Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~ TONSKAT LOKAKUUN VK 43 ~*~*~

20.10.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

6.10.08 flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

6.1.09 kandivaihe

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

4.2.09 bicci79

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

24.2.09 Kesämorsian2006

13.3.09 Pi-Ki

8.4.09 Pikku-milli

23.4.09 kissankello9

1.5.09 l.Iiris

3.5.09 Ninca

touko-kesäkuun vaihde Fayfiorina

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Avecos, poika 8.8.08

Pesukarhu, tyttö 27.8.08

Kamomila, tyttö 31.8.08

Mörötin, tyttö 10.9.08

Coltsfoot, tyttö 6.10.06

Poikia yhteensä: 3

Tyttöjä yhteensä: 7

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI: bicci79

OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: Fayfiorina

OMA & MIEHEN IKÄ: 32 ja 33

ASUINPAIKKA: Pohjois-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Anni 30.05.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: touko-kesäkuun vaihde

SYNNYTYSSAIRAALA:Oys

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 24.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)

OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Oys

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en mä tarkottanut mitenkään ettei sulle sais (tai jotain) tehä sitä käynnistystä! Halusin vaan tietää noi kokoarviot sen takia, kun meille on tosissaan täällä äippäpolilla monenmonta kertaa sanottu, että iso vauva on tulossa, ja kun mielestä se ei niin oo!!! Mähän en oo käynyt kun vasta kolme kertaa arviossa

29+2 oli 1700g (ja sillon povasivat siis sitä JÄTTIvauvaa...)

33+2 oli 2400g

35+2 oli 2900g

Mua siis oikeesti ei ihmetytä toi mitä ovat sanoneet sulle! Vaan se mitä ovat sanoneet mulle! Ärsyttävää kun on niin erilaisia lääkäreitä ympäri Suomea!!! Murr!!!

Ja ihanaa kun sait tuon päänsäryn pois! Mut palailen taas, nyt on lähettävä kauppaan...

Niin ja Laventelille piti sanoa sellaista, että kun ootte tulossa sinne perhekahvilaan tai -kerhoon, niin pistäpä tänne viestiä, jotta osaan teidät sitten tunnistaa...

napero ja eemeli 35+4

Vierailija
42/79 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerron Osselle ja Naperolle vertailun vuoksi Aatun ultramittoja:

29+6: 1640 g

36+2: 3001 g

38+1: 3700 g

39+2: 3754 g

Ja meillehän tosiaan sitten tuli se "jättivauva". Mutta mutta, Aatu syntyi siis 39+3 ja painoa oli tuolloin 4510 g. Eli reilusti heitti tuo edellisen päivän ultramitta! Meillä ei Jorvissa ollut puhettakaan siitä, että olis alettu vauvan koon vuoksi käynnistämään, joten tosiaan on eri käytäntöjä ja erilaisia lääkäreitä. Mua kyllä mietityttää toi Aatun koko, kun vielä itse tiedän, että mulla ei oikeesti ollut viikkoja kuin vasta 38+2 tai 38+3 (silloin ennen raskaaksi tulemista just kävin lääkärissä ultrassa, niin tiedetään, ettei ovis ole voinut olla viikkoa aikasemmin). Pikku-quuhan syntyi myös 38+1 eli ilmeisesti mulla tulee raskauksissa tossa kohtaa jotenkin aika täyteen. :) Mutta siis Aatun koko mietityttää siinäkin mielessä, että mitä jos olisin vielä joskus raskaana? Olisko kolmas vauva mahdollisesti vielä isompi? Ja vaikka sitä kuinka ultralla tutkittais niin mitä se auttaa, kun mitat voi todellisuudessa heittää noinkin paljon näköjään. Meillä ultraajat oli aina eri lääkäreitä ja silti mitat oli kuitenkin aina noin samansuuntaisesti pielessä... Jos siis olisin vielä joskus raskaana niin kyllä varmaan lasketun ajan tienoilla alkaisin kysellä lääkäriltä, josko voitaisiin käynnistää, ettei oikeasti tulisi ihan 5 kg vauvaa! Sairaalassa kaikki hoitajat ja lääkärit päivitteli, että kylläpäs on iso vauva sulle 4,5 kg, joten en tiedä antaisko ne oikeesti seuraavalla kerralla vauvan kasvaa vaan rauhassa vielä isommaks.

En oo tainnut kertoakaan, että mulla kontrolloitiin jälkitarkastuksen yhteydessä ne maksa-arvot ja nyt ne oli palautuneet ihan normaaleiksi. Raskaudesta siis johtui se nousu, mutta syy jäi epäselväksi, kun kukaan lääkäreistä ei sitä suostunut luokittelemaan oikeasti hepatoosiksi, kun vaan yksi arvo kohosi ja muut pysyi kurissa.

Ja nyt kun vihdoin pääsin tänne puolelle raapustelemaan niin pitää lähettää Kissankellolle valtava onnitteluhalaus!!! Ihanaa, että teillekin odotellaan pikkusisarusta!

Ja burde, kiva kuulla susta ja tytöistä!

Osselle ja Naperolle ja Viiperolle ja kaikille viimemetreillä menijöille hurjasti tsemppiä!

-Q- ja pesue

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisko (pojan kummitäti) tuli meille pariksi yöksi, siltä varalta jos synnyttämään päästään, anoppilassa kun ei ole ketään nyt kotona. Ihanaa kun on apulainen, itse pääsee vähän helpommalla ja Aleksikin tykkää kun saa tädin kanssa leikkiä.

Tsemppiä teille kaikille (Napero, I-L ym.) joille lupaillaan isoa vauvaa, on varmasti ahdistavaa miettiä minkäkokoinen jässikkä sieltä lopulta syntyykään. Toivottavasti meistä jokainen saa synnytettäväkseen itselleen "sopivan kokoisen" lapsukaisen!

Hermionelle on täällä peukut pystyssä piinaviikolle!

Viipuli, kiva kuulla sustakin!! Tottakai mä sut muistan, meidänhän piti tulla yhdessä o-puolelle, epäreilua että sinä et oo vieläkään tänne päässyt.. :( Kovasti toivon että pian teilläkin tärppäisi, jaksuja ja tsemppiä!

Tuli myös mieleen, että mitähän Ull-maijlle kuuluu?

ON: Ei vielä merkkiäkään synnyttämään pääsystä... Tai no toissayönä nukuin aika levottomasti kun supisteli aikas paljon, välillä suppareiden väli oli 3min, välillä 15min. Muutaman tunnin jälkeen ne kuitenkin lopahtivat. Ässäiltiin illalla, se saattoi ärsyttää kohdunsuuta. Viime yön nukuin kuitenkin kuin tukki. Täytyypä kokeilla tuota samaa tänäkin iltana, kun on tuo lapsenvahtikin paikalla niin voisi hyvillä mielin lähteä vaikka synnärille ;) (Aleksin synnytys muutes käynnistyi silloin 30min petipuuhien jälkeen, josko se siis toimisi tälläkin kertaa..)

Viipero, Aleksi 1v11kk ja Santeri rv 39+3

Vierailija
44/79 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennätä kirjottelee tuon ikiliikkujan takia. Ei pysy muuten paikallaan ku nukkuessaan. Muutenki herralle on urakalla tullu hampaita ja ite on sen verran kipee tuolta alhaalta, että pienen miehen pukeminen ja sen kans leikkiminen ei oo ihan herkkua.... varsinkaan lattian tasosta ylös pääseminen. Tahtoo naama vääntyy irvistykseen ja ärräpäät lennellä.

No perjantaina meillä oli rv36 ultra. Lääkäri ensin totes, et miut on turhaan leimattu raskausdiabeetikoks sokerirasituksen paastoarvon takia, joka oli 5,1 kun nykyinen viitearvo on 5,3. Eli se vapautti miut sokerien seurannasta, joissa ei siis mitään ole ollu. Masuasukki oli toista viikkoo eellä luuston, pään ja vartalon mukaan. Painoarvio nyt n. 3kg. Eli taitaa taas ihan kivan kokonen kaveri tulla ( Miska oli 4010g ja 52cm). Paikat oli kiinni ja vielä 3cm kanavaaki eli tuskin taas tulee ennen LA.

Olotila on kyllä massiivinen. Maha on isompi ku viimeks ja liikkuminen tosi hankalaa. Samoin tietysti nukkuminenki. Jalkoja ei oikein kärsi nostaa ylös ja vetää tuonne vasempaan jalkaan kovasti. Kylellään en pysty nukkuu ku pakottaa jalkoväliin niin kovasti vaikka tyyny ois jalkojen välissä. Oisko sitten suonikohjuja vai mitä. Siis puoli-istuvassa asennossa taas nukutaan.

Jaksamista loppusuoralla oleville sekä odotuksen onnea ja autuutta muille!!!!

Sonteri, Miska 1v3kk ja pikkukakkonen rv36+2

Vierailija
45/79 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ihan samat olot ton kumartelun kanssa, onneks tosiaan meidän äiti on täällä apuna, sai pukea aamulla typylle ulkovaatteet, kun toinen niin kovasti vastusteli taas sitäkin hommaa.

Eilen illalla tuli jo hetken aikaa supistuksia, mutta niin ne vaan lopahti ja nukuin hyvät yöunet siihen päälle. Typykin muutti taas kertalaakista oman rytminsä talviaikaan, joten ihan normaalisti vasta seitsemän jälkeen alkoi kuulua pulinaa. Tänään on taas vyöhyketerapian vuoro, katellaan josko se laukaisis lisää supistuksia. Samoin aika paljon on tullut vissiin limatulppaa, tosin ei mitään verisiä klönttejä, joten ei se varmaan vielä kokonaan ole irronnut. Eilen esitin vienon toiveen, et josko tän viikon loppuun mennessä Raju olis tullut ulos, kun tän verran kuitenkin jo lähettelee ennakkoviestejä. No, viikon päästä on sit se äitiyspolikäynti, jos mitään ei oo tapahtunut.

Koostakaan en nyt oo hirveen huolissani, eiköhän sieltä isompikin vauva mahdu tulemaan, kun typystäkään ei tullut oikeastaan mitään kosmeettista kummempaa repeämää (yksi tikki siis laitettiin) vaikka hartioista pitikin avittaa maailmaan. toisaalta sekään ei tietysti lupaa mitään uudesta synnytyksestä, mutta toivossa on hyvä elää :)

Nyt lähden kuitenkin hoitaan muutaman töihin liittyvän jutun ja sit lounaalle ja sinne vyöhyketerapiaan. Ja illalla veljen synttäreille. Kuulostaapas täydeltä päivältä... :D

-Osse, typy 1v11kk hoidossa ja Raju rv 38+5

Vierailija
46/79 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän rupeaa lähtölaskenta taas käynnistymään, kun on noin monella viimeiset viikot käsillä! Osse taitaa tosiaan päästä aika pian tositoimiin. Yleensähän siitä limatulpan menosta menee 1-10pv synnytykseen, aika harvalla ilmeisesti sen kauemmin.

Me oltiin viikonloppuna sukuloimassa, luvattiin vielä kerran ennen joulua mennä. Ihan hyvä reissu oli, mutta on se vaan ihanaa olla taas omassa kotona :)

Mulla oli neuvola, ja olinkin sitten mummolareissun aikana saanut 2kg painoa lisää! (perjantaina painoin 2kg vähemmän kuin tänään). Neuvolassa oli vähän selittelemistä, kun näytti viikoittainen nousu aika hurjalta... Mä joudun nyt kuitenkin sokerirasitukseen Noelin koon takia, kun oli (neuvolan papereiden mukaan) syntyessään 38+4 jo sen 3700g... Voi rähmä, luulin jo välttyväni siltä. Enkä edes ehdi mennä sinne ennen kuin kahden viikon päästä, koska maanantai on ainut mulle sopiva päivä. En todellakaan jätä luentoa väliin tuollaisen takia!

Sofialla oli meno päällä, sykkeet 150-165. Mun verenpaine oli hyvä, 115/76, ja sf-mitta oli pudonnut ylhäältä keskikäyrälle, eli nyt sf 26cm. Sofia on siellä raivotarjonnassa, eikä ole kokeneen neuvolantädin mukaan ainakaan mitenkään erityisen pieni, koska jo nyt pystyy tuntemaan kehon osia mahan läpi.

Ensi maanantaina sitten se ultra NKL:lla, ja aion pyytää siellä, että katsoisivat kohdunkaulan pituuden samalla. Siitä sitten kahden viikon päästä neuvola, ja sittenhän niitä käyntejä onkin aika tiheään hamaan loppuun saakka ;)

Nyt taas tenttiin luku odottaa!

Kandi 29+

Vierailija
47/79 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vain uusi viikko on päässyt alkamaan, vaikka eilen tuntui että aika pysähtyi ja oltiin miehen kanssa jonkinmoisessa paniikissa. Ja syynä se, että "klasu" oli tooosi hiljainen koko päivän. Tein alkuillasta liikelaskentaa kahteen kertaan ja en saanut kuin muutaman liikkeen tunnissa ja nekin tosi vaisuja. Lähdin sitten Hyvinkäälle ja siellä otettiin ensin käyrää 20 min ja lääkäri ultrasi sen jälkeen. Sekä kätilö että lääkäri totesivat, että on todella hyvännäköistä sydänkäyrää näille viikoille. Se oli hyvä kuulla ja ultratessa selvisi syykin, miksi en liikkeitä ole tuntenut. "Klasu" on vaihtanut asentonsa istuvilteen. :( Pää kököttää vasemmalla ylhäällä ja asento on sellainen, että liikkeitä pitää tosissaan kuulostella. Tähän asti kun maha on vellonut miten sattuu vauvelin jumppaillessa. Onneksi viikkoja on vasta tämän verran, jotta ehtii vielä kääntää itsensä synnytystä ajatellen oikein päin. Käyrää otettiin vielä uudemmankin kerran, koska lääkäri ei halunnut päästää minua kotiin ennen kuin varmasti tunnistin itsekin liikkeitä. Ultrasta kyllä itsekin näin hienoja liikesarjoja ja miten vauva harjoitteli hengitystä. Kokoarvionkin lääkäri teki, joka oli 1800 g. Sanoi tosin, että voi olla vähän yläkanttiin, koska ultralaite ei ollut parhaasta päästä ja vauvan pää niin tyrkyllä mitattavaksi muuhun kehoon verrattuna.

Kotiuduin kymmenen maissa ja oltiin pitkään miehen kanssa kaulakkain ihan hiljaa. Ehditiin kai pelästyä molemmat aikalailla, että jotain on pielessä. Onneksi selvittiin säikähdyksellä.

Yöllä nukuin vähän huonosti, koska aloin miettimään tämän päivän tyttösen korvien putkitusta. Neiti nukkuu nyt päiväuniaan ja kun herää yritän kehitellä jotain mukavaa tekemistä, jotta neiti ei ehdi huomata nälän tuloa... Syömättä kun pitää olla 4 tuntia ennen toimenpidettä.

Anteeksi omanapaisuus. Oon vaan tosi väsähtänyt eilisen jäljeltä. Halusin vaan tulla vielä tännekin purkamaan omaa mieltä. Huomenna on neuvola, joten saapi asiasta jutella vielä sielläkin.

Voikaa hyvin!

t. iida-linnea, "klasu" 31+1 ja tyttönen zzzz

Vierailija
48/79 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nyt ramasee, mutta ei voi mennä nukkumaan. Tunnin päästä pitää jo herättää neiti ja lähteä allekirjoittamaan vuokrasopimusta :) Sen jälkeen mennäänkin katsomaan kaverin Paavo-pupua. Ei ole tainnut Ida ennen nähdä ihan oikeata pupua.

Mulla meni yövuorot oikein mukavasti. Jännitin kyllä niitä tosi paljon. Yksin kuitenkin valvon ja aamu- ja iltavuorossa on supistellut niin paljon. Mutta onneksi oli oikein rauhallista ja sain pötköttää sohvalla lehtiä lukien ;) Toisena yönä taisi tulla kokonainen yksi supistus :D

Painoarvioista olitte keskustelleet. Mulla oli Idasta painoarvio rv 30+0 1800g ja se taisi pitää aika hyvin paikkansa, jos lasketaan silleen että loppuraskauden ajan tulee se 200g viikossa. Ida oli sitten syntyessään siis sen 3765g. Mua alkaa jo nyt hieman ahdistamaan tämän vauvan koko, koska maha on iso ja sf-mitta korkea. Ja mua ahdistaa nyt jo tämä masu tosi paljon (siis silleen että hengittäminen on välillä raskasta ja syömisestä ei meinaa tulla mitään), Idaa odottaessa kun ei ollut sellaista tunnetta ollenkaan. Siis silleen tuntuu nyt että vauva on kauhean korkealla, varsinkin kun istun tai makaan. Kuitenkin kun nousen ylös ja olen pitkään pystyssä niin tuntuu että vauva valahtaa alas, hengittäminen tuolloin helpottaa, mutta sitten alkaa se ikävä paineen tunne alapäässä. Mitenkään päin ei ole siis hyvä olla ;) Valivali ja silti olen niin onnellinen ja täpinöissäni tästä raskaudesta :)

Mutta joka tapauksessa vauva on ollut jo jonkin aikaa pää alaspäin ja luulen kyllä ettei mahdu enää kääntymään. Hikat tuntuu monta kertaa päivässä joko tuolla häpyluun takana tai peräsuolessa :)

Eilinen vapaapäivä meni ihan maatessa. Koko illan sai kärsiä supisteluista ja paineen tunteesta. Hommailtiin nimittäin ensin miehen kanssa ja sitten vielä kävin pitkästä aikaa reippaalla tunnin lenkillä heti perään ;) Vielä olisi reilu viikko siihen lääkärineuvolaan... Toisaalta jo toivon jollain tavalla että kohdunsuulla olisi tapahtunut jotain, silloin voisin hyvillä mielin jäädä saikulle. Muuten en kyllä jää kun ei anna oikein luonne periksi moiseen laiskotteluun ;)

Klasu oli jo ehtinyt pelästyttää äidin ja isin. Onneksi kaikki oli hyvin! Meidän vauvasta on kyllä tullut nykypäivänä niin hiljainen kaveri alun jatkuvan myllerryksen jälkeen. Saa välillä aamuisin odotella 3-4h ensimmäistä liikettä. Yölläkin ollaan nykyään ihan hiljaa. Idaa odottaessa en osannut asiasta yhtään huolestua, nyt tuntuu jotenkin että ehkä aika helposti tulee myöhemmillä viikolla lähdettyäkin taysiin äippäpolille näytille...

MiaMik rv 27+6

Vierailija
49/79 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi neidin sisäinen kello ei kovin pahasti taistellut vastaan kellojen siirtämistä. ;) Heräsi tänään normaalisti klo 7 - ei klo 6 kuten LA ja pelkäsin käyvän myös tänään. Viikonloppu hurahti mukavasti perheen kera. PE oli mummo, pappa ja kummitäti kyläilemässä ja neiti oli kyllä NIIN innoissaan taas että. :) LA käytiin uimassa ja mummolassa lounaalla, illasta tuli sitten miehen puolelta kummitäti koiriensa kanssa.. Eilen aamuisen äänestyskeikan jälkeen päädyttiin sitten ihan ex tempore katsomaan isin matsia ja ei olisi paljon kivempaa neidillä enää olla! Hihkui innoissa, taputti, huusi EIEIEI kun toinen joukkue teki maalin, vilkkutteli isille.. Aivan mahtavaa! Sillä konstilla saatiinkin vissiin tuo rytmi siirrettyä, kun meni ns. 1-1,5h normaalia myöhemmin päiväunille ja oli tarpeeksi väsynyt pelin jälkeen nukkuakseen kunnon unet. Saatiin sitten iltauniakin vähän myöhäistettyä saunomalla jne. Masu vaan kasvaa.. :) Päätinkin vähentää jumppia, säästän vielä toistaiseksi pari body pumppia, mutta muut tunnit jätän nyt suosiolla muille.

Se siitä meidän navasta.. :)

BICCI - P&T tuplat ois kyllä makeet, mutta kyllä mä pidin "kipukynnyksenä" about 300 egeä, kun on ennestään jo yhdistelmät, matkarattaat mihin kaukalo napsahtaa sekä vielä rattaat (joita nyt kyllä käytetään matkarattaina).. eh. Päätin sitten kuitenkin että ostetaan uutena - tilaan netistä ne carenan double swingit kovalla kopalla. Ne oli tosi kätsyn tuntoiset kun käytiin kaupassa niitä testailemassa.

DAJM oli käynyt piipahtamassa - huiskutukset teillekin jos vielä käyt täällä lueskelemassa! :)

IIDA-LINNEA - teillä oli putkitus tänään - eikös? Miten meni? Olitte mielessä pitkin päivää.. Onneksi pääsit näkemään että "klasulla" oli kaikki hyvin! Nuo on kyllä pelottavia nuo hetket kun ei tunnu niitä tutuksi tulleita liikkeitä.

KANDI jaksaa reippaasti opiskella - tsemppiä taas tentteihin!

NAPEROlle jaksuja suppareiden kanssa - hyvä kuitenkin että seurataan tarkasti teitä, vaikka se vähän "ylimääräistä" vaivaa aiheuttaakin.

SONTERIllekin on tullut viikot ihan hupsheijaa - huomaamatta! Mä olen vielä pärjännyt tyyny jalkojen välissä kyljellään, mutta pelkäänpä että loppuajasta mäkin saan viritellä taas niitä puoli-istuvia asentoja.

Kovasti suppareita sinne OSSElle & VIIPEROlle että pääsisitte jo pian tositoimiin. :)

Jeps, nyt taidan alkaa syömään jotta jaksan leikittää neitiä koko illan kun isukki on taas pelaamassa. Mukavaa viikkoa kaikille!

Mammis + Oona 1,5v ja O rv 27+0

Vierailija
50/79 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä kellojen siirto aiheutti sen että herätään puoli seitsemän, samaan aikaan siis äidin kanssa... Eli aika sähellyksellä ollaan menty nyt 2 aanua kun pitäisi saada itsensä sekä poika valmiiksi, ei siis tietoakaan rauhallisesta aamiaisesta tai meikkauksesta...

Eilen kävin pyörähtelemässä jumpassa, tosin oli rasvanpolttotunti joten hieman ärsytti kun ei voi revitellä kunnolla... Tänään sitten olin taas tosi väsynyt herätessä.

Meillä käydään tiivistä keskustelua tulevan pojan nimestä... On tosi hankalaa löytää toinen kiva pojan nimi... Sen ei välttämättä tarttis edes alkaa N-kirjaimella, mut pitäisi olla samanhenkinen kuin Nooa, eikä nimeä sais olla rekisteröity tuhansia, Nooa nimeä kun on rekiströity vajaat 800 tällä hetkellä... Vaikeaa...

Mammis, voi ihana toi teidän Oona! :) Isäkin oli varmasti ylpeä! Teillä ollutkin aika touhukas viikonloppu, taidatte muutenkin olla enemmän sellaisia menijöitä kuuin kotona viihtyviä... Me päädyttiin noihin P&T:hin koska auton takakonttiin pitäisi mahtua kärryjen lisäksi silloin tällöin koira ja matka/ ruokakassit. Meillä myös emmaljungan yhdistelmät ja cracon matkikset johan saa kaukalon. Tarkoitus kuitenkin myydä noi muut jossain vaiheessa ja jättää pelkät P&T:t.

Kandi, tsemiä tentteihin!

I-L, hyvä että Klasu voi hyvin ja pääsitte pelkällä säikähdyksellä... Kun ootin Nooa, mä olin tosi skeptinen kanssa loppuaikana kun en tuntenut liikkeitä kunnolla, lisäksi olin varma että poika oli perätilassa.. No muutaman kerran sitten ramppasin polilla tarkistuttamassa tilanteen.

Muille huiskutukset ja jaksamiset masujen kanssa! :)

bicci ja hemmo 25+5 ja Nooa 1v5kk pkssa

Vierailija
51/79 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo vantut-pinoonkin Taaperopuolelle valittamassa.. "onneksi" olen täällä sisällä konttorissa.. Pitäis vissiin hankkia kirkasvalolamppu työpöydälle niin pysyis pirteämpänä. ;) hih! Ihanaa kun tänään mieskin on kotona illan, Oona on ollut niin kovasti äidin perään että tuntuu kyllä työpäivän jälkeen rankalle kun ei saa edes mennä yksin vessaan ja isi ei kelpaa ollenkaan. No, mennään porukalla vaikka kauppaan niin saa neitikin jotain pientä "aktiviteettia" illalle + sauna voisi tehdä meille jokaiselle hyvää. :) Musta tuntuu että mulla on ollut nyt eilen ja tänään joku "kestosupistus" päällä.. Ihan kivikova masu välillä ja on kyllä ollut kaurapussille käyttöä. Pojat (työkaverit) on kyllä ahkerasti auttaneet kun on pitänyt jotain tavaroita nostella tms ja sekös käy mun itsetunnolle, kun olen itse tottunut tekemään kaiken. Ehkä se on vaan parempi nyt käyttää tilanne hyödyksi. ;)

BICCI - kyllä meilläkin Oona heräsi tänä aamuna 6.45 (eli 30min aikaisemmin kuin "normaalisti") ja tuntuu tosissaan että jää kyllä meikkaukset sun muut melkein tekemättä siinä sähläyksessä. Onneksi Oona on kova pukemaan itse, saa sukat ja housut jalkaan melkein täysin itse, kun jaksaa keskittyä. ;) Kyllä isi oli aika "polleana" kun oli niin reipas pikkutyttö yleisössä. Nyt pitäis vaan löytää Oonalle sellanen pieni salibandymaila + pallo jostain.. ;) isin maila on vähän liian iso, sen kertoo jo meidän eteisen seinät + peiliovet.. hih!

Ja vielä noista vaunuasioista.. Ei ole vielä oikein tatsia siihen mitä rattaita/vaunuja sitä tarvitsee oikeasti kun vauva tulee maailmaan, täytyy sitten miettiä mitä niistä alkaisi myymään sitten jos jollekin ei ole käyttöä. Noita tuplia ajattelin lähinnä siihen että jos kuljetaan tässä lähistöllä kolmestaan Oonan & vauvan kanssa. Muuten jos autolla mennään, pärjätään varmaan niillä Gracon matkarattailla joihin saa sen kaukalon, kyllä Oona sen verran jaksaa kävellä. Ja brion kombeissa ja/tai raceissa on hyvä nukkua päikkyjä jos ei tenavat tupliin torkahda. Kokemus näyttää..

Jes, työt jatkukoon!

Mammis & O rv 26+1 ja Oona 1,5v hoidossa

Vierailija
52/79 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nostelen samalla pinoa.

Suppareita tulee paljon, muttei erityisen kipeitä. Limatulppaa (?) tuli ekan kerran rv 39+1 ja tänään taisi tulla lisää. Aleksista limatulppa lähti myös rv 39+1 ja poika syntyi siitä tasan viikon kuluttua.

Siispä odotellaan..

Viipero rv 39+5

Vierailija
53/79 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa taas piipahtamaan täällä kun tiedän etten unta saa ensi yönä. Oletin nimittäin että mun vanhemmat on "käytettävissä" kun O syntyy, eli auttavat neidin hoidossa sillä aikaa kun synnytetään.. No, ovat nyt sitten lähdössä 1vko LA:n jälkeen 2vkoksi reissuun ja mä tietysti olen ihan varma että O ei sitä ennen suostu syntymään.. Nyt iski sitten kauhea ressi, että mihinkäs neiti sitten laitetaan esim keskellä yötä + päivällä (kun kaikki mahdolliset hoitajat ovat silloin töissä). Pph tietysti on olemassa, mutta mun tuurilla synnytys sattuu juuri sitten neidin vapaapäivälle.. Äh. Kyllä mä ihan mieluusti tuon mieheni ottaisin tueksi ja turvaksi.. Että osaa ottaa aivoon. Ja pyörittelen nyt tätä asiaa mielessäni niin ettei unesta varmasti tule yhtään mitään. :(

Pistetääs samalla gallup pystyyn. Mihin teidän "enskat" menevät synnytyksen ajaksi?

Masentunut Mammis

Vierailija
54/79 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottamaan suppareita Osselle ja Viiperolle. Paljon tsemppiä synnytykseen. Limatulpista päätellen veikkaan, että molemmat synnyttää tässä parin päivän sisällä. :)

En tiedä oonko tällä puolen vielä kirjottanut, että Kirpusta tuli Sonja Olivia. Monet ootte tosin varmaan sen tuolta vantuista jo lukeneet.

Burde oli täällä käynyt moikkaamassa. Vai on siellä jo vauvakuumetta ilmassa. :) Ääk, ei kait se tossa vaiheessa jo tule!?! ;) Mä oon tosin ihan varma, että mulle tulee vauvakuume jo ennen, kun Sonja on 6kk. Miehen sisko saa esikoisensa, kun Sonja on 5kk. Veikkaan, että sillon alkaa jo kuume viimeistään nousemaan. :) Tosin mä joudunkin siitä kärsimään sitten monta monta vuotta.

Ja höpinät sikseen... nukkumaan täytyis päästä. Sonjalla on aamulla 2kk neuvola. Paljon jaksuja kaikille pallomahaisille! :)

pesukarhu, Jonsku 2,5v ja Sonja 2kk

Vierailija
55/79 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMIKSEN gallupiin, meidän S menee ihan mun vanhemmille kun lähdetään synnyttämään. Toki siinäkin on ongelmansa, koska mun vanhemmat on työssäkäyviä (isä vielä matkatöissä, ettei välttämättä ole päivisin lähimainkaan kotikaupunkia), eli jos virka-aikaan pitäis lähteä synnyttämään, niin mun äitini joutuis ottamaan palkatonta vapaata eikä sekään hirmu kivaa ole. Eli vauvan on parempi syntyä viikonlopun aikana tai ei-virka-aikaan :D Yks varavaihtoehto on meidän naapuri (hällä Ässän ikäinen poika ja päälle puolivuotias vauva, käydään paljon puistossa yhdessä), joka juuri eilen itse ehdotti, että he voisivat vahtia Ässää, jos emme saa poikaa muualle hoitoon siksi aikaa :)

Mutta enpä nyt muuta ehdikään, tsemppiä VIIPEROLLE, että synnytys lähtis pian käyntiin! :)

Han, S 1v8kk ja Basisti 28+4

Vierailija
56/79 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti nyt yritän vastailla ja kertoilla. Kohta ollaan lähössä Eetun kanssa mun työpaikalle... Saa nähä minkälaisen vastaanoton saan...

