Mistä valtio saa rahat ihmisten tuliin kun tekoäly korvaa suurimman osan töistä?
On toki nyt jo korvannut isom osan mutta joka päivä vähnnetään porukkaa. Esim. lähikaupassa paljon vähemmän työntekijöitä kuin vuosi sitten kun nykyään ihmiset skannaa tuotteet koriin laittaessa ja viimeistään käytetään ip kassoja. Enää yksi oikea kassa pyörittää kauppaa ja muut tyhjiä. No saadaan nyt noi neljän muun kassan tilat tuotteille. Vaaat tunnistaa itse mitä hedelmiä tai vihanneksia siinä on jne Mut ei ole montaa työtä mitä tekoäly ei tule korvaamaan. Jos nyt valtiolla tiukkaa maksaa tukia niin miten tulevaisuus kun tukia tarvii n. 80% lisää ihmisiä?
Kommentit (4)
Alennetaan veroja, niin ei tarvitse maksaa tukia. Kukaan ei valita siitä. Tuet on se ongelma.
Olen itse kiinnittänyt huomiota samaan asiaan että ruokakaupoissa on tosi vähän ihmiskassoja.
Kaupat säästää isot rahat palkoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kiinnittänyt huomiota samaan asiaan että ruokakaupoissa on tosi vähän ihmiskassoja.
Kaupat säästää isot rahat palkoista.
Kyllä mutta tekoäly siirtyy kaikkiin aloihin ja todella huimaa vauhtia. Työttömiä alkaa tulla todella paljon.
Tukia siis. Tämähän on suurempi uhka kuin sota.