Miksei suomalaiset jo tajua etta legginsit, pillifarkut ja ballerinat-tyyli on OUT!!! Lukisitte muotilehtia kuten Vogue niin tietaisitte, siella kasketaan heivaamaan legginsit ja
Kommentit (56)
Vastahan pillafarkkuja alkoi tulla kauppaan vuosi sitten, ja vasta nyt viime aikoina niitä on ollut runsaammin tarjolla. Ja edelleen näkyy runsaasti niitä bootcuttejakin, vaikka ne kai ovat totaalisen out.
Yks vitun väliä, mitä on muotia. Tulen käyttämään niitä loppuelämäni. Edelleen yks vitun väliä, mitä on muotia.
vielä 90-luvun alussakin.
Olenko muodin edelläkävijä?
mutta ainakin Ranskassa muotia ovat juuri harlem/arabihousut, todella korkeavyötäröiset farkut, leveälahkeiset farkut - ei enää missään näkynyt pillejä tai legginssejä, eikä kyllä ballerinojakaan.
Jos nyt pitäydytään housuissa niin tällä hetkellä IN ovat nimenomaan leveälahkeiset, väljät housut, myös farkut. Mutta eiköhän tämäkin tajuta Suomessa ja suomalaisissa vaateliikkeissä...hmm... kahden vuoden kuluttua? Vai olenkohan liian optimistinen...
Tämän syksyn uutuutenahan noita liikkeet tyrkyttää. Mitäpä sitä muuta ostetaan kuin liikkeessä tarjolla olevia rättejä. Suomi kulkee kattokaas vähän jäljessä.
Taidanpa mennä vessaan ampumaan itseni!
Tai sitten vaikka luen jotain, niin mulla on siellä leggingeissä, farkuissa ja kengissä myös älliä!
MUTTA se ei tarkoita sitä että ne olisivat enää in. Se että tavikset käyttää niitä edelleen johtuu siitä että he ovat kerran nuo vaatteet ostaneet, joten tokihan niitä sitten on käytettävä! En ole ap, mutta totta on että Voguessa, Marie-Clairessa ym. muotilehdissä pillit ja legginsit on julistettu " last seasoneiksi" . Mutta muistakaa ihmiset että nuo lehdet saavat sponsoritukea muotiteollisuudelta joka haluaa koko ajan vain myydä lisää ja että ihmiset uudistaisivat vaatekaappinsa mahdollisimman usein...
että ne ovat aivan karseen rumia ja tyylittömiä. Kauniitkin jalat näyttää niissä rumilta, noin niinkun kaupan päälle...
mutta sanoisin, että " Miksi ihmiset ei tajua, että kaikki eivät halua pukeutua muodin mukaan!?!"
Mulle on ainakin ihan sama mikä on muotia, mä pukeudun niihin vaatteisiin joista ite pidän!
(Tosin en noihin ap:n mainitsemiin)
Liivimäinen sivuista auki oleva minimekko , jonka helmat ovat hulmuavaa sorttia, ei siis mitään tyköistuvaa. Alla mustat sukkikset. Näiden kanssa ballerinat tai tennarit. Alla pitkähihainen tyköistuva paita. Ja arvatkaa mitä näin ikkunoissa? Talvilenkkareita ! Ne tulevat muotiin talvella , toivottavasti eivät suomessa.
Onko ne samat kuin 80-luvun lopulla muodissa olleet haaremihousut, eli kauhean leveät ja löysät reisistä? Mulla oli aikanaan sellaiset, ihan hirveän rumat housut. Käytin myös legginsejä, kun ne edellisen kerran oli muodissa ja pillifarkkuja 60-luvun lopussa. Sen jälkeen en ole pillejä jalkoihin laittanut. Ballerinoja käytin 80-luvun alussa ja niillä tuli selkä ja jalat kipeäksi, kun ei korkoa ollut yhtään. Onneksi olen oman tyylini löytänyt, ettei tarvitse enää moisia hirvityksiä päälle pistää.
Täällä todellakin pyörii tyhjäpäisiä ihmisiä! : ) IN ja OUT -hah! Olen kuullut moiset sanat viimeksi yläasteella- todella huvittavaa että oletettavasti äiti-ihmiset käyttää moisia termejä.
Ja sitten tuli taas tuo AKATEEMISUUS esille! Kyllä ne akateemiset ihmiset on ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin- vai luuletteko todellakin että kaikki akateemiset on jotain ihmeellistä ylirotua... Heh!
Muoti sitten... Minkäs mantereen ihmiset teidän mielestä on sitä ylempää ja parempaa kastia? Siis sitä joka sanelee mikä on IN ja OUT? Eikö ole vähän typerää itse potea kansallista alemmuutta jonkun niinkin typerän asian kuin ballerinojen tai legginsien takia?
Itse olen ylpeä suomalaisuudestani ja siitä että täällä valtaosalle ihmisistä on muut asiat huomattavasti tärkeämpiä kuin joku kauniit ja rohkeat luokan in ja out ajattelu...
sitä paitsi, kannattaa aina pukeutua juuri niin kuin itse tuntuu mukavimmalta. Silloin on itsevarmin olo. Jokaisen kauden trendeistä löytyy kyllä jotain " omaa" itselleen, jos haluaa. Me stylistit pidämme tietenkin mielessä " IN ja OUT" -jutut, mutta AINA on tärkeämpää omaperäinen toteutus, ei sokea muodin perässä juoksu.
Terveisin, se stylisti, joka oli täällä pari päivää sitten.
Muoti sitten... Minkäs mantereen ihmiset teidän mielestä on sitä ylempää ja parempaa kastia? Siis sitä joka sanelee mikä on IN ja OUT? Eikö ole vähän typerää itse potea kansallista alemmuutta jonkun niinkin typerän asian kuin ballerinojen tai legginsien takia?
Itse olen ylpeä suomalaisuudestani ja siitä että täällä valtaosalle ihmisistä on muut asiat huomattavasti tärkeämpiä kuin joku kauniit ja rohkeat luokan in ja out ajattelu...
Jotkut muotisuunnittelijat ym. muutamat ihmiset keksivät koko ajan uusia muoteja, toki pitää sitten julistaa, että kaikki muu on totaalisen out ja last season. Eihän vaatteita saisi myytyä, jos ei kukaan menisi muodin mukana ja uskoisi mitä " ylemmältä taholta" käsketään laittaa päälle. Ja muotihan kiertää, kuten on huomattu. Ei mitään uutta ole pillifarkuissa sen kummemmin kuin leveälahkeisissakaan housuissa. On niitä ollut ennenkin. Ne vain välillä nostetaan uudelleen pinnalle. Voi mennä muodin mukana, mutta voi myös käyttää omaa järkeä ja käyttää sellaisia vaatteita, mitkä näyttävät hyvältä päällä. Eri asia on tietysti, jos ei kaupasta löydy muuta kuin sitä mikä kulloinkin on muotia...
ei akateemiset ole tavallisia ihmisiä. Ettekö te sitä tienneet. Kateellisia olette vain kun akateemisista kuoltua tulee Biolanin mustaa mustaa, eikä tavallista savista multaa, kuten meistä duunareista.
Vierailija:
56, tajuaa ne. Mulla ainakin tuli ihan kirjoitusvirhe. - 52
jos pitäis lukea lehdestä millaisia vaatteita voi päälleen laittaa :p
Vogue sanoo " hyppää" ... ja kaikki jotka ei osaa ajatella omilla aivoilla hyppää ;D
Vierailija: