Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~ TONSKAT LOKAKUUN VK 43 ~*~*~

20.10.2008 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

6.10.08 flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

6.1.09 kandivaihe

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

4.2.09 bicci79

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

24.2.09 Kesämorsian2006

13.3.09 Pi-Ki

8.4.09 Pikku-milli

23.4.09 kissankello9

1.5.09 l.Iiris

3.5.09 Ninca

touko-kesäkuun vaihde Fayfiorina

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Avecos, poika 8.8.08

Pesukarhu, tyttö 27.8.08

Kamomila, tyttö 31.8.08

Mörötin, tyttö 10.9.08

Coltsfoot, tyttö 6.10.06

Poikia yhteensä: 3

Tyttöjä yhteensä: 7

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI: bicci79

OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: Fayfiorina

OMA & MIEHEN IKÄ: 32 ja 33

ASUINPAIKKA: Pohjois-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Anni 30.05.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: touko-kesäkuun vaihde

SYNNYTYSSAIRAALA:Oys

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 24.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)

OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Oys

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Kerroin vähän taustaani lapsen"teko"asioissa ja historiastani täällä vauvalehden palstalla. Eli aloin kirjoittamaan keväällä 2006 vauvakuumepuolen Ensikoissa, vauvaa toivottiin kovasti.. tuolloin keväällä ja kesällä ei tärpännyt ja pidimmekin muutaman kuukauden tauon, ettei vauvan tulo menisi häiden kanssa päällekäin. Alkuvuonna 2007 alkoi sitten uusi yritys tuloksetta.. Toukokuulla 2007 kävin gynellä ja mulla todettiin lievä pco, johon aloitin syömään metformiinia, tuolloin liityin lapsettomuuspuolen Ensikoihin. Tarkoitus oli aloittaa myös clomit seuraavaan kiertoon, mutta sitä kiertoa ei koskaan tullut vaan positiivinen raskaustesti tuli neljä viikkoa gynellä käynnistä, juhannuksena 2007. Palstailin jonkun verran odotusaikana odotuspuolen Ensikoissa. Meille syntyi ihana tyttö 14.3.2008 ja on nyt siis reilun 7kk. Jostain syystä en ole sen koomin palstaillut, vaikka vauvapuolella Ensikkoryhmä onkin.

Päätimme jo odotusaikana että ehkäisyä ei käytettäisi vaan toinen saa tulla jos vaan tulee. Joskaan en siihen uskonut vaan ajattelin että taas saadaan vuosi yrittää ja sitten aloittaa lääkitys ja sitten on vasta toiveita..

Kuukautiset mulla on ollut neljä kertaa ja niiden piti alkaa taas viime lauantaina, kierrot on olleet tosi pitkiä.. vaan eipä ne alkaneet. Sunnuntaiaamuna tein mammaksin testin ja katsoin että negatiivinen.. kuitenkin myöhemmin katsoin uudestaan testiä ja haalea haamu siinä olikin.. Kirjoitinkin vauvakuumepuolelle että mitähän mahtaa tarkoittaa.. vastausta en tosin saanut.. No tiistaina kävin sitten apteekissa ja tein apteekin testin johon tuli vähän haalea mutta silti selkeä viiva.. tänään vielä aamupissasta varmistin ja nyt tuli tosi selkeä tasavahva viiva.. Joten suuri ihme on tapahtunut.. mä tulin luomusti raskaaksi ja vielä näin lyhyen yrittämisen jälkeen. Kuukautisten mukainen laskettuaika olisi 17.6, mutta pitkän kierron takia se tulee myöhemmäksi, joten itse laskeskelin että se olisi ihan kuun vaihteessa 30.6, koska ajattelisin että tuolloin tiistaina oli 4+0.. np-ultrahan sen aikanaan toteaa mutta itse ajattelin tässä vaiheessa pitää tuota 30.6 laskettuna-aikana. Ikäeroa lapsille tulee vain n. 1v3kk, eli aika rumbaa tulee varmasti olemaan, mutta ei se minua huoleta, olen niin onnellinen..

En ehtinyt paljon vielä katsomaan onko täällä tuttuja nimiä.. aika moni taitaa olla sellainen että on ollut o-puolella ensikoissa siinä vaiheessa kun mä aloitin vauvakuumepuolen ensikoissa. Tuttuja nimimerkkejä, mutta juteltu ei varmaan paljoakaan ole.. eiköhän me ehditä tutustumaan.

Tässä mun tiedot (esikoisen nimeä en vielä paljasta kun se on suht. harvinainen, joku voi tunnistaa ja raskaus on vielä salaisuus, voin sen kertoa myöhemmin)

NIMIMERKKI Juliaana-82

OMA & MIEHEN IKÄ minä 26v, mies 30v

ASUINPAIKKA Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Tyttö 14.3.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA 30.6.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Seks

Mukavaa syksyä kaikille.. kirjoittelemisiin!

T. Juliaana ja vielä työnimetön rv 4+2

Vierailija
22/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ensin Juliaanalle onnittelut plussasta, noita pco-laisten luomuplussia esikoisen jälkeen on onneksi tutuillakin paljon!

Kävin siis neuvolassa, ja nyt oli vähän huonompia uutisia... verenpaineet oli koholla (88/128 ja 92/115) ja paino oli noussut 2,7kg viikossa. Sit kun th vielä kyseli, et onko pää kipeä ja onko ylävatsa oikealta kipeä (ja vastaus molempiin on kyllä, mutta vain ajoittain), niin pääsen sit huomenna uudelleen käynnille. Ja jos tulee oireita lisää, pitää lähtee heti svo:lle. No, tuttuja oireitahan nämä, odotellaan nyt, tuleeko proteiinia pissaan vai selvitäänkö ihan loppuun asti ilman verenpainelääkkeitä.

Vähän rupesi ahdistamaan, kun tulee niin mieleen viime raskaus ja vaikka kuinka yritän asennoitua, et asiat voi mennä eri tavalla, pelottaa kovasti se, et Rajukin joutuu teholle. Enhän mä viimeks siitä edes osannut panikoida, mutta jotenkin olin kai toivonut, että nyt synnytys käynnistyy itsestään eikä tartte käynnistää ja et pääsen sitten mahdollisimman nopeasti kotiin. No, eihän tässä vielä tiedä, miten käy, joten ei varmaan kannattais etukäteen ahdistua.

Meen nyt lepäileen sohvalle, me ollaan menossa illalla teatteriin ja vähän mietityttää, miten siellä jaksaa istua sen kolmisen tuntia.

.-Osse taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät onneksi sössineet tätäkin nlaa, vaan pääsin lekurin vastaanotolle. Kaikki ok, sydänäänetkin löytyivät heti, vaikka lekuri varoitteli, että yleensä näin alussa vielä joutuu vähän etsimään. Ja kuuluivat vahvoina, syke n. 157. Hoitsun kanssa en jutellutkaan muuta kuin sain uuden ajan, kun olivat ylimääräisenä ottaneet minut sille päivälle ekan moka-ajan takia. Mutta kaikki hyvin siis.

Auroralle halusin vielä kertoa, että nykyaikana noinkin varhaisilla viikoilla syntyneitä kirppuja onneksi voidaan pelastaa, vaikka hyvähän se vain on, jos pystyy pitempään masussa kasvamaan. Onneksi olivat saaneet vähän lisäaikaa.

Minulla on ihan lähipiirissä (kummilapsi) vauva, joka syntyi n. rv 27, mutta painoa pienellä oli huonojen napavirtausten vuoksi syntyessään ainoastaan 420 g. Alku oli toki todella hankalaa ja epävarmaa, ja sairaalassa vauvalla meni lähes puoli vuotta. Tänä päivänä vauva on jo täyttänyt vuoden, syö normaalia vauvan kiinteää ruokaa, eikä tarvitse enää keskoslääkityksiä. Ryömii pontevasti isoveljen perässä ja on kaikin puolin normaalin oloinen, tosin paljon pienempi vauva. Kehityskin on kulkenut ainakin vielä suurin piirtein normaaliin tapaan, kun ottaa huomioon keskosuuden iässä. Hän on todellinen ihmevauva, jolla on ainakin ollut elämänhalua!

Positiivisena esimerkkinä ja toivonkipinänä sinulle ja ystäväperheellesi. Toivottavasti siellä kuitenkin saadaan sinniteltyä mahdollisimman pitkään masussa!

Naperolla on touhukas viikko tiedossa, nukuhan päikkärit aina, kun vain mahdollista!

Kissankello 14+0 ja M 2,5 v

Vierailija
24/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juliaanalle tervetuloa ja kovasti onnea luomuplussasta! Sun nikki on kyllä ihan tutun kuuloinen, jonkin verran tuli lueskeltua enskojen kuumeilupinoa vielä silloin oman alkuraskauden aikana :) Tarrasukkia pikkuiselle!

Kissankellolla oli hyviä kuulumisia lääkärineuvolasta, hienoa :)

Ossella puolestaan vähän huonompia kuulumisia. Toivotaan nyt ettei niitä protskuja ilmaannu ja pääsisit pian synnyttämään. Ja että tällä kertaa kaikki menisi toisin ja Rajulla kaikki hyvin. Tsemppiä!

( . ) Neuvolassa taasen käyty, kaikki ok. Vauva edelleen ylhäällä ja pää heiluu.

Makuuasennossa pitäisi lähteä synnärille jos vedet menee..(ettei napanuora luiskahda ulos ja vauvan hapensaanti vaarannu.) Sitä tosin en hoksannut kysyä, että onko pakko mennä lanssilla vai riittääkö jos auton etupenkin laittaa taka-asentoon, sattuuko kellään olla tietoa miten pitäisi toimia? Toivoisin kyllä suppareilla käynnistyvää synnytystä, on niin hyvät kokemukset edellisestä, synnytys oli rauhallinen ja kalvot puhkaistiin vasta 8cm:ssa (josta NE kivut sitten vasta alkoikin..)

Viipero rv39+0

Vierailija
25/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIPERO, siis onko teidän masuvauva perätilassa vai miksi ambulanssikyydillä? :O Minen oo tiennytkään, että pitäis ambulanssikyydillä lähteä sairaalaan vesien mennessä, jos vauva on rt:ssa (vaikkei oliskaan alhaalla tai kiinnittynyt). Oon luullut että se koskee vain perätilavauvoja tuo ohje :O No, oppia ikä kaikki.

OSSE, onpa harmillinen tilanne sulla :/ Toivottavasti tämä synnytys olisi kuitenkin hieman toisenlainen, mutta huolettaahan se silti. Toivottelen jaksuja ja stressittömiä hetkiä loppuviikoille, vaikka miten sitä voisi olla stressaamatta :/

KISSANKELLO, heh, hyvä että sentään tällä kertaa pääsit lääkärille. Ja hyviä uutisiakin tuntui olevan :)

Nukuttamaan lasta ->

Han, S 1v8kk ja Basisti 27+5

Vierailija
26/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki menee hyvin, kummallakin! Mä oon täällä ihan jännäreissä teidän kummankin puolesta ja käyn täällä päivittäin kattelemassa teidän kuulumisia :)

Terveisin Hermione joka on laihiksella ja kuntokuurilla :)

Vierailija
27/79 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, tämä vauva on ihan raivotarjonnassa toisin kuin Aleksi aikoinaan (kunnes tehtiin ulkokäännös), ja siksi kysyinkin tuota asiaa neuvolassa, kun muistelin itsekin että olikohan tuo ohje vain pt-vauvoja koskeva. Mutta kyllä se terkkari meinasi että tässäkin tapauksessa on makuuasennossa tultava (ei siis kai välttämättä ambulanssilla?). Perusteli sen sillä, että napanuora voi vesien mentyä luiskahtaa esiin, ja jos vauvan pää samalla painautuu alaspäin synnytyskanavassa voi seurata hapenpuute. En tiedä sitten onko tuo kovin todennäköistä kuitenkaan, kun ei mulle siitä mitään mainittu ennen kuin asiasta kysyin.. (tai sitten terkka ei maininnut kun tiesi mun koulutukseni.. :P )

Moi Hermione, oot ollut ajatuksissa! On pitänyt tuonne taaperopuolelle Vanttuihin pistää viestiä mutten ole saanut vielä aikaiseksi.. (oon ihan jumahtanut tänne puolelle, mutta enköhän kohta "pääse" täältä pois.) Tosi ikävä kuulla että tonskan odotuksen odotus on kestänyt jo vuoden. Niin kovin mielellään teillekin sen onnen kaikkien vastoinkäymisten jälkeen vihdoin soisi. Toivon kovasti että teillä pian onni kääntyisi ja vauva ilmoittelisi tulostaan!

Jos Viipuli käyt täällä lukemassa, niin samat sanat sulle! Oot myös ollut ajatuksissa.

Viipero

Vierailija
28/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rustaisi itsestäänkin. Pahoittelen heti ensiksi omanapaisuuttani, oon kyllä käynyt lukemassa muitten kuulumiset, mutta kun aikaa on taas vierähtänyt reilu viikko kun viimeksi on itse ehtinyt kirjoitella, eu jaksa enään uudestaan kahlata viestejä läpi...

Meillä viime viikko oli "hektinen", töissä alkuviikon tosi kiire ja torstaina kun kävin herättämässä pojan, hänellä oli kuumetta. No loppuviikko oltiinkin sitten kotona pojan kanssa, perjantaina ei kuumetta taas ollut kunnes pe-iltana se alkoi taas nousta ja yön oltiinkin lähemmäs 40 asteen kuumeessa. Viiden aikaa aamuyöstä vasta alkoi laskemaan ja launantaina ei ollut kuin hienoista lämpöä... Käytiin jo lekurissa otattamassa verikoekkin tolloin lauantaina. Sunnuntaina sitten nousi mieletön ihottuma, eli olisko sitten ollut vauvarokko, tosin luulin että me ehdittiin se jo sairastaa tossa syyskuussa kun oli muutaman päivän kuume sellaisella punapisteisellä ihottumalla... Tiedä noista sitten...

Keksiviikkona oltiin 4d- ultrassa ja tulokas varmistui pojaksi. :) Ihan samalta näytti kuin Nooakin, jännä siis nähdä minkänäköinen pojan pallero sieltä loppujen lopuksi pölähtää.. :)

Viime yönä sit näin unta että olin lekurissa ja se sanoi et vauva on jo kiinnittynyt et syntyy ihan kohta viimeistään viikolla 33... Toivottavasti ei kuitenkaan, tosin mulla hienoinen pelko että tämä poika tulisi vielä aikasemmin kuin veljensä..

Oma napa sen kun kasvaa ja tosiaan komppaan suurinta osaa muista, mä en kyl voi sanoa että olisi mitenkään nauttinut tästä raskaudesta.. Jotenkin koko raskaus menee siinä sivussa ja ahdistaa pikemmiten tuo mahan kasvaminen... No eiköhän se helpota kun saa vauvan kainaloon. :)

Kaikille uusille plussanneille onnittelut! Viiperolle ja Osselle suppareita ja jaksuja punnertamiseen! Niille ketkä ovat sairastelleet, pikaisia paranemisia! Ja niitä keitä vain muuten väsyttää, piristäviä säteitä!

bicci & hemmo 25+2 sekä Nooa 1 v 5kk päiväkodissa

Vierailija
29/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aika rankka mutta antoisa viikko.. Ihanaa kun tänään on perjantai! Oona on ollut varakodilla koko viikon (lukuunottamatta mun lomapäivää KE) ja vaikka vähän on ollut "jännittävää" niin hienosti on neiti siellä pärjännyt. Juo jo ihan normaali mukistakin, mitä kotona ei ole osannut juurikaan tehdä kun on "harjoiteltu". :) Masussa jumpataan ahkerasti. Ainoa hiljaisempi ilta oli jumppien jälkeen, josta vedin johtopäätöksen että eiköhän ala olla aika hiljentää tahtia. Eli marraskuun alusta saa sitten jäädä yksi reippaampi tunti pois, jos vielä 2 body pumppia viikossa pitäisin, se kun tuntuu edelleen sopivan tosi hyvin kun pienentää painoja.. Sokrurasituksen arvot oli kaikki reippaasti alle "sallitun" - eli saan kuulemma jatkaa syömistä ihan kuin tähänkin asti. ;)

Eilen käytiin testaamassa tuplarattaita. Kokeiltiin siis Garenan Double Swingejä, jotka olen surffaamalla valinnut "suosikeiksi". Ihan mainiot ovat, nyt vain pitäisi päättää että ostanko käytetyt (X-adventure) 100 eur + kopan lisäksi vai ostetaanko nuo Carenat uutena kopan kera.. Melkein puoleen hintaan saisi käytetyt + kopan, mutta sitten täytyy tinkiä mun parista kriteeristä; että vauva ei ole nenä työntäjään päin kopassaan ja molemmilla on sama kuomu.. Hmm. Tosi vaikeeta päättää. Viikonloppuna vietetään vaan perheen kesken aikaa, toivottavasti voitaisiin mennä taas uimaan huomenna.

AURORAN sukulaisella on ollut pelottavia aikoja. Kuinkas he nyt voivat? Ovatko saaneet jäädä vielä "kypsyttelemään" vauvaa osastolle?

HAN:lla myös mukavia neuvolakuulumisia! :) Nyt vaan peukut pystyssä ettei teidän basisti heitä volttia ja pysyy oikein päin.

Ja NAPERON Eemelikin on oikein päin! :) Mites teillä meni junailut? Rintapumpuista, mulla oli ihan se Avent isis ja käsikäyttöinen, sillä kyllä pärjättiin mainiosti..

KANDIN Noel on sitten aamuvirkku. Siis mä oon ihan pihalla, en oo edes tajunnut että taas jotain kelloja siirretään! :( öh.. Saa nähdä kuinka käy sit taas unien..

BURDElle huiskustukset! Kiva oli kuulla teistäkin taas!

LAVENTELI - varmasti moinen huolettaa.. nyt vain otat rauhallisesti niin mistäs sitä tietää vaikka odottelet vielä viikoilla 41+..

MIAMIK - tosi hienoa että kosteusmittaus meni läpi ja pääsette muuttopuuhiin! Muuttofirmojen kilpailutukseen, googlesta mun vanhemmat löysi firman (nyt en edes muista, mutta oisko ollut helppomuutto.com tms) joka oli tosi edullinen ja olivat tyytyväisiä. Noista Brion Kombeista, en hoksannut kysäistä että minkä vuoden värit on kaupoissa, mutta me ostettiin meidän vuoden vaihteessa 2006-2007 ja silloin sai vuoden 2006 värit jo 499 (eli 200 e edullisemmin)..

Ihanaa kun OSSEN äitee on tullut kaveriksi! Saat sinäkin vähän levätä! Yritä todellakin nyt käyttää tilanne hyödyksi. Kerrohan sitten kuinka tänään neuvolassa uusintakäynnillä..

JULIAANA - tervetuloa porukkaan ja SUURET onnittelut luomuplussasta!!! :)

Niistä illallistreffeistä, jos tekis oman pinon ja listais päivämäärät niin vois sitten kartoittaa että mikä sopii useimmalle.. Voisin yrittää moisen pinon pistää pystyyn..

