´´´ SyysSissien keskiviikko ´´´
Avaan uuden pinon vaikkakin itse vauvautuneena :)
Eilen tultiin kotiin ja olo on ihana! Poju tuhisee taasen masu pullollaan maitoa ja on oikea kakkamasiina. Jo ekana yönä saatiin viittä vajaa ylipursuaminen aikaan... ;)
Nyt en jaksa kirjoitella sen enempiä ja KIITÄN kaikkia onnitteluista, oli aika työ kahlata pinoja läpi! Saattoi mennä paljonkin ohi joten jos siellä oli vauvauutisia niin ONNEA vauvan saaneille ja zemppiä niille joiden aika koittaa!
Ircissä on tällä nikillä kolmisen kuvaa Matiaksesta jos joku haluaa käydä kurkkimassa.
Palailemisiin, en hylkää tätä palstaa vielä hetkeen!! Sen verran mukavaa on täällä ollut odottaa teidän kanssanne!
-PippuriMamma ja Matias 2vrk ja tunteja päälle ;)
Kommentit (21)
Eiliset keskustelut tässä. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11134534&p=1&tm…
Kiva kuulla Pippurimammastakin. Vielä oikein paljon onnea pikku Matiaksen johdosta. Ja mukavaa et Äiskäliinin pikkuisella on kaikki kunnossa.
ja oikein paljon onnea Ennille pienestä prinsessasta!!!!!
Peloista ollut puhetta. Mä olen pelännyt kaikkee mahollista melkein kokoraskauden ajan. Ensin keskenmenoa, ja sit kohtukuolemaa ym. ja varmaan pelkään siihen saakka et pienokainen on vihdoin ja viimein sylissä. Tää raskaus tuntunu muutenkin niin uskomattomalta, kun olin jo melkein luopunu toivosta. Joten sekin varmaan lisää pelkoja ym. En voi muuta sanoa kuin sen et maailman onnellisimmaks tää raskaus on mut tehny.
Rakkausvauva kirjoitteli siitä, että ois hyvä huomioida myös sisarukset kun tullaan vauvaa kattomaan. Mä olen samaa mieltä. Yleensä kun olen käynyt kattomassa kavereiden ym. vauvoja, olen vienyt myös sisaruksille jotain pientä kivaa. isonsiskon tai veljen lahjan. Näin sisarukset eivät ole tunteneet oloaan niin ulkopuolisiksi.
Mulla viime yö meni jotenkin levottomasti. Ei tullu nukuttu kovin hyvin. supisteluistakaan ei ollit mitään tietoa vaikka sain eilen taivuteltua miehen petihommiin ennen nukkumaan menoa. Joka päivä olen koittanut kovasti saunoakin. No mä olen täälä varmaan viimisten joukossa syys/lokakuun vaihteessa...
Ilmatkin viilentyneet kivasti. Toivottavasti ei enempää kylmenis,kun muuten tulee vaateongelma. Mulla nimittäin ei ole yhtään takkia joissa menis vetoketju kiinni. Ja eilen löysin yhet ainoat pistokkaat jotka sain jalkoihin mahtumaan sandaalien lisäksi.
Käytiin muuten eilen maistraatissa valmiiks kysymässä, et hyväksyykö ne Vesli nimen etunimeks. Päästin oikein sellasen miehen puheille joka täälä viime kädessä päättää näistä asioista. Aikansa asiaa tutkittuaan hän sanoi ettei nimelle ole estettä. Ennen tätä hän otti selvää kuinka monella tämä nimi on etunimenä ollu, (vain kolmella joskus 1920-luvun paikkeilla) ovatko kaikki Suomalaisia ja miehiä. Ja onneks nämä kriteerit sit täytty. Haluttiin ottaa asia selville ihan sen takia, et ei kerkee syntymän jälkeen tottua nimeen ja alkaa jo käyttämään sitä. Sit ois ikävä alkaa vaihtaa sitä enää. Nyt voimme nimen julkistaa jo samalla kun ilmoitamme vauvan syntyneeksi.
Mä lähen pikkuhiljaa herättelemään miestä ja alan sitten aamupuuron keittoon.
Uma81 + Vesli 37+5
täälläkin huonosti nukuttu yö takana.. Koko yön mahassa ihmeellisiä tuntemuksia. Vaikka tämä on mun kolmas raskaus, en silti osaa sanoa supistiko vai ei.. No olen ajatellut niin että kyllä sen sit ihan todella tietää kun tosi on kyseessä, sen verran kipeä olen edellisilläkin kerroilla ollut.
