Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAlutuisten ma-ke***

27.08.2007 |

En löytänyt pinoa, linkittäkää joku ystävällinen loppuviikko

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minuu on nyt alkanu synnytys pelottamaan yhtäkkiä? Iltasin ennen nukkumaan käymistä ei millään meinaa pystyy rentoutumaan, kun mielessä pyörii tuleva koitos koko ajan. Toistaiseksi oon ollu ihan positiivisin mielin synnytyksen suhteen, esikoisen synnytys meni nopeasti ja hienosti ja kivunlievitys ja kaikki sujui tosi hyvin. Olin synnytyksen jälkeen fiiliksillä " äkkiä tänne uudestaan!" ja vielä viikko sitten ajattelin, että synnytys on maailman luonnollisin asia ja me naiset ollaan ihanan etuoikeutettuja, kun saadaan kokea se.

Mutta nyt vaan ahistaa. Mitä jos tällä kertaa en ehdikään saada epiduraalia tai jos se ei tehoakaan? Mitä jos en kestäkään sitä kipua? Mitä jos koko jalkoväli ratkeaa tai jos mulla vaikka katkeaa verisuoni päästä? Mitä jos joudunki sektioon? Tai mitä jos tää syntyyki supernopeesti, kun esikoinenki tuli reilu 6 tunnissa?

Tää on varmaan ihan normaalia..? Jännittääkö muita uudelleensynnyttäjiä vaikka edellinen olisikin sujunut ilman mitään traumoja?

Muutoin vointi on niin hyvä kuin tässä tilassa vaan voi. ;) Syksyistä päivän jatkoa!

S rv 33+5

Vierailija
22/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi ,joka menee jo kolmatta kertaa synnyttämään, mut silti pelottaa. Pelkona suurin on ,että kerkeänkö sairaalaan ollenkaan ,saati ampulanssiin kun synnytys alkaa. Esikoinen syntyi 5h20min ja kakkonen 1h50min ja lääkäritkin veikkailevat ,että tämä kolmas voi tulla syöksyllä. Ja meiltä synnärille yli 60kilsaa matkaa,joten ampulanssilla sitten lähdettävä.

Toisena jännityksen aiheena on millä viikoilla tämä tulee maailmaan kun esikoinen syntyi rv 38 ja kakkonen rv 37 ja nyt vauva jo laskeutunut alas lähtövalmiuteen. Mutta tuskin täysiaikaiseksi menee tämäkään raskaus.

Ja jostain syystä minulle tullut pelko siitä, että istukka ei irtoakkaan normaalisti,vaan se joudutaan irroittamaan jne... Kaikenlaisia pelkoja on kyllä mielessä.

Enkä todellakaan ymmärrä mistä ne on tulleet, kun aiemmat synnytykset ovat olleet todella helppoja. Nyt sit vaan on mielessä että, kolmannen kerran mikään ei menekkään niin helposti.

No siinäpä tarinaa synnytyspelosta.Onkos vielä muita joilla samat ajatukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensimmäiseksi napa-asiaa. nimittäin aika hyvin ulospäin pullottaa, mutta ei ihan vielä täydellisesti.

Neuvolassa kaikki oli hyvin. paineet 114/70, hieman nousua edelliseen. Hb 124, hieman nousua edelliseen. Painoa 550g/vko, hieman nousua edelliseen(melkein 10kg kerätty) =)

Pissa puhdas ja sf oli kasvanut vain sentin. Nyt siis 30 ja vauvan pää oli kuulema jo tukevasti kiinni...laskeutunut siis...nyt ollaan päästy keskikäyrän lähelle, missä ei olekaan koskaan aiemmin tullut oltua. Aina on menty loppuun asti yläkäyrillä. Tarkoittaisko tuo nyt sitten että tulis hieman aiemmin???Kenelläkään kokemusta??? tosin oli muillakin tainnut vauva jo hieman laskeutua.

Eipäs ole ihmekään jos liitokset natisee...lähinnä kyllä paukahtelee ja öisin kuuluu tupinaa kun pitää kylkeä kääntää tai vessaan mennä.

Synnytystä en ole vielä ehtinyt paljoa hermoilemaan, mutta tuskin syöksyllä kuitenkaan tulee kun esikoisen tekoon meni noin 6,5h ja toisen 7,5h joten eiköhän tämän kanssa sitten pitäisi mennä 8,5h =)

Moonshine 32+1

Vierailija
24/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on kanssa kolmas tulollaan ja kaksi edellistä tuli aivastuksilla;))) Eli eka 2h20min ja nuorempi 1h50min. Sairaalaan on n.80kilsaa,joka taittuu noin 30-45min (ambulanssilla) Eli mua ei kyllä yhtään pelota toi tuleva koitos vaan lähinnä huvittaa ambulanssikuskien ilmeet, kun tajuavat mahdollisesti joutuvansa kätilöiksi:))).

Välillä tulee hurjat kipumuistot edellisestä synnytyksestä mieleen, mutta maalaisjärjellä kun ajattelen, onhan naiset ennenkin synnyttäneet ilman kivunlievityksiä ja vielä omassa saunassa tai kotona.

Että eiköhän mekin tytöt pärjätä ne kivut ja tuskat! Lopputuloksena, kun sattuu tulemaan maailman ihanin ja sulosin parkaisu!!!

Vierailija
25/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tintti tiedoista mulla on arvot pysynyt ihan kohdallaan jos vaan maltan olla ilman tuoremehuja ja ilman mitään nameja.

Paastoarvot on ollut 3.3 ja 5 välillä.

Toisetkin aika usein alle sallitun 6.8 muistaakseni.Kiva päästä taasen kurkkaan mitä vaaville kuuluu ja onko jo reilusti kasvanut.

On alkanut täälläkin mietityttää synnytys ja minne noi toiset lapset saadaan jos lähtö tulee keskellä yötä..

Kuinka nopeesti tää ekä lapsi syntyy kun siskolla äitillä on mennyt vaan muutama tunti.Onneksi asutaan lähellä synnäriä..

Vielä kolme työpäivää sittten saa alkaa nauttimaan täysillä äitiydestä ja alkaa pestä vauvalle vaatteita.

Vielä on huima lista hankittavaa mutta onpa aikaa sitte lomalla shoppailla sen verran kun jaksaa.

Vierailija
26/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin molemmilla sitten huomenna aika äitipolille. Jos satuttais törmäämään :) Mulla aika sinne muistaakseni vähän ennen kymmentä. Eli jos vähän yli kakskymppisen, silmälasipäisen blondin satut bongaamaan odotushuoneesta, moikkaa ihmeessä!

Ja mitä sä syöt yleensä iltapalaksi ja mihin aikaan, kun paastoarvosi on noin hyvät?

Vierailija
27/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt saanut 3 yöhön nukuttua kuin ihan lyhyitä pätkiä, ja olo on aika kamala. Olin vielä 2 yötä työmatkalla Hesassa, ja firman kämpässä sänky oli liian kova, se kylki millä nukkui puutui hetkessä. Odotan muuten tosi paljon sitä, että saa taas nukkua selällään! (siis että pystyy nukkumaan selällään)

Muuten Hesan reissu oli hyvä, löysin Lindexistä kohtuuhintaiset imetysliivit, otin kahdet 30 egeä kappale. Mulla on kuppikoko kasvanut 2 pykälää ainakin (!) nyt jo, vaikka mitään maitoa ei vielä ole rinnoissa. Ostin jo aiemmin yhdet Anitan imetysliivit yökäyttöä varten, ja olen yrittänyt vielä päivällä pitää jotain sieviä liivejä. Ne Anitan on olleet muuten hyvät, mutta hintahan on reilu 50 euroa eli olen tosi tyytyväinen että löysin Lindexiltä kohtuuhintaiset. Ne nyt ei ole täydellisen sopivta, kun jouduin ottamaan ympärysmitaltaan normaalia suuremmat, koska mun omassa koossa kuppeja ei ole enää olemassa mun mitoille. Odotan kyllä sitäkin että toi rinnanympärys palaa omiin maltillisiin mittoihin.

Pakko oli myös ostaa parit normaalia isommat stringit, kun omat vanhat alkaa hirttää kiinni lantioon... Musta tuntuu että lantiokin on jotenkin levinnyt/turvonnut tän raskauden myltä. Voihan se olla pelkkää läskiäkin tietty.

Napagallup: Mulla on napa tuossa ihon tasalla pinnassa, mutta ei ole ponnahtanut ulos.

Turvotus on edelleen aika kamalaa ajoittain jaloissa, varsinkin noiden junamatkojen ja palaverissaistumisten jälkeen.

Vaavi on pää alaspäin, ja potkii ja myllää aika kipeästikin välillä. Huomenna ois neuvola, vähän jännittää mitä hb on kun en ole pystynyt rautaa syömään karmean närästyksen takia.

Riza 34 tasan

Vierailija
28/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi mun äitiysloma :) ja olin loppuraskauden lääkärissäkin. Vauvan painoarvio oli tällä hetkellä 2,5kg. Lääkärin mukaan ihan hyvän kokoinen, vaikka syntyisi jo nyt. Toivottavasti ei kuitenkaan synny ihan vielä. Lääkäri oli merkannut neuvolakorttiin, että kohdunsuu pehmeä, 0,5cm auki ja kohdunkaulan kanavaa jäljellä 2,5cm. Lääkäri kommentoi ainoastaan, että ihan hyvin kohdunkaulan kanavaa on jäljellä. Mietin, että tuo muuten normaalia tässä vaiheessa? Miten teillä muilla?

-Nelli 35+0 taas tuli yksi viikko lisää :)

Vierailija
29/30 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipähän vähän askarrella - nyt on esittelylistamme päivitetty! Lisäsin sinne nyt sen " odotan poikaa / tyttöä" -osionkin, että käykää vaan laittamassa siihen pinoon omat tuntemuksenne / tietonne! Ja kun lapsenne sitten viimein syntyy, käykää laittamassa tuonne myös ne tiedot. Niin, ja saa ihan vapaasti kommentoida tuota listaa ja antaa ehdotuksia. Minä voin sitä jatkossakin yrittää ylläpitää, mutta en loukkaannu jos joku muu aktiivinen haluaa myös sormensa soppaan... ;)

Tänne ei närästystä kummempaa. Synnytys ei pelota juuri nyt, mutta ehtii sekin varmasti vielä... Nyt vaan toivoisin että se lokakuu tulisi jo ja pääsisin tositoimiin - hermot on ihan riekaleina kun esikko kokeilee rajojaan ja itse ei vaan jaksaisi mitään ylimääräistä (jos edes niitä tavallisia). Tänään sain kerhossa pidellä parin viikon ikäistä, ja voi että kun se oli pieni! Snif...

G: Napa on pullahtamassa, mutta ei vielä täysin pystyssä. Ollut jo kuukausi tolkulla ihan tasassa muun mahan kanssa, ja nyt näyttäisi hitaasti kohoavan. :S No, enää ei tarvitse miettiä onko se pohjaton... ;)

Tänään Monnilla oli hikka, ja se tuntui ihan alhaalla. On se sittenkin oikein päin! :)

Suhni & Monni (32+6)

Vierailija
30/30 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Navan pullahtamisesta on ollut keskustelua, miulla se turahti ulos jo toukokuussa ja hyvin paistaa paidan läpi. Miusta kyllä tuntuu muutenkin että maha on ollut yhtä iso jo 4-5kk, sf mitta kuitenkin kasvaa koko ajan joten kai se mahakin kasvaa? Viimeksi mitta oli 31 cm 2vko sitten.

Tiistaina kävin keskussairaalassa ja silloin kanavaa oli jäljellä 2,5cm, joku tätä kyseli anteeksi en muista nimimerkkiä.

Olen nukkunut reilun viikon tosi huonosti, jos herään vessaan yöllä tai esikko heräilee yöllä, en saa enää unta. Joka yö valvon 1-3 tuntia. Siinä sitten mietin kaikkea perunoiden paistamisesta synnytykseen. Synnytyksessä mikään muu ei pelota kuin sektio, siihen en haluaisi missään nimessä joutua. Esikoinen syntyi 3,5 tunnissa mutta olin valmiiksi sairaalassa raskausmyrkytyksen vuoksi joten nyt vaan jännittää osaanko lähteä oikeaan aikaan ja minneköhän ne lapsivedet lorisee, sänkyyn tietysti. Sairaalaan on matkaa onneksi vain alle 20km.

Eilen oli ilmestynyt kelan sivuille minun äitiysraha päätös, kyllä se kestikin yli 2kk. Tulee tänään varmaan postissa. Kauhean monimutkainen vaan kun lähes joka kuukausi tulee eri summa. Esikoisen aikaan oli selkeämpi. Ihan tyytyväinen olen kuitenkin.

Nyt heräsi esikoinen pitää mennä, hyvää torstaita kaikille.