No niin, jospa sitä alkais taas hommiin. Vielä toivottelen VIIPEROLLE ja OSSELLE suppareita ja myötäisiä synnytystuulia sekä kaikille oikein mukavaa viikonloppua!

Mammis + O rv 26+4 (Oona varakodilla)

Vierailija
30/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasinkin kysyä jo että missäs luuraat.. ;) Harmi kun teillä on sairasteltu, toivottavasti alkaa helpottaa! Mä epäilen että Oona sairasti sen vauvarokon myös kahteen kertaan. Siis ekan kerran rankemmin ja toisen kerran vähän lievemmin.. Ihania 4d-kuulumisia! :) Saakos kysyä kenellä kävitte?

Mammis taas

Vierailija
31/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruno Cacciatorella.. Bruno oli tosi hyvällä tuulella joten käynnistä jäi kyllä hyvä mieli. :)

Me myös noita tuplia pähkäillään, ollaan kallistumassa P&T Vibeihin ja tilataan ne maailmalta kun tulee muutaman satkun halvemmaksi kuin kotimaasta. Ovat kyllä siltikin pirun kalliit, mut ehkä niistä saa jotain taksin kun myy ne eteenpäin joskus...

Mulle kyllä tehnyt hyvää ton jaksamisen suhteen kun jätin jumpat vain noihin vesijumppiin.... Ihan eri fiilis nousta aamulla 6.30. :) Pitäisi nyt sitten saada vain itseäni niskasta kiinni ja mennä itse jollekin tunnille treenaamaan..

Piti muuten vielä kiittä noista jalkakramppi ohjeista sekä sua että Q:ta! ostin lopulta sitä Q:n mainitsemaa Emgesania?? ja on kyllä auttanut tosi hyvin.. Suosittelen siis muillekin jos tarvetta, sehän ainoa magnesium valmiste joka luokitellaan lääkkeeksi ja jolle tehty kainnäköiset tarvittavat testit.... :)

Vierailija
32/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia lohdutuksen sanoista teille! Jos tosiaan minusta on kiinni, niin olen raskaana vielä tammikuun puolella. Eivätköhän ne paikat aukea toisella kerralla muutenkin vähän aiemmin... Katsotaan nyt rauhassa.

Napero, mitenkäs se perhekahvila toimii täällä meilläpäin? Olisi kiva tulla käymään vaikka kaksistaan pojan kanssa kunhan pääsen äitiyslomalle. Olisi myös kiva tavata sinut, tosin en kyllä välttämättä heti tunnista.

Viiperolle ja Oselle tsemppiä loppuodotukseen!

Laventeli 29+0 ja Nasu kohta 3v.

Vierailija
33/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli uusia plussauutisiakin! Onnea Juliaanalle!

Sokerirasituksessa tosiaan kävin keskiviikkona ja saman päivänä oli vielä neuvolakin. Rasitus meni yllättävän hyvin. Helmistä mulla oli tosi huono olo ja aika meni siellä tosi hitaasti. Nyt ei ollut kuin hiukan pää kipeä ekan pistoksen jälkeen ja aika meni ihan mukavasti. Hinnoittelin kestovaippoja vaippakirppikselle ja luin kirjaa :) Oikeastaan oli ihan mukavaa olla ihan itsekseen pari tuntia.

Neuvolassa ei mitään erityistä. Paineet oli ok ja pissa. Sykkeet hyvät ja sf-mitta 25. Helmin 2-vuotisneuvola oli samaan aikaan ja tytölläkin oli kaikki hyvin.

Mullahan lorahti ihan kunnolla vedet Helmistä eikä kyllä ollut mitään puhetta makuulla menosta sairaalaan, vaikka soitin svo:lle ennen lähtöä. Helmi oli myös rt:ssa. Ja ne vedet meni pe ja mut passittettiin vielä kotiin ja Helmi syntyi vasta su-iltana. Ja ihan pystyasennossa olin kotonakin.

Tässä välissä ehdin soittaa sokerirasituksen tuloksetkin ja ne oli ihan loistavat. Onneks!

Seuraavaks on lääkärineuvola ens torstaina ja siitä eteenpäin sitten kahden viikon välein käynnit. Työtkin mulla loppuu jo 20.11, kun mulla oli joitain lomapäiviä kertynyt siihen loppuun. Saa nähdä jaksaako siihen asti. Samoin MiaMkillä mullakin on sitä paineentunnetta ja supistelee kyllä enemmän.

Jepsis 28+0

Vierailija
34/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tunkeutumiseni pinoonne (terkut tuolta vauva-enskoista)... mutta pakko oli tulla vanhaa kunnon enska-Julia morjestamaan! Eksyin tänne pinoon ja huomasin, että sie olet tänne käynyt ilmoittautumassa. Muistanet ehkä kuumeilu- ja odotuspuolelta? Onnea plussasta!

Tosiaan tuolla vauva-puolen ensikoissa varmaan löytyy paljonkin siulle tuttuja nimiä: tulehan sielläkin piipahtamaan, jos kiinnostaa ja ennätät. Siellä jo pari palstailijaa odottaa toista vauvaa ja kuumeilijoita löytyy myös. Itse en siis tonskaa odota enkä vielä kuumeilekaan (tai ehkä ihan millin verran ;)).

MAMMIKSELLE ja IIDA-LINNEALLE sekä muillekin tonskille onnellista odotusta!

Dajm + Pätkis-tyttö 10,5 kk

Vierailija
35/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on vierähtänyt vauhdilla ja koneella istuskelu ollut vähissä. Tyttönen toivottavasti nukkuu vielä hetken, niin ehdin jotain kirjoittaa.

Eilen oli ihana päivä, kun tyttösen kummitäti oli kyläilemässä ja minä pääsin kampaajalle. Neiti jäi hyvillä mielin leikkimään kummitädin kanssa ja oli käynyt nätisti päikkäreille, kun väsy oli iskenyt. Mies tuli vasta iltakymmenen maissa kotiin, joten teki hyvää kun oli aikuisseuraa päivällä. Pikkusiskoni on mulle tosi rakas, joten saan aina hurjan paljon energiaa kun tapaamme. =)

Mulla on parina yönä alkanut olemaan suonenvetoja. Täytyy käydä ostamassa magnesiumia, josta täällä oli aikaisemmin puhetta. Mä alan olla tosi varma siitä, että masussa on poika, koska tässä raskaudessa on ihan ihme vaivoja/oireita, joita ei tyttöstä odottaessa ollut ollenkaan. Tai sitten "klasu" on toooosi rämäpäinen neiti, hih!

"Klasu" liikkuu hurjan paljon ja välillä tekee oikein kipeää, kun punkee itseään ihan outoihin asentoihin. Luulin jo kertaalleen, että vauveli käänsi itsensä rt:aan, mutta kylläpä taitaa taas olla poikttain kun molemmissa kyljissä tuntuu ajoittain kaivelua..

Meillä sairastetaan flunssaa edelleen. Tyttösen nenä ei vuoda enää ihan tolkuttomasta, mutta yskänpuuskia tulee useamman kerran päivässä. Itselläni nenäliinoja kuluu ja limainen yskä on kova, kuten myös miehellä. Vähän jännittää miten käy, kun maanantaina olisi tyttösen korvien putkitus. Todnäk joudutaan siirtämään, jos flunssa ei hellitä vkonlopun aikana.

Dajmille huiskutukset! Kiva kun kävit moikkaamassa!

Viiperolle ja Osselle tsemppiä viimeisiin viikkoihin. Toivoittavasti Ossen paineet pysyy kurissa. Onneksi äitisi on auttamassa!

Laventelille toivon rauhallista mieltä ja ehdottomasti lepoa töistä, jos siltä tuntuu. Toivotaan, että vauva pysyy yksiössään hyvän aikaa.

Juliaanalle onnea!

Jepsis oli "läpäissyt" sokrurasituksen. Hyvä juttu!

Kaikille tasapuolisesti mukavaa viikonloppua ja hyvää vointia!

t. iida-linnea, "klasu" 30+5 ja tyttönen 1v 5kk zzz

Vierailija
36/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mä käyn teidän juttujanne täällä säännöllisen epäsäännöllisesti lukemassa, kun on niin mukava seurailla vanhojen (ja tietty uusienkin) enska/tonskatuttujen kuulumisia:)

Piti vaan tulla VIIPEROA kiittämään onnentoivotuksista tärppäämisen suhteen:) Tuli tosi hyvä mieli, kun vielä muistat mut<3 Sulla on ihan pian toinen ihanuus jo sylissä, äkkiä aika menee! Tosi paljon tsemppiä viimeiseen rutistukseen:)!!!

Omista kuulumisista sen verran (jos joku vielä mut muistaa), niin toista vauvelia ollaan kohta vuosi tässä jo yritetty saada aluille, mutta vielä ei ole onni osunut meidän kohdalle. Tosin kohdunulkoisen raskauden jouduin kokemaan tuossa loppukesästä, jonka seurauksena mun vasen munanjohdin jouduttiin leikkaamaan pois nukutuksessa:(:( Nyt ollaan vaan äärettömän onnellisia tuosta meidän rakkaasta enskapoitsusta ja toivotaan peukut pystyssä, että joskus vielä ainakin yksi lapsi (mieluiten useampiakin;)) saataisiin lisää meidän perheeseen<3

Kaikille Tonskille vilkutuksia ja mukavaa masunkasvattelua toivotan!

~ Viipuli ~

Vierailija
37/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksesta, oli kiva lukea kannustuksia :). Olin eilen illalla teatterissa ja sain siellä portaita noustessa hirmuisen päänsärkykohtauksen ja näin sinisiä palloja... tänä aamuna päänsärky alkoi heti, kun nousin ylös, joten vähän kammoksuen menin sinne neuvolaa. Verenpaineet oli edelleen hiukan koholla ja mun neuvolakätilö teki lähetteen svo:lle. Just kotiuduttiin sieltä, ja heidän näkemyksensä mukaan mitään raskausmyrkytysoireita ei ole, verenpaine ei ole edes pahasti koholla (jopa sanoivat ,että pieni kohoaminen voi johtua itse asiassa mun päänsärystä eikä toisin päin) ja voin huoleti odotella la:ta. Tai no, ensi viikolla normaali neuvolakäynti + pari päivää ennen laskettua aikaa on sit aika äitiyspolille, ellei synnytys sitä ennen käynnisty. Lääkäri teki aika ronskin sisätutkimuksen sillä toiveella, että synnytys lähtisi itsestään nyt käyntiin.

Vauva oli kokoarviossa tänään 3,8 kg, kun vajaa kaks viikkoa sitten oli 2,9 kg... lääkäri vaan totesi, että nämä on arvioita ja että vauva ei silti ole kamalan iso, vaikka nyt olisikin jo tuon 3,8 kg. Mulla kun vielä on omasta mielestä ja sf-mitan mukaan pienempi maha kuin typystä, ja typy oli laskettuna aikana sen 3,9 kg. No, sittenhän se nähdään, minkä kokoinen kaveri mahassa asustaa.

Sellainen olo mulle tosiaan jäi, että yliaikaiseksi ei tälläkään kerralla päästettäis, vaan käynnistettäis siinä la:n tienoilla. Tosi ei siitä mitään "sopimusta" tehty, joten eiköhän ne sit äitiyspolilla arvioi tilannetta 1,5 viikon päästä uudelleen.

Nyt täytyy lähteä korjaamaan tuon mumman jälkiä, oli laittanut typyn päikkäreille ilman vaippaa ja tietysti siellä oli pissat sängyssä... tyttö on siis nyt melkein päiväkuiva ja osaa hienosti käydä potalla monta kertaa päivässä, ulkoilukin sujui tänänä ilman vaippaa. Mutta ei tosiaan ole ollut tavoitteenakaan, että unet sujuis ilman pissejä, typy oli vain sanonut ennen unia, ettei halua vaippaa ja mumma oli uskonut... mummot on vissiin aika helposti huijattavissa :D

-Osse, typy 1v11kk ja jätti-Raju rv 38+2

Vierailija
38/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittää kyllä kovasti mieltä kun aina mua muistat :)

Hermione ja ens viikko lupaava piinaviikko, jännittää omastakin puolesta :)

Vierailija
39/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko kerkeisin kirjoittaa tässä välissä... Mies kattelee Eetun kanssa pikkukakkosta nauhalta. Eilen kävin siellä äippäpolilla ja mun on aina "pakko" sulatella päivä tai pari noita sieltä saamiani tietoja... Vauva voi edelleen loistavasti, ja on nyt kääntynyt oikein päin (pysyvästi ???). Pissassa oli yksi plussa (proteiini), joten nyt "joudun" käymään siellä ultrattavana kerran viikossa, blääh! No, eihän se sinänsä haittaa, että pääsee kattomaan että eemeli voi hyvin joka viikko, mutta kun siihen menee aina koko päivä, kun vien Eetun mun isälle noin 30km päähän, ja sit "takas" 15km jne... Mutta eihän tässä oo enää kuin muutama viikko! Vauvan sydänkäyrää ei meinattu saada eka ollenkaan, mutta tyytyi sitten kohtaloonsa ja antoi periksi, koko ajan oli n 140. Lääkäri kattoi sitten ultralla vauvan kokoa, ja arvioksi sai 2900g (tosin kun soitin tänään terkalle, niin hän sano että merkattu on 2980g, mutta...) Joten la:n aikoihin ois sellanen 3900g pienokaisen paino, ehkä vähän reilu 4kg. Sokerit oon nyt saanu pysymään hyvinä, ei oo kertaakaan pariin viikkoon mennyt yli sallitun! Jippii! Lääkäri kyseli, että oliko mulla raskausmyrkytystä edellisessä raskaudessa, ja jos on nyt viikonlopun aikana päänsärkyä, ylävatsakipua niin HETI synnärille, ainakin tarkastuttamaan tilanne. Lääkäri totesi vaan että jos ei synnytys ole lähtenyt spontaanisti liikkeelle ennen laskettua niin sitten käynnistellään, kääk!!! Joten ei tässä ole "enää" jäljellä kuin sellanen viis viikkoa... YHYY, mun tulee ikävä tätä raskautta ja mahaa (kaikesta huolimatta!), kun ei sitä tiedä onko tää meidän viimeinen, hoitoihin kun ei enää lähetä... Lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja ulkosuu oli kahelle sormelle auki ja sisäsuu vielä kiinni, mutta pehmentynyt... Ja nyt on eilisen ja tän päivän supistellu ihan kiitettävästi, ollu mukana myös niitä kipeitä suppareitakin... Joten katotaan nyt kauan vauva vielä masussa asustelee... Niin ja verenpaineet oli 113/63, eli ihan hyvät.

