Heräilevä taapero
3vuotias poikani on aina ollut yöheräilijä. NOin vuosi sitten hän nukkui jo suht hyvin, ehkä 1 herääminen yössä riitti. Nyt viime ajat, ovat olleet taas yhtä härdelliä. Milloin on pissahätä, milloin mikäkin. Poika on nukkunut kohta 2 vuotta omassa huoneessaan. Pikkusisko nukkuu äidin ja isän huoneessa. Poikakin haluaa yöllä tulla muiden luo, tai oikeastaan äidin luo. Isä ei kelpaa kuin viime hädässä. Pari viikkoa sitten on aloitettu päivähoito. Tämä on tietysti iso asia mikä voi paljonkin vaikuttaa yöuniin. Mutta kun tätä on jatkunut jo niin kauan niin ajattelinpa kysyä kohtalotovereilta neuvoa. Otanko pojan sängyn nyt takaisin meidän muiden huoneeseen vai vienkö pikkusiskon nukkumaan pojan kanssa. Olen miettinyt myös ns.varapatjan pitämistä meidän huoneen lattialla, johon voisi tulla yöllä jos mieli tekee (ja varmasti tekisikin mieli). Tuntuu etten jaksa enää heräillä, harva yö menee niin että heräisin lasten takia alle 10 kertaa...:( Antakaapa vinkkejä?
T. " sihrusilmä"
Elikkäs esikois tyttö, joka kyllä oli aina nukkunut hyvin alkoi heräämään pikkuveljen synnyttyä. Sisko oli nukkunut jo omassa huoneessa myös 2v ajan ja pikkuveli luonnollisesti nukkui meidän makkarissa. Me siirrettiin sitte siskon sänky (tahtoi kovasti sitä) myös meidän makkariin (näin mentiin 2v) ja kun pikkuveli oli tarpeeksi iso (minun/äidin mielestä ;D) siirrettiin molempien sängyt yhtäaikaa omiin huoneisiin.
Alku oli hankala mutta yöt rauhoittui, hetkeksi..
Pikkuveli on ollut vauvasta asti kova heräilemään (nyt ikää 4v) ja kantautuu harvase yö meidän makkariin koska nyt meidän 3. lapsi, pikkusisko nukkuu meidän huoneessa. Tällä kertaa emme ole siirtäneet pikkusiskoa (1v2kk) vielä muualle ja emmekä siirrä myöskään isompien sisaruksien sänkyjä takaisin meidän makkariin vaan ollaan annettu sitte lupa tulla öisin meidän viereen jos niin tahtoo. VÄlillä se toki ruuhkauttaa sänkyämme, mutta en halua että yksikään lapsistamme kokee ulkopuoliseksi olonsa vanhempien makkariin kun kerran se pikkusiskokin siellä saa " majailla" .
Meillä on sängynalla " Vara" patja joka sitten aina vedetään öisin siihen sängyn viereen alta pois kun joku sinne kömpii -> usein vanhin tyttömme ja keskimmäinen/veli sitte tulee aina meidän väliin nukkumaan =)
Eli tuohon heräämiseen ei olla edes tavallaan etistty ratkaisua vaan ollaan helpotettu omia öitä niin ettei meidän tarvitse " vaivautua" nousemaan sängystä itse vaan lapset tulee kun tahtovat meidän luokse ja asettuvat itse " Omille" paikoilleen nukkumaan.
Joka öistä tämä touhu ei ole (onneksi ;D) mutta pojan kohdalla suhteellisen usein. Isoin tyttö ei käy kun kerran kk:ssa meidän lähellä nukkumas osan yöstä...
Toivottavasti saatte jonkunlaisen tolkun niihin yöheräämisiin =)