Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOMMENTOIKAA MUN CV:TÄ!! Mikä on hyvää/ mikä mättää? Mitä kaipaisit lisää?

Vierailija
28.08.2007 |

YHTEYSTIEDOT (ikä -82)

KOULUTUS

Yliopisto, pian alempi tutkinto valmis. Kandityön arvosana paras mahdollinen ja työ saanut julkisuutta.

Saman alan toisen asteen koulutus, lopputyöstä taas paras arvosana

Ylioppilas

TYÖKOKEMUS

Tämän toisen asteen koulun työkokemusta kolmesta eri paikasta yht. 2,5 v vaativia tehtäviä

Lisäksi kesätyökokemusta 15-vuotiaasta asti, näitä en kaikkia laita

VAHVUUDET

Ammatistani saamani vuorovaikutustaidot

KIELITAITO (tämä on heikkous, olen ihan surkea kielissä:()

suomi äidinkieli

ruotsi tyydyttävä

englanti hyvä (oikeasti tyydyttävä)

saksa alkeet

LUOTTAMUSTOIMET

Olen toiminut erään järjestön hommissa ja myös vapaaehtoispäivystäjänä tämän järjestön auttavassa puhelimessa (liittyy alaani)

HARRASTUKSET

Urheilu ja kirjallisuus

Mitä mieltä?

Miten voisin erottua? Mitä voisin vielä mainita tässä? Noihin lopputöihin olen panostanut, tehnyt mielenkiintoisesta aiheesta... Nyt vielä maisterivaiheen opinnot edessä ja aion edelleen panostaa arvosanoihin ja graduun. Neuvoja, kokemuksia!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotain vähän konkreettisempaa esimerkkiä tuohon vahvuudet-kohtaan. Ammatillisista kehittämiskohteista ja kiinnostuksista voisi ehkä olle myös joku tuommoinen yleisrivi.

Vierailija
2/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi koulutus-osio on kuin jotain juubajaabaa... faktat esille, ei tarinointia.

Mielestäni CV:stä paistaa kokemattomuus, mutta toisaalta oletkin vielä nuori. Riippuu varmaankin hakemastasi työstä, millainen CV olisi hyvä.

Mutta joka tapauksessa yrittäisin saada tuohon enemmän ryhtiä ja napakkuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG :D

Vierailija
4/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ollutkaan niin nuori.. katsoin ensin, että 22-vuotias mutta syntymävuosi olikin -82.

Siihen nähden pakko sanoa, että tökerö esitys.

Vierailija
5/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esimerkiksi koulutus-osio on kuin jotain juubajaabaa... faktat esille, ei tarinointia.

Mielestäni CV:stä paistaa kokemattomuus, mutta toisaalta oletkin vielä nuori. Riippuu varmaankin hakemastasi työstä, millainen CV olisi hyvä.

Ehkä et nyt vain ole tänne nettiin laittanut oikeita tutkintonimikkeitä ja korvannut ne noin? Oikeassa cv:ssä tutkinnot mitkä olet suorittanut ja siinä se. Ei mitään tarinointeja tyyliin " paras arvosana" jne. Hakemus on sitä varten, cv on lista faktoista.

Vierailija
6/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuvittelisin että se on juubajaabaa just siks, kun ei noita faktoja voi täänne kirjoittaa, mutta tarkoitus on eiittää, minkälaisia faktoja siinä oikeassa cv:ssä on. Siinä on tosin se ongelma, että ne faktat on samanlaisia noin 75 prosentilla suomalaisista, ero tehdään sitten siinä, MITEN ne esitetään. Ja sitä me ei nyt voida kommentoida, kun ei tiedetä.

Vierailija
7/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole virallinen, ei, enhän tietenkään voi laittaa omia tietojani, koulujani, lopputyön nimiä, työpaikkojen ja tehtävieni tietoja nettiin:)

Mutta kiitos siis neuvoista! Miten saa sitä napakkuutta lisää? Koska itse ajattelen että tuo on ylikehuva, koska kenelläkään ikäiselläni opiskelukaverilla ei ole ammattia valmiina. Itselläni on siis ammatti, työkokemusta ja opiskelen vielä alaa nyt yliopistossa. Jotenkin omasta mielestä saa leuhkan kuvan?!

Miten noita ammatillisia juttuja voisi laittaa?

-olen erittäin kiinnostunut alasta

-olen kunnianhimoinen

-olen halukas oppimaan uutta

-haaveilen hyvästä työpaikasta MUTTA kehtaako noita sanoa ääneen ts kirjoittaa tuohon?

Ap kiittää..:)

Vierailija
8/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes selittää, jaksaako ap?

Vierailija
9/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:n tulee olla lyhyt ja ytimekäs, ei tarinointia, niinkuin joku edellä sanoikin. Lisäksi tietotekniikkaosaaminen taisi puuttua kokonaan.

Ei CV:hen laiteta kai arvosanoja tai muuta " menestystä" kuvaavia juttuja, ne on sitten todistuksissa jotka voi viedä mukanaan haastatteluun.

Vierailija
10/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kirjoita CV:hen paras arvosana, järjestön hommissa ym mutta teille tiedoksi mitä olen tehnyt :)

Ap

Vierailija
11/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HGFTT Oy 12.3.-14.5.2002

-Kuorolaulanta, onginta ja asiakaspalvelu.

Löytyiskö netistä jotain virallista pohjaa?

Vierailija
12/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikäli kun sinulla sellaisia on ja olet saanut heidän lupansa yhteystietojensa käyttämiseen. Moni mainitsee cv:ssä myös harrastukset ja perhesuhteet, ei tosin ole pakollista.

Ja kyllä: arvosanoista ja lopputyöstä laverteleminen ei kuulu cv:lle. Arvosanan voit vaikka laittaa sulkeisiin koulutuksen jälkeen, se riittää.

Vierailija
13/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus on se jolla erotutaan joukosta. Jos alle 2h saat hakemuksen aikaiseksi se ei ole hyvin tehty. Älä missään tapauksessa kopioi samaa hakemusta eri paikkoihin. Hakemus on aina yrityskohtainen ja yrityksen taustat on selvitettävä hyvin ennen sen tekemistä.

Vierailija
14/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain esitteli paljonko on työkokemusta, ei kai kukaan hullu ala tänne luettelemaan oikeita työpaikkojaan :P

ääliöt..

Vierailija
15/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei CV:hen laiteta kai arvosanoja tai muuta " menestystä" kuvaavia juttuja, ne on sitten todistuksissa jotka voi viedä mukanaan haastatteluun.

Ei tietenkään mitään normikamaa, vaan se jos on tosiaan saanut jotain palkintoja tai vastaavia tunnustuksia niin ne todellakin LAITETAAN CV:hen. Ja arvosanatkin voi laittaa, koska kaikkialle ei kannata niitä todistuksia työntää, mutta en nyt ehkä kandintutkielman arvosanaa silti pistäisi, vaan jotain vähän merkittävämpiä, esim tutkintotodistuksen yleisarvosanan tai väitöiskirjan tai gradun arvosanan.

Vierailija
16/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vaan sen hahmotelmasta.

Ap pyysi kommentteja CV:stään ja kuvittelin, että se sitten on tuollainen (tottakai oletin, että tulee nimiä yms. mutta että rakenne ja sisältö periaatteessa sellainen, kuin kirjoittaa)

Vierailija
17/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs moni ymmärsi väärin:)

Tarkoitin siis edelleen, mitä voisin kehittää, mitä extraa tuoda esille. Vaikutanko leuhkalta.. tms mitä voisin parantaa itsessäni?

Ap

Vierailija
18/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo jaarittelu ei nimittäin anna mitään selvyyttä siitä, millä tavalla haluat tuoda esille vaikkapa sitten lopputyösi.

Vierailija
19/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tässä nyt on ymmärtänyt väärin?

Ap olisi voinut pyytää kommentoimaan TYÖKOKEMUSTAAN, ei CV:tään, jos kerran nimenomaan halusi vaan tietää, miltä kokemuksensa kuulostaa.

Kyllä ap esitti asiansa alun perinkin väärin. Ja me, jotka kommentoimme CV:tä vastaamme hänen alkuperäiseen kysymykseensä.

Taitaa ap:llakin olla jauhot ja vellit vähän sekaisin...

Vierailija
20/56 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tietenkään kirjoita CV:hen paras arvosana, järjestön hommissa ym mutta teille tiedoksi mitä olen tehnyt :)

Ap

Onko se nyt kuulijan vika jos ottaa asian niin kuin se on esitetty? Miten tota voi muuten kommentoida? Juu, tosi hyvä oli tap tap...

Jos sä haluat kuulla kommentteja miltä sun työkokemus kuulostaa niin kysy sitten sitä äläkä " Kommentoikaa mun cv:tä" ! Edelleen, MUN MIELESTÄ cv ei ole se paikka missä listataan ne sun " olen kiinnostunut, motivoitunut, luokkani paras, ikäisekseni paljo kokemusta ja koulua takana jne." Faktat listaan ja hakemus on sitten toinen juttu. Kyllähän sä nyt itsekin näet tosta listasta onko sulla riittävää kokemusta/koulutusta vai ei? Miten sitä nyt kukaan voisi netin kautta sanoa kun ei edes tiedä mihin olet hakemassa?