Tuosta käynnistä mies sai sellatteen kipinän, että huomenna laitetaan vauvalle pinnis valmiiksi... Ja muutenkin pitää siivota toi eteisen lipasto, jotta saadaan sinne vauvan vaatteet.

Burde oli käynyt moikkaamassa, kiva!!! Käyhän useemmin, ainakin tuolla Vantuissa Taaperoissa...

Laventeli, kannattaa tosissaan jäädä saikulle, kun siltä tuntuu, kyllä ne siellä töissä pärjäävät! Tuosta perhekahvilasta kyselit, se on ma klo 16-18 Savannissa (terveyskeskuksen alakerrassa) ja siellä on mahollisuus saada kahvia/teetä ja jotain pientä purtavaa mm. leipää, maksaa mll:n jäseniltä 1e/perhe ja ei jäseniltä 2e/perhe. Perhekahvilassa ei oo "toimintaa" vaan lapset leikkivät "itsekseen"/toisten kanssa. Me käytiin myös viime perjantai seurakunnan perhekerhossa, se ei maksa mitään! Se on 10-13 seurakuntatalolla, ja siellä on tarjolla syötävää, pientä purtavaa (viimeksi oli leipää, kurkkua, juustoo, keksiä, mehua/kahvia/teetä). Siellä lapsukaiset saivat askarrella enkelit, mikä tosin meiltä unohtu sinne... Siellä oli kyniä ja papereita ja leluja yms. juttuja. Saitkohan selvää? Kysele enemmän jos et saanu selvää...

MM, onnea vaan vaunuetsintöihin/mietintöihin! Mä oon nyt miettinyt, että ostetaan kuitenkin sellanen seisomalauta, ja YRITETÄÄN pärjätä sillä. Onhan ton Eetun "pakko" oppia jossain vaiheessa kävelemään pitempiäkin matkoja!

Juliaanalle tervetuloa tonskailemaan ja onnittelut luomuplussasta!

Kissankellokin oli päässyt lääkärille vihdosta! Hyviä uutisia olit saanut!

Hermionekin oli käynyt, kiva kuulla teistäkin! Mä niin toivoisin että teille jo suotaisiin pikkutonska!!! Peukkuja ensi viikon piinaan! Ja onnea opintoihin!

Mammis, junareissu oli mahtava! Parasta varmaan Eetusta oli se kun oli vaari mukana, ja käytiin mäkkärissä syömässä! Paitti ettei Eetu meinannut ymmärtää ei sitten millään, että auto (joka tuli siihen ikkunan taakse, joka oli samanlainen kuin mulla on) ollutkaan äitin auto, vielä Toijalan kohdalla Eetu sano, että "äiti auto pui!" Huoh! Mutta sitten olikin suuri helpotus kun se Parolan asemalta löytyi!

Jepsiskin kävi, huiskutus!

Osse, kuinka paljon sulla oli viime kokoarviossa Rajun painoarvio? Mua vaan ihmetyttää, kun meille povataan ISOAISOA vauvaa, ja ei noi eemelin painoarviot oo paljon isommat kuin teidän Rajun... hmmm, ihmetyttää vaan!

Mutta joo, eiköhän tässä tullu taas tarpeeksi jaariteltua... Joten seuraavaan kertaan. Mä lähen tästä kärvistelemään tonne sohvalle, vasemmalle puolelle sattuu ihan pirusti, ihan kuin ois supistus, mutta miten se vaan yhteen kohtaan sattuis!!!

napero ja eemeli 35+3

Vierailija
40/79 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis on ollu kokoarviot näin:

rv 21+2 n. 460 g

rv 34+2 n. 2050g

rv 36+4 n. 2900g

rv 38+2 n. 3800-3900g

eli ihan alussa kokoarvion mukaan on ollut pieni ja loppua kohti arviot on kasvaneet sellasta 400-500g/vk... eli kyllä mua hirvittää ihan oikeesti, et minkä kokoinen kaveri sieltä on tulossa. Mutta tosiaan lääkäri vieläkin sanoi, ettei pitäis olla ongelma toi koko, etenkin kun on siis arvio. Tosin typystähän arvio oli päivää ennen synnytystä 3,5kg ja syntyessä oli 3,9kg, eli jos nyt käy samalla tavalla, lapsihan on joku 4,5kg.

Luulen kyllä, että tän painoarvion takia siis lähtevät käynnistämään la:n tienoilla, jos ei muuten ala tulla ulos.

Jeps, mutta pahimmat päänsäryt loppui, kun otin panadolia maksimiannoksen ja nukuin pienet päikkärit. Olis ihana päästä pihalle, mutta kun tyttökin on räkiksessä, niin ei paljon ulkona viitsi tällä kelillä olla.

-Osse taas