Mutta siis eka omaa napaa... Eilen oli tosiaan se neuvola ja oli vaan sellanen "tynkä". Eli pissa oli puhdas, verenpaine oli hyvä 126/77, ja painoakin oli tullu 1300g edelliseen käyntiin, joka oli viime viikon maanantaina, joten terkka kyllä ihmetteli suunnattomasti miksi mua hyppyytetään siellä polilla joka viikko! Vauva on nyt normaalikokoinenkin... Mutta samapa tuo, jos lääkäri on sitä mieltä että siellä käytävä on! Miehen kanssa kuitenkin puhuttiin, että jo torstaina ei nyt mitään ihmeitä ole tapahtunut, ja lääkäri määrää mut edelleen ens viikolla sinne, niin sitten kyllä kysäisen että onko siinä mitään järkeä mun juosta siellä joka viikko, että rahaa kyllä menee muutenkin! ja sillekin ajalle olis muuta tekemistä! Niin ja terkka oli eilen sitä mieltä, että menis enää parisen viikkoa kun vauva syntyy, kääk! Täytyy vissiin alkaa laittamaan sitä sairaalakassia kuntoon... Mahakin on jo laskeutunut huomattavasti, kuulemma...

Mutta silti toivon, että Viipero ja Osse kerkeevät ennen mua...

I-L oli joutunut pelästymään, mutta onneksi on kaikki masussa hyvin! Ja tyttönenkin "sai" putket korviin, ihan samalta kuulosti kuin meidän reilu vuoden takainen käynti... Tuli ihan tippa linssiin...

Ihanan pieni ikäero on tulossa monelle serkukselle. Meillä on eemelin ja mun veljen vaimon LA eroa 10päivää, joten täälläkin saavat serkukset pienenpienen ikäeron. Mikä musta on ihan mahtavaa, kun meillä veljen kanssa on ikäeroa vanhempiin serkuksiin (kaikki isän puolelta) n 10vuotta tai enemmän ja nuorempiinkin on sitten (äidin puolelta) 10vuotta, joten lapsena ei oo hirveesti ollu "leikkitovereita" serkuista, tosin nyt vanhempana ollaan ystävystytty muutaman serkun kanssa oikein kunnolla, ja niistä EHKÄ yksi valitaan kummiksikin eemelille, on vielä kyllä harkinta-asteella...

Mammiksen galluppiin vastaan kanssa. Meillä Eetu menee mun vanhemmille sillon kun mennään synnärille. Ja todnäk on siellä siihen saakka, jos on arki, kun me päästään vauvan kanssa kotiin. Kun turha sitä on miehen isyyslomapäiviä tuhlata niihin päiviin, kun me ollaan vauvan kanssa sairaalassa. Ja kun mun isäni on eläkkeellä, ja miehen työaika on 6-14.30, niin tulis turhan aikaiset herätykset Eetulle... Mutta siis miehen isä vaimonsa kanssa lähtee sinne etelään, joten heistä ei lapsenvahdeiksi ole, enkä mä toisaaltaan niille Eetua ees veis...

Mutta joo, nyt on alettava toimimaan... Niin, kävi meillä taasen yksi katsojapari viime su näytössä, mutta eipä heistäkään oo kuullu sen koommin, joten ei vissiin päästä täältä pois kun joskus 10-20 vuoden kuluttua... jos sillonkaan...

napero ja eemeli 36+1 (ja tosiaan eemelin sukupuoli ei oo vielä tiedossa, on vaan työnimi!) ja Eetu esikko 2v8,5kk

Vierailija
57/79 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeesti pysty muuta, ottaa jo niin päähän, vaikka vielä olis siis viikko la:aan, mutta hajoon jo jokaiseen "joko joko?"-kyselyyn ja "ei siihen enää kauaa mene"-lohdutteluun.. ai ihan totta, eikö enää rv 39+0 tartte oottaa kauaa?? grrrr....

Viime yön saldo: yksi hillittömän kipeä ja pitkä supistus ja siinä se.

Lähden kauppaan ja pihalle tytön ja mumman kanssa, jospa se taas piristäis mieltä niinku eilinen reippailu.

Viiperolla on vissiin tänään la? Toivottavasti pääset pian synnärille!

-kärsimätön Osse, typykkä 1v11kk ja Raju rv 39+0

Vierailija
58/79 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osselle suppareita että pääsisit säkin pian tositoimiin! Jännä nähdä kumpi pääsee eka.. :) Täälläkin yksi kärsimätön (vaikka alkuraskaudessa ajattelin että nyt en sitten ole lopussa niin kärsimätön kun tulee se vauva sieltä kun sen aika on.. ;) Niin ja mulla siis vasta huomenna la.

Mun viime yön saldo eilisen kolmesta ässästä huolimatta: yks vaivainen kivuton supistus..

G: Mun äiti on ollut meillä nyt pari yötä siltä varalta jos lähtö tulee, mutta joutuu huomenna illalla lähtemään kotiin kun pe töissä koulutuspäivä josta ei voi olla pois.(Äiti asuu 100km päässä eli sieltä ei ihan äkkiä tänne pääse, meiltä kun matkaa synnärillekin se 70km..) To yöstä alkaen sitten päivystää anoppi, joka asuu tuossa lähellä. Hänkin joutuu aamuisin mennä navettatöille, joten jos aamulla ollaan synnärillä, tulee appiukko tänne (mikä mua vähän stressaa, koska hän ei oo koskaan hoitanut mitään vaipanvaihtoja ruokajuttuja ym. elämänsä aikana, perinteinen vanhanaikainen miestyyppi siis..) Toivon siis ihan hirveästi synnytystä jo ensi yölle, jotta oma äiti olisi täällä. Kyllähän muutkin tuon pojan kanssa pärjää, totta kai, mutta jotenkin oma äiti on se "luottohoitaja".

Viipero rv 39+6

Vierailija
59/79 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun toivottelen Osselle ja Viiperolle kovasti suppareita, varmasti jo alkaa olla kova hinku synnärille. Muistan tunteen paremmin kuin hyvin, ja pahoin pelkään että tässäkin raskaudessa mennään yli la:n rytisten...

Naperolle tsemppiä asunnon myyntiin! Varmastikin myyntiajat ovat nyt vähän pidentyneet kun on vähän epävarmuutta ilmassa. Toivottavasti menisi pian kaupaksi.

Vauvan liikkeistä olitte keskustelleet. Itse olen huomannut että vaihtelee melko paljon päivästä riippuen, mutta selvästikin ilta on kaikista vilkkainta aikaa. Eli samanlainen iltakukkuja taitaa olla tulossa kuin Ainokin oli. :) Välillä saa tosiaan kyllä tehdä liikelaskentaa kun on tosi hiljaisia päiviä, mutta aina on kuitenkin riittävästi liikkeitä tullut. Varmastikin alkaa tilakin jo olla vähenemään päin...

Mammis mietiskeli hoitopaikkaa esikoiselle synnytyksen aikana - meillä on sen suhteen aika selvät sävelet, eli anoppi on luvannut ottaa Ainon hoitoon mihin kellon aikaan tahansa sitten synnärille lähdetäänkin, hän nimittäin pystyi ilmoittamaan töihin, että jää hoitamaan Ainoa synnytyksen koittaessa ja se oli työpaikalla ihan ok. No meillehän se on tietenkin ihan loistoratkaisu, ei tarvitse miettiä montaa vaihtoehtoa. Toki jos oma äitini sattuu olemaan meillä niin silloin hän hoitaa Ainoa.

Kävimme muuten viime viikolla Kättärillä kätilön kanssa juttelemassa, ja kätilö oli sitä mieltä että synnytyksessä saattaa hyvinkin tulla melko nopea (ed. synnytys oli 8h) ja että kotona ei kannata kovin kauaa kärvistellä, etenkin kun täältä on ajomatkaa sinne 40 min. Oli tosi kiva jutella kätilön kanssa, vaikkakaan en juurikaan osannut kommentoida siihen, millaista kivunlievitystä ym. haluaisin, kun eihän sitä tiedä ollenkaan miten synnytys tulee sujumaan. En ole juurikaan niitä asioita edes miettinyt.

Meillä on miehen kanssa koko ajan vääntöä pikkuisen nimestä - onneksi sitä tosin ei ole vielä kiirettä päättää. Itse ihastuin nimeen Helmi, mutta mies taas ei tykkää siitä. Nyt ajan läpi nimeä Sanni, katsotaan josko siihen suostuisi. Pojallehan on jo nimi valmiina ollut monta vuotta. :)

On kyllä niin jännittävää nähdä tuleeko meille tyttö vai poika, kun itselläni on tosi vahvasti ollut poikaolo koko raskauden ajan. Raskaus on ollut tosi erilainen ja vatsakin ihan eri mallinen, mutta kätilö kuitenkin tyttöä veikkaili. Olen kyllä tosi utelias, mutta toisaalta ihan kivaa kun se on yllätys itsellekin. :)

Huiskutukset kaikille!

Karssuli, Aino 2v zzzz ja Onni viikoilla 31+6

Vierailija
60/79 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse: Lohduttaako yhtään jos mä sanon sulle että ole ihan rauhassa ei se sieltä tule ulos kuitenkaan vielä 2 viikkoon.....ei taida lohduttaa.

Mä muistan kun sukulaiset soitteli viimesellä viikolla että vieläkö oot yhessä koossa....no hei haloo mä varmaan ilmotan teille kun jotain tapahtuu !!!

Lälläslää mulle on tullu pukamat, voi miten ratkiriemukasta tämä onkaan ei Ainosta ollut mokomaa ongelmaa !!!!!

G: meillä varmaan anoppi kattoo Ainoa kun lähetään laitokselle jos se vaan ehtii tänne, toivotaan että synnytys lähtee käyntiin sillain ihmisten aikaan niin ei tarvii keskellä yötä soitella, mun kaikki sukulaiset asuu vähintään 60-100 km:n päässä joten niiden tänne tuleminen on vähän hitaanlaista.

Auton katsastus meni tänään läpi, oli oikein nainen katsastamassa empä ole tavannut aiemmin yhtään.

Koirakin oli kakannu lattialle kun tultiin kotiin !

Huomenna menen katsomaan ihanaa 2,5 vk vanhaa tyttövauvaa, saas nähän mitä mun tissit siihen sanoo ?????

Viimehetkiläisille Viiperolle ja Osselle suppareita, niitä tarvitaan.

aa ae ja sohvi 35+4 ( oisko noin )

Nyt mä meen soittamaan I-L:lle miten putkitus sujui