Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei tahtoisi lähteä päiväkodista pois.

Vierailija
28.08.2007 |

Miten teidän lapset suhtautuu, kun haette päiväkodista? Meillä 5-vuotias kiljuu kurkku suorana, että älä tule vielä hakemaan, jos haen ennen iltapäivän ulkoilua. Oikeasti huutaa ja on ihan raivona. Pitäisi päästä ulos iltapäivälläkin, kun kaveritkin menevät. Ei auta perustelut, että äidillä on lyhempi päivä kuin useimmilla muilla ja lapset ovat hoidossa sen ajan, kun vanhemmat tekevät töitään (tai mitä nyt ikinä tekevätkään).

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama homma. tuon ikänen jo haluaa olla enempi kavereitten kans ja kaipaakin jo enempi toimintaa.

Vierailija
2/4 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten oli ne kaverit. Kotona ei olut sisaruksia eikä pihassa kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on esikoinen. Ensimmäisestä päivästä lähtien poika jäi tyytyväisenä päiväkotiin, ei itkua eikä mitään muutakaan " dramaatista" . Tottakai jännitti, mutta sinne se vaan sulahti ja oli heti kuin kala vedessä.

Kotiin on kuitenkin aina lähti ihan mielellään ja heti tuli luokse kun tuli pihaan häntä hakemaan.

Kuopus taas oli ihan toista maata. 2 ensimmäistä viikkoa itki perään. Sen jälkeen helpotti, ja jäi ihan miellään hoitoon. Mutta pois kun häntä haen, se onkin aina arvailua millä päällä sattuu tyttö olemaaan. Välillä tulee jä lähtee heti mukaan, ja välillä saa maanitella.

Olen kuullut myös tälläistä " miksi sä jo nyt tulit" ?.

Ihan ymmärrettävää sikäli että, onhan se kurja keskeyttää leikit ykskaks, enkä ole nokkiini ottanut, mutta on välillä tietty ärsyttävää maanitella toista mukaan. Itkien ei onneksi ole sentään kotiin lähtenyt :)

Lapset on niin erilaisia, ja että lapsi ei heti halua lähteä kotiin, ei tarkoita sitä että ei kotona tai vanhempien kanssa viihtyisi.

Mä olen monen lapsen nänyt käyttäytyvän samoin, kuin kuopukseni.

Vierailija
4/4 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä taas juoksivat kädet ojossa vastaan. Yleensä ensimmäisenä ja viimeisenä haetut olivat ne tyytymättömimmät. ;)

Minusta se oli vain hyvä merkki siitä, että lapsi viihtyy hoidossa. Ja useinhan lapset tapaavat omalla tavallaan vähän " rankaista" vanhempiaan siitä että töihin lähtivät, esittämällä että eipä nyt niin kiinnostaisi kotiin lähteäkään...

Kerran tosin jäin melkein suu auki tuijottamaan, kun eräs lapsi kieltäytyi lähtemästä äidin mukaan (oli vielä viimeinen hoidossa olija ja kello jo hienoisesti yli sovitun hoitoajan) niin äiti viimein pitkään maaniteltuaan sanoikin, että mitäs jos hän käykin ensin kaupassa ja saamme leikkiä vielä pidemmälle iltaan asti. Ei siis lasta pelotellakseen, vaan osoitti sanansa minulle ihan vakavissaan! Siinä oli vähän hankala sanoa, että ikävä kyllä minulla on sovittua menoa illaksi, ja patistella lasta äidin mukaan.

Vaikka lasten kanssa viihtyykin ja mielellään hoitaa, niin silti aina silloin tällöin kuulee (ja joskus jopa koki itsekin) näitä tapauksia, että " sinähän olet vain kotona, niin eikös se ole ihan sama vaikka se lapsi jäisikin vielä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän