Perkuleen kyylääjä-kukkahattutädit, pitäisivät huolta vaan omista asioistaan!!!
Mulla on ulkomaalainen (kreikkalainen) mies, ja meillä 4-vuotias tyttö. Tyttö on aika vaalea, siniset silmät ja tummanvaalea tukka. Mies taas on ruskeasilmäinen ja ruskeahiuksinen.
Tänään sitten tyttö oli tuossa rivarin pihassa leikkimässä, ja kun mies tuli kotiin niin sanoin sille että haeppas XXX sisälle, ruoka on valmis. Tyttö ei olisi halunnut tulla, kiukutteli että en tuu, äiti sanoi ettei mun tarvi tulla ennen kun se huutaa mua (totta, sanoin niin kun hän meni ulos, mutta mies tuli sopivasti kotiin kun ruoka oli valmis niin lähetin sitten hänet hakemaan tytön ja nukenrattaat yms). Suomea puhuivat, tyttö kun ei kreikkaa osaa (mies ei ole oikein puhunut sitä hänelle, turhautuvat molemmat kun kieli ei oikein suju, mutta se ei liity tähän). Mies sitten sanoi että eikun sä tulet nyt mun kanssa. Tyttö itki että en tuu, äiti sanoi että saan olla pihalla. Mies otti tytön kainaloon ja sanoi että nyt mennään, ja lähti kävelemään kiukkuava lapsi kainalossa.
Eikös siihen tupsahda paikalle kaksi naista, noin viisikymppisiä. Toinen soittaa kännykällään ja toinen huutaa että mitä sä teet sille lapselle, laita se heti alas. Mies oli ihan että tää on mun lapsi ja vien sen sisälle syömään. Nainen huusi että ei voi olla kun toi on suomalainen lapsi. Mies hermostui, tyttö itki, nainen huusi, jne..... Mies sanoi tytölle että kerro kuka mä olen, tyttö sanoi että se on mun iskä ja he tulivat kotiin.
Mies oli raivoissaan mutta ei tässä vielä kaikki. Hetken päästä oli sitten poliisi oven takana. Naiset oli soittaneet ja sanoneet että joku vei tyttölapsen pihasta ja katsoneet mihin asuntoon mies meni. Poliisit pyyteli anteeksi ja minä huusin niille akoille kuin hyeena. Miehellä on metrin mittainen molo otsassa edelleen.
Tyttö pelästyi ja on kysynyt monta kertaa miksi ne tädit sanoi ettei iskä voi olla mun iskä.
Prkl.
Kommentit (58)
Reilu kk sitten meitä kyylättiin ostoskeskuksessa, ja kyylääjä (mummeli) tuli sitten tuimana sanomaan että " tuo tyttö on ihan saman näköinen kuin se siepattu Madeleine" :D Mä sanoin että ei, tää on kyllä ihan oma. Ihme ettei poliisit napanneet meitä :D
Meidän lasten ja isänsä juttuihin harvemmin puututaan, kun puhuvat " salakieltään" - eipä kyllä ihan vastaavanlaista tilannetta ole tainnut tullakaan... Ja tuskin olisi mitenkään muuttanut tätien tulkintaa asioista.
Nelivuotias lapsi? No joo.....
Vierailija:
ja lapsen voi pakottaa sanomaan mitä tahansa.Parempi katsoa kuin katua.
ja heistä oli soitettu poliisille että nähty Madeleine. Eikä ollu yhtään samannäköinenkään, sen enempää kuin yksi pitkätukkainen pikkutyttö muistuttaa toista pitkätukkaista pikkutyttöä.
Vierailija:
ja heistä oli soitettu poliisille että nähty Madeleine. Eikä ollu yhtään samannäköinenkään, sen enempää kuin yksi pitkätukkainen pikkutyttö muistuttaa toista pitkätukkaista pikkutyttöä.
Kohta täällä on kuin amerikan meininkiä. Lapset kulkee puistoon poliisisaattueessa. Lasta ei saa ojentaa mitenkään jos kiukuttelee.
" kerro nyt noille, että mä olen sun isi" , niin saattaa hyvinkin jotain sellaista ynistäkin.
Vai ihanko se kylmän rauhallisesti tuossa tilanteessa sanoi " nimeni on Alexandra ja toi on mun isi" ?
En tahdo aina itsekään saada omien lasteni puheesta selvää kun ne itkevät.
että " no eipäs voi olla, kun tuo lapsi on SUOMALAINEN (ja sinä mutiainen?)" . Ihme, ettei tyttö sanonut siihen että " en ole, vaan suomalainen ja kreikkalainen" , hän kun on aika tarkka tästä asiasta yleensä. Ja nyt tyttö tosiaan miettii ja ihmettelee miksi ne tyhmät tädit sanoo ettei iskä ole hänen iskä.
ap
kun ventovieraat tädit kailotti vieressä, ja sanoi selkeän rauhallisesti " toi on mun iskä" ?
Sitten mies sanoi, että niin olenkin, ja sanoi tytölle että kerro sun nimi, johon tyttö sanoi että " Alexandra Sejase" (sukunimi), sama sukunimi muuten lukee ihan tossa meidän ovessa!!! Mies ei sanonut että kerro että oon sun isi, vaan " kerro kuka mä olen" .
ap
Vierailija:
" kerro nyt noille, että mä olen sun isi" , niin saattaa hyvinkin jotain sellaista ynistäkin.Vai ihanko se kylmän rauhallisesti tuossa tilanteessa sanoi " nimeni on Alexandra ja toi on mun isi" ?
Eipähän tarvi tätien haukkua suomalaiseksi.
Vierailija:
kun ventovieraat tädit kailotti vieressä, ja sanoi selkeän rauhallisesti " toi on mun iskä" ?
Meidän 3½v lopettaa uhmaitkun heti, kun tapahtuu jotain muuta, siihen riittää esim. " kato, roskisauto!"
Mutta selitä niin kuin asia on. Tädit erehtyi koska isi on erinäköinen kuin sinä, että on ilkeitä ihmisiä jotka sieppaavat lapsia ja tädit halusivat suojella häntä koska luulivat että hänellä on joku hätä kun hän itki. Sitten on siinä sivussa hyvä tilaisuus valistaa taas lasta ettei vieraiden mukaan saa lähteä.
Mutta jos kaikki noi postilaatikkojutut ym. selitykset pitävät paikkansa, niin on jo aika selvää, että tädit ovat ylireagoineet...
Suomalaiseksi sanominen ei ollut se pointti tässä, vaan se, että tädit sanoi ettei lapsi voi olla miehen koska lapsihan on suomalainen ja mies ei ole. Lapsen kielitaidosta ei kysytty mitään siinä vaiheessa. Moni näin pieni mokulapsi puhuu suomea, ja isän kieli on passiivinen, eli ymmärtää vaan ei puhu juurikaan, etenkin kun kyse on kielestä jota ei kuule koko ajan kaikkialta (toisin kuin esim. ruotsi tai enkku).
ap
Vierailija:
Eipähän tarvi tätien haukkua suomalaiseksi.
ja tajusi kai isänsä äänensävystä että nyt täytyy totella ja kertoa kuka iskä on, ja kuka itse on.
Ovessa lukee meidän nimi, tottakai.
ap
Vierailija:
Mutta jos kaikki noi postilaatikkojutut ym. selitykset pitävät paikkansa, niin on jo aika selvää, että tädit ovat ylireagoineet...
Kyseesä kuitenkin ihan eurooppalainen kieli, jolla on lastenkirjallisuutta, videoita ynnä muita saatavilla, eikä Kreikkaankaan ole lomamatkoilla ihan ylivoimaista matkustaa...
Ei tarvitsisi kysellä kielitaitoa, kun ihan luonnostaan puhuisi isänsä kieltä.
ja lapsen voi pakottaa sanomaan mitä tahansa.
Parempi katsoa kuin katua.