidän terkkari sanoi että joillakin voi mennä vaikka yliajallekin(toivottavasti ei kovin paljoa kuitenkaan...)

moonshine

Vierailija
35/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, jännittää aivan kamalasti tämän aamun synnytystapa-arvio, olen wc:ssä ravannut koko aamun, aina maha ihan sekaisin kun jännittää. Ompa nyt kummaa et näin jännittää yksi käynti.

Mimm.u: Mä olen ja käsittänyt et ei sillä ole merkitystä onko vauva kiinnittynyt vai ei jos vedet menee, joskus ehkä entiseen aikaan on voinut tälläinen tapa olla. Jollei toki jotakin muutakin poikkeavaa ole niin siinä tapauksessa sitten, mutta nykyäänhän käskevät jopa synnärille kun soittelee niin odotella esim aamuun vaikka vedet menis yöllä, jollei supistuksia tule. Nykyään kai ainoastaan perätila (ulosluiskahtamisen vaara vauvan jaloilla ja kai napanuoralla???) syy miks ambulanssilla pitäis mennä, kai se sujuisi sekin matka millä tahansa autolla kun vaan pysyisi itse vaakatasossa.

Nyt valmistautumaan koitokseen ja herättelemään miestä, palaan iltapäivällä tai illalla kertomaan kuulumiset arviosta, ehkä sitä sitten tietää jopa päivän milloin meidän vauva syntyy ja yritän epätoivoisesti vielä viime metreillä udella vauvan sukupuolta, ovat vaan tuolla naistenklinikalla aika nihkeitä kertomaan.

Katuska ja 36+5

Vierailija
36/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin neuvolassa ja alkoi masentaa!!!!!! Vauva on taas perätilassa, ensiviikolla uusi nla käynti ja varataan aika äitiyspolille ulkokääntämistä varten. Pelottavaa, sattuu varmasti...ONKO KUKAAN TEISTÄ KOKENUT SEN? millaista se on ollut? yhyy!

RRarvot oli onneksi ihan ok. Hemppaa ei taaskaan edes katsottu. Maksa-arvot ja TSH olivat kunnossa. Mutta tämä vauvanasento, #@¤#!!! Kun katsoo nla korttia niin edellisillä kerroilla vauva on ollut ensin perätilassa, sitten raivotarjonnassa, sitten poikkitilassa ja nytten perätilassa. Jos sitä käännyttää rv 35 niin sehän voi kääntyä vielä takaisin perätilaan. Voi voi.

Täytyy mennä lepäämään oon taas ihanpoikki ja siipi maassa. Kiitos kun luit tätä valivali -tekstiä.

Miranneli rv 32+2.

Vierailija
37/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli siis aamulla. Mun mielestä se oli kyllä ihan normaalï sisätutkimus, jonka teki mun terveyskeskuksen neuvolalääkäri. Ei se mitään kokeillut lantion kokoa tms. No siis " kaikki ok" oli tulos tästä arviosta. Kohdunsuu kiinteä ja 3 cm pitkä. Vauvan pää laskeutunut pikkulantioon mutta ei kiinnittynyt. Syntymäpaino- arvio (jos syntyy laskettuna aikana) oli 3200-3300g.

Neuvolan mittaukset kaikki ok, verenpaineessa alapaine oli palautunut normaaliksi kun oli viimeksi vähän koholla. Viimeksi en ollut nukkunut moneen yöhön kunnolla ja se varmasti nosti paineita.

Taas ulkonäköasiaa: Eilen tajusin, että mitäs panen päälleni babyn synnyttyä. Omiin vaatteisiin ei mahdu enkä kyllä haluis pitää mammavaatteitakaan enää yhtään. Ajattelin, että jos tilaisi uudesta Henkka Maukan kuvastosta muutaman normaalia isomman vaatekappaleen, mun normaali koko on 34 ja jos nyt tilais sitten 36... paitsi eilen kun mittailin mun mun ympärysmittoja, niin lantio on tällä hetkellä 38 kokoa ja rinnanympärys kokoa 40-42!!! Mä en tajua miten mulla on voinut tulla joka puolelle reili 10 cm lisää ympärysmittoihin (no reisiin ' vaan' reilu 5 cm). Ja siis kun ruokailu on kuitenkin ollut suht normaalia. Mutta jossainhan se melkein 20 lisäkiloa tietty tuntuu. Nyt sit mietinkin että tilaanko 36, jos nuo kilot alkais sit synnytyksen jälkeen tipua nopeeseen tahtiin, vai onko pakko tilata peräti 38 vaatteita. 38 vaan menee sit muuten epäistuvaksi käsistä ja hartioista. Mä jotenkin vieläkin elän toivossa että jotenkin ihmeellisesti vaavin syntymän jälkeen olen parissa viikossa saman näköinen kuin ennenkin.

