Mistä syystä voisin hakea sairaslomaa loppuviikoksi?
Olen niin väsynyt etten jaksaisi mennä huomenna töihin.. olen kyllä raskaana, mutta väsymys ei johdu siitä, vaan univelasta. Univelka taas johtuu siitä, että olen koko viikon ollut kahdestaan lapsen kanssa illat, kuskannut häntä hoitoon aamuin ja hakenut illalla töiden jälkeen. Iltaisin olen rustannut opinnäytetöitäni ja siksi yöt jääneet lyhyiksi.
Tänään olin tosi väsynyt töissä, kurkku on hieman kipeä ja olo tukkoinen, mutta ei kuumetta. Lapsellani on kova nuha ja yskä, mutta ei kuumetta.
Onko tässä tarpeeksi syitä ottaa sairaslomaa loppuviikko? Minkä noista syistä kerron lääkärille/neuvolaan..
Kommentit (38)
varmaan kaipaisit sinäkin, vai mitä?
paitsi että vituttaa tuollaiset " vähän ramasee ja pikkasen kurkkua kolottaa, taidan hakea saikkua" .
Mutta eihän saikkusi ole minun pussistani poissa, vaan työnantajasi.
itsekin työharjottelussa, osa-aikatöissä ja opinnäytetyön pitäisi olla valmis 2 viikon kuluttua.
etkä kyllä välttämäti saakaan. Sun suunnitelmallisuutesi ärsyttää, vai että opinnäytetyötä sitten suunnittelit " sairaana" rustaavasi, vei kyllä loputkin sympatiapisteet...
Vierailija:
paitsi että vituttaa tuollaiset " vähän ramasee ja pikkasen kurkkua kolottaa, taidan hakea saikkua" .
Mutta eihän saikkusi ole minun pussistani poissa, vaan työnantajasi.
Itse haen vasta sitten kun oikeasti olen kipeä.
niin millä sitä sitten kehtaisi olla töistä pois, millä syyllä...
ku itku vaan tulee olen saanut pyyhittyä kyyneleet ennenkuin ku työkaverit ovat nähneet.... mut kohta en pysty siihen
Ymmärrän että vituttaa noi arvostelijat, mutta älä vänkää vastaan, siitä ne vaan innostuu.
Tsemppiä opinnäytetyön tekemiseen. Ota sitten siinä välissä paussejakin että saat rauhoittua.
Lienevät niitä, jotka tulevat vaikka pää kainalossa töihin---> tauti tarttuu ja kiertää kaikki työpaikalla...!
Minusta voit aivan hyvin hakea saikkua. Itsekkin olen hakenut (niinkuin varmasti SUURIN osa ihmisistä!) saikkua vaikka periaatteessa olisi pakon edessä töihin voinut mennäkkin. Niin, tai sitten ovat saaneet saikkua esim. viikon ja olleet sen ajan pois töistä, vaikka työkuntoinen olisi ollutkin jo kolmen päivän kuluttua...
Ainoa tilanne milloin tuomitsen 110% " turhan" saikun hakemisen (ap:n saikku ei minusta edes olisi turha...) on sellainen työpaikka/tilanne, jossa työt kaatuvat muiden harteilla. Eli esim. ei saada sijaista/kukaan ei pääse lomittamaan, ja vaikkapa 4 ihmistä tekee 5 työt. Tuollaisessa ammatissa toimivat esim. hammaslääkärit, päiväkodin tädit, sairaanhoitajat?
todistukseen, mutta vaivan voi merkkitä koodilla. Itse olen sairastanut masennuksen aikoinaan, ja lääkäri kirjoitti sairasloma todistukseen vain esim; " JK143-Pk4" tmv. Eli joka sairaudelle on oma koodi, jota työnantaja tuskin tietää.
Ja kerran itselleni merkittiin (ei masennus vaan toinen vaiva) sairaus vielä koodilla, joka olis suomeksi " rintakehän haavauma" , mikä tavallaan piti paikkaansa, mutta ei sitten kuitenkaan yhtään...;)
todistukseen, mutta vaivan voi merkkitä koodilla. Itse olen sairastanut masennuksen aikoinaan, ja lääkäri kirjoitti sairasloma todistukseen vain esim; " JK143-Pk4" tmv. Eli joka sairaudelle on oma koodi, jota työnantaja tuskin tietää.
Ja kerran itselleni merkittiin (ei masennus vaan toinen vaiva) sairaus vielä koodilla, joka olis suomeksi " rintakehän haavauma" , mikä tavallaan piti paikkaansa, mutta ei sitten kuitenkaan yhtään...;)
Masennuksen sairastanut minäkin, ja saikkupaperiin tulee vain se koodi. Sano sitten vielä erikseen ettei pistä sairauden suomenkielistä nimeä saikkupaperiin, vain koodin, ihan varmuuden vuoksi. Mutta näin se menee.
Mene hakemaan saikkua ja pyydä lähetettä psykologille/mielenterveystoimistoon. Tarvitse apua!
silloin. esim. uupumus burn out ja vastaavat
Vierailija:
niin millä sitä sitten kehtaisi olla töistä pois, millä syyllä...
ku itku vaan tulee olen saanut pyyhittyä kyyneleet ennenkuin ku työkaverit ovat nähneet.... mut kohta en pysty siihen
että laitetaanko oikea syy (ahdistus) vai jotain muuta, esim. flunssaa. Joten kyllä ne lääkärit voi vääränkin syyn kirjoittaa. Pysyin kuitenkin totuudessa.
Vierailija:
todistukseen, mutta vaivan voi merkkitä koodilla. Itse olen sairastanut masennuksen aikoinaan, ja lääkäri kirjoitti sairasloma todistukseen vain esim; " JK143-Pk4" tmv. Eli joka sairaudelle on oma koodi, jota työnantaja tuskin tietää.Ja kerran itselleni merkittiin (ei masennus vaan toinen vaiva) sairaus vielä koodilla, joka olis suomeksi " rintakehän haavauma" , mikä tavallaan piti paikkaansa, mutta ei sitten kuitenkaan yhtään...;)
Kerrot vaan tilastasi ja sanot, ettet tosiaan jaksa nyt tehdä töitä. Se että olet raskaana vaikuttaa tosi paljon. " Normaalitilassa" tollasesta tuskin saisi saikkea.
Viesteistäsi päätellen olet kyllä tosiaan levon tarpeessa. Ei pahalla :)
on ollut niin väsynyt, ettei voisi viedä hoitoon jos sellaisessa olisi.. että kyllä sä saikkua saat jo lapsesikin tähden.
tsemppiä lopputyöhön ja raskauteen :)
on ollut niin väsynyt, ettei voisi viedä hoitoon jos sellaisessa olisi.. että kyllä sä saikkua saat jo lapsesikin tähden.
tsemppiä lopputyöhön ja raskauteen :)
Nykypäivänä on näköjään todella harvassa enää ihmiset, jotka välittää toisista.
Arvostellaan ja lannistetaan kyllä, mutta kannusteta ei. Ja se ei kerro mistään muusta, kuin siitä, että arvostelijalla on itsellään jotenkin huonosti asiat.