HUHTIkuun helmet vko 43
Uusi viikko, uudet kujeet.
Aloitan nyt vuorostani tän viikkopinon, ettei pudota ihan alas.
Ei oikeastaan mitään uutta raskausrintamalta. Vatsa kasvaa hiljalleen.
Olo on ollut yllättävän hyvä, lähes normaali. Iskias vaivaa tosin edelleen.
Odottelen kovasti vauvan potkuja, mutta eihän ne nyt vielä tunnu, kun on tullut kerättyä tota vararavintoa muutenkin. En tunne kohtuakaan ulkopuolelta, mutta eiköhän se lapsi ala tässä parin kuukauden sisällä potkimaan.
Olen vielä työttämänä, ja kun on aikaa, niin on aikaa myös suunnitella kaikki vauvajuttuja. :) Tekisi mieli panna koko kämpän sisustus uusiksi, mutta yritän hillitä itseäni. Vanha totuushan on: Kun on aikaa, ei ole rahaa ja kun on rahaa, ei ole aikaa. Sitä paitsi viisasta kai olisi odottaa alennusmyynteihin.
Mutta ei siis ihmeempiä. Kiva on kuitenkin lukea teidän kuulumisia, vaikkei mitään mullistavaa olisi tapahtunutkaan.
Aurinkoa syysviikkoon,
Sande75 + Nyytti 15+6
Kommentit (41)
Ajattelin tässä minäkin kirjoitella - pitkästä aikaa. Olen kyllä silloin tällöin lueskellut kirjoituksia, mutta töissä ja myös kotirintamalla on ollut kovasti kiireitä, enkä ole itse ehtinyt kirjoittaa. Ainakin itselläni on myös ollut sellainen vaihe menossa, että raskautta ei välillä edes muista ja sekin voi hieman vähentää intoa kirjoitella - ei kauheasti ole mitään uutta kerrottavaa.
Ainoana oireena tällä hetkellä ovat jokaöiset vessareissut ja satunnainen unettomuus, eli kun herään keskellä yötä uni ei enää tulekaan ja saatan pyöriä tunnin tai kaksikin. Hassua, koska olen aina ollut todella helposti nukahtavaa sorttia. Tosin nyt kun rupesin miettimään, niin yksi outo vaiva minulla kyllä on, eli usein jos käännyn sängyssä kyljeltä toiselle, niin vatsan sivussa tuntuu viiltävä kipu. Kipu menee tosi nopeasti ohi ja neuvolassa sanoivat sen todennäköisesti johtuvan kohdun kasvusta/kiinnikkeiden venymisestä. Tuskin siis on vaarallista. Mutta joka kerta se kyllä hätkäyttää. Olen edelleen seurannassa verenpaineen takia, mutta ainakin toistaiseksi arvot ovat olleet jotakuinkin kohdillaan, enkä ainakaan toistaiseksi ole saanut lääkitystä.
Vatsa on ehkä himpun kasvanut, mutta edelleenkin kaikki vanhat vaatteet mahtuvat. Aloin jo miettiä että pitäisikö tästä huolestua - eli eikö vauva kasva? Mieheni kuitenkin muistutteli että ihan samaa olin tuskaillut ensimmäisessäkin raskaudessa ja seisoskellut peilin edessä joka ilta. Loppuraskaudessa sitten ei todellakaan voinut erehtyä olinko raskaana vai en ;-)
Nyt on sitten muutaman kerran ollut semmoisia tuntemuksia vatsan seutuvilla, että olen miettinyt että olisivatkohan ne jo vauvan liikkeitä. En voi mennä vannomaan, mutta saattaisihan se ainakin teoriassa olla mahdollista kun 17 raskausviikko alkaa tämän viikon lopulla.
Ohhoh, tästähän tuli vähän tämmöinen 'oma napa'-kirjoitus. Toivottavasti annatte anteeksi. Raskaudesta ei edelleenkään tiedä minun ja miehen lisäksi kuin kaksi ihmistä, joita ei todellakaan voi koko ajan rasittaa raskaus- ja vauva-aiheilla.
Muistelen että täällä on ollut juttua myös lapsivakuutuksista. Meillä otettiin vakuutus esikoiselle ja otetaan varmasti myös tälle tulevalle vauvallekin. Esikoinen on ollut todella terve ja olen varma, että olemme maksaneet enemmän vakuutusyhtiölle kuin olemme korvauksina saaneet. Hyöty vakuutuksesta kuitenkin on se, että voi rahaa miettimättä käydä mukavassa vain lapsille tarkoitetussa lääkärikeskuksessa, jossa lääkäritkin ihan oikeasti haluavat työskennellä lasten kanssa. Ajan saa samalle päivälle eikä tarvitse istuskella päivystyksissä. Kun esikoinen sairastui ensimmäisen kerran en ollut etukäteen selvittänyt minne hänet voisi yksityiselle viedä ja hätäpäissäni vein hänet illansuussa julkiselle päivystykseen. Odotin sairaan itkevän lapsen kanssa yli kaksi tuntia haisevien juoppojen ja mielenterveysongelmaisten seassa (siis en liioittele, minua oikeasti pelotti). Sen jälkeen olemme julkisilla käyneet vain neuvolassa ja hammashoitajalla. Näihin olen ollut toki tyytyväinen.
Mukavaa alkanutta viikkoa kakille!
Juliaana ja työnimetön 16+3
En edes muista koska olen viimeksi käynyt täällä lukemassa kirjoituksianne saati sitten itse kirjoittanut. Tässä raskaus etenee niin omalla painollaan etten sitä oikein edes muista kaiken muun hälinän keskellä. Liikkeitä olen tuntenut jo hetken aikaa, tai paremminkin sellaisia aavistuksia liikkeistä, ei mitään selvää, mutta kuitenkin tunnistettavissa olevaa muljausta. Niin ja maha alkaa jo näkyä sen verran, että pian on varmaan pakko kertoa töissä. Pomo tulee repeämään liitoksistaan, ei varmastikaan ole mikään iloinen uutineen hänelle...!
Töissä pitää kiirettä ja kotona myöskin, eikä tämä tästä hetkeen helpota sillä siitä pitää huolen uusin perheenjäsenemme Peppi. Aika paljon asiaa mietittiin ennen pennun hankintaa, että miten sitä sitten jaksaa, mutta kyllä tämä tästä sujuu varmasti ihan hienosti. :)
Omanapainen kirjoitus, mutta en oikein edes tiedä mitä lähiaikoina täällä on juteltu niin ei osaa mitään kommentoidakaan...
Tässä vielä kuva karvaisesta vauvastamme. <3
[http://i129.photobucket.com/albums/p233/karasan...|http://i129.photobucket.com/albums/p233/karasan79/IMG_9719pieni.jpg]
Allekirjoitus unohtui elikä...
Karasan ja mytty 16+1
kyllä teil on sulonen vauva<3 iskee ittellenikin pentukuume tosin meillä on jo neljä vuotias karva vauva:))
täällä voidaan hyvin ja masussakin kaikki oli hyvin, ultrassa käytiin viime torstaina ja siellä se oli mitä ihmeellisemmässä asennossa. Neukku täti sano et onpas se notkee kaveri:D sydän äänet myös kuunneltiin ja hyvin jumputti<3
hentsu86 ja masuasukki 16+3
Onneksi en ole ainut joka on lintsannut kirjoittamisessa... ainakin 2 viikkoa oon vaan lukenut teidän muiden kuulumisia. Johtunee siitä, ettei oikein tunnu olevan mitään sanottavaa, kun tuskin huomaa olevansa raskaana.
Muut sen sijaan kyllä huomaavat. Töissä on täytynyt jo avoimesti kertoa, kun ihan tuntemattomatkin on onnitelleet. Ihan sievä tämä maha on, mutta jotenkin yllätti, miten pian se tuli näkyviin. Viikkoon se ei sitten tunnukaan kasvaneen. Kiloja on tullut lähtöpainosta jo 3, toivottavasti ei lähde käsistä riistäytymään. Onneksi pohjilla ei ole ylimääräistä, jotenkin pelottaa nyt jo minkä kokoiseksi raskauden jälkeen huomaa tulleensa. Turhamaista, kyllä...
