Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Np mittoja kyselisin,

27.08.2007 |

Eli itsellä 12+3 ja mitta oli 1,4. Suvussa on yksi down lapsi, joten

olisi mielenkiintoista kuulla teidän muiden mittoja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. 11+6 ja 0,8mm

Vierailija
2/11 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 1,8 rv 12+3

Vatsan asukas ei antanut kunnolla mitata tuota, mutta tämä oli johtopäätös lääkäriltä. Sitten vielä verikoe seulontaa varten päälle, niin johan selviää.

Olisikohan niin että 2,5 alkaa olemaan yläraja normaalissa ?? vai 3,5 ? Kuka muistaisi asian?

Mrs. P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 13+0rv 2.2mm eli mulla riskisuhde oli 1:200 ja minulta otettiin lapsivesinäyte.Tulokset saan nyt loppuviikosta tai ensi viikon maanantaina.minulle sanottiin et kun on yli 3.5mm niin se on korkea.

anna_liisa 16+5

Vierailija
4/11 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa:

Mulla oli 13+0rv 2.2mm eli mulla riskisuhde oli 1:200 ja minulta otettiin lapsivesinäyte.

Vierailija
5/11 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla lapsella 1.2mm -> normaali riski, ei jatkotutkimuksia.

Nyt tulollaan olevalla 2.4mm -> kohonnut Down-riski, veriseulonnan tulosten kanssa 1/174 -> lapsivesitutkimukseen ja rakenneultrassa tarkka syyni sydämen rakenteesta -> lopputulos normaali sikiö näiden tutkimusten valossa:)

Lapsivesitutkimusta tai istukkatutkimusta ehdotetaan, jos riski on huomattavast kohonnut normaalista riskitasosta, jonka määritys perustuu siis lähinnä äidin ikään. Eli se 3mm on vain suuntaa antava raja-arvo.

t. Ezrider 32v. + masuvauva 18+5

Vierailija
6/11 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa odottaessa ei osannut niin jännittää, mutta nyt on melkein 5 vuotta ikää lisää... Joudun vielä yksin menemään, kun mies on matkoilla. No, ei auta kuin toivoa parasta.

Ezrider:

Lapsivesitutkimusta tai istukkatutkimusta ehdotetaan, jos riski on huomattavast kohonnut normaalista riskitasosta, jonka määritys perustuu siis lähinnä äidin ikään. Eli se 3mm on vain suuntaa antava raja-arvo.

Vierailija
7/11 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni viikkoja oli tuolloin kasassa 12 ja risat kun kävimme esikoisen kansa tuossa np ultrassa. Pojalla havaittiin voimaksa niskapoimuturvotus eli n. 5 cm. tämä jälkeen otettiin lapsivesinäyte, jossa kuitenkin kaikki kromosomien suhteen kunnossa. Nykyisin tenava on täysin terve viisivuotias. Noista havaituista npturvotuksista teh:n mukaan suurin osa on kuitenkin vääriä hälytyksiä. Harmi että ne kuitenkin pelästyttävät aina odottajan.

Jo-an

Vierailija
8/11 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä et ois yli suositus arvon, mut asia jännittää kun ikää on jo 35v. Kuumeillaan kakkosta vasta, mut aikanaan vannoin etten " tee" lapsia ku alle 35v:nä mut ei aina elämä mee ihan niin ku suunnittelee nuorena.

Kaikkein kauheinta on just tuo et arviot ei oo luetettavia suuntaan tai toiseen! Paitsi punktio, mut siinäkin on taas omat riskinsä...

Tutulle kävi kans silleen, tosin 13-vuotta sitten, et antoivat varman arvion lapsen vammaisuudesta eikä mitään toivoa. Jopa suosittelivat aborttia! Äiti piti pintansa ja lapsi oli täysin terve!! Se on kyl kauhea jatus et varmaan joku aina silloin tällöin saattaa tehdä " Turhan" abortin näiden peläytysten takia :( Onneksi on varmaan noi kaikki tutkimukset kuitenkin 13-vuodessa jo kehittyneet hiukan.

Voimia kaikille jotka asian kanssa kamppailee!!

Vierailija
9/11 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja tasan 11 ja np 1.2 mm. Lääkäri sanoi, että 2.5 on raja. Mutta vaihteleeko siinäkin mielipiteet, en tiedä. Veriseerumi otetaan kans täällä kaikilta haluavilta ja itsekin siinä kävin. Ens viikolla tulokset. :)

Vierailija
10/11 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omppuäippä:mulle sanoi perinnöllisyyspolilla kätilö et yli 3.5mm on korkea.Multa otettiin kaksiviikkoa sitten lapsivesinäyte kun mulla oli turvotus 2.2mm ja riskisuhde oli veriseulonnan ja iän kans 1:200

anna_liisa 17+1

Vierailija
11/11 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ezrider:Kauanko sulla meni et sait tietää lapsivesipunktion tuloksen?Mulla on nyt reilu 2 viikkoa ku otettu ja tänään ei vielä ollut tullut tulos.Loppu viikosta viimestään soittaa jos sitä ennen ei tule.

anna_liisa 17+5