Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perkuleen kyylääjä-kukkahattutädit, pitäisivät huolta vaan omista asioistaan!!!

Vierailija
27.08.2007 |

Mulla on ulkomaalainen (kreikkalainen) mies, ja meillä 4-vuotias tyttö. Tyttö on aika vaalea, siniset silmät ja tummanvaalea tukka. Mies taas on ruskeasilmäinen ja ruskeahiuksinen.

Tänään sitten tyttö oli tuossa rivarin pihassa leikkimässä, ja kun mies tuli kotiin niin sanoin sille että haeppas XXX sisälle, ruoka on valmis. Tyttö ei olisi halunnut tulla, kiukutteli että en tuu, äiti sanoi ettei mun tarvi tulla ennen kun se huutaa mua (totta, sanoin niin kun hän meni ulos, mutta mies tuli sopivasti kotiin kun ruoka oli valmis niin lähetin sitten hänet hakemaan tytön ja nukenrattaat yms). Suomea puhuivat, tyttö kun ei kreikkaa osaa (mies ei ole oikein puhunut sitä hänelle, turhautuvat molemmat kun kieli ei oikein suju, mutta se ei liity tähän). Mies sitten sanoi että eikun sä tulet nyt mun kanssa. Tyttö itki että en tuu, äiti sanoi että saan olla pihalla. Mies otti tytön kainaloon ja sanoi että nyt mennään, ja lähti kävelemään kiukkuava lapsi kainalossa.

Eikös siihen tupsahda paikalle kaksi naista, noin viisikymppisiä. Toinen soittaa kännykällään ja toinen huutaa että mitä sä teet sille lapselle, laita se heti alas. Mies oli ihan että tää on mun lapsi ja vien sen sisälle syömään. Nainen huusi että ei voi olla kun toi on suomalainen lapsi. Mies hermostui, tyttö itki, nainen huusi, jne..... Mies sanoi tytölle että kerro kuka mä olen, tyttö sanoi että se on mun iskä ja he tulivat kotiin.

Mies oli raivoissaan mutta ei tässä vielä kaikki. Hetken päästä oli sitten poliisi oven takana. Naiset oli soittaneet ja sanoneet että joku vei tyttölapsen pihasta ja katsoneet mihin asuntoon mies meni. Poliisit pyyteli anteeksi ja minä huusin niille akoille kuin hyeena. Miehellä on metrin mittainen molo otsassa edelleen.

Tyttö pelästyi ja on kysynyt monta kertaa miksi ne tädit sanoi ettei iskä voi olla mun iskä.

Prkl.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kyllä YMMÄRTÄÄ kreikkaa aika lailla, isä on vaan laiska sitä puhumaan koska tyttö vastaa aina suomeksi ja ymmärtää joskus väärin mitä iskä sanoo. Julkisilla paikoilla mies puhuu lapselle aina vaan suomea, ajoittain jaksaa puhua paljon kreikkaa, mutta sitten se taas jää. Kreikan sukulaisten kanssa ei olla edes tekemisissä juurikaan.

Mun kaverilla on ulkomaalainen mies, joka on puhunut alusta saakka vain omaa kieltään lapsilleen, ja yllätys yllätys ne vastaa silti aina suomeksi eikä ymmärrä ihan kaikkea. Ne lapset on 3 ja 5.

Ja tää ei edes liity tähän asiaan mitenkään.

ap

Vierailija:

Kyseesä kuitenkin ihan eurooppalainen kieli, jolla on lastenkirjallisuutta, videoita ynnä muita saatavilla, eikä Kreikkaankaan ole lomamatkoilla ihan ylivoimaista matkustaa...

Ei tarvitsisi kysellä kielitaitoa, kun ihan luonnostaan puhuisi isänsä kieltä.

Vierailija
42/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tyttö kuuntele kreikankielistä musiikkia, lasten satukasetteja, katso kreikkalaista ohjelmaa (saa vaikka netistä jos ei varaa satelliittikanaviin), eikö tyttö puhu isovanhempien ym. sukulaisten kanssa nettipuheluita?

