~*~*~ TONSKAT LOKAKUUN VK 43 ~*~*~
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
18.8.08 sapa-82
6.10.08 flipperi
30.10.08 Viipero
5.11.08 Osborne
21.11.08 Sonteri
25.11.08 napero79
29.11.08 AinoAurora
10.12.08 Niamey_85
25.12.08 Karssuli
28.12.08 Iida-Linnea
01/09 Han-han
6.1.09 kandivaihe
8.1.09 Alessandra
16.1.09 Laventeli, Jepsis
20.1.09 MiaMik
26.1.09 Mammanalku77
1.2.09 maikiss
4.2.09 bicci79
12.2.09 amanda
15.2.09 Leenaliinu
24.2.09 Kesämorsian2006
13.3.09 Pi-Ki
8.4.09 Pikku-milli
23.4.09 kissankello9
1.5.09 l.Iiris
3.5.09 Ninca
touko-kesäkuun vaihde Fayfiorina
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Avecos, poika 8.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Coltsfoot, tyttö 6.10.06
Poikia yhteensä: 3
Tyttöjä yhteensä: 7
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI: bicci79
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: Fayfiorina
OMA & MIEHEN IKÄ: 32 ja 33
ASUINPAIKKA: Pohjois-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Anni 30.05.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: touko-kesäkuun vaihde
SYNNYTYSSAIRAALA:Oys
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 24.2.09
NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)
OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Oys
Kommentit (79)
Tuolta löytyy edelliset, ja huomioikaahan että Osse oli ehtinyt kirjoitella tänään jo vanhaan pinoon. Olisin aloittanut uuden jo aamusta, mutta meillä oli sähköt poikki, ja vasta nyt pääsin koneelle...
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Viipero rv 38+4
osborne - 20.10.2008 08:48 (ID 861106) 29/29
Hih, mahtavia raskausoireita...
typy oli illalla vähän väsyneen oloinen, ja heräskin sitten ennen puolta yötä itkemään et johonkin sattuu. Löi tosiaan eilen nenänsä lattiaan, kun hyppäsi sohvalta ja ilmeisesti sit siihen nenään sattui + oli nuhainen. Kun unesta ei meinannut tulla enää mitään, annettiin kipulääke ja a-vot, neiti nukkui loppuyön kohtuu rauhassa, ei tarvinnut edes käydä rauhoittelemassa.
No, jutun hauskuus oli se, että kun tyttö itkeskeli ja lähdettiin antamaan lääkettä, ihmettelin tyttö sylissä et mitäs märkää mun mahalla on... tissihän se valutti maitoa itkevälle vauvalle... tuli kohtuu koominen olo, melkein kaksvuotias sylissä ja kroppa valmiina rauhoittamaan maidolla. :D
Tiedänpähän, että maitoa on jo valmiina, et ei ku vauva ulos vaan. Se kyllä taitaa olla aika turha haave, se limatulpan alkukin jäi yhteen pieneen kertaan ja kaveri taitaa olla ihan tyytyväisenä paikallaan vielä sen pari viikkoa. Mikä on ihan fine.
Nyt hammashoitolaan, jos vaikka ien saatais kuntoon. (On se jo onneks paljon parempi ku perjantaina.)
Venymistä töihin kaikille sitä tarvitseville!! Kyllä mä nyt vähän kauhulla muistelen, et miten sitä niin paljon pystyikin venymään, nyt kun jo yksin kaupassa käynti tuntuu hurjalta suoritukselta... :)
-Osse rv 37+5
AinoAurora - 20.10.2008 14:17 (ID 862970) 30/30
heipsun
Ihan ekaks pitää sanoa että mäkin voisin lähtee syömään, joskus marraskuun alussa ois hyvä esim. lauantai iltana niin mies voi olla Ainon kanssa illan kun päivät menee raksalla.
Mä komppaan kaikkia niitä joiden mielestä tämä raskaus on ollu vaikeempi/tylsempi kuin eka. Mä oon iltasin aina niin poikki että hyvä kun jaksan silmiä pitää auki, pahoinvointi alussa ja kaikki muut jutut tässä on saanu mut vakuuttuneeks siitä että ihan heti ei kolmatta meille tule
MiaMikille onnittelut asunnon myymisestä, hienoa että kävi noin nopsasti !!!!
Ois voinu käydä näinä aikoina "huonomminkin"
Ossella oli tytsylle käyny huonosti, onneksi rauhottui lääkkeen kanssa.....mä oon kanssa miettiny tässä että koskahan mulla Ainon itkiessä aukee hanat tuolta tisseistä, mutta vielä ainakin on pysyneet "ummessa".
Omaa napaa: tänään oli aamulla neuvola ja kaikki oli kunnossa, paineet edelleen 100/60 ja pissakin puhdas, sohvin sydän löi 155 ja asento on edelleen poikittain, pää kuitenkin "alhaalla" ja varpaat "sivussa" tuolla kylkiluiden seassa jossain.
Masukin oli kasvanu vajaan sentin 10 päivässä joten kasvua kuitenkin tapahtuu.
Nyt mää menen soffalle pitkittäin kun A on päikkäreillä niin saan hetken levätä ( tosin ukko laittaa tuolla raksalla yläkerran lattialautoja joten ihan sellaista seesteistä oloa ei saa !
aa uinuva ae ja sohvi 34+2 ( apua noin paljon jo )
Mammis
Kiitos, olipa mukava huomata, että minutkin vielä muistettiin, vaikka oikeasti on ollut tosi pitkä tauko tässä välissä... ;)
Meillä piti olla jo viime viikolla eka lääkärinla, mutta fiksusti se oli mulle varattu vahingossa toiseen kaupunginosaan, n 5 km päähän, eikä kerrottu asiasta mitään. Niinpä marssin tyytyväisenä "kotinlaan", ja siellä ihmetellään, että miten minä siellä olen, kun ei lääkäriä ole mailla eikä halmeilla tänään. Niinpä siirtyi sitten lekuri huomiselle. Harmi, kun olin niin odottanut, että kuulen sydänäänet, mutta täytyy nyt odottaa vielä. Onneksi ultra on käytynä, ja siellä kaikki ok.
Toivottavasti Pikku-Millin perhetilanne paranee. Hauskaa, miten samalla ikäerolla meidän vauvelit taas syntyy! Onnea teillekin tonskan odotukseen.
Nyt täytyy mennä! Yritän taas tulla uudelleen.
T. Kissankello, M 2,5 v (mummulassa) ja vauveli rv 13+4
Nyt on sitten käyty neuvolassa, tai siis kävin jo aamulla, mutta nyt vasta pääsin koneelle, kun oli pakko saada nukuttua Eetun kanssa samaan aikaan päikkärit... Ja vieläkin kyllä väsyttäis, mutta ehkä mä jaksan oottaa iltaan saakka, tai sit nukun sohvalla...
Huomenna on kanssa saatava päikkärit nukuttua, kun mennään illalla miehen kanssa peliin, taitaa siihen sitten jäädä mun pelit vähäksi aikaa... Ja keskiviikkona mennään Eetun ja mun isän kanssa sinne Tampereelle junalla. Ja torstaina olis äippäpolikäynti ja pe mennään kylään, joten ihan mukavasti taas oon saanu tekemistä tälle viikolle, niin ei tartte kotona kyykkiä Eetun kanssa kahestaan...
Neuvolassa oli kaikki arvot hyviä, pissa oli puhdas ja painoakin oli tullu vaan kilon verran sitten puolessatoista viikossa, joten tais viimeksi opiskelija punnita väärin... koska sillon oli se 3,5kg ylöspäin ja reilu viikko sen jälkeen 3kg alaspäin... Terkkakin epäili, että joku vipa oli käynyt sillon. Sydämensykkeet kuuluivat TOSI hyvin ja th sano että on vahvat sykkeet! Sf-mitta oli kasvanut 1,5cm kolmessa viikossa, joten alkaa tää ruokavalio oikeesti auttamaan tässä asiassa... Tosin masu on samankokoinen nyt kuin mitä se oli Eetun viimeisessä neuvolassa... Hb oli laskenut 111, ja terkka sano että saan aloittaa raudat, jos haluun, mutta kun on noin rajoilla niin voin vielä "venyttää" aloittamista (raja kun on 110) Verenpaineet oli vähän nousseet, muttei hälyyttävästi, ja siinä varmaan on syynä, kun mentiin hiki hatussa Eetun kanssa sinne... Tuli vähän hoppu meille! Turvotuksia ei ollu juuri ollenkaan, tai siis muualla ei oo kuin tuolla alapäässä... Ja sen kyllä tuntee!!!
Ossen typy oli lyönyt nenänsä, harmi, toivottavasti voi jo paremmin! Ja toivottavasti Raju nyt tajuaa kiinnittyä "uudelleen" ja syntyä ilman mitään käynnistyksiä.
Tuosta raskauden ihanuudesta/ärsyttävyydestä... Mä kyllä oon nauttinut suurimmaksi osaksi muuttuvasta kropastani ja tästä raskaudesta, varmaan osin sen takia kun ei oo suurempia ongelmia/vaivoja ollut, paitti ne pari vuoto"kautta", mutta onneksi ne on molemmat olleet "harmittomia". Ja mammavaatteitakin mä oon ostanut vaikka kuinka, Eetun odotusaikana ostin kaksi paitaa ja yhet haalarit... Ja käytin tavisvaatteita jonnekin rv28-29 saakka, tosin ei mahakaan kyllä sillon ollu näin iso... Mutta nyt musta on ihana käyttää mammavaatteita ja "näyttää" muille että meille on vauva tulossa!!! Eetun aikana pelkäsin koko ajan että vauvalle sattuu jotain, enkä osannu nauttia, mut siis nyt, aah, ihanaa!!!
Kissankellolla oli käynyt ikävä juttu lääkärireissulla, höh! Toivottavasti eivät mokaa toisella kerralla samallalailla! Mutta onneksi ootte jo käyneet ultrassa niin tiedätte että pieni voi hyvin!
Mammis, oli kyllä mahtava teatterikappale, Villit vuodet (Vexi Salmesta kertova), oli niin hyviä kappaleita, että voisin mennä sen vaikka heti kattoon uudestaan!!!
Kiva, että Laventelilla kaikki hyvin. Saapi nähä törmätäänkö (voipi olla etten sua enää tuntisikaan...) neuvolassa/kaupassa/perhekahvilassa (kävittekö te siellä?) jossain vaiheessa, sillä näyttää että me asutaan täällä vielä pitkään... Kukaan ei oo tehnyt minkäänlaista tarjousta...
napero ja eemeli 34+6
Kävin sokrurasituksessa aamulla - yöks. Ei ole kyllä kivaa moisen litkun juominen ja piikittely.. Onneksi se on nyt ohi. Vähän tuli heikko ja ällöttävä olo, mutta popsin heti eväsleipää ja banaania kun oli viimeinen veri imaistu. ;) Nyt jaksaa olla taas töissä. Eilen illalla tajusin että mähän syön siis päivällä töissä ja sitten yleensä vasta klo 20 jälkeen kun Oona on saatu unille.. Oli pakko puputtaa leipää ja viiliä samalla kun Oona söi iltapalaa. Ja hirveästi teki tietysti illalla mieli jäätelöä jne "kiellettyä". ;) Otetaan tänään sitten vahinko takaisin.
OSSE pääsi toteamaan että maitoa on.. ;) Mites hammashoitolassa, onko nyt ien kunnossa?
Kiva jos AA:kin lähtee iltarientoihin - jos nyt saadaan joku sopiva ilta sovittua. ;)
Joko KISSANKELLO ehti käymään siellä lekurissa ekan epäonnistuneen yrityksen jälkeen?
NAPEROLLA on tiukka viikko suunniteltuna, niinhän se aika kuluu hyvin kun on mielekästä puuhaa. :)
Meidän aina niin aurinkoinen pikkuneiti oli eilen pelkkää sylivauvaa - varakotipäivän jälkeen vaikka kaikki siellä oli mennyt kuulemma "ihan hyvin". Tänään kun neiti vielä jaksaa siellä olla, yritän "karata" jo 15.30, jotta pääsen hakemaan neidin hyvissä ajoin kotiin halittavaksi. Eli tiedossa hyvin "sylintäyteinen" ilta tänäänkin. Huomenna pidänkin lomapäivän ja toivottavasti nähdään kavereita neidin kanssa pitkästä aikaa!
Voikaa hyvin!
Mammis + O rv26+1 (Oona 1,5v varakodilla)
Voi että nämä kelit rasittaa, kun sataa ja tuulee ja joka paikassa on kuraa.. Meillä on vielä tehty pihassa kaivuuhommia, joten sitä kuraa ja hiekkaa on ihan extrapaljon, eteisessä myös...koko ajan saisi olla imurin kanssa heilumassa. Ja se kurahousujen ym. vermeiden pukeminen pojalle, huh huh, oon aivan näännyksissä aina jo ennen kuin on pihalle asti päästy. Pahinta on omien kumisaappaiden pukeminen, kun jalan nosto sattuu niin paljon johonkin liitoksiin..
Tänään on tuntunut ekaa kertaa menkkamaisia jomotuksia silloin tällöin, ja suppareitakin kiitettävän paljon. Yöllä heräsin kerran tosi ärhäkkään supistukseen, mutta se ei saanut odottelusta huolimatta kavereita itselleen. Jotain kuitenkin tapahtuu pikku hiljaa.. Eilen oli mahakin ihan sekaisin, ja huono olo tulee muutenkin tosi helposti nykyään.
Osse siellä jo heruu.. :) Mulla ei maitoa ole valunut vielä itkun tms. takia, ainoastaan yöaikaan on käytettävä liivinsuojia.
Vilkutuksia muillekin! :)
Viipero, Aleksi 1v11kk ja Santeri rv 38+5
Käyn kyllä kuulumisenne lukemassa lähes päivittäin ja taustalla seuraan tonskien masun kasvattelua innolla:) Vielä kun ei ole omaa mitä kasvatella.. Mutta tää virestä seuraaminen on myös jännää hommaa ja ihana kun on niin tiivivs porukka edelleen kasasssa!!
Viiperolla alkaa olla vähissä aika, voi kun pian saisit vauvan jo kainaloon!:)
Mä olisin kiinnostunut pikkujoulu-tapaamisesta kuten viime vuonna. Hyvää ruokaa ja parit margaritat (alkoholittomat tietenkin). Toivottavasti löytyisi kaikille sopiva ajankohta..
Pakko myös jonnekin pahaa mieltä purkaa. Miehen sukulainen sairaalassa nyt. Eteisistukka ja pikkasen vuotanut verta koko ajan, pari vkoa sitten kuitenkin joutui sairaalaan kun vuotaa aika paljon eli ei pelkkä sairasloma auttanut. Vuodelevossa nyt, ei saa edes istua. Tänään tuli rv25+0 täyteen ja viety saliin, eli leikkaavat kaiketi tänään koska pelkäävät että verta menee lapsiveteen ja aiheuttaa vauvalle jotain. onkohan teillä kellään kokemusta tuttavapiirissä, koitin etsiä rv25 syntyneistä tietoa mut aika vähissä vaikka googlailin. Täällä on kädet ristissä ja toivon että kaikki menee hyvin. Ellei nyt sit tapahdu jotain ja saavat vielä venytettyä leikkausta pidemmäle, mut tää oli ainakin vielä aamun tilanne.
Oikein ihanaa syksyn jatkoa ja masunkasvattelua kaikille, liityn seuraan jossakin vaiheessa toivottavasti!
Aurora
LaLuna/Aurora, laitoin sulle naamakirjan välityksellä viestiä...
Luin sun viestin mutten ehtinyt vastata. Olivat ottaneet takaisin osastolle. eli lisää aikaa taas satiin onneksi. Tossa vaiheessa tosiaan jokainen päivä on tärkeä. Laitan sulle viestiä nassukirjan kautta kun asia menee eteenpäin, kiitos vielä:)
Aurora (älkää välittäkö tosta LaLunasta, aurora edelleen)
Niin ne vaan viikot vierii. VIIPEROkin jo noin pitkällä :O Herramunjee! Sinähän synnytät kohta.
Omaan napaseen ei ihmeempiä. Tänään oli lääkärineukku, kaikki oli oikein mallikelpoisesti. Painomuutos viikossa 389g, hemppa vähän laskussa (taas), oli 107, paineet 114/73, pissa puhdas, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kaulaa 3cm, vauva rt:ssa, sf-mitta 24.
Olipa kuulkaa helpotus saada tietää, että tämä vauva ainakin toistaiseksi on rt:ssa! S kun ei ollut missään vaiheessa rt:ssa, mutta tämä oli jo melkein kiinnittyneenä alas :) Saattaahan tuo epeli vielä kääntyäkin, mutta antaa vähän toivoa.
Ja ilmeisesti tuosta vauvan sijainnista johtuen täällä on saatu kiusaksi liitoskivut. Ne oli mulle ihan tuntemattomia ekassa raskaudessa, kun S viihtyi hyvin ylhäällä kohdussa koko raskausajan, toisin kuin tämä Basisti, joka tykkää venyttää mun liitoksia punkemalla päätään niin alas kuin vain pystyy :D Auts. Mutta ei vielä mitään sellaisia kipuja, etteikö niiden kanssa voisi elää :) Ja iskiaskipujakin saatu kokea eräs ilta Ässää nukuttaessa. Toistaiseksi jääneet iskiaskivut tuohon yhteen kertaan, mutta onhan tässä vielä aikaa saada kokea niitäkin lisää :/
Mutta nyt tää lopettelis.
Han, S 1v8kk ja Basisti 27+3
Täällä taas herätty ennen kuutta, kiitos siitä miehelle, kun herätti Eetun... Eetu on pikkusen pahalla tuulella, kun eilen nukkumaanmeno veny puol yhteentoista, kun tultiin sillon vasta sieltä pelistä, ja haettiin Eetu kotiin. Kohta täytys vissiin alkaa laittamaan tavaroita kuntoon, että päästäis lähtemään sinne junaretkelle...
Sen unohdin sillon maanantaina sanoa, että eemeli on nyt päättänyt olla kuitenkin oikein päin!!! Ihanaa! Kyllä mä sitä kerkesin uhkaillakin muutaman kerran! Ihan niinkun se ois jotain auttanut ;)
Niin ja tuosta maidontulosta, mulla on nyt muutaman viikon jo tullut sitä "alkumaitoa" (vai millä nimellä se menee?) Mä kun en tykkää pitää kotioloissa (oman perheen kanssa) rintsikoita, niin sitten on paidat vaihdossa koko ajan, kun tulee länttejä...
Mammiksellakin on vapaapäivä, varmasti mukavaa vaihtelua työn kanssa! Ihanaa! Hyvää lomapäivää!
Viipero ja Osse taitavat piakoin saada nyytin kainaloonsa! Ihanaa! Tänne en ihan vielä toivota vauvaa tervetulleeksi, kun ei olla saatu vieläkään sitä pinnistä koottua... Saati sitten muita tavaroita valmiiksi... No, onhan tässä vielä "aikaa"... Joopajoo!
Auroralla oli/on kova huoli sukulaislapsesta! Kelläpä ei olis tuossa tilanteessa, toivottavasti saavat vielä muutaman viikon pidettyä vauvaa masun sisällä...
Hankin oli käynyt, kiva kuulla teidänkin kuulumisia!
Ja loppuun voisinkin pistää kysymystä rintapumpuista! Eli minkälaisia ootte käyttäneet? Mulla kun oli Eetun aikana sellanen käsikäyttönen (olikohan Ainu-merkkinen) ja nyt aattelin sitten "panostaa" ja ostaa sellatteen sähkökäyttösen, niin onko sellanen helpompi/vaikeempi, vai oisko parempi ostaa Aventin käsikäyttönen, sellasta kun moni kehuu... Oli toi käsikäyttönen (ja kaapissa se on edelleen) ja oli mun mielestä hankalahko, niin sen takii aattelin ostaa uuden...
napero ja eemeli 35+1 sekä lastenohjelmia katteleva Eetu 2v8kk
Heti ekana noista illallistreffeistä, haluatteko nostaa omaksi pinoksi, vai sovitaanko facebookin/sähköpostin kautta? Tiedän jo nyt, ettei osaltani marraskuun lauantaina onnistu kuin 15.11. ja 29.11., joista jälkimmäinen on AA:n kannalta aika myöhään ;) Toki käy muutkin päivät, kunhan sovitaan hyvissä ajoin. Mies kun on usein iltavuorossa klo 21 asti, eikä meillä ole vakkarilapsenvahtia 300km säteellä...
Auroran tutun lapsi saikin lisäaikaa, hienoa! Kyllähän tuo rv25 on ihan mielettömän vähän. Sofian painoarvio rv24+1 oli muistaakseni 665g, eli aika sintti vielä.
Meillä on nyt yliopistolta perioditauko, joten olen kotona tämän viikon. Ma ja ti Noel oli 5h hoidossa, jolloin mun oli tarkoitus lukea tenttiin. No, maanantaina lounaan jälkeen menin sohvalle rauhoittelemaan närästystä, ja nukahdin istualteen siihen! Heräsin juuri sopivasti hakemaan Noelin hoidosta sovittuna aikana. Se siitä tenttiin luvusta.
Mulla on nyt puhti ihan poissa, tuntuu että väsyttää koko ajan. Syön kyllä rautaa, mutta liekö siitä huolimatta hb päässyt laskemaan. Viimeksi olikin noin 140, joten jo 20 pykälän pudotus tuntuisi mulla hurjalta. (Alhaisin ikinä on Noelia odottaessa ollut 118.) Noelilla on nyt se uhma alkamassa, vaikka juuri mainostin, ettei vielä ole. Ihan viikon sisään on tullut käsittämättömiä kiukku- ja turhautumiskohtauksia, ja ihan silkkaa uhmaamista (ilmeestäkin huomaa). Itsellä on pinna kireällä ja väsyttää, joten joskus olen itsekin lapsellinen ja otan kaiken Noelin kiukkuilun provokaationa.
Meillä tietysti suuren osan väsymystä ja kiukkuilua selittää tuo herran yöunen pituus, eli unta tulee klo 20-05. Harva lapsi pärjää 9h yöunilla, ja harva aikuinen tykkää herätä aamuviideltä. Arvatkaa vaan, odotanko kauhulla talviaikaan siirtymistä?!
(Ja arvatkaa vaan, miltä tuntuu kuunnella/lukea, kun joku valittaa, että muksu heräsi "hirmu aikaisin, jo ennen seitsemää", kun mulle se olisi uskomatonta luksusta... ;))
Sofia potkii vaan, tyttö on onneksi taas raivotarjonnassa. Pari yötä sitten se taisi kokeilla perätilaa, ja kävin vessassa neljä kertaa tunnin sisään. Kauhea tunne. Nyt on pää alhaalla, koska eilen tytön hikka tuntui hassusti oman takamuksen suunnilla :)
Jahas, pitää ruveta etsimään kaapista lounastarpeita...
Kandi & Sofia 28+6
kaiman sukulaislapselle tsempityksiä, toivottavasti pysyy vielä paikoillaan kun on niin kovin pieni vielä.
Treffeistä, toi 15.11 käy mulle mainiosti kun miehen firman pikkujoulut on 14.11 ja niihin mä en nyt lähde kun kestävät koko päivän ja mä en kyllä jaksa sellaista riekkumista. Näin ollen voisin hyvällä omallatunnolla olla itse seuraavan illan pois eli mä äänestän 15.11!!!! 29.11 on vähän myöhään mulle kun on tuo LA samana päivänä vaikka tuskin se just sinä hetkenä päättää ulos tulla.
Mikäs ois hyvä safka paikka mä ehdotan Mempparia tai Amarilloa tai sitten jotain sairaan hyvää kiinalaista ois kiva syödä.
omaa napaa, olo on tukala ja supistuksia ( vielä onneks suht kivuttomia ) tulee varsinkin iltaisin paljon, pitäis vissiin ottaa rauhallisemmpin.
Onneksi tää on kohta ohi.
aa ae ja sohvi 34+3
Mä eksyin tänne, kun vauvapuolen kollega oli etsiny mun kotisivujen osotteen ja käyny siellä vieraskirjassa huhuilemassa ja sit päädyin ensin vauva-osastolle ja sit taapero-osaston kautta tänne. En siis huomannu enskoja taaperoissa, mutta täällähän te kaikki melkeen jo oottekin. =)
Lueskelin teidän kuulumisia... ja voi luoja! Siis en olis kyllä uskonu, mutta tulee ihan vauvakuumeen poikasta... Se alko tuolla vauvapuolella, kun kävin kattoo odotusaikasten tuttujen kuulumisia ja nous mieleen kaikki Annin synnytysjutut. No sit täällä taas kaikki ihanat raskausjutut ym.. Voi ei! :)
Meillä on täällä noiden tyttöjen kanssa semmosta hulinaa, että huh hah hei ja rommia pullo - mut en silti vaihtais pois!!!! On noi niin ihania ja aivan mahtavaa seurata molempien kehitystä!!!!
Anni on nyt vähän päälle 6kk ja kiinteitä ollaan aloteltu pikku hiljaa. Pikkusen ryömii ja on aika tomera tyttö... Anni on saanu lempinimiks "Punttu-Ulla" ja "Anni Tyrnävältä".. ei oo meidän antamia, mutta kuvaa aika hyvin Annia. =) Anni on todellinen hymytyttö, vaikka viime aikoina flunssat ym. onki vähän vetäny kärttyseks.
Heidi on vauhdikas isosisko. Kauheesti laulaa, höpöttää ja tanssii. Nyt on suosikkina Peppi Pitkätossu-dvd:t ja se koittaa sinnikkäästi aina laulaa sitä tunnaria, joka on ruotsiks ja aika nopee temponenkin vielä. =)
Me käydään tyttöjen kanssa askartelukerhossa (ma) ja perhekerhossa (ke) plus sit heidillä on perjantaisin 2-3 vuotiaiden liikkari (jumppa). Siinä on meille hommaa ihan tarpeeks. =)
Jaaha. Vaaliohjelma alkaa.. Pitää mennä kattoo sitä ja samalla syömään iltapalaa. MORO.
NIi joo ja VOIMIA ja HALEJA kaikille!!!! Erityisvoimaannukset niille, jotka erityisesti on sen tarpeessa!
T. burde, heidi 2v ja anni 6kk
Yritän nopeasti kirjoitella kun Ida vielä nukkuu. Neiti kitisi taas siihen malliin yöllä, että jotain räkätautia taitaa pukata, nokka olikin yöllä aika tukossa. Onneksi Idalla on tänään ja huomenna vapaapäivä tarhasta. Minä menen yövuoroon ja mies pitää huomenna pekkasen :)
Naperolla heruu jo maitoa :) Mulla ei edelleenkään tule tipan tippaa. Taitaa mennä samalla lailla kuin Idastakin, ekat tipat tulee sitten joskus 1-2 päivää synnytyksestä. Mulla on tuo avent isiksen käsikäyttöinen rintapumppu ja se on ihan mahtava, muutama käden veto ja pystyin jo lopettamaan pumppaamisen kun maito jatkoi herumistaan ;) Ja pumppuhan oli kovassa käytössä kun luovutin maitoa sen 4kk. Lainassa mulla oli se taysin sähkökäyttöinenkin ja olihan sekin ihan kätsy, kun pystyin istumaan koneella ja kone hoiti hommat kotiin ;) Mutta silti käytin avent isistä enemmän, kun mun rinnat herui sille ehkä paremmin...
Tulen kohta jatkamaan...
Kävin tiistaina lääkärissä, joka oli sitä mieltä, että nyt pitää ottaa tosi rauhassa ja tarpeen tullen hakeutua sairauslomalle kun kohdunsuu on jo pehmennyt... En ole yllättynyt, reilun viikon on hienokseltaan supistellut. Onneksi kohdunsuu ei kuitenkaan ollut auennut vielä.
Ensimmäinen reaktioni oli, että no niin siinä se sitten oli, meille syntyy keskonen enkä pääse imettämään ja vauva on sairaalassa ensimmäiset kuukaudet... Mutta nyt pari päivää myöhemmin ajattelen, että lääkäri kyllä sanoi ettei ole hätää, pitää vain olla tarkkana supistusten kanssa ja hakeutua vaikka viikonloppuna äitipolille, jos supistelee. Olen kuulemma erityistarkkailussa kun esikoinen syntyi niin ripeästi, ensimmäisestä supistuksesta neljän tunnin päästä poika oli maailmassa. Toinen syntyy todennäköisesti rivakammin. Kunhan ei tulisi kovin paljon ennen aikojaan... Lääkäri sanoi, että viikon 34 jälkeen saakin jo syntyä, mutta itse toivoisin kovasti että päästäisiin laskettuun aikaan, että vauva ja koko perhe oltaisiin vähän valmiimpia. Poika syntyi viikolla 36+3, ja oli ainakin kovasti masuvaivainen ja unessa suurimman osan vuorokaudesta.
Minulla on kaksi vanhempaa veljeä ja ilmeisesti taipumusta ripeisiin synnytyksiin on kun vanhempi veljeni ja minä olemme molemmat syntyneet puolessa tunnissa... Anteeksi kun laitan vain omia kuulumisiani, huolettaa...
Laventeli 28+6 ja Nasu kohta 3v.
Jatketaanpas...
Viiperolla ja Ossella on nyt jännät päivät menossa. Osse höpisikin mesessä eilen että vähän supistelee, vähän kipeästi vai miten se nyt meni :D Jatkuiko supistelut illalla?
Olen muutamana päivänä miettinyt mitä ihmettä tämä vauva tekee tuolla ihan alhaalla kun on ollut sellaista pientä nytkytystä jonkin aikaa muutaman kerran päivässä. Kun luin Kandin kirjoituksen niin tajusin että hikkahan se vauvalla on ;) Ja siitä päätellen minunkin vauva on rt, toivottavasti pysyykin. Hikka tuntuu välillä tuossa häpyluun takana ja välillä tuolla peräsuolessa eli vauva pyörii siellä silti vaikka pää alaspäin onkin. Idahan oli näiltä viikoilta loppuun asti pää alaspäin.
Mammis oli ollut sokrurasitustestissä, saitko jo tulokset? Jepsis juuri puhui minulle kuinka ihanaa sen "kokiksen" juominen oli. Ei käy kyllä yhtään kateeksi, onneksi en ole joutunut siihen :)
Meidän asunto on nyt sitten myyty, jippii. Kosteusmittaus meni läpi ja muutetaan sitten marraskuun aikana jo. Tänään pitäisi vähän kilpailuttaa muuttofirmoja, kun ei tässä lapsen kanssa oikein jaksa niin kauheasti muuttaa eestaas ja mun 3-vuorotyö hidastaa hommaa paljon.
Me harrastettiin miehen kanssa eilen vähän nettishoppailua. Mies ei meinannut ensin suostua tilata mitään kun ei tänne asuntoon muka viitsi mitään hommata muuton takia. Perustelin asian silleen, että meillä ei ehkä ole vielä joulu- ja tammikuussa nettiä käytössä niin nyt on tilattava ;) Ostettiin sitten vauvalle se Hasselin värinen turvakaukalopussi, riisipaperia, näpsyjä, parit puolipotkarit ja minulle imetysliivit, pestäviä liivinsuojia.
Seuraavaksi alkaa taas vaunupohdiskelut. Pitäisi käydä vähän koeajamassa lastentarvikeliikkeissä brion kombeja ja gessleineja. Ostetaan kylläkin ne vaunut vasta joulu- tai tammikuussa. Tietääkö kukaan onko nyt tullut jo vai tulossa 2009 vuoden värit?
Omaan napaan kuuluu sellaista, että paineen tunne alapäässä on vähentynyt ja supistelut lisääntyneet. Supistuksia tulee nyt tosi helposti, Idaa nostellessa ja töissä jos vähänkin ottaa reippaampia askeleita tai kyykistelen. Välillä iltaisin on myös supistusten yhteydessä menkkamaista jomotusta. Meinasin jo eilen varata varuiksi lääkärille aikaa jotta olisin tarkistuttanut kohdunsuun tilanteen nyt ennen yövuoroja. En kuitenkaan saanut aikaiseksi kun oli se kosteusmittauskin eilen. Onneksi on enää pari viikkoa lääkärineuvolaan, jään ihan suosiolla saikulle jos kohdunsuulla on jotain tapahtunut, mutta jos ei ole niin yritän vielä sinnitellä työelämässä.
Nyt aamupuuhiin :)
MiaMik rv 27+ ja Ida 2v
päivällä tosiaan tuli ekat selässä tuntuvat supistukset, oli niin hassua kun tuli ihan selkeesti mieleen se hetki kaks vuotta sitten, kun ekat supistukset sairaalassa alko käynnistyslääkkeen jälkeen. Silloinkin ihmettelin, et mikäs kumma sinne selkään nyt rupes sattumaan. Mutta ei siis jatkuneet kovin pitkään, muutama supistus tuli kyläilyreissulla, mutta illalla oli vaan selkä ihan jumissa. Onneksi sain yöllä suurinpiirtein hyvin nukuttua, nyt on selkä ihan eri tuntoinen kuin illalla.
Laventelilla on jo paikat pehmenneet, aika aikaisessa vaiheessahan nuo... mullakin kyllä lähti aukeemaan kohdunsuu jo siinä rv 30 tienoilla, se on vissiin aika normaalia toisessa raskaudessa. Joten tuskinpa sieltä ihan heti keskosta tulee, mutta koeta muistaa ottaa rennosti töissä. Mulla ainakin työstressi aiheutti paljon supistuksia, sithän ne helpotti aika paljon, kun äitiysloma alkoi.
MM:lle onnittelu asuntokauppojen varmistumisesta. Hyvä päätös tuo muuttofirman ottaminen, varmasti kaikki helpotukset kannattaa nyt ottaa muuttoon.
burdekin oli käväissyt, mä vähän olinkin sunnuntain aistivinani, että sitä vauvakuumetta on ilmassa... :)
kandilla on tosiaan lyhyet yöunet tarjolla, ei käy kateeksi. Eikä ihme, että nukahtelet istuaalleen. Mekin eilen myöhästyttiin treffeiltä, kun nukahdin sohvalle ja heräsin vasta, kun tyttö huuteli yläkerrasta äitiä hakemaan siihen aikaan, kun piti jo olla treffeillä :D
napero, mulla on Ainulta sekä käsi- että sähkökäyttöiset, eikä ne kumpikaan kovin hyviä ole. Mietin hankkisinko nyt sen aventin, mutta taidan sinnitellä noilla.
Mun äiti tuli nyt eilen illalla, ja on aika kiva, kun on joku toinen apuna päivällä tytön kanssa. Nytkin keittelee tuolla typyn kans marjapuuroa, ja ennen lounasta kävivät ulkoilemassa ja sain rauhassa olla kotona. Tosin tyttö ei eilen eikä tänään ole halunnut olla pihalla puolta tuntia kauempaa, ilmeisesti flunssa vaivaa sen verran.
Mutta nyt täytyy ruveta puuhaamaan neitiä päiväunille...
-Osse, typykkä 1v11kk ja Raju rv 38+1
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Leenis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31
ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009
NIMIMERKKI: l.iiris
OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 28
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Elli 11.01.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 1.5.
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: maikiss
IÄT: 22 ja 22
ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)
ESIKOINEN: Aatu 170506
TONSKAN LA: 010209
SYNNÄRI: KHKS
NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30
ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto
NIMIMERKKI: MiaMik
OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat
ASUINPAIKKA: Ylöjärvi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06
TONSKAN LA 20.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Mörötin-81
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan