Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaan lapsen kengän koosta? Minkäkokoisia kenkiä muilla 1-vuotiailla?

29.08.2007 |

Poikani täyttää pian 1. Mittasin jalan, joka on nyt tällä hetkellä 12cm. Ajattelin ostaa talveksi Prismasta Viking goret (59¿.) En osaa päättää kokoa. Koko 21 olisi sisäpohjalliseltaan 14cm suunnilleen. Kenkiä ei vielä tarvitse ja jalan kasvua on vaikea ennustaa. Olen tarkka tuossa 1.5cm kasvu- ja käyntivarassa, mutten toisaalta viitsisi pienempää ostaa, sillä tuleva talvi on pitkä. Voihan kenkään laittaa pohjallisen. Vuorilliset välikausikengät pojalla on siis erikseen, joilla pärjää alkusyksyn. Tällä hetkellä käytössä Tepsut kokoa 20.

Mitä mieltä olette? Minkäkokoisia kenkiä muiden 1-vuotiaat käyttävät.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on noista tepsuita tullut nyt paljon kehuja, niitä olen hiukan miettinytkin, et olisko ne hyvät pakkaskelin jalkineet ja mitä ilmeisimmin näin on.

Vielä sinulle Marlena vai kuka nyt olitkaan, niin kasvuvaraksi varataan ainakin kenkäkauppiaiden ohjeiden mukaan 1,5cm ja 0,5cm käyntivaraa eli yht. 2cm. Ja todellakin luotan ammattilaiseen kenkäkaupassa, että hän osaa työnsä. Varmaankin se 3cm on liikaa, mutta villasukalla aiomme kuitenkin popot sovittaa =).

Niin ja tosiaankin minulla on juoksukengissä 2-3cm tilaa ja ihan sekin jälleen myyjän kehoituksesta, normaali jalkineissa toki hiukan vähemmän. Mutta kuitenkin tilaa on, kun omistan jalat jotka todellakin päivän mittaan turpoavat aikalailla, jos ostaisin itselleni kengät joissa olisi vain tuo 0,5cm käyntivaraa niin ne olisivat aivan liian pienet iltapäivällä. Mutta tämä on nyt ketjun aiheen sivuun minun kenkieni koko tilanne..

Vierailija
22/24 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä Suomessa on paljon täysin pätemättömiä myyjiä milloin missäkin. Kenkämyyjä joka suosittelee lapselle 3 cm käyntivaraa ehkä luulee ilahduttavansa asiakasta joka haluaa pärjätä yhdellä kenkäparilla läpi talven. Juoksukengässä aikuiselle se peukalonpään mittainen käyntivara on hyvä, mutta tavallisissa talvikengissä lapsella taas liikaa. Itsen ostin aikanaan isojalkaiselle heinäkuussa syntyneelle 1v:lle 24: goret talveksi ja meno syyskuussa ensimmäisillä pikkupakkasilla oli tuskaa, lapsi kompastui jatkuvasti. Vasta kevättalvella kengät olivat sopivat. Valitettavasti Suomen pitkä talvi vaatii noin pienillä kahdet kengät, usein isommillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihanteellinen. Numerokokoihin ei kannata tuijottaa ollenkaan vaan pistää lapsi seisomaan irtopohjallisen päälle niin että hän varaa kunnolla jalalle.

3cm käyntivaraa vastaa suurinpiirtein sitä, että ostaisin itse 38 jalalla koon 40 kengät.

Vierailija
24/24 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa jotkut kenkäkauppiaat levittävät tätä tietoa. Tällä palstalla oli hiljattain linkki jollekin sivustolle, jossa oli listattuna muitakin yleisiä väärinkäsityksiä gore-text-vaatteista.

Mutta tietysti se 3 cm on aivan liian iso käyntivara vaikka villasukat kengässä olisikin. Varsinkin 1-vuotias, joka ekaa kertaa opettelee liikkumaan talvitamineissa ja -kengissä kompastelee taatusti liian isoihin kenkiin.

frodo:

Villasukkavaraa en taida goreihin jättää, kun ei suositella =/