KOMMENTOIKAA MUN CV:TÄ!! Mikä on hyvää/ mikä mättää? Mitä kaipaisit lisää?
YHTEYSTIEDOT (ikä -82)
KOULUTUS
Yliopisto, pian alempi tutkinto valmis. Kandityön arvosana paras mahdollinen ja työ saanut julkisuutta.
Saman alan toisen asteen koulutus, lopputyöstä taas paras arvosana
Ylioppilas
TYÖKOKEMUS
Tämän toisen asteen koulun työkokemusta kolmesta eri paikasta yht. 2,5 v vaativia tehtäviä
Lisäksi kesätyökokemusta 15-vuotiaasta asti, näitä en kaikkia laita
VAHVUUDET
Ammatistani saamani vuorovaikutustaidot
KIELITAITO (tämä on heikkous, olen ihan surkea kielissä:()
suomi äidinkieli
ruotsi tyydyttävä
englanti hyvä (oikeasti tyydyttävä)
saksa alkeet
LUOTTAMUSTOIMET
Olen toiminut erään järjestön hommissa ja myös vapaaehtoispäivystäjänä tämän järjestön auttavassa puhelimessa (liittyy alaani)
HARRASTUKSET
Urheilu ja kirjallisuus
Mitä mieltä?
Miten voisin erottua? Mitä voisin vielä mainita tässä? Noihin lopputöihin olen panostanut, tehnyt mielenkiintoisesta aiheesta... Nyt vielä maisterivaiheen opinnot edessä ja aion edelleen panostaa arvosanoihin ja graduun. Neuvoja, kokemuksia!
Kommentit (56)
Ovatko luottamustoimet välttämättömiä? Minulla on opiskelut, työ ja harrastukset vieneet niin paljon aikaa, että en ole ollut luottamustoimissa kovin aktiivinen?
No jos sulla ei ole luottamustoimia ollut niin ethän sä silloin voin niistä mitään laittaa. Eivät ne VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ ole, mutt ahyödyllisiä voisivat olla.
Entä kielitaito, sekin taitaa olla minulla heikkous:( Puhutteko muut useita kieliä?
Kyllä puhutaan, se on todella heikkous. Mene kielikurssille ja mieluusti hanki sieltä todistus.
Vaikka ne ovatkin parhaat, niin niiden mainostaminen voi tuottaa ongelmia.
Olen viime aikoina lukenut niin erilaisia CV-tä, että enää en itsekään ole varma, mikä on loistavin versio. Ainoa, minkä olen oppinut, että niissä kannattaa mainita vain työkokemus, koulutus ja mahdollisesti harrastukset/luottamustoimet.
Sen sijaan se, missä järjestyksessä ja fonttikoko on yks ja hailee.
Sen voi tehdä omaksi kokonaisuudekseen (ja usein se vaaditaan omanaan) tai sen voi laittaa osaksi cv:tä esim sen loppuun. Jälkimmäisell ätavalla kannattaa ehkä tehdä jos siellä ei ole kolmea julkaisua enempää.
Niin, luottamustoimia minulla on tässä yhdessä järjestössä toimiminen koulutettuna vapaaehtoispäivystäjänä:)
En valitettavasti usko, että kaikki puhutte useita kieliä:)
Ap
Vierailija:
Vierailija:
sen voi ja se kuuluu sanoa esim julkaisuluettelosssa. Ei tosin ehkä tarvi mainostaa että se oli kandintyö, julkaisu kuin julkaisu.mutta kandintyön arvosanalla mä en kyllä kanssa vielä juhlisi. ihan oikeasti, se kuulostaa vain siltä että mitään isompaa saavutusta ei vielä ole ja tutkintokin on kesken.
Tätä mä just olen tarkoittanu, kun ei ap vielä taida olla 100 huippujulkaisua tehnyt...Että noloa laittaa yksi julkaisu..Itse en ainakaan ole laittanut (vaikka yhdestä kirjallisuustyöstä tulikin julkaisu). Itse lähinnä naureskelen asialle eikä se nyt mikään iso saavutus ole;=)
JULKAISUT puuttuu.
Jos työsi on julkaistu, niin sitähän pitää hehkuttaa!
että ihmiset puhuvat äidinkielensä lisäksi 2-3 kieltä sujuvasti. Siitä useamman kielen sujuva taitaminen ei vielä niin yleistä taida olla.
Vierailija:
Asiaan edelleen ilkeilijöistä huolimatta: ovatko luottamustoimet välttämättömiä? Minulla on opiskelut, työ ja harrastukset vieneet niin paljon aikaa, että en ole ollut luottamustoimissa kovin aktiivinen?Entä kielitaito, sekin taitaa olla minulla heikkous:( Puhutteko muut useita kieliä?
Ap
Luottamustoimet eivät välttämättömiä, jos olet jo töissä tai äippälomalla. Jos olet työtön, niin silloin luottamustoimet ovat plussaa. Lisäksi harrastukset eivät saa viedä TYÖaikaa. Jos siis harrastat jotain, mikä vie paljon työaikaa, niin se on miinusta.
Minulla kielitaito aika samanlainen kuin sinulla, paitsi englanti on oikeasti sujuva. Mitä olen huomannut, niin tämä on nykyään aika heikko kielitaito. Ennen luulin, että sujuva englanti on hyvä meriitti, mutta näköjään nykyään pitäisi osata vaikka mitä kieliä, jotta pärjäisi työelämässä.
Toisaalta olin itse valitsemassa erääseen järjestöön työntekijää ja siinä hommassa ei ollut merkitystä kielitaidolla. Eli nämä minun toimistohommani ovat sellaisia, että niissä odotetaan nykyään vaikka mitä kieli-ihmistä.
Ihan oikeasti.. voiko noin naiivi ihminen todella olla viittä vaille valmis lääkäri?? " Puhutteko muut monia kieliä?"
No minä ainakin puhun monia kieliä. Mutta ei kaikissa ammateissa sitä vaadita! Kai sinä tiedät, vaaditaanko alasi lääkäriltä hyvää kielitaitoa...
Vierailija:
Niin, luottamustoimia minulla on tässä yhdessä järjestössä toimiminen koulutettuna vapaaehtoispäivystäjänä:)En valitettavasti usko, että kaikki puhutte useita kieliä:)
Ap
esim puheenjohtajat ja sihteerit, rahastoinhoitajat, neuvostojen ja komiteoiden jäsenet jne. Vapaaehtoispiävystäjä ei kuulosta luottamustoimelta vaan iha nvain harrastukselta
aivan. Ap pyytää kommentteja, mutta haukkuu vastaajia tympeiksi.
Valittaa, ettei osaa kieliä - ja kun saa kuulla, että muut osaavat, kommentoi " ettei usko"
Siis mitä pirua ap haluaa?? Kuulla sen, että kielitaidolla ei ole mitään väliä ja että me muutkaan emme osaa kieliä??
En todellakaan kommentoi ap:n juttuja enää mitenkään. Hän ei osaa ottaa vastaan edes asiallista kommenttia - sitäkin kun on yritetty antaa.
Ei todennäkösesti usko potilaan sairauksia ja määrää lääkkeitä mitä ite haluu...
olethan katsonut cv:n mallin netistä?
esim.
http: //www. aarresaari. net/pdf/ansioluettelomalli. pdf
http: //jobsearch. about. com/od/cvsamples/a/blsamplecv. htm
Hänhän tietää kaiken itse parhaiten.
Senkin, että me muutkaan emme osaa kieliä.
Vierailija: