Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIkuun helmet vko 43

20.10.2008 |

Uusi viikko, uudet kujeet.

Aloitan nyt vuorostani tän viikkopinon, ettei pudota ihan alas.

Ei oikeastaan mitään uutta raskausrintamalta. Vatsa kasvaa hiljalleen.

Olo on ollut yllättävän hyvä, lähes normaali. Iskias vaivaa tosin edelleen.

Odottelen kovasti vauvan potkuja, mutta eihän ne nyt vielä tunnu, kun on tullut kerättyä tota vararavintoa muutenkin. En tunne kohtuakaan ulkopuolelta, mutta eiköhän se lapsi ala tässä parin kuukauden sisällä potkimaan.

Olen vielä työttämänä, ja kun on aikaa, niin on aikaa myös suunnitella kaikki vauvajuttuja. :) Tekisi mieli panna koko kämpän sisustus uusiksi, mutta yritän hillitä itseäni. Vanha totuushan on: Kun on aikaa, ei ole rahaa ja kun on rahaa, ei ole aikaa. Sitä paitsi viisasta kai olisi odottaa alennusmyynteihin.

Mutta ei siis ihmeempiä. Kiva on kuitenkin lukea teidän kuulumisia, vaikkei mitään mullistavaa olisi tapahtunutkaan.

Aurinkoa syysviikkoon,

Sande75 + Nyytti 15+6

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PötsiPamelalle heti alkuun onnittelut hienoista uutisista, tuplasti hommaa mutta myös tuplasti rakkautta.. :)

Karasanille myös onnittelut uudesta vaavelista, lutunen!

Liikkeistä joku kyselikin, reilun viikon nyt tuntuneet, kova myllääjä taitaa tämä(kin) olla :) Mulla oli ekassa raskaudessa sellainen hauska juttu kun meidän kisu kävi masua vasten makaamaan niin aina poitsu aloitti hurjan potkimisen :D Sitten loppuvaiheessa ei eräänä aamuna liikkeitä tuntunutkaan, raahattiin sitten kisukin masua lämmittelemään mutta ei! Ottivat tämän kisu jutun neuvolassakin todesta ja lähete äippäpolille. Siellä tutkimuksissa onneksi kaikki ok, sanoivat että tuleva synnytys monesti rauhoittaa vauvan, valmistaa tulevaan. Ja niinhän siinä kävikin; Synnytys käynnistyi kahden päivän kuluttua :)

Myös täällä rinnassa outoja tuntemuksia, keuhkot tuntuu kipeiltä, ikäänkuin niitä "kutittaisi", kuulostaako tutulta? Flunssan peruja? Kuulostavat normaaleilta, kuunneltu on..

Neuvola oli maanantaina, kohtu kuulemma noussut tosi ylös jo, pari sormea navan alapuolella ilmeisesti se korkein kohta! Mulla onkin jo ihan jättimasu, mitäköhän se on ensi vuoden puolella... <:)

Neuvolan lääkäri(aivan ihana ihminen!!) antoi nyt toista kertaa akupunktio-hoidon että pahoinvointi helpottaisi. Kun tulin neuvolasta niin oksensin pari kertaa tosi rajusti ja eilen vielä kerran mutta tänään ei yhtään!! Pitäkää sisaret peukkuja... Etominen jatkunut yli 13viikkoa ja oksentelu 5 viimeistä...

Meillä on entuudestaan kaksi poikaa ja nyt vars. kun tämä raskaus ollut näin hankala niin kaikki ovat varmoja "että tyttö sieltä nyt tulee" "teitte sen tytön sitten nytten" "ja kyllä munkin tytön odotus oli just tuollainen" "odotatko kovasti että se on tyttö" PERKELE! Näin nätisti sanottuna.. Alan melkein toivoa että ole poika, siitäpä saisivat.. :) Toki tyttö olis vaihtelua tähän testosteronien mereen mutta kun poikiin tottunut niin uusi menis ns. samaan sarjaan... Oon aina sanonutkin että ihan sama kumpi, kunhan on jompikumpi(kun aina sanotaan ettei ole väliä niin sitten tulisi sukupuoleton.. heko heko, sori, omituinen huumori... ;) ja terveestä vauvasta myös kiittäisin kovasti(onneksi tämä onni meille jo kahdesti suotu :)

Onko muita alkanut sukupuoli utelut ärsyttää? Meinaatteko ottaa selville sukupuolen jos mahdollista? Me ollaan aiemminkin ja meinataan kyllä nyttenkin jos vaan on näkyvillä. Niin paljon sinistä/punaista tarjolla... :)

Pahoittelut väsyneestä kirjoituksesta ja toivottavasti en tuolla sukupuoli asialla loukannut ketään!

Jo-hanna ja Lupu 17+2

Vierailija
22/41 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli allergialääkkeistä... Mulla on atooppinen iho ja syön joka päivä 1-3 kpl Tuulix -nimistä allergialääkettä ihon kutinaan eli ei todellakaan haittaa jos sillon tällön ottaa yhden lääkkeen esim sirkusta varten :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille eilisen kaksosuutisen johdosta onnitelleille ! Kiitos myös, että kukaan ei alkanut virittää piruja seinälle, kuinka kaameaa kaksosten hoitaminen on. Mun pari lähisukulaista halusi jo tästä iloisesti muistuttaa - vaikka mun puolen suvussa ei siis ensimmäisiäkään kaksosia tähän mennessä ole ollut.

Nyt täällä alkaa pikku hiljaa sekä miehen että mun ensijärkytys laantua ja alamme näkemään asiassa myös positiivisia puolia. Ensimmäiset lapset siis ovat tosiaan kysymyksessä ja kun yhteen oltiin jo tuudittauduttu, oli tämä kyllä aikamoinen shokki. Eilen tirautin itkuja pitkin päivää, mutta iloinen asiahan tämä toki on - loppupeleissä :D Ihmettelen vain, kuinka selviämme kaikesta, mutta kaipa se Siperia sitten opettaa. Kunpa kaikki vain menisi hyvin - sehän meillä kaikilla on varmaan se ainoa toive, oli tulossa sitten yks tai kaks.

Neuvolassa muuten sanottiin sitten, että joskus monikkoraskauksissa vauvat ovat siinä kulmassa, että toista ei vain kerta kaikkiaan huomata. Kaksoset voidaan kuulemma vielä nykypäivänäkin joskus huomata vasta varsin myöhäisessä vaiheessa. Että tsemppiä vain teille muillekin, jos rakenneultrassa paljastuu lisäväkeä masusta !

Meidän seurantapaketti meni uusiksi kertaheitolla. Rakenneultra piti olla vasta tasan kuukauden päästä, mutta nyt tuli ultrakäynti jo parin viikon päähän. Kaksosraskaus on terv.hoitajan mukaan aina luokiteltu riskiraskaudeksi ja seuranta tiivimpää kuin yksöisraskaudessa.Neuvolassa myös todettiin, että jatkuva yrjön lentäminen johtui / johtuu tod.näk. kaksosista.

Karasan: katsoin teidän koiran kuvan, hän on aivan ihana. Onnittelut ! Itse saan vain haikailla koiran perään, mies ei halua.

Joku kyseli, että vihlaseeko välillä vähän sieltä sun täältä. Kyllä. Mutta ovat salamannopeita kipupiikkejä. Sitä paitsi välillä jo ennen raskauttakin mua vihloi kyljistä johtuen jäykistä paikoista, niin kuin joku muukin tais todeta. Painoa oli eilisessä tarkastuksessa tullut 2 kiloa lisää eli ilmeisesti saa oksentaa TODELLA paljon ennen kuin se vaikuttaa painon kehitykseen. Tiedän, että nyt viimeistään pitäis ruuan laatuun alkaa kiinnittämään ihan todella huomiota, mutta ei vaan jaksa vääntää arki-iltaisin kaikkea alusta asti ja niinpä olen tyytynyt eineksiin monena päivänä (kyllä, Pirkka-lihamakaroonilaatikko). Jos se on suurikin synti, niin voi voi. Nyt olen sentään lisännyt kasviksia kiitettävästi sapuskoihin, mikä on vissiin hyvä asia.

Ihanaa on tänne kirjoitella ja teidän muiden juttuja lukea. Ensi viikkoon!

P.Pamela & Package x 2

Vierailija
24/41 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei ole vielä mitään liikkeitä mahassa tuntunut. Tosta herkästä ihosta: mulle tuli kauan käyttämästäni dödöstä aivan järkyttävä ihottuma kainaloon yhtäkkiä pari viikkoa sitten. Vaihdoin merkkiä hajuttomaan herkän ihon dödöön ja nyt on ainakin ihottuma kainoista hävinny, mutta kutina jatkuu. Eipä tullut mieleenkään, että sillä vois olla jotain tekemistä raskauden kanssa ! Mutta melko todennäköisestihän se siitä johtui.

t.P.Pamela rv 15

Vierailija
25/41 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa PötsiPamela, tuplaonnittelut täältäkin! No nytpä alankin jännäämään rakenneultraa, ettei sieltä tule samanlaisia ylläreitä, näin alkuun meille riittäisi yksikin... =D

Karasan, aivan ihana karvavauveli teillä! Mulla on ollu paha koirakuume jo vuosia, mut astma estää edes harkitsemisen. Toivottavasti vauva hieman lievittää kuumetta...

Sande75, oon syöny allergialääkkeitä (aerius, cetirizin tai zyrtec) lähes läpi vuoden jo vuosikausia. Lopetin kun plussasin, mutta lääkäri sanoi ettei satunnainen käyttö haittaa. Otan napin jos tiedän että eläinkontaktia on luvassa eli nimenomaan ennaltaehkäisevästi.

Kivaa lukea teidän juttuja ja varsinkin kun on nyt taas tämmönen vilkas viikko. Täälläkin ollut hiukka kirjoitustaukoa, kovasti asioita aina mielessä, mutten oo saanu aikaseksi kirjoitella. Näköjään kirjoitan sitten kerralla ja paljon, toivottavasti jaksatte lukea.

Ihan mahtavaa kun ootte tunteneet jo vauveleiden liikkeitä, ihana kuulla! Mä oon kovasti koittanut tunnustella, mutten oo varma oonko tuntenut mitään. Jospa se sieltä vielä potkii! Neuvola on vihdoin ens viikolla ja rakenneultra vasta 17.11.

Jo-hanna, huvitti kovasti tuo kissajuttu, pitäisköhän käydä lainaamassa naapurin pikkukoiraa... ;) Tsemppiä yökkäilyyn, toivottavasti loppuu pian!

Sukupuolesta: aiotaan kysyä, mutta mietin kannattaako sitä kertoa muille ennen syntymää. Me ei oikein innostuta vaaleanpunainen/sininen-ajattelusta, tykkäisin mieluummin pukea vauvelin selkeisiin perusväreihin ja kivoihin kuvioihin sukupuolesta riippumatta. Mites te muut?

Sitten siirrytään kunnolla oman navan ympärille:

Tänään tuli ilmeisesti eka harjoitussupistus kun piti kävellä reippaasti painava reppu selässä. Alavatsa oli monta tuntia ihan kummana ja jäykkänä, joten sain hyvän tekosyyn olla menemättä salille tänään. En tiedä oliko se supistus kun en ole aikaisemmin niitä kokenut, mut ihan erilainen kun kaikki aikaisemmat viiltelyt ja pistot alavatsassa.

En oo töissä vielä kertonut, muutama tietää. Tänään yksi pomo kyllä tuijotti mun masua siihen malliin, et luulen jotain juoruja olevan liikkellä, tuli hieman paha mieli. Edelleen odottelen kollegan vakinaistamista ennekuin tuon tämän julki. Pitää varmaan kohta vetää masua sisään... eläköön tunikamuoti! Toisaalta mun duuni on välillä aika fyysistä, joten jos pienikin ponnistelu alkaa tuntua ikävältä on tästä pakko kertoa piankin.

Muuten päivät ovat muuttuneet aika samanlaisiksi: töiden jälkeen päikkärit, mahdollisesti liikuntaa, lukemalla rauhoittumista hyvissä ajoin ennen nukahtamista. Heräilen edelleen monta kertaa yössä, mut pitkiä hereilläolojaksoja ei onneksi enää ole, huh! Väsymys ei vaan lähde nukkumallakaan. Tässä muuttuu aika epäsosiaaliseks kun jaksaa nähdä kavereita vain viikonloppuisin. Urheileminen on sellasta puoliväkisin salille vääntäytymistä, mutta hyvä olo siitä tulee sit kun sinne asti pääsee. Toi pimeys alkaa jo nyt ahdistamaan, eikä huvita mennä kävelylle.

Masu kyllä kasvaa ja sitä on kiva kurkkia peilistä. Ostin kivat Mamalicious-pillifarkut, jotka on supermukavat ja värkkäsin semmosen resorijutun yksiin lemparihousuihin. Muut ei sit meekään enää päälle. Tissit tuntuu kans kasvavan edelleen, joten kohta on paitakokokin numeroa isompi. Hyvä vinkki toi huuto.net, en tajunnutkaan et sieltähän saa myös mammavaatteita!