Se hobby hallin kantoliina kiinnostaa kovasti. Onko se helppo käyttää?
Nimistä ollut puhetta, me ei tiedetä onko uusi tulokas tyttö vai poika, joten nimeä ei vielä liiemmin olla mietitty. Esikoiselle ja kuopukselle nimet on vain loksahtanut kohdilleen syntymän jälkeen. Ja heti ollaan kerrottu nimi kun se on keksitty.
Taas pitäis neuvolaan mennä. Hbtä katsomaan. Oon vasta 35 viikolla ja nyt jo käyn viikon välein siellä. Alkoiko teilläkin näin varhain käynnit viikon välein?
Mukavaa päivää kaikille sisseille!
Fiia 35+
ONNITTELUT täältäkin vielä kaikille nyyttinsä hakeneille! Teitä alkaa olla jo niin monta, että menen ihan sekaisin laskuissa. ENNILLÄ tuntui ainakin olleen ihanteellinen synnytys, yllättävä, nopea ja helppo ja palkintona suloinen pikkuprinsessa, mahtavalta kuullostaa, onnittelut!:)
Tulin juuri NEUVOLASTA. Kaikki oli niin kuin pitikin. Mulle oli tosin taas tullut painoa 1,5 kg viikossa, mutta ei se ole kyllä syömällä tullut, etenkään, kun ruoka ei ole edes kunnolla maittanut. Paineet olivat kuitenkin 130/80 ja pissa puhdas, joten ei syytä huoleen. Hb oli edelleen loistava 128 ilman mitään rautalisiä.
Sf mitta taisi olla 37, tai ainakin se ampaisi jonnekin sinne yläkäyrän yläpuolelle, mutta siellähän se pysyykin synnytykseen asti, kun tämä ei laskeudu vaan keikkuu yhtö ylhäällä kuin edellisetkin. Mutta vatsa on siis ISO, ei tässä muuta voi todeta. Vauvan syke oli 130-145, sitä samaa, mitä se on kokoajan ollut.
Viikon kuluttua on LA. Mies ihan säikähti, kun tajusi, että se on niin lähellä. Ei kuulemma nyt oikein ehtisi lähteä synnyttämään kun on niin paljon töitä. Sanoin vaan, että minähän ei tätä pidettele, jos on tullakseen, joten parasta alkaa tehdä hommia vikkelään niin kauan kuin vielä ehtii.:-)
Kuinka moni on muuten menossa perhehuoneeseen? Me yritämme päästä, jos niitä vain on vapaana. Ollaan oltu molemmilla edellisilläkin kerroilla. Mummi tai famo on isojen siskojen kanssa kotona, ja he vierailevat päivittäin. Minä en vain voi kuvitella, että haluaisin olla synnytyksen jälkeen jonkun vieraan ihmisen kanssa samassa huoneessa. Etenkin, kun minulla on ollut synnytyksen jälkeen vähän ongelmia, enkä todellakaan haluaisi, että joku vieras olisi niitä kuuntelemassa. Ja muutenkin, minulla ainakin mieli on niin herkkä, että saatan itkeä pillittää ilman mitään syytä, ja mielellään tekisin sen oman puolison kainalossa enkä vieraiden ihmisten kuunnellessa verhon takana...
Olisin kyllä todella hämmästynyt, jos tämä syntyisi ennen laskettua aikaa. Itse alan odotella synnytystä alkavaksi vasta viikon kuluttua, lasketun ajan jälkeen, siihen asti yritän olla ajattelematta koko asiaa, ettei turhaan tule aika pitkäksi. Ekahan meni 6 vrk yli ja toka 16 vrk joten kokemusta on pitkästä odottelusta. Vaikka voihan se yllättää, niin kuin tuo Ennikin tuossa juuri kertoi...:)
Ostin työkaveriltani niiden vanhat teutoniat vm 2002, käytiin hakemassa ne sunnuntaina. Ne oli oikein siistit ja hyväkuntoiset ja juuri huollettu. Mustat, koristeena harmaa-musta-ruudullista kangasta. Luulin, että meidän vanhat vaunut oli rikki, mutta sitten kävikin ilmi, että ei niissä ollutkaan mitään vikaa, pari ruuvia oli vaan löystynyt ja kun ne kiristettiin, niin kaikki oli taas kunnossa. HÖH. Juuri niin tyypillistä minulle.
No, ei mua oikeasti edes kauheesti harmita, kun nuo edellisetkin oli käytettynä aikoinaan ostetut ja nämä, mitkä nyt ostin, on kuitenkin paljon paremmat. Ilmoitin, että annan vanhat vaunut ilmaiseksi jollekin, joka hakee ne pois meidän varastotilaa viemästä ja perjantaina pääsenkin sitten niistä eroon. Hakija lupasi minulle kassillisen poikavauvan vaatteita vastineeksi vaunuista, mikä sopii minulle erittäin hyvin, koska kahden tytön jälkeen vaatevarasto on aika vaaleanpunainen. Joten ehkä ihan hyvä diili kuitenkin!:-)
t. sparven ja pikkutiainen rv 38+6
Suppareita kellotin illalla noin pari tuntia 15 min välein ja sitten ne loppuivat. Aamulla ol neuvola. Vauva on laskeutunut eli jotain uudistusta on tapahtunut...vähän limaista vuotoa tulee vessareissujen yhteydessä. Tää odottelu on tuskaista!
Risella rv 37+5
Ehjänä edelleen. Eilen en jaksanut koneella käydä olleenkaan. Kävin neidin kanssa kaupassa ja tuntui, että reissu oli niin raskas, että ei mitään tahtonut jaksaa tehdä.
Onnea kaikille vauvautuneille!! Oikein kiva, että tyttöjä tulee poikien seuraksi... :)
Mukava kuulla myös PippuriMammasta.
Meillä on nimet valmiina jo molemmille. Tosin tytöllä etunimi todennäköisesti menee uusiksi, mutta toiset nimet on ollut valmiina. Molemmille pojalle ja tytölle tulee toiseksi nimeksi kaksi nimeä. Voipi kuitenkin olla, että etunimi vielä muuttuu, kun vauvan näkee.
Peloista oli jotain puhetta. Kahden keskenmenon jälkeen pelot oli aikalailla siinä. Nyt sitten en ole oikein tahtonut sisäistää vielä kunnolla tätä isoa mahaa, vaikka nyt sen tajuaa, että kyllä se nyytti sieltä tulee. Liikkeitäkin kun kuitenkin tuola ahtaassa boxissa on. Ainoa pelko tällä hetkellä kuitenkin on, että jos en itse tulekaan takaisin. Pelko johtuu siitä, että meillä päin joku aika takasin kuoli äiti ja vauva juuri synnytyksessä...
Munkin mielestä olisi oikein mukavaa jos sisaruksia otettaisiin huomioon, kun vauvaa tullaan kattomaan. Meillä neiti ainakin jo aikas mustasukkanen mahalle. Että mitä sitten, kun vauva tulee mailmaan. Pikkusen ainakin helpottaisi sitä mustis tunnetta, kun vierailijat toisivat jotain ja moikkaisivat oikein kunnolla...
Viime yö meni aika hyvin. Tosin pissalla sai rampata, mutta välit nukuin oikein sikeesti. Tänään pitäisi laittaa makkarin imetysnurkka valmiiksi. Tuolilta vähän rojua pois ja sitten parit tyynyt tilalle. Onpahan sitten sekin tehty. Sairalakassi on vielä puolitiessa, mutta lisätään sitten kun lähdetään, jos muistetaan.
Mutta nyt kuoriin pottuja, ennen kuin neiti pääsee kerhosta...
vm78 ja iiro 40+6
Peloista vielä. Kai se on ihan luonnollista, että synnytyksen lähestyessä alkaa ajatella kaikenlaisia juttuja. Synnytys on kuitenkin iso juttu eikä siihen voi oikein etukäteen valmistautua. Vauvaan alkaa tässä vaiheessa olla jo tosi kiintynyt, nimetkin ovat monella valmiina ja vauvaa aletaan ajattelemaan jo omana persoonanaan.
Vaikka toki minullekin kaikkia ajatuksia välillä hiipii mieleen, niin yritän pysyä rationaalisena ja ajatella, että miten upeaa, että saan synnyttää juuri Suomessa, jossa äiti/lapsi-kuolleisuus on maailman pienimpiä. Ja kun ei ole edes mikään ns. riskiraskaus, niin miten kaikki onnistumisen todennäköisyydet ovat minun puolellani.
