Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSIKOT** vko35 (27.8-2.9.-07)

27.08.2007 |

Tässäpä uusi pino uudelle viikolle.

Viime viikon jutut löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11067084&p=2&tm…

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tänään kylmä aamu, lämmintä +6 eli taitaa talvi jo tehdä tulojaan. Äkkiä vaihtuu säät täällä koto-suomessa, vasta oli helteet. Eipä silti, en valita. Syksy-ihminen olen ja tuntuu että tätä syksyä olen odottanut vielä enemmän kuin koskaan aiemmin.

Saadaan oma syys-vauva =) Toivottavasti kaikki menis hyvin loppuun asti.

Gaiole oli mietiskellyt pärjäämistä ja tulevaisuutta muutenkin. Eiköhän se ole ihan normaalia että tollaisia mietiskelee. Valmistautuu henkisesti tulevaan vanhemmuuteen. Varmasti jokainen ensimmäistä lasta odottava miettii jossain vaiheessa että osaako sitä vauvaa sitten hoitaa? Epävarmuutta ja tunteita laidasta laitaan.. Kyllä sä varmasti valmis olet sitten kun vauva syntyy, usko pois =) Tsemppiä!

Raskausarvista olit myös kysellyt, mä olen vielä tähän asti säästynyt (täytyy koputtaa puuta..)

Butterfly, hyviä neuvolakuulumisia sulla. Ikäviä tollaiset verenottajat jotka ei oikein osaa hommiaan.. Mulla on muuten pysynyt hb yli 140 koko raskausajan niin ettei se välttämättä kaikilla ala laskemaan. Jokos teidän koira on parantunut?

Anabela, tervetuloa jutustelemaan enskoihin!

Buuffa, sitä mahan laskeutumista mä odottelen. Juttelin siskon kans joku aika sitten ja se kerto ettei sekään ollut pystynyt pitämään loppuraskaudessa rintaliivejä kun vasta sitten kun maha oli laskeutunut. Aika tuskaista..

Sullahan on laskettu aika jo ihan käsillä.. =)

Dragondream, ikäviä selkävaivoja sait mukavalta Tukholman reissulta. Jos ei kivut hellitä niin hae vaan sairaslomaa, turhaan sitä itseään puhki töissä väsyttää. Voimia!

Sanlella oli ollut koirien kans murheita, ällöttäviä ne hirvikärpäset. Jos sulla joka kerta koiraa ulkoiluttaessa tulee maha kipeeksi niin ei se varmaan mukava ole. Toivottavasti keksitte jonkun ratkaisun ettei sun tarviis masuas " revitellä" koirien kans. Vaikka kuten kerroit, pakko sun olis niitä ulkoiluttaa kun miehes on töissä. Onneksi kuitenkin vauva on innostunut liikuskelemaan ahkerasti, tiedät ainakin että hänellä on kaikki hyvin. Jaksuhalit sinne!

Omaan napaan ei mitään uutta, vauva liikuskelee välillä TOSI aktiivisesti. Hyvä niin, ei tarvii ainakaan liikelaskentaa tehdä. Yritän tänään päästä kaupungille shoppailemaan, saas nähdä miten pitkään kykenen olemaan...?

Suppareita Buuffalle, Tipulle ja Hannnahille!!!

hermione ja Onni 35+3

Vierailija
42/61 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt alkaa jotain tapahtumaan meikäläiselläkin. Aamulla tuli hiukan verensekaista tuhruvuotoa. Eteenpäin mennään siis ilman niitä suppareitakin. :) Josko ois ollu sitä limatulppaa. Tiedä vaikka viikonloppuna oikeesti päästäis lähteen. (voihan olla että hihkun tässä turhaan mutta kuitenkin.... :) )

Gaiole: Juu tääläkin on ollu tollasia ajatuksia välillä, varsinkin alussa. Kaippa se on osa sitä äidiks kasvamisprosessia.

t:Buuffa ja Nuuro 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan taas yöllä kukuttu yleisurheilun parissa ja sitten kun lähetys loppui niin nukuinkin yhteentoista... Mikäs tässä nukkuessa, kun on lomalla, mutta vuorokausirytmi alkaa olla aika omituinen. No, toisaalta onpahan hyvää valmistautumista vauvan tuloa varten.

Hannah: tiedän tasan mitä tarkoitat sillä, että on vähän lusmu olo. Mä olen ollut lomalla jo kaksi kuukautta (!) kun äikkäriä edelsi neljän viikon kesäloma, joten tosi pitkään olen ollut tekemättä mitään järkevää. Tosin vasta tämä viikko on ollut oikeasti laiskottelua, mutta nyt onkin käynyt aika tosi pitkäksi.

Buuffan kanssa oli hempasta puhetta. Mulla alkaa keinot loppua sen kanssa, koska syön ahkerasti rautaa eikä se siltikään nouse. Tai nousi tilapäisesti, mutta putosi sitten taas, ei nähtävästi imeydy. Ei auta muu kuin toivoa, ettei synnytyksessä menetä kamalasti verta, olisi kurjaa olla ihan superpoikki matalan hempan takia.

Gaiole kyseli raskausarvista. Mulle ei niitä ihme kyllä ole tullut, ja terkka sanoi joskus kesällä ettei niitä varmaan tulekaan kun ei tähänkään asti ole tullut. En ole yhtään rasvaillut tai mitään, joten hyvä säkä on käynyt.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, yllätys. Viime yönä valvoessa olin huomaavani jotain pientä menkkamaista jomotusta alavatsassa, mutta se saattaa olla vain toiveajattelua. Mies jää tänään reiluksi viikoksi taas lomalle, joten nyt olisi vauvan hyvä aika syntyä...

Jaha, taas tulee urheilua telkasta. Ai miten niin koukussa?

Tipu & Mini 39+2

Vierailija
44/61 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-arki pyörii jo kumman helposti! Gaiole oli pohtinut näitä " mihin ollaankaan ryhdytty" -ajatuksia - oli niitä täälläkin. Taitavat tosiaan vain valmentaa tulevaan :) Tsempit sinnekin siis!

Vauva hakee vielä rytmiään, mutta aikalailla 11-14 nukutaan päikkärit ja illalla yhdet lyhkäisemmät. Yöllä syödään sitten kahteen otteeseen, eli vissiin aika helpolla pääsen :) Ja nyt alkaa poika viihtymään jo hieman yksinään tuolla leikkimatollaankin, kun tuo ympäristön tarkastelu alkaa sujumaan. Ihana pikkumies!

Buuffalla alkaa tapahtumaan. Hyvä, hyvä! Hannahille kanssa tsempitykset loppumetreille. Mullakin kyllä meni tuo synnytys aikalailla samaa rataa, kuin äitinikin ensimmäinen (eli mä) synnytys.

Treffaillaan pian pikkuenskoissa! Ja katsellaan niitä treffejäkin sitten ;)

LiVe ja poju

Vierailija
45/61 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...keskiviikkona: meidän vauva on kuollut. Neuvolassa ei saatu sydänääniä kuuluviin ja mentiin Taysiin, jossa lääkäri katsoi ultralla. Sydän ei enää lyö... Kaikki muu on kunnossa, vauva on maailman kaunein näky, nöpönenä ja suloisimmat kasvot - mutta sydän ei lyö. " Ei!!!!!" oli mielessä ensimmäisenä, mies lyhistyi mun masun päälle itkien ja huusin hysteerisenä. Tämä suru on jotain niin käsittämätöntä, sitä ei voi sanoin kuvata, joten en edes yritä...

Eilen sain ensimmäisen lääkkeen, jonka pitäisi valmistella tulevaan, huomenna menemme osastolle ja käynnistetään Cytotecilla... Vielä siis hetken saamme pitää pienen kanssamme, sitten hänet viedään meiltä pois.

Naksu, K ja pieni enkelivauva

Vierailija
46/61 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin jo Naksun kuulumisia- ja nyt tällaisia liian epäreiluja uutisia: Naksuliinille ja miehelle osaanottoni suruista suurimman kohdatessa. Sanat ovat nyt niin turhia. Lohtuhaleja ja jaksuja lähetän matkaan. Enkelten siipien suojaa perheellenne.

rakkaudella,

taustailija pariisitar

Vierailija
47/61 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuvitellakaan miltä teistä tuntuu. Suru on varmasti pohjaton. Voimia tulevaan!

Vierailija
48/61 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon jaksamista sinulle ja miehellesi kaiken tuskan keskellä :(

Itkuhan täälläkin tuli, kun viestisi luin. Olen pahoillani.

*rutistus*

Vierailija
49/61 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...veti aivan sanattomaksi....

hannnah 40+4

Vierailija
50/61 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruunne, itkettää täälläkin.

Miten epäreilu maailma on välillä!

Voimia suureen suruunne.

Vierailija
51/61 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani :( En osaa sanoa mitään lohduttavaa, mutta olet ajatuksissani.

Han

Vierailija
52/61 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ja jaksamista sinne surun keskelle. :(

T: Buuffa

Vierailija
53/61 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyneleet silmissä luin viestisi. Syvimmät osanottoni suureen suruun.

Tipu

Vierailija
54/61 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruunne. Paljon,pajon voimia teille ja jaksamista. Epäreilulta tuntuu maailma, mutta voihan jo piankin koittaa parempi huominen. Tsemppiä!!!

Vierailija
55/61 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viestisi ensin tuolta lapsettomuus-palstalta ja sanoin ei voi kuvailla miten pahoillani olen teidän puolestanne! Voimaa ja halauksia teille surun keskelle!

Vierailija
56/61 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Olen niin sanoinkuvaamattoman pahoillani :( Itkuhan täälläkin tuli kun kuulumiset luin :' ( *lämmin lohtuhali* Miten tämä elämä voi olla näin epäoikeudenmukaista ja julmaa? :([/color]

[color=fuchsia]T. Juli rv 14+2[/color]

Vierailija
57/61 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu:

Eihän tässä nyt näin pitänyt käydä:( Voimia sinulle ja miehellesi suureen suruun. Olkaa tukena toisillenne.

Vierailija
58/61 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret pahoittelut ja osanottoni teidän suuressa surussa. Elämä ei ole reilua eikä näin pitäisi tapahtua. Jaksamista *Halaus* teidän perheelle.

-Sara-Maria-

Vierailija
59/61 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itkeä tihrustanut täällä koko aamun, kun luin sun uutiset - olen niin kamalan kamalan pahoillani!!! Ei saisi enää ottaa pois kun on annettu...ja niin kauniisti kirjoitit, että mun sydän halkesi surusta ihan kappaleiksi!!!

(((superlämmin lohtuhalaus))) vanhalta mooli-ystävältäsi!!

- punasilmäinen mooli

Vierailija
60/61 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi ikävä uutinen lukea näin pitkän tauon jälkeen ja vielä kun luin viime viikon viestitkin ja siellä oli iloista Naksullakin ja sitten tällainen...itketti kyllä kuin luin, tuntu että sydän ihan pysähty kun yhtäkkiä tulikin tuollainen suruviesti. :(((((( Syvimmät osanottoni Naksulle ja miehelle, tukekaa toisianne mahdollisimman paljon vaikka vaikeeta onkin. :( huh, kyllä itkettää tosi paljon. :( Jaksamisia!!

Eipä tässä hirveesti nyt kannata omia kuulumisia kertoa tällaisen uutisen jälkeen eikä oikein huvitakaan. ihan lyhkäsesti vaan kaikille terve, olen vielä hengissä vaikka onko verenpaineet olleet koholla ja hemppa laskenu aika paljon. Sen takia en oo jaksanu kauheesti koneellakaan istua. Töitä paljon ollut ja suppareita sen vuoksi. Huomenna lekuri, saa nähä joutuuko saikulle loppuajaks. Mutta katsotaan. Enivei. Tämmöistä tänään.

Naksulle vielä tsemppiä!! Olet ajatuksissani!!

Rv tasan 30 Malaikalla ja vaavilla.