Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisä pois niiltä joilla on varaa laittaa lapsen tilille säästöön!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
21.10.2008 |

Ihan älytöntä että rahaa jaetaan sellaisille joilla sillä ei ole käyttöä vaan se talletetaan tilille säilöön ihan älytöntä. Missä tasa arvo?????

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mun palkasta vai lapsilisästä? Ja nimenomaan säästän lapsia varten, kun he ovat isompia (opiskelijoita) on menotkin isommat ja mistä me tiedetään saako silloin edes ilmaiseksi opiskella. Ja omat tuloni ovat 2600 e kk.

Vierailija
62/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet valintasi sitten tehnyt, äläkä narise muiden lapsilisistä.

Luuletko todellakin että sinä pystyt estämään mahdolliset lapsiesi mielenterveysongelmat ? Tuskin. Meinaat siis olla kotona ainakin 20 v vai kenties vieläkin pidempää ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta iltaan, lapset heitteillä?

Meillä esim. minä olen ollut kotona siihen asti että lapset 3v., olen hoidellut ohessa siinä vaiheessa pienimuotoista liiketoimintaa.

Nyt olemme molemmat vanhemmat palkkatöissä liukuvilla työajoilla ja etätyömahdollisuudella. Lasten (4- ja 5-vuotiaat) hoitopäivät max.7-8 h, yleensä 6. Toinen menee aamulla aikaisin töihin ja hakee lapset hoidosta aikaisin. Tarvittaessa työpäivää jatketaan illalla lasten jo nukkuessa.

Moni ns. duunarituttu näkee lapsiaan paljon vähemmän ja palaavat täyspäivätöihin heti äitiysloman jälkeen.

Vierailija
64/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa miettiä, että toisten työ on ehkä sen verran riskialtista ja vaativaa että siitä maksetaankin jotain jotta sitä joku tekee. Mieheni esim. tekee sellaista työtä, jossa joutuu hengenvaaraan ja on lisäksi vastuussa kymmenistä alaisistaan samalla, joten kyllä siitä pitää hyvin maksaakin. Ja veroa hän maksaa sen 50% joka kuukausi palkastaan. Niin se vain on, että veroa on meidän perhe tälle valtiolle maksanut. Oma veroprosenttini on 25. Olemme mieheni kanssa kumpikin kouluttautuneita, joka sekin on vienyt paljon aikaa ja uhrauksia. Ilman koulutusta ei miehen palkka olisi sitä mitä se nyt on. Tasa-arvoon liittyvissä kysymyksissä sanoisin, että tähän ei liity lapsilisät, vaan pikemminkin naisten ansaitsema kuukausiansio suhteutettuna miesten samasta tehtävästä maksettuun kuukausiansioon.

Vierailija
65/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ottaa niin päähän tollaiset ap:n kaltaiset ihmiset. Itse loisii kotonaan, ja haukkuu töissä käyviä vanhempia, vaikka nää työssäkäyvät varmistavat veroillaan, että ap voi vaan olla lasten kanssa. Kyllä varmaan MONI muukin äiti tai isä olis mielummin kotona lastensa kanssa kuin töissä, mutta kaikilla ei riitä pokka elää yhteiskunnan tuilla ja kaiken lisäksi VALITTAA tukien pienuudesta.

En vieroksu töitä. Tärkeämpää on olla lapsien kanssa ettei niistä tule kouluampujia ja mielenterveysongelmaisia. Lasten ja nuorten pahaolo johtuu vanhempien puutteesta!!! Nykyään eletään lapsien ja nuorten kustannuksella. Vanhemmat vaan tahkoo uraa, rahaa ja unohtaa lapset. Lapset ovat päiväkodeissä ympäripyöreitä päiviä ja voivat huonosti. Kamalaa! Nuoretkin kaipaavat vanhempaa. Minä kun olen kotona niin teidän työssä käyvien lapset tulevat meillä lapsieni kavereina ja kertovat minulle mitä koulussa tapahtui niin hyvät kuin ikävätkin asiat ja kaipaavat aikuisen läsnäoloa missä olette vanhemmat kun lapset teitä tarvitsevat?!?!? Useasti meille tulee tämmöinen yksinäinen eka-tokaluokkalainen klo.12.30 ja vanhemmat soittavat vasta klo.17.45 että voisit tulla kotiin siis täh!!!! Lapsi kertoo että meillä on perhepäivällinen kerran viikossa eli silloin kaikki on koolla. Näinkö näitä lapsia nykyaan hoidetaa ja välitetään?!?! En yhtään ihmettele lasten ja nuorten pahaa oloa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
66/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä opiskelemaan itselleen kunnon ammatin ja sitten hyväpalkkaiseen työhön, kyllä riittää säästöön lapsilisistä. Muuten suuta pienemmälle. Ei ole vara tulla sanomaan meille sinunkin lapsen elättäjille yhtikäs mitään.

Vierailija
67/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ei ole pramea ihan tavallinen rivari johon mahtuu 6hlö perhe. 5h+keittiö

Vierailija
68/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos on niska limassa opintolainalla kitkuttanut vuosikausia opiskellessaan hyvään ammattiin niin mitään ei sen jälkeen pitäisi jäädä käteen? Kaikki ihmiset pitäisi tasapäistää niin, että jokaiselle jäisi verojen jälkeen saman verran rahaa käteen? Sitä sinä ilmeisesti haet takaa, että kenelläkään ei saisi mennä paremmin kuin sinulla.

Jokainen tekee omat valintansa. Minä valitsin opiskella ammatin, jolla tienaan suhteellisen hyvin, mutta se on myös vaatinut uhrauksia. Minä ansaitsen kuitenkin lapsilisät ihan yhtä paljon kuin sinäkin, et taida ymmärtää, että nyt jo maksan veroja niin paljon, että sillä kustannetaan monetmonet lapsilisät... Kai yhdet niistä voi minullekin antaa?

Vierailija
69/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ehkä säästää lapsilleen ne itse saamansa lapsilisät. Ap menee vaan töihin tienaamaan itsekin, jotta voi säästellä pesämunaa lapsille.

Vierailija
70/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: duunari yh-äiti.

Vierailija
71/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotuksella ja viemällä vähäiset valtion maksamat tuet varakkaammilta.

Nämä kotona makoilijat eivät tajua että työssä kävijät maksaa he sinne kotiin. Jos työntekijät /veronmaksajat vähenee, ei käy elämä helpoksi kotona olevillekkaan.

Vierailija
72/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen koulutus/työ, että ei tarvitse kitsastella ja elää kädestä suuhun. Silloin ei täällä tarvisi köyhimpien olla aina vaatimassa ja narisemassa. Kyllä niille säästetyille rahoilla jossain vaiheessa tulee käyttöä, et varmaan huomannut sellaista ajatella. Meillä ainakin säästetään tulevaisuuden harrastuksia varten. Sinä et varmaan osaa säästää missään, mutta vaatia osaat sujuvasti?

Vierailija
73/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaiettiin ja tehtiin kovemmin töitä että tilanne kohenisi.

Nykyään taas huudettaan kauheesti vääryydestä ja vaadittaan pääsyä toisten kukkarolle... Törkeetä

Vierailija
74/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsia ja nuoria kun teidän kustannuksella rakennetaan eliittiä ja uraa!!! Kovin vääristyneet kasitykset mikä lapsille ja nuorille on parasta(päiväkoti yhtäkuin vanhemmat ja koululainen selviää omillaan tai iltapäiväkerhon isossa ryhmässä kuitenkin ilman vanhempaa) Aivan karseeta!!! Tämän kasvatus tyylin seuraukset tulemme näkemään ja näemme kokoajan. On aika herätä!!!

Vierailija
75/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun se ei ole kiinni siitä että laitetaanko heidät hoitoon, vaan siitä että MILLAINEN ILMAPIIRI ON KOTONA (ja tästä myöhemmin tietty oma käytös+taipumukset vaikuttavat). Ja millainen mahtaa olla ilmapiiri kotona, jossa äiti valittaa rahan puutetta, kadehtii rikkaampia (vaikkei edes tiedä ovatko rahansa tienanneet itse kovalla työllä) ja kuluttaa aikansa+hermonsa itsensä puolusteluun.

Ap, minä kirjotin kirjoituksen "No huhhuh...". Olen kotona kotihoidontuella (lapsi 1v.), mieheni opiskelee. Joudumme käymään sossun luukulla ensi syksyyn saakka. Meillä jää käteen aika vähän vuokran jälkeen, mutta siitäkin summasta saisimme varmasti säästettyä lapselle enemmän kuin nyt. Ruokaostoksilla voi valita sen halvemman tuotteen tai jättää jopa välistä; jos kerran viikossa jätät lihan ostamatta ja laitat siitä säästyneet eurot lapsen säästöpossuun, vuodessa sillä saa jo joululahjan tai kaksi.

Neuvo sinulle: älä kadehdi muita tai tuhlaa energiaasi miettimällä, mitä kaikkea muut rahoillaan tekevät. Keskity itseesi, omaan elämääsi (ja jos rahan tarve on noin absoluuttinen, muuttakaa pienempään asuntoon tai ala sinä tekemään osa-aikatöitä iltaisin). Ja ole onnellinen.

Vierailija
76/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten heidän rahoillaan ne sinunkin lapsilisäsi on jo maksettu. Eikö olisi kohtuullista että saisivat hieman edes itselleenkin?

Get a hair cut, and get a real job.

Vierailija
77/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä laitan lapsilisien verran rahaa säästöön lapsille. Olen säästänyt ne silloin kun olin kotihoidontuella ja tulot oli pienet, sekä nyt kun tulot on isommat.

Lapsilisät on valtion tulonsiirto LAPSIPERHEILLE. Se ei ole sosiaalitukea. Ne jotka sosiaalitukia tarvitsevat, saavat lapsilisien lisäksi muita tukia. Keskituloiset tosiaan maksavat kaikesta täysimääräisesti eivätkä ole oikeutettuja mihinkään muuhun ylimääräiseen kuin lapsilisiin. Antakaa nyt meidän pitää edes se.

Vierailija
78/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:ltä tuet pienemmiksi kun sillä on varaa nettiyhteyteen :p

Ja mitä tohon pahoinvointiin tulee, niin miksi ihmeessä yhdistetään aina pahoinvoiva lapsi ja töissä käyvä vanhempi? Kotona masennuslääkkeitä nappailevilla vanhemmilla on joku ihmeen taikakosketus ja heidän lapset voivat aina 100% hyvin?

Vierailija
79/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen bruttotulo viime vuonna reilu 80 000 euroa omani noin 43000. lapsilisät eivät jää säästöön! Tulevat kyllä ihan tarpeeseen.

Meillä on juuri valmistunut omakotitalo ja pientä ja suurempaa rahanreikää löytyy vielä jonkin aikaa. Lainan kuukausierä on suuri korko+lyhennyt 2000eur kuukaudessa (eli käytännössä minun nettopalkka) koska halaumme kasaa lainaa nopeasti takaisin.

Sen sijaan, että ottaisimme lisää lainaa rahoitamme loppurakentamista palkkatuloista. Veroja olemme maksaneet valtiolle tänä vuonna jo yhteensä yli 29000 euroa. Noista verovaroista olemme lapsilisänä saaneet takaisin tänä vuonna 2000 euroa. Eli vielä ollaan 27000 miinuksella : )

Vierailija
80/107 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään taas kun yhteiskunnan nuoret voivat huonosti ja nostavat itsensä otsikoihin! Myös kun nuoret ja lapset syövät toisensa kouluissa elävältä(koulukiusaavat) kun heillä on paha olla. Keskustellaan sitten taas uudestaan kun nuoret ja lapset ovat päässeet otsikoihin pahastaolosta. Josko sitten arvostatte vanhempien läsnä oloa!