Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ikä sopiva muskariin ,perhekerhoon yms?

30.08.2007 |

Eli paikkoihin missä ajatuksena olisi että lapsi saa viihdykettä ja ohjattua toimintaa.Onko reilu 1v.liian pieni?Meinaan että jaksaako keskittyä...Muskareita näyttää olevan ihan vauvasta asti(5kk.)

Jos jollakin kokemuksia Vantaan muskareista,suosittele.Tuntuu olevan tiukassa saada paikkaa.

Kiitos vastauksista!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin muskari jo reilu 3kk ja hyvin on mennyt. Nyt ikää on jo yli vuosi ja edelleen ollaan käyty muskarissa. Ihan hyvin meillä on ainakin muskarissa viihdytty, välillä on tietysti kiukku päiviäkin. Itse käymme lystileikki muskarissa korson lumossa ja siitä ainakin on hirmu hyvät kokemukset, vetäjä osaa asiansa. Joten suosittelen lämpimästi!!!

Vierailija
2/10 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei kannata jättää muskariin menoa vuodenvaihteeseen, vaan voi niitä kysellä kesken kaudenkin.

Riippuu kai ohjaajasta kuinka " vauhdikasta" meno on, mutta ei ne kaikki musiikkiopiston muskarit sylissä körättelyä ole, ei ainakaan ne joissa me käytiin. Ikätason mukaan mentiin. Ja noihin musiikkiopiston muskareihin voi hyvinkin päästä kesken lukukaudenkin eli kannattaa vielä kysellä, jos löytyisi jossain sopivassa ryhmässä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi se on tietty enempi viihdykettä myös äidille - mutta se että äiti löytää vertaisseuraa ja jaksaa paremmin koituu tisetysti myös vauvan hyödyksi. Ja kyllähän jo ihan pienet vauvat nauttivat laululeikeistä etc. Harrastetaan niitä tietysti kotonakin - mutta seurassa se on vielä mukavampaa...

Vierailija
4/10 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lapset sellaisia, että viihtyvät paljon sylissä ja paikallaan? Mä en ole vielä mennyt poikani kanssa tuollaisiin kerhoihin, kun sitä vauhtia riittää ja riittää... Jotenkin kauhistutaa ajatus, että hän menee siellä joka paikkaan ja saa juosta perässä ja hakea pois, mistä seuraa kauhea kirkuminen ja itku. Sylissäkään ei viihty yhtään kun joskus vahingossa :)

Tietysti sitä olisi kiva johonkin tuollaiseen mennä. Ajattelenko nyt ihan liikaa vai onko näissä kerhoissa ym. tälläisiä villejä tapauksiakin ja miten vanhemmat silloin toimivat?

Vierailija
5/10 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti teille! Erityisesti seurakunnan ja mll:n kerhoihin ovat tervetulleita jo odottavat äidit eli vauva jo masuasukkina. Itse aloitin kerhoilun, kun esikoinen oli 6kk. Vauva nyt ei silloin paljoa vielä siitä saanut mutta minä sitäkin enemmän!

Perhekerhoista tuli nopeasti viikon " kohokohtia" . Kerhoillut olen kohta 6v.

Vierailija
6/10 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi maaliskuussa ja syksyllä aloitettiin käymään kerhossa.

Ja kyllä siellä oli ihan pienen pieniäkin vauvoja.

Me ei vaan voitu mennä aiemmin, kun kesäksi loppui kaikki kerhot ja kesken kauden ei kandenut mennä.

Vierailija
7/10 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi ja minusta se oli kiva paikka. Eihän se ole tarkotettu pelkästään lapsille vaan myös vanhemmille. Niistä saa juttuseuraa, uusia kavereita ja vertaistukea.

Muskarissa meidän lapset eivät vielä alle 1 vuotiaana ole viihtyneet, mutta kun olivat lähempänä 2 vuotta niin tykkäsivät olla. Toki näistäkin äidit saavat kavereita jne ja mikäs siinä jos haluaa käydä. Kyllähän vauvat yleensä laulamisesta tykkää ja musiikista mutta mä ajattelin että voin hoitaa sen itse kotonakin enkä maksa kalliita muskarimaksuja ennenkun lapset selvästi osoittaa kiinostusta musiikkiin yms.

Vierailija
8/10 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne pikkusisarukset ainakin otetaan mukaan perhekerhoihin ja muihin ihan pienestä alkaen. Oman kaupunkini perhekerhossa alle 2-viikkoinen vauva ei ole harvinaisuus.

Esikoisen kanssa kokeiltiin aloittaa perhekerhoa 4kk iässä mutta koska nukkui lähes aina, minusta tuntui turhalta pyöriä yksin piirileikkejä toisten lasten kanssa. Uudestaan yritimme 6kk iässä jolloin lapsi pysyi hereillä ja pääsi näkemään muitakin naamoja kuin äidin.

Pikkusisarukset ovat tulleet kerhoon mukaan noin viikon ikäisinä, ja jostain syystä eivät ujostele tai vierasta läheskään yhtä paljoa kuin esikoinen.

Vierailija
9/10 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin esikoisen kanssa perhekerhon ja muskarin, kun tyttö oli noin 7 kuukautta. Syynä se, että silloin oli syksy (kesällähän ei mitään toimintaa ole) ja aikaisemmin en ollut perhekerhoon saanut aikaiseksi mentyä.

Muskarissa käytiin Vantaan musiikkiopiston muskarissa, ohjaajaa ja paikkaa vaihdettiinkin välillä (unirytmin ja sijainnin vuoksi), ja todella tyytyväinen olen ollut kaikkiin opiston ohjaajiin.

Perhekerhossa tuon syksyn neiti viihtyi siellä missä äitikin, mutta vuoden vaihteen jälkeen eli noin 1 vuotiaana jäi mielellään lasten puolelle, jossa oli kerho-ohjaajat ja äiti sai muiden äitien kanssa jutella rauhassa viereisessä huoneessa. Meillä neiti tosin ei koskaan ole kauheasti vierastanut ja muutenkin on erittäin sosiaalinen.

Kyllä mielestäni 1- vuotiaana on oikein hyvä aloittaa muskari ja perhekerho, jos ei aikaisemmin ole vielä niissä käynyt. Itse huomasin, että juuri 1 vuotiaasta eteenpäin tuntui tyttö nauttivan eniten muskaristakin. Lapsi-vanhempi jumppa taidettiin aloittaa 1½ vuotiaana, joka oli myös tosi kivaa sekä äidille että tytölle.

Vierailija
10/10 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lystileikki on tosi hyvä, mutta kannattaa sitten mennä Esa Lamposen ohjaamaan ryhmään. Kaikki muut vetäjät eivät ole olleet ihan, no, tehtäviensä tasalla. Rauhallisemmalle lapselle saattaa sopia musiikkiopistonkin muskari, mutta meidän vilkkaan tytön makuun siinä oli vähän liikaa sylissä köröttelyä.

Tähän aikaan vuodesta ryhmät ovat varmasti täynnä, kun kausi on juuri alkanut/alkamassa. Vuodenvaihteessa voi paikkoja vapautua, niihin kannattaa joulukuun alussa heti ilmoittautua.