Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perkuleen kyylääjä-kukkahattutädit, pitäisivät huolta vaan omista asioistaan!!!

Vierailija
27.08.2007 |

Mulla on ulkomaalainen (kreikkalainen) mies, ja meillä 4-vuotias tyttö. Tyttö on aika vaalea, siniset silmät ja tummanvaalea tukka. Mies taas on ruskeasilmäinen ja ruskeahiuksinen.

Tänään sitten tyttö oli tuossa rivarin pihassa leikkimässä, ja kun mies tuli kotiin niin sanoin sille että haeppas XXX sisälle, ruoka on valmis. Tyttö ei olisi halunnut tulla, kiukutteli että en tuu, äiti sanoi ettei mun tarvi tulla ennen kun se huutaa mua (totta, sanoin niin kun hän meni ulos, mutta mies tuli sopivasti kotiin kun ruoka oli valmis niin lähetin sitten hänet hakemaan tytön ja nukenrattaat yms). Suomea puhuivat, tyttö kun ei kreikkaa osaa (mies ei ole oikein puhunut sitä hänelle, turhautuvat molemmat kun kieli ei oikein suju, mutta se ei liity tähän). Mies sitten sanoi että eikun sä tulet nyt mun kanssa. Tyttö itki että en tuu, äiti sanoi että saan olla pihalla. Mies otti tytön kainaloon ja sanoi että nyt mennään, ja lähti kävelemään kiukkuava lapsi kainalossa.

Eikös siihen tupsahda paikalle kaksi naista, noin viisikymppisiä. Toinen soittaa kännykällään ja toinen huutaa että mitä sä teet sille lapselle, laita se heti alas. Mies oli ihan että tää on mun lapsi ja vien sen sisälle syömään. Nainen huusi että ei voi olla kun toi on suomalainen lapsi. Mies hermostui, tyttö itki, nainen huusi, jne..... Mies sanoi tytölle että kerro kuka mä olen, tyttö sanoi että se on mun iskä ja he tulivat kotiin.

Mies oli raivoissaan mutta ei tässä vielä kaikki. Hetken päästä oli sitten poliisi oven takana. Naiset oli soittaneet ja sanoneet että joku vei tyttölapsen pihasta ja katsoneet mihin asuntoon mies meni. Poliisit pyyteli anteeksi ja minä huusin niille akoille kuin hyeena. Miehellä on metrin mittainen molo otsassa edelleen.

Tyttö pelästyi ja on kysynyt monta kertaa miksi ne tädit sanoi ettei iskä voi olla mun iskä.

Prkl.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en voinut vastustaa...

Itse asiaan; ymmärrän raivosi. (Minulla myös ulkomaalainen mies, voin kuvitella tilanteen...)

Vierailija
2/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan tuo on meillä edessä? =( Meilläkin lapset puhuu aina suomea isälle, vaikka isä puhuu omaa kieltään, lapset siis ymmärtää mut vastaavat suomeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelepa, ettei mies olisikaan ollut tytön isä, ja tädit olisivat vain pyöritelleet kukkahattupäitään...

Vierailija
4/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuvittelepa, ettei mies olisikaan ollut tytön isä, ja tädit olisivat vain pyöritelleet kukkahattupäitään...

Vierailija
5/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne :(

Vierailija
6/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä noi tädit toimi ihan oikein. Eivät he voineet tietää mistä oli kyse, ja tilanne kieltämättä saattoi vaikuttaa ihan muulta.

Ajattele miten kävisi, jos ihmiset jättäisivät puuttumatta, aina kun eivät olisi ihan 100 % varmoja, mistä on kyse? Nyt kaikkia vaan ärsyttää, mutta jos olisi ollut tosi tilanne, olisi puuttumatta jättämisellä ollut paljon pahemmat seuraukset. Enkä usko, että ulkomaalaisuudella on tuossa sinänsä hirveästi tekemistä, vaan enemmänkin tilanne kokonaisuutena.

Vierailija
7/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enkä usko, että ulkomaalaisuudella on tuossa sinänsä hirveästi tekemistä, vaan enemmänkin tilanne kokonaisuutena.

Entä jos olisi ollut suomalaisen näköinen mies ja tumma tyttö? Tuskin olisivat puuttuneet asiaan mitenkään.

Olihan se kiva että puuttuivat, mutta eikö nyt tosiaan voi mitenkään muuten asiaa selvittää kuin soittamalla poliisille heti kättelyssä ennen kuin on edes ehtinyt kysyä mitään.

