Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Marrasmasukkien alkuviikko**

27.08.2007 |

En osaa linkittää edellisiä keskusteluja tähän :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää hieman etsiskellä vanhoja ketjuja, että pääsee kärryille, mitä kullekin kuuluu. Täällä on mennyt melko hyvin, yöllä en ole heräillyt vessaan. Selkä on jonkin verran vaivannut ja muutaman päivän olen sen takia sairaslomalla ollutkin. Muuten arvot ovat hyvät ja painoakin on tullut tähän mennessä (rv. 29+6) maltillisesti (n. 4 kg). Lähestulkoon kaikki vauvantarvikehankinnat on jo tehty, on ollut sen verran sopivasti pesänrakennusvietti päällä. :)

Toivon kaikille hyvää vointia loppuraskauteen!

Vierailija
22/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatari on iskeny eikä oo tullu kirjoteltua pitkään aikaan.

Viikot on hurahtanu vauhdilla eteenpäin. Tämän viikon oon vielä kesälomalla, sit meen 3 viikoksi töihin ja sen jälkeen alkais jo äitiysloma! ihanaa kun saa jäädä kotia. Vaikkei voinnissa ole mitään vikaa niin isolla vatsalla on silti hankalaa tehdä hoitotyötä kun kumaraankaan ei tahdo enää päästä. Omien kenkien laittaminenkin on jo urakka sinänsä ;)

Eli vointi on ihan hyvä. Liitoskivuista olen kärsiny jo viikosta 14 lähtien mutta olen oppinut pärjäämään niiden kanssa. vaikka nyt loppuakohden kivut lisääntyykin aika reilusti.

Masukin on kasvanut tosi suureksi jo nyt. sf-mitta on 28. painoa on tullut n. 10kg tähän mennessä, toivottavasti ei tulisi enää kovin paljoa.

Vauva on kääntynyt joten kylkiluut on kovilla kun vauvalle iskee jumppa aika. Muutenkin kun olen lyhyt niin tuota tilaa ei niin kovin paljoa asukilla ole.

Sokerirasitustestissä oli onneksi kaikki hyvin. Eikä turvota, närästä tai supista. Yöt on välillä katkonaisia niinkuin teillä muillakin. Kyljenkääntäminen käy työstä sinänsä, siihen ei voi olla heräämättä. Ja kuuma on kokoajan. Onneksi vessaan ei tartte yöllä nousta.

Mitään en ole vielä vauvalle laittanu valmiiksi. Kun jaksais kaivaa vaatteet ym esiin komeron kätköistä. No, jos sit äippälomalla.

Tosin uudet vaatteet pistin tilaukseeen. Niillä haetaan sit vauva kotiin.

Meillä lapset odottaa innokkaasti jo vauvan syntymistä. kokoajan silitellään masua ja tunnustellaan liikkeitä. Äitin tosi iso masu on yleinen ihmettelyn aihe ;)

Mut nyt pitäis varmaan tehdäkkin jotain tälle päivälle.

Mukavaa tiistai päivän jatkoa teille kaikille!

72oinas rv. 30+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluista huomaa kyllä toden teolla, että tämä " ihana" odotusaika taitaa olla historiaa! Melkein jokaisella tuntuu olevan jotain vaivaa. Itsellä Olo hieman väsyneempi kuin normaalisti, öisin nukun ihan hyvin, selkäkin on onneksi pysynyt suht siedettävänä ja muutenkin olo on tottakai jo raskas ja kömpelö, muttei sietämätön.

Olin neuvolassa tänään, tässä tuloksia: Painoa 37 g/vko (yhteensä nyt 6,7 kg), verenpaine 143/85, B-Hb 137 (rautaa en ole vieläkään joutunut syömään!), sf-mitta 28. Sydänäänet kuuluivat voimakkaana ja tasaisena. Tällä hetkellä ainakin vaikuttaa normaalikokoiselta tytöltä, viikolla 28 painoa oli 1 088 g (keskiarvo n.1,1 kg normaalisti). Eli kaikki hyvin!

Meillä alkaa lokauun alussa tuo perhevalmennus, keritään käymään se vielä lokakuun aikana pois. Aiheet vaikuttivat ihan mielenkiintoisilta, vaikka olen mielestäni hankkinut tarvittavan tiedon jo etukäteen lehdistä ja muista. Ja kai ne kätilötkin neuvovat tarpeen tullessa. Tänään jätin neuvolaan myös tuon synnyttäjän esitietolomakkeen! Tuntui oudolta, että ollaan jo niin lähellä... Vaikka niin kaukana!

Mutta jos vielä hiukan tekisi töitä, 3 työpäivää enää jäljellä ja sitten pääsen lomailemaan ja laittamaan kotia kuntoon vauvalle=)

Rv 31 tasan

Vierailija
24/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt aamulla lääkärinenuvolassa ja tässä hieman kuulumisia sieltä:

Kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja kiinteä

kohdunsuu kiinni

Tarjonta: rt

Painoarvio:1360g

Liikkeet:++

Syke:+

Sf:26

Pissa:puhdas

Painoa:194g/vk (yht.7kg)

Paineet:122/86

Ja pojan vehkeet oli edelleen tallella, eli ehkä nyt uskallan luottaa jo 100% tuohon, että kyllä meille poika on tulossa. Raivotarjontaankin oli poika kääntynyt. Illalla vielä potkiskeli rakkoon. Yöllä näin unta että vauva kääntyi oikeinpäin ja niin se oli ilmeisesti tehnytkin :)

Tänään alkaisi koulukin, vaikka ensin ajattelin että en aloita ollenkaan kun jää kurssit kuitenkin kesken eikä ennätä ennen äitiyslomaa niitä loppuun viemään. No kuitenkin yhden opettajan kans sain sovittua niin, että käyn sitä kurssia sen verran minkä kerkiän ja saan hyvitettyä nämä läsnäolot sitten kun teen kurssin loppuun. Eli samahan niitä on käydä, kun vointi vielä sen sallii. Onpahan sitten keväällä lyhyempi kurssi tiedossa.

Juu mutta nyt syömään ja sitten sinne kouluun!

Sanle ja Dj 29+0

Vierailija
25/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa lääkärillämme olla samat ultra-koneet Paltamossa kuin Kajaanissa :) Meidän vaavilla oli myös tuolloin painoarvio 1360g ja sama sf-mitta eli 26. Mitäs vielä... Tarjonnasta ei sanonut mitään. Olisiko ollut sitten jo pääalaspäin...

Meillä kans kuulema kilkutin on pysynyt haarojen välissä, näki selkeästi. Mut en ole vielä 100% varma. Sinun ei varmaankaan tarvinnut käydä sokerirasituskokeessa?

-tulppa ja hiplaaja-

rv 29+6 huomenna taas paukkuu!

Vierailija
26/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka ei ole saanut vauvan kokoarvioita? 4D-ultrassa rv. 19 loppupuolella sain arvion, mitään muuta en ole kuullut missään vaiheessa.

Vierailija
27/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ole mullakaan vielä arvioitu vauvan kokoa. Ehkä ensi viikolla, kun menen istukkakontrolliultraan.

KL.

Vierailija
28/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvavauva ja Kaalilaatikko kyselivät painoarvioista; en minäkään olisi normaalisti saanut painoarviota, mutta kävin yksityisellä " ylimääräisessä" ultrassa, niin sieltä sain tiedon. Lisäksi ajattelin käydä vielä seuraavan lääkärineuvolan eli viikon 36 tarkastuksen yksityisellä, jotta nähdään lapsiveden määrä, koko ja muutenkin et kaikki on hyvin. Täällä kun neuvolassa ei ole mahdollisuus ultrata.

Vierailija
29/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään ole mitään arviota saanut. odotan kolmatta eikä koskaan oo tehty arviota vaikka olen aika pieni kokoinen. missään vaiheessa ei mitään kokoa ole sanottu.