Kyse on kuitenkin kielestä josta löytyy paljon kirjallisuutta, musiikkia ym. eikä mistään harvinaisesta kielestä. Lisäksi maa noin lähellä joten siellä on köyhemmänkin varaa käydä.

Joten kyllä sitä kieltä kuulisi kaiken aikaa jos vain haluaisi, mutta taitaa olla teille liian vaivalloista, mennään siitä mistä aita on matalin.

Vierailija:

Suomalaiseksi sanominen ei ollut se pointti tässä, vaan se, että tädit sanoi ettei lapsi voi olla miehen koska lapsihan on suomalainen ja mies ei ole. Lapsen kielitaidosta ei kysytty mitään siinä vaiheessa. Moni näin pieni mokulapsi puhuu suomea, ja isän kieli on passiivinen, eli ymmärtää vaan ei puhu juurikaan, etenkin kun kyse on kielestä jota ei kuule koko ajan kaikkialta (toisin kuin esim. ruotsi tai enkku).

ap

Vierailija:

Eipähän tarvi tätien haukkua suomalaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos mies olisi vienyt huutavaa lasta autoon tai jotain mutta jos joku haluaa kidnapata rivarin pihalla leikkivän lapsen niin ei kai kukaan usko että hän veisi lasta omaan asuntoonsa siinä samassa rivarissa vieläpä epäluuloisten kukkahattutätien silmien alla.

Vierailija
44/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ole olennaista sun tänhetkisessä potutuksessasi, mutta sinänsä erittäin tärkeä kysymys.

Lapsesi siinä häviää, ellet sitä ymmärrä.

Vierailija
45/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baba puhuu aina turkkia lapselle, ja lapsi vastaa sujuvalla suomen kielellä! =) Ei se tule luonnostaan, jos sitä kuulee vain yhdeltä ihmiseltä. Meillä näkyy turkkilaiset kanavat ja sieltä katsotaan lastenohjelmia, mutta kielitaito antaa silti odotuttaa itseään. Kai se turkin kieli joskus löytyy.

Vierailija:

Ei tarvitsisi kysellä kielitaitoa, kun ihan luonnostaan puhuisi isänsä kieltä.

Vierailija
46/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tässä just ihmetellään!!!

ap

PS, en mä yleensä näin paljon kiroile mutta nyt vaan raivostuttaaaaaaaa

Vierailija:

Ymmärtäisin jos mies olisi vienyt huutavaa lasta autoon tai jotain mutta jos joku haluaa kidnapata rivarin pihalla leikkivän lapsen niin ei kai kukaan usko että hän veisi lasta omaan asuntoonsa siinä samassa rivarissa vieläpä epäluuloisten kukkahattutätien silmien alla.

Vierailija
47/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tottahan tollasille tädeille tulee välittömästi se mieleen. Typerää mutta toisaalta hyvä.

Vierailija
48/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän lapset kuulevat kieltä VAIN isältään (kerran oli isän veli kaksi viikkoa Suomessa, silloin häneltäkin), mutta kuulevatkin häneltä VAIN tätä kieltä, jolla ei edes ole painettu kirjallisuutta, eikä heille tulisi mieleenkään puhua isälleen (siis minun kielelläni tuo on " isä" , johdonmukaisesti ;) suomea...

Miksi tulisin teille opettamaan kieltä, jota en edes puhu? Eikö olisi parempi, että kukin ihan itse opettaisi lapselleen OMAN kielensä?

Tiedän toki, että jossain vaiheesa liki kaikille lapsille tulee " kieliuhma" eivätkä tuota toista kieltä suostu käyttämään ;)

Antakaa heille kuitenkin se lahja, että halutessaan taas sitten osaavat sitä käyttää!

Vierailija
49/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkut ja serkkujen lapset on kaikki suomen-ruotsalaisia ja voi sanoa et ehkä 2kpl (yht 22) niistä lapsena puhui suomea,koska ne taas käytti kotikielään ruotsia jne,mut nyt aikuisena puhuvat kyllä sujuvasti molempia kieliä... Tosiaan voi olla passiivisena kielenä pitkäänkin.

Ja ap:lle,ymmärrän täsyin sua!! Ja sun miestä varsinkin. Vaikka jotenkin ymmärrän niitä tätejäkin,mut siitä huolimatta,vähän tilanne silmää sais olla. Mun mielestä toi kuulostaa siltä et ois pitänyt nähdä se tilanne " normaaliksi" kiukkuamiseksi... Ja kyllä meidän lapset ainakin puhuu vieraille ihan eri sävyllä ja erilailla kuin meille vanhemmille ja se et miten lapsi on sylissä yms kertoo aikalailla (siis siinä kun sun miehes piti lasta jne)... Et se poliisille soittaminen ois sit pitänyt tosiaan jäädä viim siinä vaiheessa jos teidän sukunimi on jotenkin Kreikkalainen :) Ois pitänyt kellojen soida!!

Mun umpisuomalainen mies on todella tumma väritykseltään,ihokin on normi suomalaista tummempi ja silmät tumman vihreät ja hiukset ja parta mustat... Minä olen värjännyt hiukset tummiksi ja ne sopii mun muihin tummiin (ripset&kulmat luonnostaan tummat) väreihin vaikka hiukset luonnostaan onkin vaaleat. Noh,meidän poitsu on kuin alabasteri,iho on ihka vaalea,hiukset valkoiset (kuten mummollaan) ja silmät vaaleansiniset... Meiltä on useamman kuin kerran kysytty esim et puhummeko suomea ja lapselta samalla et mikä sun nimi ja ketä nää on (osoitettu meitä) joten tajuan kyllä täysin et tää ei varmaankaan oo provo tmv!!!

Vierailija
50/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan opetus, ei pidä bylsiä ulkomaalaisten kanssa :DDDDD

Vierailija
51/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on " Sitä saa mitä tilaa" , idiootti.

Vierailija:

Tarinan opetus, ei pidä bylsiä ulkomaalaisten kanssa :DDDDD

Vierailija
52/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vituuntunut mamma, joka odottaa äijää kaljoilta, vänkää kielikysymystä.

Nää turhautuneet ja kyllästyneet ämmät osaa aina vääntää esille jotain ihan epäolennaista. Aina pitää päästä vittuileen ja haastaan riitaa.

Noo, ymmärrän sen jollain lailla. Jos oma elämä menee päin persettä niin jonnekinhan sitä pahaa oloaan pitää purkaa.

Olis ihan kiva jos nää ketjut pysyis asiallisina.

Vierailija
53/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onx 57 vähä vajaa?

Vierailija
54/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tossa uudessa versiossa ei ole päätä eikä ja häntää ;-)

Vierailija
55/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani saa yksinäinen lapsi hortoilla vaikka joen vieressä tai vaikka jo kahlata siellä. En mene väliin enkä puutu. Saa silmilleen vain paskaa.

Vierailija
56/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että " hui kamala kun oli hirveitä kukkahattutätejä" ? Kun minkäänlainen ymmärrystä tätejä kohtaan ei saa tuntea niin mistä tässä enää keskustellaan?

Vierailija
57/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysäkille. Tyttö ja mies siis lapsen isä olivat lähteneet etuajassa ja minä jäin vielä laittelemaan aamiaisvehkeitä kaappiin ja huuhtomaan astioita.

Kun sitten lähden pysäkille niin näin sellaisen periaatteessa sympaattisennäköisen mummon huutamassa että sinä et sitä lasta vastoin sen tahtoa kaappaa mihinkään, tyttö huutaa kuin palosireeni äitiä - mikä ei helpota tilannetta mihinkään suuntaan ja mies yrittää kiukusta pihisten pysyä rauhallisena ja selittää että tämä on ihan minun uhmaikäinen lapseni. Mummo jatkoi ja pysäkillä tuijotetiin ja ähh se oli toisaalta todella huvittava mutta samalla ikävä tilanne.

No ratkeshan se, ja kuulin että mies oli päättäväisesti taluttanut vastaan rimpuilevaa äitiä huutavaa lasta niin oli se varmaan näyttänyt epäilyttävältä varsinkin kun miehellä oli iso rinkka selässä.

Vierailija
58/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*menee ampumaan itsensä*