Vierailija
8/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattoi olla, niin voihan niiden kanssa nauraa kukkahattutädeille, mutta muuten ei ole yhtään kiva, että poliisi tulee kotiovelle kolkuttelemaan.

Vierailija
9/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Enkä usko, että ulkomaalaisuudella on tuossa sinänsä hirveästi tekemistä, vaan enemmänkin tilanne kokonaisuutena.

Entä jos olisi ollut suomalaisen näköinen mies ja tumma tyttö? Tuskin olisivat puuttuneet asiaan mitenkään.

En tiedä miten juuri nuo naiset olisivat asiaan silloin puuttuneet tai mitkä heidän ajatuskulkunsa olivat, mutta kuvauksen perusteella minulla hälytyskellot olisivat soineet nimenomaan tilanteen kokonaisuuden vuoksi. Ei sen yksittäisen asian, että isä on ulkomaalainen. Tosin se nyt tuskin olisi vähentänytkään epäilyjä, mutta tuskin ollut mitenkään ratkaiseva tekijä.

Vierailija
10/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa:Miehellä on metrin mittainen molo otsassa edelleen. T.utelias

Vierailija
11/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä tarkoittaa:Miehellä on metrin mittainen molo otsassa edelleen. T.utelias

Vierailija
12/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

En tiedä miten juuri nuo naiset olisivat asiaan silloin puuttuneet tai mitkä heidän ajatuskulkunsa olivat, mutta kuvauksen perusteella minulla hälytyskellot olisivat soineet nimenomaan tilanteen kokonaisuuden vuoksi. Ei sen yksittäisen asian, että isä on ulkomaalainen. Tosin se nyt tuskin olisi vähentänytkään epäilyjä, mutta tuskin ollut mitenkään ratkaiseva tekijä.

Vierailija
13/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joka toinen pentu kiukuttelee ettei haluu lähteä sieltä pois ja ne viedään silti

Vierailija
14/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut niin paljon viime aikoina nämä lasten katoamiset tapetilla että tädit on valppaina ja hyvä niin jos niillä yksikin katoaminen estetään. Tietysti se ottais päähän kympillä jos itseä turhaan epäiltäis..

Vierailija
15/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myöskin ulkomaalainen (amerikkalainen, jonka äiti on Portugalista ja isä puolestaan puoliksi amerikan intiaani ja puoliksi amerikanirlantilainen) mies ja kaksi vanhempaa lasta ovat todella vaaleita, tulleet minuun. Kun taas nuo kaksi nuorempaa muksua ovat tulleet isäänsä, yhtä tummia.

Esikoisen ollessa n. 5 vuotias hän leikki kerrostalon suojaisalla leikkipaikalla pikkusiskonsa (silloin vähän alle 3v) kanssa. Itse vein kauppakassit sisälle ja mies tuli samaan aikaan töistä kotiin, joten hän meni lasten kanssa vähäksi aikaa ulos, kun rupesin laittamaan ruokaa. Kun tuli aika lähteä sisälle, kuopus teki sellaiset uhmis, huutoraivarit, ettei hän lähde mihinkään sisälle ja älä koske jne. Lapsi on todella tempperamenttinen ja hänellä oli kova uhma ja kaikki piti tehdä MINÄ ITE jne.

Kävelytietä pitkin meni pari mummelia, jotka alkoivat kovaan ääneen voivotella ja huusivat soittavansa poliisit ja käskivät mieheni jättää lapset rauhaan. Esikoinen osasi tuohon aikaan sujuvaa englantia, mutta pienempi ymmärsi englantia hyvin, mutta ei puhunut. Vastasi isälleen aina suomeksi. Mies sitten karjaisi mummoille, että turpa tukkoon, nämä ovat lapsiani ja kuopuksella on vaan uhma.

Vierailija
16/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hieno juttu, että soittivat poliisille.

Vierailija
17/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuta, mitä äiti on sanonut, niin voi tulla kuva, ettei viejä ainakaan ole yhteityössä vanhempien kanssa.

Vierailija
18/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin niinkuin muutenkin.

Vierailija
19/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitäisi jo kertoa kukkahattutädeillekin kaiken olennaisen.

ap

Vierailija:

Ehdottomasti hieno juttu, että soittivat poliisille.

Vierailija
20/58 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei liity tähän.

ap

Vierailija:

Noin niinkuin muutenkin.