Esikoisen syntymän jälkeen tajusin, että ne pelot eivät lopu synnytykseen vaan ne kuuluvat äitiyteen. Jo tämänkin takia yritän suhtautua asioihin luottavaisesti ja positiivisesti. Sitä, mille ei mitään voi, ei kannata etukäteen surra, eikä ainakaan, jos asia on enemmän epätodennäköinen kuin todennäköinen.
Oikein paljon onnea Ennille! Ja Pippurimammalle vielä uudelleen, Matias on NIIIN suloinen poika, aivan ihana!
Kiitos kaikille jotka vastailitte liinoista. Mä en vieläkä oikein tiedä mitä tekisin, mutta ajattelin että taidan vuokrata sellaisen vaikka viikoksi niin eiköhän siinä sit näe miltä se tuntuu. Rintareppu meillä on, mutta sitä ei taida voida käyttää kumminkaan ihan heti..
Viime yö oli erikoinen. Havahduin jossain vaiheessa siihen että selkää polttaa ja mahaa särkee mutta olin niin tokkurassa että nukahdin heti kun se meni ohi. Vähän ajan kuluttua sama juttu että heräsin ja nukahdin jne. Tajusin sitten vasta joskus pitkän ajan kuluttua että suppareitahan ne.. Tuntuivat vaan niin erilaisilta makuu asennossa kuin istuvallaan. Elukat ilmeisesti vaistosi jotain koska koko katras oli mussa ihan kiinni. Ohi ne tietty menivätkin sit joskus parin-kolmen tunnin päästä. En jaksanut edes kelloa katsoa. Kipeetä teki, mutta mulla on kyllä sen verran korkea kipukynnys että alkoi jo mietityttään että tajuunkohan mä sit oikeasti lähteä ajoissa =D. Tai siis ainakaan jos lähtö tulee yöllä. Päivällä mä sentään olen jotenkuten tolkuissani. Ja mies oli vihainen. Siis sen takia kun mulla ei ole kassia ollenkaan valmiina.. Ei itelle eikä koiralle. Lupasin hoitaa homman kuntoon siltä osin tänään. Vaikka lähtöönhän voi olla aikaa viikkotolkulla vielä. Tosin kyllä tämä mahdollisesti käynnistykseen lähtee kuitenkin, mun sf mitta on 41 cm!!!!! Että siinä teille isoa!!!! Ja kumminkaan läskiä ei ihan siinä määrin löydy että se selittäisi tän, ei lähellekään.. Turvotusta toki on vatsassakin, mut sekään ei selitä kun max pari senttiä. Ja vauvakin on silti laskeutunut.. Että silleen. Huolissaan ei kuulemma kuitenkaan tarvitse olla. Voi voi, meidän vauva menee sit varmaan jo ens syksynä kouluun kun on tällä hetkellä varmaan 80 cm pitkä.. =D
No eikai sentään.. Eihän??
Nyt mä alan pakkeloimaan että pääsen sitä kummipoikaa noutamaan tarhasta!
Kivaa keskiviikkoa kaikille
Colis ja Kihlis 36+6
katsotaan kauan ehdin kirjottaa.Yritän saada lapsia päikkäreille.3 v tyttö ei yleensä nukahda mutta eilen nukkui ja sillo mäkin menin nukkumaan.
Ennille onnittelut vauvasta:) ja muillekin jos olen unohtanut!
Pitää käydä kurkkii Matiaksen kuvia.
Mä puhuin siitä hobbarin liinasta.En ole sitä käytännössä päässy vielä kokeilemaan.Mutta laadukkaalta se vaikutti.On babyidean kantoliina-asiantuntijan Bettina Lindblomin suunnittelema.
Pitkissä kantoliinoissa menee oma aika että oppii ne sidonnat ja monet ystäväni ovat heti tyrmänneet kantoliinan yhden kokeilun jälkeen.Siihen tarvitaan vähän enemmän kokeilu kertoja kuin yksi;)
Mulla on ollu kudottu liina ellaroo.
http://www.vauvabuumi.fi/ellaroo.php
olen todella paljon tykänny siitä liinasta mutta jotenki en ole osannu ottaa kudottua liinaa heti käyttöön vauvaiässä.Olen kaivannu ihan pikku vauvalle kudottua liinaa sen pehmeyden takia.Kudottua liinaa voi sitten käyttää pitempään kun se ei jousta/anna periksi niin paljoa.Olen jos tätä mahaa ei olisi voisin kantaa poikaa 1v8kk ihan mielelläni.Selkäreppu sidontakaan en ole opetellu näin isolla masulla.
COLIS sulla on onneks se synnytystapa arvio sillo 3.9 eli ihan kohta.Ei ke korkea sf mitta tarkoita sitä että vauva on suuri.Mulla on joka raskaudessa menny sf mitta normaalia suuremman yläpuolella omaa jätti suurta käyrää.Lapset 2,7kg,3,8kg ja 3,5kg.
pakko mennä rauhoittelee poikaa mu ei meinaa nukahtaa.
palaan....
AuringonTytär rv 38+3
Mä oon ollu pari päivää aivan käsittämättömän väsyny ja vihanen.....ruoka ei maistus, ja tuleekin ulos taas yhtä herkästi kun alussa,kaikki hajut ärsyttää, ei saa kunnolla nukuttua, paikat kipeenä jne ...vali, vali......'
Meillä on molemmille kaksi nimeä josta valita, riippuu kumpaa muistuttaa enemmän; molemmat tytön " bongattu" vanhoista hautakivistä....eli Helmiina tai Alviina ja pojasta tulee joko Miro tai Roni....tai sitten ihan joku muu jos tuntuu et vauva ei näytä siltä et noi nimet sopii tai muuten vaan mieli muuttuu, varsinkin kun en saanu jyrättyä läpi sitä pojan nimeä minkä olisin halunnut....
Peloista, mua on koko raskauden ajan pelottanu eniten just mitä VM78 mainitsi, jos en tulekkaan ite enää takas...ja mies ei tietty suostu keskustelemaan asiasta....mulla on olu 2 veritulppaa aikoinani ja kaiken maailman napapiikkejä pistelly koko raskauden ajan jne...mutta itseäni rauhoittaakseni olen kirjoittanut kaiken tärkeän tyttöön liittyvän paperille ja laittanut ohjeet kuinka ja mistä haetaan hoitopaikkaa jos minulle jotain sattuu jne, sillä mies ei tiedä näistä asioista tuon taivaallista....jne.....mutta, eiköhän kaikki kuitenkin mene hyvin.
Nyt on alkanu v...ttaa hyvää tarkottavat soitot ja kyselyt " koska syntyy" , kertoisin kai jos tietäisin ja turha sitä on joka päivä kysellä!!!!! ja että mullako hermot kireellä.....helpottais jos sais edes vähän paremmin nukuttua.....
mutta, poistun kiukuttelemaan taka-alalle
maitohamsteri ja kirppu 39+0
Yöllä alkoi taas suppalee ja puoli kolme kun en edelleenkään saanut kipujen takia nukuttua niin lähdettiin jorviin saamaan jotakin helpotusta asiaan.Supistelut näkyivät käyrillä tasaisena mutta kohdunsuun tilanne vielä epäkypsä sillä kanavaa oli vielä vähän jäljellä ja vain muutaman sentin auki:#
sain kipupiikin ja nukahtamislääkkeen ja jäin sinne yöksi ja nukuinkin tosi hyvin:))))ja mun annettiin nukkuakkin yhteentoista kun on tuota univelkaa.Päivällä lääkäri vielä tutki ja ultrasi vauvan paino arvio on 3,300g eli pieni neiti.Lääkäri kysyi haluanko olla siellä vai kotona kun suppailee ja noi LIITOSKIVUT on ihan kamalat.Kotona tietty mieluiten oon joten yritän nyt pärjäillä popsimalla lääkkeitä ja sinne voin osastolle sitten mennä jos siltä tuntuu.
Nyt tarkistamaan tyttöjen läksyt ja palailen taas sitten tänään paremmalla ajalla uudelleen.
ENNILLE onnittelut vauvasta:)))
Pippurimamman Matiaksen kuvaa täytyy käydä kanssa kurkkaamassa:)
rakkausvauva rv 38+5 (3,300g)
(esikoinen syntyi 38+5 ja painoi 3.675g)
uskon että on varmaan hankalaa tuommonen valmis olo kun homma ei etene! Jospa ei enää kohtuuttoman kauan tarvis sun kärvistellä.
Mä paistan täällä sadepäivän iloks sämpylöitä. Ihania sellaisia, vaikka itse sanonkin! :) Mukavaa kun pystyn tässä rauhalliseen tahtiin touhuamaan, on kiva tietää ettei pakastin ammota tyhjyyttään jos lähtö synnärille tuliskin.
Käytiin esikoisen kans kyläilemässä jo päivällä ja totesinpa taas, että kahvin nauttiminen sopii mulle enää vain pieninä määrinä. Join nimittäin ihan hirveästi kahvia (3 kuppia, yleensä juon vain yhden) ja kamala kurlutus on mahassa ja oksettava olo. Mutta kun se oli niin hyvää suklaan siivellä!
Eilen vetäsin taas itkuillan jostain syystä. Oltiin sovittu että mennään koko perheellä tuttavalle kylään, mutta musta rupes iltaa kohti tuntumaan etten mitenkään jaksa. En ees tunne tätä tuttavaa kovin hyvin enkä mitenkään erityisen hyvin hänen seurassaan viihdy. No, onneks mies ei tehny asiasta sen suurempaa numeroa, nappas esikoisen vain kainaloonsa ja lähti sen kanssa kaksin. Mulle suikkas suukon lähtiessään ja käski levätä. <3
Pitäs lähteä käymään pikasesti kaupassa, uhallakin aion mennä kävellen enkä autolla vaikka sataa. Tarviin raitista ilmaa! Vois vaikka pyörähtää kirpparilla matkan varrella, josko jotain mielenkiintosta näkyis. Tänään ja eilen on ollu ihanan vähän supistuksia, niin uskallan paremmin olla liikekannalla.
Mun kantoliinan kuva löytyi osoitteesta:
https://www.meandmama.fi/
Bebina-kantoliina 5,10 m
burgundinpunainen
100% luomupuuvillaa
Just tämä liina mulla on. Hinta on uutena aika kova (nykyisin näköjään 97 euroa), mutta kyllä liina on ollut mulla ainakin niin kovassa käytössä, että ihan hintansa väärti se on ollut.
Mä olen käyttänyt oikeastaan vain yhtä sidontaa eli kietaisuristisidontaa, sitä voi käyttää ihan vastasyntyneestä niin isoksi kuin jaksaa kantaa ja sekä maha- että selkäpuolella. Nytkin toi liina on pakattu sairaalakassiin, varmuuden vuoksi.
sparven ja pikkutiainen huomenna rv 39 tasan
Kaiken maailman touhuja ollut..!
[b]Ennille[/b] ihan ensiksi onnittelut tytöstä! :)
Ja [b]Äiskäliinille[/b] paljon lämpöisiä ajatuksia! Hengessä mukana, niin iloissa kuin suruissakin :)
[b]Fiia[/b], mulla ainakin alkoin viikon välein käynnit rv 35+. Vaikkei ole yhtikäs mitään poikkeuksellista tai erityisesti seurattavaa koko raskausaikana..
Oho, [b]Rakkausvauva[/b], sul on ainakin ollut tapahtumaa ;) Taitaa olla jo aikasta hyvä tilanne synnytystä ajatellen! Oletkohan kenties seuraava..?
[b]Sisaruksista[/b] oli pientä mietintää. Juups, samaa mieltä ollaan. Erityisesti niitä pienempiä viikareita olis tärkeetä muistaa, myös vauvan synnyttyä. Mekin ollaan yritetty varautua tähän tapahtumaan, ostamalla esikoiselle pieni lahja " vauvalta" . Vaikka onkin jo vähän isompi sisko (6v).
[b]Kantoliinat[/b] näytti myös olevan yhellä sun toisella mielessä! Aikaisempaa kokemusta mulla ei ole, mutta otan tällä kertaa ihan varmasti siskon tarjouksen vastaan, eli trikoisen (pitkän) liinan lainaan. Voin kuvitella että tykästyn liinailuun :)
Sitten [b]neuvolalääkäri[/b] kuulumisia -
Paino noussut melkein kilon viikossa, mun kohdalla voi olla ihan sitä syömistäkin ;) Eikä kyllä haittaa, paino saa nousta vielä ihan kivasti. Kokonaissaldo nyt 12kg. Paineet ainaisen alhaiset, pissa ok, hb:n mittasi, mutta unohti sanoa ja merkata korttiin :/ Kaikki kuitenkin kokonaisuudessaan ok.
Lääkärin luona käynti olikin sitten hieman huvittavaa. Kun se nuori lääkäri mies oli niin pirun komea, että ihan hymyilytti koko ajan ;D Ja se poitsu tais olla hieman vaivautunut nuoresta odottajasta. Hoiti kyllä asiansa hyvin, eli syke 136 (vauva oli rauhallinen), sf jopa 33 sekä raivotarjonta. Yllätyksekseni kohdunkaulaa ei ollut paljoa jäljellä, 1cm - hyvä tilanne siis synnytystä ajatellen :D
Ruuanlaittoon käy tämän tytön tie nyt! :)
Onpas maitohamsterilla hyvä maku nimien suhteen! Meillä nimittäin on esikoinen Roni ja jos tämä on poika, niin nimeksi tulee Miro! =)
Mulla ei ole kokemusta noista kantoliinoista. Rintarepun sain esikoista odottaessa siskoltani ja kertaakaan en kokeillut edes. Ehkäpä nyt?
Eilen tein kävelylenkin ja sieltähän ne supparit taas palasi! Yöllä supisteli aikalailla joku puoli tuntia ja sitten taas loppui. Tänään on supistellut, polttanut ja vihlonut mahaa jo 4h! Ei kuitenkaan niin kivuliaasti, et tarttis mihinkään lähteä. Limatulpankin taisin pari tuntia sitten bongata. Verta siinä ei ollut, mutta muuten vaikutti limatulpalta. Esikoisesta jäi limatulppa havaitsematta. Saas nähdä, jos ens yönä tulis lähtö!
Edea+Pikkis 39+1
Onnittelut Ennille pikkuruisen prinsessan johdosta!
Edealla on ainakin jännät paikat. Taidat olla ennen viikonloppua vauva sylissäsi! Rakkausvauvalle jaksamista. Toivotaan, että saat ainakin nukuttua ja että synnytys käynnistyy pikaisesti ihan oikeasti.
Meillä kuopus viettää tänään nimipäiväänsä (Iines) ja naapuri oli jättänyt tuonne oven ulkopuolelle päivällä ihanan yllärin: kortin ja omenapiirakan. Tulipa mukava mieli. Pari päivää sitten oli jättänyt korillisen omenoita ja kriikunoita!
Kävin äsken kuopuksen kanssa kaupassa ja olipas melkoista nostella ostoksia, kevyesti 4 litraa maitoa, viilejä ja kaikkea muuta ihanan painavaa. Mutta kun ei ole sitä miestä paikalla kantamassa ostoksia. Nyt vatsassa juilii mielenkiintoisesti...
Täällä vilkas päivä takana, ja kohta täytynee istahtaa hetkeksi sohvalle. Sitten ruuan laittoon. Pärjäilkää ja palaillaan!
apinaemo 38+3
Miroslavistahan se nimi tulee ja tarkoittaa rauhaa, jos joku ei tiennyt ;)
Miro on vauvojen lempinimi Egyptissä. Se tarkoittaa hedelmää tai jotain makeaa.
Mun poika on ihan aikataulussa, kun on jo kääntynytkin. Luulin et jotenkin tuntisin sen käännöksen, mut niin ei käynyt. Tosin pieniä merkkejä siitä on ollut, mut en osannut lukea sitä niin.
Nyt rv 36. Kiloja tullut jo vähän liikaa 14...iikkkk.
Tämä päivä on mennyt tytön kanssa tapellessa. Härdelli alkoi jo yöllä klo 3.20 kun isi ei kelvannut viemään vessaan ja huusi kuin syötävä. Että joskus nuo ipanat voikin olla rasittavia. Mitään ei ole saanut tehdyksi, itsekin nukuin tunnin päikkärit kun tyttö vihdoin simahti päivällä hetkeksi. Joskus elämä on yhtä narinaa ja kiukkuamista sekä tavaroiden paiskontaa aamusta alkaen.
Tosi kylmä ilma on Espoossa ollut, aamulla oltiin silti 1,5 tuntia pihalla mutta tytölle piti kaivaa jo haalarit, pipo ja hanskat esiin. Ja itselle ei ole mitään mitä laittaisi housujen alle, enkä kyllä enää ostakaan. Ei kai näin paksut kintut voi jäätyä :) Toisaalta, ei olisi kiva hankkia itselleen mitään räkätautia näin loppuvaiheessa.
Jotenkin tosi väsynyt olo, siksi annoin itselleni luvan vaan olla ja ihmetellä. Näin loppuvaiheessa pitäisi muistaa kuunnella kehoaan, se yleensä viestittää kyllä tarpeista. Siskoni soitteli tänään ja kyseli että olenko jo synnyttämässä, oli tullut sellainen olo että minulle on jotain tapahtumassa. Ja se on kyllä sellainen noita että oh hoh, ihan kuin olisi joku kristallipallo päässään, hih! Nyt saisi luvan olla väärässä, hommat on ihan vaiheessa. 62 senttiset vaatteet sentään kuivuu narulla mutta muuta tekemistä on vielä riittävästi.