72oinas 30+4

Vierailija
30/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten heitettyä kierros äippäpolin kautta kun supistelee niin mokomasti. Vauveli jaksoi hienosti ja oli venynyt taas mittaa viikossa ihan kivasti. Paikat oli hieman auenneet, mutta kohdunkaula ei onneksi ollut lyhentynyt. Nyt sit vain makaillaan ja otetaan elo rauhallisesti (tai yritys hyvä kymmenen ainaski).

Painoarvioista: Ei porissa ainakaan saa neuvolassa painoarvioita, kyllä se sitten täytyy privalle mennä jos vauvan painon haluaa tietää.

Täytynee alkaa katsastaa pinnasänkyjä yms tavaraa kasaan hiljakselleen. Kun ei ikinä tiedä miten nämä asiat etenee... Ja meilliä isäntä ei kyllä tiedä tavaroista mitään =)

Eppuliina ja tyllerö

Vierailija
31/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppa: taitaa tosiaan lääkärillä olla käytössä vakioarvot, jotka heittää aina tässä vaiheessa kaikille odottajille :)

Taidetaan olla onnellisessa asemassa täällä Kainuussa kun neuvoloissa on omat ultrat, niin saadaan nuo kokoarviot automaattisesti kahdessa viimeisessä lääkärinneuvolassa. Minua ainakin hirvittäisi lähteä synnyttämään, jos en yhtään tietäisi minkäkokoinen lapsi ois tulossa. tietenki nsf-mitat ja muutkin antaa jo jotain osviittaa, muttei aina. meidän molempien puolella kun tahtoo vastasyntyneet olla aika julmetun isoja, niin oli mukava kuulla että ainakin vielä mennään keskikäyrillä.

Tänään oli siis eka koulupäivä ja jopa huimat 3h oli koulua. Sekin aika katsottiin elokuvaa, kun kyseessä on amerikan historia kurssi (englannin kielinen). Hieman tuskaa oli kyllä istua, tai no ei tuskaa, mut ei millään ois jaksanut. Kaikki oli hirmu kiinnostuneita mun raskaudesta kun mahan huomasivat. Kun sitä ei vielä sillon toukokuussa ollut, niin kukaan ei asiaa tiennyt.

Sitten kävin vielä serkun tytön 1-v synttäreillä. Kauhean äkkiä vuosi mennyt, vastahan se syntyi ja nyt jo niin iso taapero. Nyt vasta sitten kotiuduin ja olo on ku pitemmänkin päivän tehneellä. Nyt suihkuun, syömään ja nukkumaan!

Sanle ja Dj 29

Vierailija
32/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas illalla roikutaan ku tytöt on menny nukkumaan. Nää iltasatujen lukemiset, laulun laulaminen ja peittely on aina ollu mun hommia: paitsi sillon tietty jos en oo ollu tähän aikaan kotona. Mitenkäs muilla tehään iltapuuhat joilla on lapsia? Siis auttaako mies vai onko peräti joka toinen ilta niin ku yhellä kaverilla on?

Miehellä on nyt flunssa ja se on niin rassukkaa. Ymmärränhän mä et on ikävä olo mut sillon ku mä tai tytöt ollaan kipeenä ni eipä paljoon sympatiaa heru. Eikä kyllä nyt raskaanakaan sais olla yhtään normaalia vaivasempi...pakko vaan jaksaa siivoomiset yms. vanhaan malliin eli mä teen kaiken ku muuten ei täällä tapahdu mitään.

Rouvavauva: Mäkin kuulin viimeks vauvan kokoarvion rakenneultrassa joten siitä on aikaa k se oli viikolla 20. Taitaa seuraavan kerran olla kokoarvio ku meen synnytystapa-arvioon eli siinä viikolla 36.

Anteeks kauhee valitusviesti mut tää väsymys pistää vihaseks...Onneks vauva masussa liikkuu hyvin ja se saa hymyn huulille väsyneenäki.

Tarald ja tiitiäinen 28+3

Vierailija
33/33 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä " joka toinen ilta vapaa" -systeemi. Eli joka toinen ilta mies hoitaa esikoisen iltatoimet ja joka toinen minä. Se jää nähtäväksi millaiseksi rytmi muodostuu kun vauva tulee. Mutta tämä järjestely on toiminut meillä oikein hyvin.

KL.