Ai niin, se vakuutusjuttu vielä. Me ollaan päätetty olla hommaamatta sitä. Tosi monella tuttavalla se on, mutta eniten vaikutti kaveri, jonka pikku astmapotilas on saanut vallan hyvää hoitoa julkisella puolella. Ilmeisesti Hgissä on lapsille oma päivystys, joten ei tarvi mennä juoppojen kanssa samaan odotussaliin. Jos joskus pitää mennä yksityiselle, niin sitten mennään ja maksetaan. Toivottavasti kuitenkin tulee terve vauveli meille kaikille!

t.tsili + öttiäinen 17+2

Vierailija
26/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi neuvolakäynti takana. Tai toinenhan tuo vasta oli.

Sydänäänet kuului kun kuunneltiin, 145 =).

Perusrutiini käynti tuo oli.. Verenpaineet, pissat, voinnit.. Sokerirasitus olisi ensiviikon tiistaina :s ..Ja uusien määräyksien mukaisesti, kun tätä ylipainoa kerta on niin se uusitaan sit viel joskus mut en muista koska se ol. Ja sit uusinta jos neuvolas käydes pissassa on sokeria.. :/

Seuraavan ultra ajan sain myös: 24.11 pääsisi sitten taas =). Ja seuraava neuvolakäynti menee johonkin 12.12 tienoille..

Kyseli neuvolatäti, että olenko töissä kertonut jo. Sanoin et ei voi, kun on koeajal. Sekin oli et joo ei sitten ei saa kertoo :D .. Noo, mut saapi nähä olenko silloin töissä ees tuol enää.. :/

Nii ja sanoipa senkin et kk päästä vasta tuntee liikkeet.. Hirveen pitkä aika.. Mut sillon kyl on vasta se n.20vko jolloin enskertalaisil tuntuu..

Tjoo.. Mitäpä tässä muuta.. Väsyttää. Ja paikkoja kolottaa :(

Ongelma on vieläkin talvitakki.. Kun en löydä mistään sopivaa talvitakkia, mikä muutenkin menis vähän isommal ihmisel ja sit lisäks viel ku tulee se maha. Kun alkaa olee jo kylmä mennä villapaidal.. Tai ei ala vaan on! Ja sit et eipä taida olla varaa ostaa sitä kuin vasta veronpalautusrahoilla :(

Häitä me suunniteltiin jo täysil. Kirkot, paikat, bändit, autot jne oli jo varattu. Kunnes mein takaajat päättikin ettei lähde takaamaan.. Miehen vanhemmat.. "Tarviiko sitä nyt naimisiin mennä" .. Ei niinkus yhtään suututa ei! No turha odottaa ainakaan vierailulle ennen joulua.. ..tai joulun jälkeenkään.

Vähän on pinna kireellä.. Ja sit tuon lisäks kun työkin stressaa viel et tuleeks potkui vai ei niin..

Eihän stressi mitenkään öö vahingoita pikkuista? Nobody knows...

Mut nyt meen lepäämään sohval =)

Verticia & masukkiasukki Rv 14+6

Vierailija
27/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut PötsiPamelalle tuplauutisista! Kyllä te pärjäätte kaksostenkin kanssa, koeta vaikka jo etukäteen mobilisoida apujoukkoja (äidit, tädit, anopit, kaverit yms. vastaavat) alkuvaiheeseen. Jos vaan mitenkään onnistuu niin mieskin voisi koettaa järjestää isyysloman jälkeen vielä hieman lisälomaa, jotta pääsette hyvin yhdessä alkuun. Usein työnantajat saattavat antaa ihan mielellään kesälomia etukäteen, kun tietävät että se sitten helpottaa kesälomien järjestelyjä. Itse vähän salaa toivoin tuplia (meillä on kaksosia suvussa paljon), kun tiesin että tämä on varmasti viimeinen raskauteni ja tietyllä tavalla olisin toivonut enemmänkin kuin 'vain' kaksi lasta.

Ja tietysti onnittelut myös karasanille söpöstä koirapienokaisesta.

Koeta Verticia kestää siellä töissä, ehkäpä vain kuvittelet että sinulle olisi potkut tulossa. Minulla on ainakin nykyisin kai raskaushormoneista johtuen välillä taipumus ihan ylitulkita asioita. Harmi jos teiltä menivät hääsuunnitelmat myttyyn, mutta ehtiihän ne järjestää myöhemminkin. Jos tilanteessa jotain positiivista haluaa nähdä, niin nyt ei tarvitse stressata saako kivan puvun massun kanssa/ehtiikö mittoihin takaisin synnytyksen jälkeen (riippuen siis siitä milloin olitte vihille ajatelleet mennä). Toivottavasti ehditte nyt myös säästää itse häitä varten, niin sitten saatte järjestää juuri sellaiset kuin haluatte eikä tarvitse kuunnella kummankaan vanhempia :). Olitko muuten ajatellut että voitte myös käydä nyt salaa maistraatissa ja järjestää sitten kirkkohäät myöhemmin? Minulla on pari kaveria tehnyt näin. Etuna on se, ettei miehen tarvitse käydä tunnustamassa lasta ja toisaalta jos (ja siis toivottavasti ei!) miehellesi sattuu jotain ikävää, sinun asemasi leskenä on paljon parempi kuin 'pelkällä avoleskellä'. Valitettavan harva tietää että näillä kahdella on iso ero tai ei edes halua ajatella että jotain ikävää voisi tapahtua.

Jännä juttu muuten tuo sokerirasitus. Minulla on ylipainoa, mutta joudun sokerirasitukseen vasta myöhemmin. Meillä ei neuvolassa puhuttu mitään siitä, että olisi tarpeen käydä jo aiemmin. Äitiyspolilla sanoivat, että pitäisi käydä 'hyvissä ajoin' kun esikoinen oli aika iso (silloin ei siis ollut raskausdiabetesta) ja minulle pitäisi myös tehdä synnytystapa-arvio. En sitten hoksannut kysyä, että mitä se hyvissä ajoin tarkoitti ja ihmettelimme sitä terveydenhoitajan kanssa. No, taidan kysyä uudelleen kun käyn verenpaineseurannan takia äitiyspolilla ensi kuun alussa. Muutoinkin vaikuttaa siltä, että eri kaupungeissa ja jopa saman kaupungin eri terveydenhoitajilla on hyvinkin erilaiset toimintatavat.