Riza 35+0

Vierailija
38/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko kokeillu sitä " mekkaan kumarrus" -asentoa? Mulla se toimi kyllä hyvin, aina kun tuntu, että vauva olis peppu alaspäin, niin parina iltana kun ite pyllisteli niin taas tuntu vaavi olevan oikein päin. Nyt tuo onki ollu jo useemman viikon pää alaspäin.

Ootatko muuten ekaa? Toissynnyttäjillä ainakin kun kuulemma vauva saattaa pyöriä ees taas ihan synnytykseen asti.

S

Vierailija
39/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täytyy taas rientää hakemaan koululaiset koululta, mutta pikaisesti ennen sitä.

Mirannelille täältä yritän pieniä lohdun sanoja...mulla nyt viikkoja 35+6 ja vauva myös viihtyy enimmäkseen viistotilassa. On ollut poikittain, perätilassa ja pari päivää myös ihan oikein päin. Neuvolasta laitettiin lähete äitipolille, mutta eivät kuulemma vielä näillä viikoilla tee mitään, odotellaan. Tämänhetkinen kuopus oli samoin pitkään perätilassa ja sain ajan käännösyritykseen, mutta ymmärsi kääntyä juuri ennen oikein päin ja pysyikin niin loppuun saakka. Ja nyt sanottiin, että koska vauva uudelleensynnyttäjillä usein kääntyilee aivan viime viikoille saakka, ei kovin aikaisin asialle kannata tehdä mitään! Niinpä sitten seuraillaan vielä ainakin viikko neuvolassa ja sitten uusi lähete tarvittaessa. Yksi aika onkin tuonne pari päivää ennen laskettua aikaa varattuna äitipolille tämän asian tiimoilta.

Kääntöyrityksestä itsestään mulla ei siis ole kokemusta, mutta tuttu kätilö rohkaisi viime kerralla, että sitä kannattaa ainakin yrittää. Voi kuulemma sujua helpostikin. Ja jos tuntuu hankalalta, ei väkisin yritetä!

Mutta nyt täytyy lähteä sinne koululle taapertamaan. Liikkuminen näin valaana on tooosi hidasta....

Suviruusu ja rv 35+6

Vierailija
40/58 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riza: voi hyvinkin olla, että palaudut entisiin mittoihin synnytyksen jälkeen, kun oot niin pienikokoinen normaalisti.

Toisaalta, en haluu masentaa, mutta itse käytän normaalisti kokoa 36 ja esikoisen odotusaikana tuli 17 kg painoa. Synnärille en jättäny kilon kiloa (!) vaan mulle tuli joku ihme nesteen kerääntyminen synnytyksen jälkeen (varmaan maidon nousuun liittyvää). Kilot kuitenki alko tippua hirveetä vauhtia ja reilu kuukausi synnytyksen jälkeen oli tilanne +5 kg ennen raskautta tilanteeseen. Silti jouduin käyttämään vielä useemman kuukauden housuja kokoa 40 ja paitoja kokoa M. Yksinkertasesti vissiin lantion malli levähti synnytyksessä niin rankasti, että vasta puoli vuotta synnytyksen jälkeen sain vanhat farkut jalkaan. Tissitkin oli kokoa DD70 sen puolisen vuotta, kun imetys oli aktiivisinta.

Mutta nii, onhan niitä paljon semmosia naisia, jotka tosiaan vetää vanhat vaatteet päälleen, kun synnäriltä lähtee. Kiva olis lukeutua heihin. Mut oon kyllä tällä kertaa jo aivan asennoitunu tuohon lantion leviämiseen taas, täytyy vaan toivoa, että se nytteki vielä joskus sitten palautuu takas oikeisiin mittoihin.....

S