Ja lisää omaa napaa: onko kellään ollut kivuliaita sydämen pistoja tai hengenahdistusta? Vatsassakin pistää välillä niin, että on pakko irvistää. Siinä ne oireet sitten olikin. Nyt on myös tullut muutamia ruokia, joita on pakko saada päivittäin. Toisaalta tällainen yhtäkkinen himo johonkin on ihan tavallista mulle muulloinkin kun raskausaikana. Miten muilla?
Mitä kaikkia vitamiineja yms. te syötte? Naureskelen itselleni, kun popsin joka päivä raskausvitamiinia, kalaöljyä, rautatabletin, foolihappoa ja vielä ylimääräistä d-vitamiinia. Näistä 3 jälkimmäistä on lääkärin määräämiä. Kalsiumiakin kehotti syömään, mutta en ole toistaiseksi ostanut.
Kadehtien luen miten jotkut jo tuntevat vauvan liikkeitä. Itse en edes tiedä miltä niiden pitäisi tuntua... olisi kyllä ihanaa tietää, että siellä ollaan vielä hengissä. Seuraavaa ultraa saa odottaa vielä kuukauden.
Hyvää syyspäivää, vaikka ilma ei kovin aurinkoiselta ainakaan etelässä näytäkään
Sonja rv 15+6
Mie olen kanssa luistanut.. En varmaan pariin viikkoon ole kirjoitellut vaikka lukemassa käynkin joka päivä..
Edelliseen viestiin viitaten niin mulla on kans sydämen pistoi ja hengenahdistusta.. Viimoisen ainakin lasken ylipainon piikkiin, mut ensimmäistä en. Ja ensimmäinen ei tunnu kivalta. Joskus pistää sydämest ja joskus tuosta niinkun rinnan yläpuolelta, rinnan ja kaulan lopun puolesta välistä =(.
Mulle on tullut perunamuusi ja lihapullakastikse sellaisiks et söisin niit vaik jokapäivä ja lisäks satsumat ja salmiakki. Kyl mä muutenki ain näihin vuodenaikoihin syön paljon satsumii mut en tässä määrin :D ..
Mulla on itellä lady vita raskaana olevil vitamiinit käytös.. Tosin ollut nyt loppu jo hetkisen aikaa *kröhöm* ..Ja kun ei oo ollu rahaa et ois voinu ostaa lisää =( ..
Mie en kans tunne mitään liikkeit, mut ehkä ei viel kuulukkaan.. Vast joskus viikol 20 varmaan, ku ensimmäinen ja ylipainoo..
Vatsa ei oo sinääns kasvanu, ei mitään huomaa.. Muutakuin alasti kun on tai kun menee makaamaan sängylle niin ei kaik makkarat enää lysähäkkään sivuille vaan jää sellain pömppö tuohon alavatsal..
Kohdun tuntemisest mul ei oo hajuukaan.. Miltä sen pitäis tuntuu ja missä kohtaa... :D
Joo, muuten täällä ollaan jakseltu hyvin et ei oo mitn pahoinvointei tai huimaustakaan enää oikeestaan ja väsymyskin helpottaa nyt, kun on sairaslomalla..
Sairaslomalla, kun on ranne ja kyynärpää tulehtunut. Viikko rapsahti siitä ja se on pian lopus. En vaan sit tie et kehtaanko mennä uudestaan lääkäriin valittamaan kun on meinaan polvikin siinä kunnos et sitä särkee koko ajan ja sitä ei taivutella ja ei sen kanssa oikeen kävelläkkään =( .. En ole lääkärille missään vaiheessa sanonut olevani raskaana, et selittäiskö se tämän jatkuvan niveltulehdus-kierteenkin jotenkin.. Kädestäkin kun olin niin olin hiljaa vaan raskaudesta jostain kumman syystä.. Lääkkeet se määräs mut en oo suostunut niitä ottaa vaan uskon kunnon lepoon..
Jatkosairasloma kyl kelpaisi, kun ei oo mielenkiintoo sitten yhtään mennä takaisin töihin. En halua sinne käskytettäväksi ja haukuttavaksi. Ja lisäksi, kun on puhuttelu tulossa, pitää kuulemma jatkosta jutella. Eli tulen saamaan ne potkut mistä jo aiemminkin olen maininnut..
Nyt sit näenkin joka yö painajaisii etten saakkaan töitä vaan jään työttömäksi.. Vaikka se on mulle helpotus päästä tuolta pois. Muutenkin näen öisin pelkkiä työunia, kun alkaa stressaamaan tuo töihin paluu perjantaina =(
Juu, mut pittää varmaan tästä laittaa vaatetta.. Nii sellanenkin vielä. Mulla oli ala-asteella allergia huuhteluaineil. Eli, kun pyykkii pesi niin kaikki huuhteluaineet alkoi kutittamaan ihoa ihan ******* ja etenkin takareidet ja raavein ihan verille ne.. Nyt sitten eilen ihan sama homma. Samaa huuhteluainet käytetty ties kuinka kauan ja pam hirvee kutina. Piti sit käydä ostaa lv huuhteluainet. Herkistääkö raskaus jotenkin vanhat allergiat esiin ja tällasii niveljuttui jne.. ?
Mut tosiaan vaatet pääl ja lähdenkin ostamaan sitä lihapullakastiket =)
Verticia & masukkiasukki Rv 14+4
Terve ladyt,
mulla oli tänään toinen neuvola. Eli rutiini-verenpaineet, hemoglobiinit jne. Kaikki oli ok. Lopuksi oli gynekologin tarkastus. NP-ultrahan mulla oli normaalisti silloin viikolla 12 ja kaikki oli ok. En odottanut, että nytkin lääkäri katsoisi ultralla, mutta näin kuitenkin teki. Asun pienellä paikkakunnalla ja käyn noi molemmat ultrat sekä luonnollisesti synnytyksen tekemässä puolen tunnin päässä sijaitsevan pikkuisen isomman kaupungin sairaalassa. Neuvolat käyn omalla paikkakunnallani.
Tänään aamulla siis tehtiin kuitenkin neuvolassa sekä sisäultra että vatsan päältä. Ja tässä tulee se järkytys: mahassa on kaksi vauvelia tulossa ! NP-ultrassa näkyi vain yksi. En voi vieläkään käsittää miten tämä on mahdollista. Sairaalassa olivat juuri saaneet uudet ultralaitteet ja vielä kehuivat isoa screeniä jne. Oman paikkakuntani ultralaitteet ovat viime vuosisadalta (tai ainakin sen näköiset), mutta silti huomasivat tämän asian. Ja näinhän sen siis itsekin ihan selvästi. Kaksi siellä on !!! Onneksi kummallakin tyypillä oli asiat ihan ok ja kummallakin oma istukka (ei siis identtiset käsittääkseni?). Pistää vain miettimään, kun kyllähän kaksosraskaudesta seuraa ainakin isompia riskejä ja vaikuttaahan se sitten "vähän" muuhunkin, lähinnä ajattelen synnytyksen jälkeisiä asioita. Olen vieläkin uutisesta ihan sumussa.
Tämä päivä menee vain ja ainoastaan tämän uutisen sulattelussa. Eiköhän tähänkin ajatukseen totu - ennemmin tai myöhemmin :D
t.PötsiPamela ja Package x 2 (ilmeisesti) rv 15+1
Mä kävin kans eilen neuvolassa, jossa ekaa kertaa kuunneltiin sydänäänet ja hyvinhän tuo pumputti :) En muistanutkaan kuinka ihanalta oli kuulla sydänäänet, mulla kun noihin potkujen tuntemiseen menee varmaan vielä aikaa, loppukuun odottaja kun olen.
Juliaana, tuttuja on mullekin nuo viiltävät kivut, kirjoittelinkin niistä jo viime kerralla. Mulla ne johtuu varmaan kiinnikkeistä, joita on tullut sekä sektiosta että endometrioosista. Ikäviltä tuntuu ja pistävät aina miettimään, että onkohan masussa kaikki hyvin. Onneks menevät nopeasti myös ohi. Mä oon huomannut nyt öisin, kun mulla on yskä, että aina kun yskäsee pitkällään maatessa, niin vihlasee tosi kivuliaasti. Ja sitten taas valvotaan seuraavaa tunti, kun mietitään että olikohan tuo nyt ihan normaalia. Oon vähän tällaista hermoilevaa tyyppiä...
Karasan, ihanan söpö hauva sulla, onnea!
Himoja mulla on edelleen kans nuo satsumat, ne on niiiin hyviä! Muut himot mulla vaihtelee melkein päivittäin ja tähän aikaan päivisin alankin aina miettimään että mitäköhän sitä söis lounaalla. Meillä ei ole mitään työpaikkaruokalaa, joten syömässä käydään milloin missäkin. Eilen oli pakko saada kiinalaista, tänään vois ehkä ottaa vähän kevyemmin ja syödä jotain salaattia tmv.
Verticia, hauska lukea tuota Turun murretta, tulee vanhalle turkulaiselle kotoisa olo!
Ja sitten syömään ;)
Lumikide ja pikkuinen 12+6
Itse syön vain Multitabs raskausmonivitamiinia ja ennen raskauden alkua söin foolihappoa. Joskus illalla jos tuntuu siltä etten ole saanut tarpeeksi kalsiumia (en juo maitoa ollenkaan) otan yhden Calcichewn. Olen ajatellut että ainakin tuossa Multitabsissa on niin paljon kaikkia erilaisia vitamiineja ja niiden päiväsaanti on joko 100% tai yli, että kun syön tuota maitoa lukuunottamatta tosi hyvin ja monipuolisesti, en käytä muita vitamiinilisiä. Joidenkin vitamiinien liikasaanti voi olla jopa haitallista, enkä jaksaisi laskeskella eri nappien sisältöjä yhteen.
Sonja, ainakin Multitabsissa on mukana kalsiumia, joten jos syöt sitä saat jo lisäkalsiumia.
Jos jotakuta kiinnostaa, tässä linkki suht lyhyeen ja helppotajuiseen artikkeliin liittyen vitamiinien liikasaantiin:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=skr&p_haku=h…
Juliaana ja työnimetön 16+4
Minä olen nyt niin kade PötsiPamelalle!!
Minäkin olisin halunut kaksoset mutta toki olen onnellinen tästä yhdestäkin:)
Täällä kaikki kai masussa hyvin, ainoa asia mistä huomaan olevani raskaana on vaatteista jotka ei mene enää päälle.
Taitaa toi mahan kasvu olla nyt nopeampaa kun odottaa jo kolmatta, vai?
Nyt täytyy jatkaa töitä! Hyviä vointeja kaikille:)
Sailori&Panu 13+2
Niin ei täälläkään kummoisia oloja enää ole. Jaksan valvoakin klo 23 =) mikä on saavutus kun ennen uni tuli klo 20. Maha kasvaa ihan vauhdilla. Etenkin jos liikun niin sen jälkeen kovettuu ja tuntuu isommalta. Aamuisin on vähän pienempi pötsi. Kiloja on tainnut tulla jo ainakin se 2 =( en haluaisi kamalasti noita kiloja kun ei niitä sitten synnytyksen jälkeen olekaan niin helppo pudottaa. Kuopuksesta jäi sairaalaan vain 3kg. Siinä sitä sitten olikin ylimääräistä reilusti kotiin viemisinä. Omalle kropalle kun 18kg on liikaa, tulee kaikkea pientä vaivaa. Sellanen 10 kg olis hyvä. Vaikeahan sitä on kyllä raskaana hillitä syömistä kun ei se muutenkaan onnistu. Normaalipainon ylärajoilla olen.
Olikohan jo puhetta sokerirasituksesta? Itse joudun siihen kun äidillä on diabetes.Aikaisemmista raskauksista ei ole tarvinnut käydä. Meillä on molemmat tytöt painaneet 3060g eli ei mitään isoja ole ollut.
tuleva melkein "suurperheen äiti" ;) rvko 13 taitaa tulla tällä viikolla
En voi muuta sanoa kuin onneksi olkoon pötsi pamela. :D. Mahtoi olla melkoinen yllätys, mutta iloinen sellainen. Oliko teillä siis aikaisempia lapsia vai ovatko nämä sitten ensimmäiset?
Meillä mennään hiljaiseloa. Piilottelen vatsaa töissä ja kotona annan sen näkyä. Totuttelen siten pikkuhiljaa tähän muuttuvaan olemukseen. Haaveilen parhaillaan uudesta äitiyshameesta tai housuista, eli on vähän turhamaiset fiilikset. Miten näyttää hyvältä raskaana? Tämä onnistunee siihen asti kun iho menee pilalle loppuraskaudesta ja tulee tankkiankka olo.
Pahoinvointi näyttäisi olevan ohi. Tänään tekee jo mieli urheilla eikä suurinosa ruuasta enää kuvota.
Ens viikolla sitten neuvolaan ja lääkäriin. Millainen neuvolan täti teillä on? Mä olen ollut onnekas ja saanut oikein mukavan naisen. Hän on tosin hieman tätimäinen ja ylihuolehtivainen, mutta samalla varsin tahdikas joten sehän passaa.
Hyvää alkanutta viikkoa!
T:candelafi
:D
Tainnu kaikki vähän olla laiskoja kirjoittajia viime aikoina. :) Mullakin on välillä jopa unohtunu koko raskaus kun enää ei edes kuvota kun ihan joskus satunnaisesti vähän. Masu on jo pikkasen näkyvillä ja mahallaan on tukala olla.
Ja onnea pötsipamela! Mä oisin kans halunnu kauheesti kaksoset, mut anakin ekan ultran perusteella vaan yks tulossa. 14.11 on sit rakenneultra. Kyl tää yks riittää nyt aluksi :)
Liikkeitä mä en oo vielä tuntenu. Ainakaan silleen että oisin ihan varma. Entä te muut? Mulla on istukka etuseinässä ja tää on mun eka raskaus eli taitaa mennä vielä vähän aikaa ennen kuin liikkeet tuntuu?
Alko tehdä mieli satsumoita kun kaikki hehkutti miten ovat hyviä! Pitääkin ostaa huomenna heti... Kuinka paljon muuten ne raskausajan Multi-vita -tabletit maksaa? Paljon yhessä purkissa on? Mä oon syöny vitamiineja erikseen kun alkuinnostuksessa menin niitä ostamaan...
Sirppu ja Itu rv 16+5 :) :) :) :)
Onnea kovasti PötsiPamela tuplista! Aika moinen yllätys varmaan, mutta hienosti se menee!
Kävin just maanantaina ostamassa raskaus multi-tabs paketin, kun neuvolan täti sitä suositteli. Hinta oli 16,55 ja netin kautta kävin nopeasti lunttaamassa, että purkissa on 80 kpl.
Eka aamu piiiitkästä aikaa, kun on hyvä olo, ihanaa!!
Lumikide 13+0
Voih, onnea oikein paljon PötsiPamelalle tuplista!! Ihanaa!! Mäkin olisin tavallaan toivonut kaksosia, koska haaveissa on ollut kolme lasta ja musta tuntuu että kolmatta kertaa en enää raskaana tahdo olla =).
Ja Karasanille onnea karvaisesta vauvasta! On ne koiranpennut niin söpöisiä.. Meillä on 4v koiruus ja lisäksi pari kissaa. Perheenlisäyksestä sillä saralla siis ei tarvitse edes haaveilla.
Verticialla on ollut ongelmia nivelien kanssa.. Mulla ainakin edellisessä raskaudessa tuli jo melko aikaisessa vaiheessa rannekanavan ahtauma eli siis sormet puutuivat ihan hirveästi ja molempia käsiä särki varsinkin öisin. Siihen sain onneksi avun kun työterveyslääkäri määräsi käyttämään tukilastoja öisin ja tarvittaessa päivisinkin.
Keräsin kyllä kaikki nesteet silloin itseeni ja turvotuksesta se ahtaumakin johtui. Voisiko sullakin johtua turvotuksesta ainakin osittain?
Myös nivelet olivat mulla loppuvaiheessa todella kipeät. Osin turvotuksen takia (kesällä joskus 8 kuulla nilkatkin olivat yhtä paksut kuin reidet normaalisti) ja osittain sen takia että mulla tuli sitä painoa katastrofaaliset 34 kiloa. Kyllä siinä olivat nivelet ja hermot tiukoilla.
Nyt olenkin yrittänyt skarpata etten syö ihan järkyttävän epäterveellisesti, mutta välillä tuntuu ettei se ole ihan helppoa.. Ajattelin että alan tässä pikkuhiljaa noudattamaan raskausdiabeetikon ruokavaliota. Oli nimittäin kova homma pudottaa niitä kiloja sitten raskauden jälkeen! 20 kiloa putosi hyvinkin äkkiä koska iso osa oli nestettä ja loput sitten vauvaa ym. Mutta imetyksellä mulla ei tainnut lähteä ollenkaan. Viime kesään sain lähes kaikki pois, mutta häämatka Karibian risteilijällä (täysihoito eli koko ajan herkut tarjolla) ja kesän grillailut sitten antoivat taas "hyvän startin" paisumiselle. Joten jotain tarvii tehdä ettei taas pamahda samoihin lukemiin kuin vuosi sitten!
Kivaa keskiviikkopäivää kaikille!
Colatoffee joka ei millään keksi pikkukakkoselle työnimeä 16+5
aamu oli raskas itkin 2 tuntii, mutta nyt olo kerrassaan ihana!
olen käynyt lukemassa teidän juttuja mut aina ei jaksa kirjoittaa :)
on: olo hyvä ei enää etovaa oloa, väsymystä kyllä..
olette kerrassaan ihana tuki joukko! kaikille ihanan aurinkoista päivää
mä oisin niin halunnut myös kaksoset, mutta toki onnellinen olen yhdestäkin! (tuntuu, että tää raskaus ei ole mun juttu;)) Hurjaaakin hurjemmat onnittelut.
Verticia: Musta tuntuu kanssa, että iho on herkistynyt. Oon saanu jostain pesuaineista ihan karmeeta allergiaa. Nyt meillä kuitenkin käytössä Sensitive-aineet. Kuitenkin etenkin masua kutittaa (ei onneksi pahasti). Pitääkö sitä raskausaikana muutenkin rasvata? Samoin olen allerginen eläimille, mutta eilen sirkuksessa oli todella tukalaa katsella hevosesitystä. Aivastin noin 30 kertaa ja oli jo vähän vaikea hengittää - ja hepat kuitenkin oli kymmenen metrin päässä. Tietääkö joku, saako noita allergialääkkeitä käyttää? Esim Aerius, Zyrtek (tietysti, jos henki meinaa lähteä, mutta muuten esim. ennaltaehkäisevästi).
Tsemppiä Santralla ja muille, jotka odottavat enemmän tai vähemmän yksin. Mä uskon, että ihminen selviää mistä vain. Mua jaksaa aina hämmästyttää ihmisen luontainen kyky venyä lähes mahdottomuuksiin tiukan paikan tullen. Sitä löytää itsestään sellaista voimaa, mitä ei tiennyt olevankaan. Ja vaikka joku asia alkujaan pelottaa, niin myöhemmin huomaa, että sehän oli mulle aika helppoa.
Nyt syöttämään sorsia ja nauttimaan syysauringosta,
Sande
no hyvä että täällä on muitakin jotka ei oo joka päivä kirjottanu/tai viikko, mutta mUlla edellisestä kerrasta on varmaan jo kuukaus.. ei oo ollu mitään erikoista tai mittään.. oireitakaan ei oo mitään enään.. ollu siis pitkiin aikoihin..
Tänään oli neuvola taas pitkästä aikaa ja kaikki kunnossa. Paino pysyny samana koko raskauden ja parempi oliskin jos sitä ei tulis ollenkaan, koska ylipainoo on!! valitettavasti!!
SYkkeet löyty ja bamse liikkui kovaa karkuun.
Mahaa on tullu ja reidet kasvanu IHAN älyttömästi.. not nice!
Raskaudesta ei edelleen olla lauleltu juuri kellekkään, mutta anoppi se sitten eilen kysy oonko pieniin päin kun on jo pari viikkoa kattonu että näin taitaa olla.. näkyy kuulemma mm jo naamasta ja kaippa tosta mahastakin kun kysyin että miten niin... oonko muka sitten lihonu? niin ei ainakaan kieltäny =(
3vko päästä rakenneultra JO o_0
Meinaan mennä marraskuun lopussa yksityiselle 4d ultraan ja selvittää bamsen sukupuoli,... ihan jo pelkästään senkin takia että kun on 3 edellistä poikia ja talo rakenteilla että kuka kenenkin kanssa jakaa huoneen ja minkä väristä tehään pienemmän huoneesta..
Omaa mahaa ja paljon taas... sorppa...
ONNITTELUT tuplista pamelalle <3
en oo edes tietonen mistä ootte jutellu taI Mitä täällä on tapahtunu kun en oo tosiaan moneen viikkoon lukenu edes tekstejä
Sitä se 3-vuorotyö hoitoalalla ja talon rakennus teettää....
elkää mua pois silti tiputtako xD
Mani ja Bamse 14+6 (la siirtyi vko taaksepäin)
En ole kahteen viikkoon kirjoitellut, mutta lueskellut kyllä teidän muiden viestejänne! Itsekin olen sitten havahtunut miettimään mm. vakuutusasiaa, ei olisi ihan heti muuten tullut mieleeni...
Tänään oltiin neuvolassa, ja kuultiin ensimmäistä kertaa pienen sydänäänet! Ultrassa niitä ei nimittäin kuunneltu. Siellähän se syke jyskytti kuin pieni juna konsanaan! :) Muutenkin oli kaikki hyvin, joten saan aloittaa viikon hyvillä mielin! Ensimmäiset selkeät potkutkin on masuasukki jo antanut! Pari viikkoa olen tässä jo malttamattomana kuulostellut, mutta nyt ei enää tarvitse epäillä, potkuja ne ovat! Lauantaina tuli ensimmäiset ihan kunnon tömähdykset, ja eilen illalla pieni innostui kovasti kun söin suklaata. Tänäänkin ennen neuvolaa vatsassa oli kova meininki, ja sydänääniä kuunneltaessa kaveri tykkäsi liikkua anturin alta pois. Selkeimmin tunnen liikkeitä kun rauhoitun istumaan tai makuulle. Ihanaa, taas kaikki tuntuu niin paljon konkreettisemmalta! :) Vatsani on kasvanut jo niin selkeäksi vauvamasuksi, että kysymyksiä tulevasta perheenlisäyksestä on jo esitetty, joten salaisuus tämä ei enää ole... :)
Sande- täälläkin on tylsä rahatilanne. Täytyy vinkata, että huuto.netissä on tosi hyvin niin äitiysvaatteita kuin vauvatarvikkeitakin! Oon aika myöhäisherännäinen tuon sivuston suhteen, moni tuttavani on sieltä jo huutanut vaikka mitä, mutta itse keksin paikan vasta äskettäin. Huusin juuri itselleni ison äitiysvaatepaketin, ne kun tuntuvat olevan aika hurjan hintaisia kuteita ainakin äitiysliikkeissä... Toisaalta kiva tietää, että vaikka satsaisikin hintavampiin hankintoihin, niin aikanaan niistä saanee ihan kivasti takaisin myymällä netissä. Ja tuleehan kierrätyksestä myös hyvä mieli... :)
Täytyykin taas syödä muutama mandariini. Niihin taisi olla himo täällä monella muullakin... :)
Ai niin, onko kellään tietoa ABC-merkkisten yhdistelmävaunujen laadusta? On itselleni ihan tuntematon merkki.
Aurinkoista viikkoa kaikille!
Hunaja ja Pieni 16+2