Olen tosiaan tuntenut liikkeitä, tässä yhtenä päivänä oli menossa vallan mahdoton mylläys. Toisaalta eilen ja tänään on ollut sitten oikeastaan ihan hiljaista. Se huono puoli tässä suht aikaisessa liikkeiden tuntemisessa on, että jos pieni vauveli on 'väärässä' asennossa, niin mitään ei välttämättä tunnu ja siitähän sitä raskauden herkistämä mieli saa loistavan syyn olla huolissaan ja ahdistunut. Joten toisaalta on ihana niitä liikkeitä tuntea, mutta kun ne ovat niin satunnaisia, niin toisaalta toivoisin ettei niitä tuntisi vielä ollenkaan. Suo siellä vetelä täällä :(

Allergioista sen verran, että minulla iski (en ollut raskaana) aivan hirveä ihottuma silmien ympärille joka hellitti vasta kun vaihdoin ripsivärimerkkiä (oli siis ihan kunnollinen Lancomen ripsari, jota olin käyttänyt vuosia). Eli allerginen ihottuma voi puhjeta ihan yllättäen ja tuotteesta jota on käyttänyt jo kauan. Esikoisen synnyttyä siirryimme koko perhe hajusteettomiin pesuaineisiin ja luovuimme huuhteluaineista kokonaan. Suoraan sanoen en oikeastaan enää ymmärrä miksi joskus tuli käytettyä hajusteellisia tuotteita ja mihin sitä huuhteluainetta tarvitaan. Mielestäni pyykit ovat ihan puhtaan ja pehmoisen tuntuisia ilmankin. Lienee vain tottumiskysymys.

Kaunista syyspäivää kaikille - ainakin täällä paistaa aurinko!

Vierailija
28/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut tublauutisista!!

Täällä ei mitään kummallista, pahoinvointi on poisjäännyttä ja nukuttuakin saa helposti kuitenkin niin että aika pirteä hyvä vaihe olossa menossa.

Huomenna on kolmas neuvola jossa täytyy puhua näistä harjoitussupparin tyyppisistä tuntemuksista. Niitä tulee varsinkin töissä aika helpostikkin. Lienee kuitenkin ihan normi juttu kun 4 raskaus on jo. Naama kukkii kauniisti, ihan kuin olis tehnyt paluun teini ikään :D Mulla on myös kummallinen kipu ollut vasemmassa jalassa nyt jo todella monta viikkoa, alussa oli alaselkä kipiänä ja se meni jalkaan. Nyt on enää jalka jumissa, ihan kuin joku hermo painaisi...

Mieli alkaa olla aika hyvä myös, tietysti vieläkin joskus joku kinkkininen ajatus iskee pintaan mutta noin 90% ajasta menee jo ihan ok fiilareilla. Ikävä vaiva on painajaiset joita näen kai siksi että alku oli niin takkuileva. Raskausmyrkytysvaara, diabetesvaara ja sektio pelottaa ja vauvan menetys on alkanut myös pelottamaan. Varsinkin vaikka ei voi vielä edes odottaa säännöllisiä liiketuntemuksia niin jos on hiljaista koko päivän, iskee epäluulo...Hullu mieli. Toinen mikä on yllättävää on jatkuva seksinhalu B-) juu naurakaa vain...

En ole edes ajatellut vauvantarvikkeita vielä, vakuutus nyt on ihan selvä.Kaikilla muillakin on niin tottakai vauvalla. Ja kyllä vakuutuksesta on ollut omat hyötynsä. Meillä ne on Ifillä.

TK 16+3

Vierailija
29/41 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Ei kyllä tosiaan ole aikoihin tullut kirjoiteltua, välillä kyllä käyn lueskelemassa. Johtuisiko sitten siitä, että tämä koko raskausaika on ollut niin "vaivatonta", ettei sitä aina oikein muistakaan. Alussa tuli etova olo, jos oli liian kauan syömättä, mutta nyt sekin on mennyt ohi. Sitten huomasi, ettei jaksanut kävellä niin pitkiä lenkkejä kuin yleensä, mutta tänäänkin ulkoiltiin koirien kanssa reilut pari tuntia, joten pahin väsymyskin tuntuu olevan ohi. Olen ollut aina huono nukkumaan ja nytkin heräilen monta kertaa yössä ja välillä näen outoja ahdistavia unia, mutta tiedä sitten, johtuvatko ne raskaudesta. Naama sitten kanssa kukkii oikein urakalla, mutta mitäpä tuosta ;) Massu on varmaankin vähän paisunut, mutta kun on muutenkin vähän ylimääräistä röllykkää, niin vaikea sanoa, mikä johtuu vauvasta ja mikä on vaan läskiä ;) Ai niin, sellainen riesa kyllä on, että täytyy käydä vessassa jatkuvasti. Kun ennen tarvi käydä kolmesti päivässä, nyt saa laukkoa kolmesti tunnissa :D On saanut tuolla metsässäkin monet puskapissat heittää ;)

Onnittelut Pötsipamelalle tuplauutisten johdosta! Mahtaa olla aika jännää aikaa. Jos kuvittelee omalle kohdalleen, niin kyllä varmaan hetken kestäisi sopeutua ajatukseen, mutta hyvin te varmasti pärjäätte :)

Ihana koiranpentu Karasanilla, mitäs rotua se on? Näyttää ihan joltakin belgianpaimenkoiralta, tai sellaiselta :) Mekin käytiin tuon vanhemman koiran kanssa viime viikonloppuna Norjassa kisaamassa ja nyt se onkin sitten myös Norjan tottelevaisuusvalio (lisäksi Suomen ja Ruotsin ja Venäjän, joskin tuo viimeinen epävirallisesti). Mikäli jotakuta sattuvat nämä koirahommat kiinnostamaan, täällä voi katsoa kisan videolta:

Vauvan liikkeistä en tiedä. Kun ekaa odottaa, niin en oikein tiedä, miltä niiden pitäisi tuntua... Kaitpa se sitten ajan myötä tunnistaa :) Rakenneultra meillä on vasta 3.12. joten siihenkin on vielä aikaa. Ekassa ultrassa näkyi silloin 12. vkolla vilkas käsien ja jalkojen heiluttelija :) Neuvolassa on tullut käytyä muutama kerta ja siellä on ollut kaikki ihan ok, mutta lääkärineuvolaa ei ole vielä ollut, enkä tiedä koska onkaan. Ilmeisesti se ei mitenkään outoa ole, vaikka ensimmäinen lääkärin tapaaminen olisikin vasta jossakin myöhäisemmässä vaiheessa.

Mitään varusteita ei ole vielä hankittu, eikä ole oikein tehnyt edes mieli :-o Kaitpa sekin innostus sitten aikanaan iskee :)

No niin, tämä nyt meni sitten tällaiseksi omanapahöpöttelyksi, mutta jospa sitä saisi aikaiseksi silloin tällöin kirjoitella :)

Täällä olikin tänään ihanan aurinkoinen päivä! Toivotaan lisää aurinkoisia syyspäivä meille kaikille mammoille!

Shinon 15+4

Vierailija
30/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on aivan kaamea ilma! Oli kamala kiskoa lippua salkoon =/ , nivelet tykkäsi.

Tänään pitäisi sitten mennä töihin. Käsi on edelleen paketissa ja tiedän et työkaverit ajattelee het et mitäs sit tuli tänne. Mut ei voi olla pois enempää kun ne potkut uhkaa. Tänään en vielä joudu onneksi puhutteluun, kun on iltavuoro. Mut varmaan sitten maanantaina, kun on aamuvuoro. Mulle tosiaan sanottiin ekassa puhuttelus et seuraavaa ei saa tulla tai sit työsopimust ei jatketa.. Niin siksi niitä potkuja tässä pelkään. Musta se on vaan niin väärin et pomo mikä on ollut vasta hetken talossa, samanverran kuin minäkin. Niin uskoo muita hoitajia ja ei ota huomioon niistä aiemmin tulleita valituksia, että ne ei oikeesti hei välttämättä puhukkaan totta..

Mulla on oik. puolen niska ja kaula ihan jumissa. Koko ajan kiskoo ns. tuosta kaulalta ja syke tuntuu sillai jännästi vuoronperään eri kohdasta.. =( ..Mihinkään hierojal tuskin pääsee het et täytyy oottaa.. Ja kun en tie turust hierojii.. =/ Pitää googlettaa :D

Juliaana: Tuo on kyl tosi, et harva tietää kuinka suuri ero on sillä, että oletko naimisissa vai et ja jos jää leskeksi.. Vauvalehdessä, jossain vanhassa oli hyvä juttu tästä. Ehkä se uusiutuu jossain vaiheessa =)

Meillä olisi ollut häät ensi syksynä. Ei olisi ollut mitään ongelmia pukujen jne kanssa sitten enää.. Ja kaik oli jo varattu ja hoidettu.. Eilen vielä soittivat pankista, että saisimme sen lainan tai että laina ja takaajat on hyväksytty, mut eipä nyt sitten ollutkaan takaajia. Miehellä katkes välit sen vanhempiin. Nämä olivat alkaneet sanomaan, että kannattaisi miettiä jne.. Nyt sitten yritetään viel saada yhes lainaa jostain pankist tai näistä citibankeist jne.. Ellei niin sit otetaan pikkulainoi ja yhistetään ne.. Maistraatis kun ei haluta mennä..

On muuten sellainen jatkuva flunssa päällä, ei yhtään kivaa.. Yskittää koko ajan ja limaa kertyy, mut siihen se sitten jää :/ .. Tulis kunnol pääl sit et lähtis poiski.. Mieluiten kyl ettei tulis lainkaan ja lähtis pois :D

Mutta nyt pitää mennä laittamaan eväät kuntoon ja syödä ja valmistautuu töihin :/

Verticia & masukkiasukki Rv 15+0

Juliaana

Koeta Verticia kestää siellä töissä, ehkäpä vain kuvittelet että sinulle olisi potkut tulossa. Minulla on ainakin nykyisin kai raskaushormoneista johtuen välillä taipumus ihan ylitulkita asioita. Harmi jos teiltä menivät hääsuunnitelmat myttyyn, mutta ehtiihän ne järjestää myöhemminkin. Jos tilanteessa jotain positiivista haluaa nähdä, niin nyt ei tarvitse stressata saako kivan puvun massun kanssa/ehtiikö mittoihin takaisin synnytyksen jälkeen (riippuen siis siitä milloin olitte vihille ajatelleet mennä). Toivottavasti ehditte nyt myös säästää itse häitä varten, niin sitten saatte järjestää juuri sellaiset kuin haluatte eikä tarvitse kuunnella kummankaan vanhempia :). Olitko muuten ajatellut että voitte myös käydä nyt salaa maistraatissa ja järjestää sitten kirkkohäät myöhemmin? Minulla on pari kaveria tehnyt näin. Etuna on se, ettei miehen tarvitse käydä tunnustamassa lasta ja toisaalta jos (ja siis toivottavasti ei!) miehellesi sattuu jotain ikävää, sinun asemasi leskenä on paljon parempi kuin 'pelkällä avoleskellä'. Valitettavan harva tietää että näillä kahdella on iso ero tai ei edes halua ajatella että jotain ikävää voisi tapahtua.

Vierailija
31/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jätti tuon Juliaanan viestin loppuun tuonne vaik poistin sen :o

No ihan hyvä et saa muut lukee tuon avoleski jutun kun en ihan osannut sitä aukaista... :D

Vierailija
32/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee eilen tunui ensimmäinen varma vauvan liike tai nuljahdus mahassa. Itu ilmeisesti joko vihaa tai rakastaa autokyytiä kun aina autossa alkaa tuntumaan likkeet. Viime viikolla mulla oli jo pari kertaa elohiiri lonkkaluun vieressä mut en osannu niitä ihan varmasti sanoa pikkuisen liikkeiksi! :)

Pötsipamela: Kannattaa lukea mm. vauva.fi, kaksplus.fi ym keskustelupalstoilta kaksosvauvojen hoidosta. Mä luin niitä yks päivä kun ei ollu muutakaan tekemistä ja tärkein homma kait on se ettei yritäkään tehdä kaikkea niinku oppikirjoissa lukee. Yhden kanssa ehkä onnistuu, mut jos saa ensimmäisen lapsen ja kaksoset niin kannattaa vaan tehdä asiat niinku on helpointa. Esim syöttää molemmat aina samaan aikaan koska muuten ei ehdi tehdä muuta kun syöttää niitä vuorotellen vaikka kirjoissa lukee kaikkea vauvantahdissa elämisestä, mut jos haluaa selvitä selväjärkisenä niin saa oikaista välillä! Riippuu tietty paljon vauvoista ja vanhemmista että miten sujuu... Ja kaikki sukulaiset ja kaverit kannattaa valjastaa jo nyt tekemään vaikka ruokaa pakkaseen tai imuroimaan sit kun vauvat on pieniä :) (kirjallinen lupaus)

Meillä on kans mietitty mun jaksamista ekan oman vauvan kanssa. Miehen 6-vuotias poika asuu meillä ja on äitillään 2 yötä viikossa. Äiti haluais nyt pojan sinne kokonaan asumaan. Tää poika on kokenu vähän kovia ja on nyt todella huomionkipeä ja mm. pelkää ihan hysteerisesti yksin jäämistä. Ei uskalla mennä yksin pihalle leikkimään tai yläkertaankaan välillä! Psykiatrilla ollaan käyty nyt pari kk koska kouluun pitäis pystyä mennä vuoden päästä! Psykiatri sano että sille pitäis nyt antaa ihan kauheesti huomiota ja kehua ja ylistää kaikkea pientäkin mitä se tekee oikein että saadaan pojalle lisää itseluottamusta ym. Eli mietinnän alla on että miten ihmeessä sille riittää huomiota sit vauvan kanssa kun hyvä että nytkään ehditään (remontti kesken ja miehessä bändihommat vie aikaa) puuhata sen kanssa juuri mitään... Toivottavasti päästään muuttamaan isompaan asuntoon ennen vaivan syntymää ja siellä on todennäköisesti edessä taas lisää remonttia...