Nyt kun tuli näin kylmä niin mietin sitä vauvan kotiintulovarustusta. Meillä ei ole mitään pientä haalaria tai vanupukua (siis kokoa 62) vaan ovat vähintään 68-70 senttisiä. Mutta eipä kai sillä väliä ole vaikka olisi suurikin, tyttö tuotiin talvella ja silloin käytössä oli toppapussi.
Onnea Ennille vauvasta, kukahan on seuraava?
t: Typykkä laiskamato ja neiti 3 v riitapukari sekä Hermis- laiskana myös vatsassa
Tuli tuosta Typykän viestistä mieleen, että hassua kun sulle on tulossa iso vauva ja pyörittelet niitä 62-senttisiä vaatteita. Mulla ne on vielä ihan " varastossa" ja ajattelin ottaa ne käyttöön sitten joskus talvemmalla. Meillä on ollut pieniä vauvoja ja 50-senttisiäkin on käytetty hyvä tovi.
Täällä on iltapäivän kauppareissun ja ostoskassien raahaamisen jälkeen ollut raihnainen olo. Jotain juilimista tuolla alapäässä tapahtuu tai sitten vauva on laskeutumassa. Huomenna pidän kyllä pienempien lasten kanssa vapaapäivää, kun ei ole kerhoja, eikä tarvi ketään kuskailla mihinkään. Ollaan vaan kotopuolessa (jos ei joku houkuttele mihinkään) tai jos ei tuu lähtö Jorviin. No ei vielä!
Mullakaan ei ole oikein lämpimiä vetimiä muutamien pitkien housujen alle. Täytyis kaivaa jotkin ylipolvensukat kaapista, jos ne menis. Turvotusta mulla ei ole, eli kengät onneksi käy vielä.
Tämmöstä täällä, nukkumaan tekis jo mieli...
apinaemo 38+3
Ja BB:tä odotellessa ;D Jäänköhän taas ihan koukkuun ko. sarjaan...
Ihan on syksyinen tunnelma, ulkona sekä pääkopassa. Laittelin kynttilöitäkin palamaan :)
Mä vielä kuukausi sitten pohdin kovasti että tarviikohan se vauva jo heti sellaista paksumpaa ulkopukua ja nyt voin todeta, että hyvä kun sellaisen päätin kuitenkin valmiiksi ostaa! On kyllä niin kylmä.
Täälläkin juilii ja kolottaa (ei supista). Sisätutkimuskin saattoi aiheuttaa tämän.. Ja oiskohan mulle ilmestynyt niitä liitoskipuja(?), tuntuu että lonkat ei tottele tai sitten ne tippuu ;) Välillä vessanpöntölläkin istuminen tuo vaikeuksia :P
Mutta hyppään sänkyyn seuraamaan BB:tä ja päästän miehen tekemään " läksyjä" .
Dumle rv 37
Kiva PippuriMamma kuulla sinusta jälleen näillä linjoilla, vaikkakin vauvautuneena :) Jaksuja sinne!!
ONNEA kaylight, Haikaranpolska ja Enni vauvoista :)
Oli Ennilläkin sitten ollut nopeaa toimintaa!!!
Mikäs on Rakkausvauvan tilanne? =)
Äiskäliini: varmasti olette olleet todella huolissanne vauvastanne!! Onneksi kaikki on nyt kunnossa ja nyytti kotona :)
Kukas se omistikaan sen Hobbarista tilatun kantoliinan? Onko se hyvä? Hug-a-bub liinaa olen miettinyt, mutta siinä pyydetään käytettynäkin aika paljon..
Tänään olisi lääkäriaika neuvolassa, saas nähdä onko paikat visusti kiinni vaiko miten ;)
Hitsi kun tuli aika heikosti nukuttua.. Menin vasta 23 jälkeen nukkumaan ja sit heräsin n. 3 aikaan ja jonkin aikaa siinä pyörin. Menin sit sohvalle nukkumaan ja siinä uni tuli! Mut nyt sit jo ennen seiskaa nousin ylös.
Kiva syksyinen ilma, koleaa ja vettä sataa/on satanut =)
No mutta mukavaa päivää, ilmoittelen sit viimeistään illalla lääkärin kuulumiset!!
Suppareita niitä kaipaaville :)
outs@