Mut ehkä siinä oli jo tarpeeksi omaa napaa... Navasta tuli mieleen että oispa ihanaa kun maha ois jo vähän isompi ettei vaan näyttäis läskiltä vaan raskaana olevalta! Nyt on vaan silleen turvonneen näkönen... :)

Terv.

Sirppu rv 17+1 ja Itu

Vierailija
33/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille!

Viikolla kirjoittaminen tuntuu jäävän aina väliin kun on ollut niin paljon puuhasteltavaa. Näin perjantai-iltaisin sitä jotenkin suo itselleen hetken aikaa löhöillä ja lukea huhtikuisten viimeiset kuulumiset.

Tupla onnea vaan PötsiPamelalle! En olisi millään uskonut, että ensimmäisessä ultrassa ei kaksosia nähty!! Aika huisia!

Meillä meni pitkä viikonloppu remontoidessa ja sen parissa on vietetty myös tän viikon illat. Ihmettelin kovasti kun pahaolo iski uudestaan ja kunto oli todella ikävä monta päivää. Mitään muuta eroa en keksi kuin fyysisen rasituksen määrä. Heti kun olen rempannut enemmän ja huhkinut kovasti siivouksen yms. merkeissä niin paha olo on karmea. Kun otan iisisti tai istun peffallani töissä 12 tuntia niin olo on mainio. Olisikin hienoa jos voisi vaan kotona löysäillä iltaisin, mutta kun on nyt vaan pakko yrittää jaksaa että remontista pääsisi joskus eroon. Yksi makuhuone vielä odottaa...

Eilen sain itsestäni vihdoin ja viimein irti ja sain ostettua ensimmäiset mammahousut. Kerrankin joku malli mahtui päälle ja oli muodoltaakin aika sopivat.

Töissä tietää vain 3 ihmistä joille olen kertonut. Muut eivät ole vielä ilmeisestikään mitään huomanneet koska huhuja ei ole liikenteessä. Tosin olen jo sen ikäinen, että varmaan suurin osa ei osaa edes kuvitellakaan mun olevan raskaana. Kuka nyt kehtaisi tulla "lihomiskiloista" huomauttelemaan... ;-)

Satunnaisia muljahduksia tuntuu ja välillä vatsa menee pinkeäksi. Mä olen nyt varmaan saman kokoinen kun esikoisen kanssa 8 kk kohdalla, joten ei kauheasti huvita kuvitella millainen valas olen keväällä. Mullakin on kovasti alkanut ranteet oireilemaan mutta en osanut yhdistää raskauteen.

Mä syön säännöllisesti magnesiumia sekä D:tä. Öljykapselit meinaan aloittaa jälleen kunhan neukkutäti on nähnyt purkin ensin. Niillä on aivan huima vaikutus meikän vatsantoimintaan ja ihon kuntoon.

No nyt on taas paasattu oma napa kuulumiset täältä päästä. Rupean tästä taas pikkuhiljaa orjentoitumaan remonttihommiin... :-(

Päkkänä ja Saku 15+2

Vierailija
34/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana lukea taas muiden juttui, ja et muutkin on ollu saamattomia kirjoittaan pariin viikkoon. Tuntuu ettei oo vaan ollu voimia kaiken työn ym. lisäksi. Mulla rv.15 +4 ja kova pahoinvointi on tuntunut jo aika hyvin hellittävän. Kahteen yöhön en oo edes heränny enää syömään, mikä on ollut tapani jo kaksi kuukautta joka yö. Huonovointisuus on siis selvästi hellittänyt otettaan, vaik sitä ei edes osaa aina itse huomata, ku on ollut niin kauan huono olo, ettei osaa olla sitä joteski tuntematta (?) ja pelkää et taas se alkaa..

Mä oon syöny kinkkukiusausta ja lihapataa kahden viime viikon ajan + tietty leipää ja jotakin. Mul menee ihme jaksoissa noi ruokalajit, et kaks viikkoo jotain ja sit taas kaks viikkoo jotain muuta..ei vaan oikein monipuolisesti maistu toi ruoka Vähän on alkanu enemmän jännittään tää juttu, et mitäs kaikkea on viel eessä, mut ilolla otan kaiken vastaan, on tää niin ihme juttu!!! Onneks on isosiskona kätilö, jolta voi tarvittaessa kysellä :) Painoa on tullut n. 3 kiloa ja maha pömpöttää jo kivasti, et näyttää raskausmahalta jo puolen päivänkin aikaan.. Nukkumaan on mentävä jo 21.00 aikoihin, mikäli mahdollista, ku on niin väsy ja vähän päänsärkuäkin ajoittain..sitä paitsi aamulla herättävä jo ennen kuutta arkisin, blaah..

Iloa ja voimia muillekin kanssamatkaajille. Hyvä vaihtaa kuulumisia just saman kuukauden aikana synnyttävien kanssa.

Bäxter

Vierailija
35/41 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vähän ja vähän.. Minä kun en osaa kirjoittaa lainkaan lyhyesti! :D Mutta joo, kävin muutama vk sitten innokkaana ilmoittautumassa joukkoon, mutta sittemmin on jäänyt kirjoittaminen.. Ehkä tämä vielä aktivoituu tästä. Jotenkin on vain niin kiireistä tää elämä, ettei millään jaksa. Töissä ollut ihan ihmeellinen kuukausi, ei ehdi tehdä mitään muuta kuin töitä niska limassa ja sit kotona ei todellakaan jaksa avata tietokonetta. No nyt on mies töissä illan, niin täällä yksikseni jaksoin raahautua koneelle.

Yksi syy varmasti kirjoittamattomuuteen on se, että ei täällä navanalustassa kamalasti mitään tapahdu. En tunne vielä liikkeitä, pahoinvointi loppui tasan rv 12+0! :) Meillä on oikea keskivertotyyppi tuolla mahassa. :D Tosin tällä viikolla oli parina aamuna huono olo, kun en syönyt aamiaista kotona vaan vasta töissä. Silloin työmatkalla vähän etoi, mutta ei onneks enää myöhemmin päivällä.

Mahakaan ei ole kasvanut oikeastaan yhtään. Painoa on tullu ehkä 2 tai 3kg ja se vähän pelottaakin. Oli tuota lähtöpainoakin jonkinverran, eli ei tartteis kamalasti tulla lisää. :S Mutta maha on siis vähän tuon mahamakkaran alta tasoittunut pyöreämmäksi eikä ole sellainen äkkijyrkkä lasku makkarasta ;) mutta muuten mahtuu vielä ihan normihousut yms. Sitä olenkin vähän murehtinut ihan kuin joku muukin täällä oli murehtinut. Että mahtaako siellä pikkuinen kasvaa kunnolla, kun ei maha kasva. No, mulle joskus joku lääkäri tokaisi, että mun kohtu on taaksepäin kallellaan, että ehkä se siitä johtuu. Sitä vain murehtii kaikkea, mutta senhän te kaikki kohtalotoverit tiedätte! :)

Neuvolatädeistä ja vitamiineista joku kyseli. Mulla kävi tuuri ja mun nla-nainen on kertakaikkisen ihana tapaus. Oli tosi kiva käynti hänen luonaan. Ekalla kerralla siis, toisellahan olikin lääkärineuvola. Seuraava neukku on ens ke tai to, en nyt muista kummin. Vitamiineja syön, Multivitan raskaus-versiota. Ja lisäks vielä kalsiumia 500mg päivässä, eli yhteensä tulee kalsiumia 900mg, kun noissa multivitoissa on kanssa. Mutta kun mä en juo maitoa tai syö jugurttia lainkaan, niin mun kalsiumin saanti on hyvin satunnaisluontoista ilman tabletteja. Oon noita kalkkitabuja syöny koko ikäni.

Sokerirasituksessa kävin jo eilen ekaa kertaa. Mun piti mennä aikaisemmin, kun viime joulukuussa mulla oli paastosokeri 6, kun normaalin yläraja on 6,1. Sanoivat silloin että jos raskaus alkaa niin sitten pitää mennä ajoissa rasitukseen. Tulokset tulee maanantaina, eli niitä täällä jännitetään.. Jos ei nyt ole ongelmia, niin silti joutuu uusintakokeeseen sit joskus rv26 tms. Mutta kaikille rasitukseen menijöille tsempit, ei se ollut niin kamalaa kuin mitä siitä puhutaan! Mulla ainakin meni helposti koko homma!

Pötsi-Pamelalle valtavat onnittelut tuplauutisesta! Varmasti hetken aikaa pisti haukkomaan henkeä, mutta kyllä te selviätte! Tukijoukkoja vain tosiaan peliin. Kivaa tuossa tietysti se, että pääset useammin moikkaamaan vauvoja ultrassa. :)

Verticia - Mulla on kans sama talvitakkiongelma. Oon ihan varma että joudun pakkasilla kävelemään täkki ympärilläni, kun en löydä mitään sopivaa. ;)

Tsempit sun työtilanteen kanssa, olen täällä sitä jännityksellä lukien seurannut.

Ai niin ja ihon herkistymisestä, että mullakin on alkanut kaulaliina kutittaa kaulaa, vaikka ei kyllä ole ikinä ennen sitä tehnyt. Outoa!

Jo-hanna - Meillä on kanssa kissa ja nykyään kun se tulee mahan päälle makaamaan, niin pitää välillä oikein siirrellä sivuun, kun tuntuu jo nyt painavan vatsaa se. Mutta kiva kuulla, että se saattaa sitten aiheuttaa kovastikin vauvassa liikkeitä! :) Vai huitookohan vauva siellä paniikissa, että ottakaa tuo paino pois! :D

Tsili kyseli väreistä.. Mä ainakin tykkäisin pukea vauvaa voimakkaampiin väreihin ja olenkin vähän kauhulla katsellut kaikkia hailakoita vauvanvaatteita...

Kukas se kyseli sitä, että meinaatteko sukupuolta kysellä.. No, me ei oikein vielä tiedetä. Ollaan kyllä menossa luultavasti 4D-ultraan, mä kovasti haluaisin, joten siellähän sen luultavasti sitten näkee. Vai pitäsköhän sanoa lääkärille, että älä tähtäile sinne haaroväliin... :)

Rakenneultra on meillä vasta kuukauden kuluttua, marraskuun lopussa. Ei millään jaksais odottaa... Tekis mieli jo nähdä että mitä pikkuiselle kuuluu!

Sellaista piti vielä kysellä, vaikka ehkä vähän intiimi kysymys onkin, että mitä teidän makkareissa nykyään tapahtuu? :D Tai siis kun meillä on aika hiljaista.. Jotenkin ei kamalasti kiinnosta, vaikka eikös nyt pitäisi olla se himokas keskiraskaus jo alkanut??? Harmittaa vietävästi, jos tämä loppuraskaus menee yhtä nihkeästi. Kivaahan se seksi olisi, mutta... Olenko yksin tämän ongelman kanssa?

Tällaista siis tänne. Kivaa on lueskella teistä muistakin huhtikuisista. Terkut siis kaikille! :)

- Paaru 15+6

Vierailija
36/41 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli iltavuoro sairasloman jälkeen. Oli erittäin, erittäin raskasta palata töihin. Kiinnostus 0 ja ahdistus täydet 10.. Iltavuoro meni sinäänsä ihan hyvin, et ei ollut nämä vit******at työkaverit töissä, mutta silti.. Ei niinku ei nappaa. Ihan väärässä paikkaa duunissa :/ Tänään olisi sitten taas iltavuoro ja pian pitäisi lähteä..

Huomenna olis aamu mikä tuottaa varmasti ongelmia kun ei ole yli viikkoon tarvinnut heräillä niin aikaisin :s

Ei ole mullakaan se maha tosiaan juu kasvanut paitsi maates ei makkarat valaha enää niin alas :D .. Mut painosta. Niin hirveesti teille on tullut painoo lisää :o ja mulle ei.. :/ Tosin suositeltavaa on, että koko raskaus aikana tulisikin vaan se 7kg. Mut sillon het alkuun tippus paino sen 5kg ja tuli takas sit 2kg ja siinä se on pysynyt.. 900g oli tullut lisää tuossa viime neuvolas.. Ei tuu painoo ei..

Talvitakista.. Miettisin tuossa yöllä, että pitää varmaan mennä ettii prismasta ja vapaa valinnasta ja tällasista sitä takkia.. Mis on sinäänsä halvempia niin yleensä niil on isompia kokojakin.. Vaikka ne takit ei sitten olekaan niin hienoi :( Mut pakko tässä joku takki on talveksi saada kun meinaa nyt jo jäätyä ja ei oikein näytä hyvältä käyttää kaulahuivia colitsipaidan kanssa niin... ..tahtoisin jo sen takin..

Meiän makkarissa on kanssa vähän hiljaisempaa =/ .. Jotenkin tekisi mieli sanoa, että johtuu enemmän miehestä, mut kait se on ihan molempien syy.. Mulla on ainakin ku työt vie kaikki mehut niin ei yksin kertaisesti jaksa vaikka mieli tekis =( ja sit taas itsestä tuntuu, ettei miestäkään niin kiinnosta aina.. Pelkääkö sit olevan haitaksi vauvalle tai jotain.. Mut mulla ei ainakaan oo missään vaiheessa tätä raskautta viel ollut mitenkään kovin himokas olo ollut.. Et normaalia tasoa alempan mennää :D

Ja kieltämättä hirvittää, että meneekö tämä tästä huonompaan suuntaan kun maha kasvaa vai pysyykö tämä tällaisena nihkeenä..

Joten Paaru: et ole yksin asian kanssa :/

Mutta nyt on pakko lähteä sinne aargh iltavuoroon.. Paips!

Verticia & masukkiasukki Rv 15+1

Vierailija
37/41 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla kysymään täältä teiltä vielä jos joku osais neuvoa... Mulla nimittäin kutittanu jalkateriä viimeset kolme yötä ihan sairaasti! Mulla on atooppinen iho, mut siitä johtuvaan kutinaan yleensä auttaa kortisonivoide. Laitoin sitä viime yönäkin varmaan seittemän kerrosta eikä auttanu mitään! Perusrasvausta oon kans iltaisin harrastanu monta kertaa mut ei auta! Jalkapöydissä oli yöllä sellasia pieniä näppylöitä paljon ja ne ei varmaan kyllä turvotuksesta johtunu...

Eli voisko toi johtua jalkojen turvotuksesta? Ei ne mun mielestä kyllä näytä kovinkaan turvonneilta... Välillä se kutina oli enemmän sellasta pistelyä kun kutinaa. Sen atooppisen ihon kutinan seasta on vähän vaikea erottaa mikä on siitä johtuvaa kutinaa ja mikä jotain muuta pistelyä ja syyhyä...

Onko kellään kokemuksia tai tietoa asiasta? Ekakertalaisena mulla ei oo mitään hajua mistään :)

Terv.

Sirppu 17+2 ja Itu

Vierailija
38/41 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meihin taisi iskeä pöljyys, kun ollaan hommattu jo näin ajoissa vaunut, pinnasänky, turvakaukalo, sitteri ja pesuvanna vauvalle...Lisäksi vaatteita jo jonkin verran kasassa. Onko kukaan muu ollut näin ajoissa liikenteessä?

Useampikin näyttää pohtivan seksielämää tai sen puutetta...Omassa makuuhuoneessa mennyt viime aikoina parempaan suuntaan. Vähän tosin jännittää, miten sitä jaksaa jatkossa ison mahan kanssa seksistä innostua.

Rakenneultraa odotetaan. Se on 17.11.2008. Keskustelu sukupuolen mahdollisesta kysymisestä pitänee käydä ennen sitä.

Terv. Taapero 82 ja masuasukki 17+1

Vierailija
39/41 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitkästä aikaa. Olen kyllä käynyt lueskelemassa kuulumisianne, mutta en ole jaksanut itse kirjoittaa. Ei ole tosiaan ollut juurikaan raportoitavaa, kun pahoinvointi on takana ja kaikki vaikuttaisi olevan suht hyvin muutenkin. Väsymystä ja päänsärkyä ollut aika usein, mutta se on pientä...

Mä olen tämän ja viime viikon aikana alkanut tuntea liikkeitä. Aluksi vain kesti ensikertalaisena vähän tajuta mistä on kyse. Elohiireltä ja joltain ilmakuplan puhkeamiselta se aluksi lähinnä tuntui.

Meidänkin kissa makoilee mielellään mahani päällä. Välillä se tuntuu vähän epämukavalta, kun se tepastelee siinä edestakaisin tai pomppaa yhtäkkiä jonnekin. Mahallaan makaaminen ei myöskään tunnu hyvältä enää. Olin hierojalla eilen ja masu-asukki sai sellaisen potkimishepulin siinä pöydällä maatessani, että silläkin taisi olla ikävät oltavat. Täytynee ensi kerralla ehdottaa jotain muuta asentoa.

Taapero82: meille on myös tullut hankittua aika paljon vauvatarvikkeita, vaikka aluksi ajattelin, etten osta mitään ennen kuin ehkä ensi vuoden puolella. Aika paljon tavaraa oli tosin ennestäänkin, koska ehdin alkuvuodesta hankkia sängyt, vaatteita, vaunut ym. ennen kuin se raskaus meni kesken. Meillä on muuten rakenneultra melkein samaan aikaan, 18.11! Ollaan päädytty siihen, että ei kysytä sukupuolta. Mun mielestä on hauskempi pitää se yllätyksenä. :)

Ai niin, onnittelut Pötsipamelalle ja Karasanille! :)

Amena 17+3

40/41 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutinasta.

Eihän sulla vain ole enterorokkoa? Sitä tuntuu olevan liikkeellä ja tarttuu aikuisiinkiin. Kato oireet googlesta.

Mulla auttaa atooppiseen, kutisevaan ihoon toi kortisoni, en tiedä, mitä tekisin, jos ei auttaisi. Hae vähän vahvempaa kortisonirasvaa, rasvaa ja laita löysät puuvillasukat yöksi.

Pikaista kutinan loppumista!

Makuukammarissa ehkä aavistuksen hiljaisempaa kuin yleensä. Johtuu musta. Alussa pelkäsin, että vauvaa sattuu, mutta nyt oon jotenkin päässy sen yli. Liukkaria alkuhätään. Nyt välillä tunnen itseni rumaksi ja lihavaksi lehmäksi eikä se oikein nosta haluja :)

Mies haluaisi useammin ja pitää mua ihan viehättävänä, ja ollaan kyllä rakasteltukin. Ihan huippukivaahan se on. Muuten ollaan halittu ja hellitelty hirveästi. Sekin on oikein mukavaa.

Mä oon muutenkin höpötellyt miehellä kaikki omituisetkin fiilikset ja tuntemukset, joten se on joutunut olemaan tässä mukana enemmän kuin ehkä haluaisikaan. Jotenkin on helpottavaa, ettei tarvii tyhmiäkään juttuja vain omassa päässä vatvoa, kun tässä on meille molemmille niin paljon uutta.

Ai niin, sisko sitten ilmoitti, että sekin on raskaana. Odottelee kolmatta. Jos kaikki menee molemmilla hyvin, tulee serkuksille pari kuukautta ikäeroa.